menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazonverzorging najaar

martine

Martine

ik zou graag ons gazon nog wat verzorgen in het najaar en dacht het volgende te doen:

nu nog eens organische meststof toedienen ( deed dit ook in het voorjaar)
dan verticuteren ( hebben dit voor de eerste maal dit voorjaar gedaan, en er is nog veel werk(mos) aan de winkel ; en dan in oktober, nog eens bekalken.
is dit de juiste volgorde en de juiste periode?
de toestand van het gazon is nu redelijk, nog wat mos, weinig onkruid en wel nog wat redelijk droge plekken.
bedankt voor jullie advies,
Martine
maandag 7 augustus 2006 - 20:04
hugo

Hugo

organische messtof toedienen kan je nu nog doen,, verticuteren gaik in september ook eens doen, als het tenminste een weekje droog blijft (door de hitte zit er veel verdroogd gras in);; bekalken doe ik altijd na de laatste maaibeurt

groetjes
maandag 7 augustus 2006 - 20:18
martine

Martine

bedankt Hugo, dan ga ik het zo aanpakken.
Martine
maandag 7 augustus 2006 - 20:24
Kwest

Tekst aangepast

Kwest

Ik ben zelf niet voor zo'n billiartgroene grasmat, er mogen bij mij wat madeliefjes en klavertjes tussen. Dat brengt wat meer kleur en ziet er ook natuurlijker uit. Paardebloemen moeten er we uit!
Bemesten doe ik alleen in het voorjaar. Verticuteren is hier nauwelijks nodig omdat onze gazon bijna volledig naar het zuiden gericht is. Door de voorbije droogte zijn er we wat kale plekken ontstaan, die ga is es harken en bijzaaien.

Veel info over onderhoud van gazons is hier te vinden: http://www.gazoninfo.be/index2.html
vrijdag 11 augustus 2006 - 16:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon