menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Padje rond de woning

Ga naar meest recente reactie

Roselinde

Roselinde

Wat doen jullie? Een padje rondom de ganse woning of deels gewoon gras met borders?
Als je een padje kiest leg je dan kiezel of klinkers?
Fotos van verwezelijkingen zijn welkom.

Groetjes,
Roselinde
zondag 6 augustus 2006 - 21:36
nientje

Nientje

ik denk dat dit bij iedereen smaakgebonden is, de keuze is persoonlijk, denk ik
nientje
maandag 7 augustus 2006 - 10:51
Zandblauwtje

Zandblauwtje

Hallo, dat is inderdaad smaakgebonden. Maar we kunnen je toch wel op weg helpen.
Als je kiest voor klinkers of een stevige verharding, zorg dan in elk geval dat ze in
een goede ondergrond liggen. Kies je voor grind, wat zeer leuk kan staan, denk er
dan wel om dat grind nogal gauw 'uit de band springt'. Het blijft niet altijd liggen
waar je het wilt. Door kinderen en honden en vogels.
Borders doen we natuurlijk ook. Zoek een zonnig plaatsje voor bloemen en struikjes.
Een pad rond de woning is goed in verband met vensters wassen . Kinderen op fietsjes enz.
Een groot terras is ook nodig.
Maak er zelf eens een plannetje van en kijk eens in tijdschriften voor leuke ideeën.
Alles moet niet in één jaar gebeuren.
Vraag regelmatig wat tips dan kan je weer verder? Groetjes.




maandag 7 augustus 2006 - 20:38
Plantadvies

Plantadvies

Kiezels langs het huis, is een minder stevige ondergrond, als men met een ladder de boven boel bv. moet schilderen.
dinsdag 8 augustus 2006 - 13:04
Catgarden

Catgarden

De vorige eigenaars van ons huis hadden de oprit, het stuk aan de achterdeur en het schaduwterras in kiezels aangelegd en dat loopt heel onstabiel als dat een dikke laag is. Je moet opletten dat je je voet niet omslaat.
De oprit hebben we ondertussen al vervangen met fijn dolomiet (split) en dat is heel stabiel. Het blijft mooi liggen en is heel gemakkelijk te leggen.

Boomschors is ook nog goed stabiel om op te lopen maar dat moet je natuurlijk regelmatig bijvullen. En het nadeel van boomschors is dat de merels er in wroeten op zoek naar insecten. Daardoor komt er heel wat boomschors in je borders of gras terecht.
dinsdag 8 augustus 2006 - 21:54
lisa

Lisa

de keuze is soms moeilijk -ik heb ook een padje gemaak kan nog geen keuze maken -dus loop ik nu door het padje zonder tegels en zonder grind -soms valt het zwaar een keuze te maken-de tendens gaat wel maar kiesel uit
woensdag 9 augustus 2006 - 16:17
Hugoke

Hugoke

mischien kun je wel eens kijken naar die
plastiek tegels die ze gebruiken voor de
wagenopritten in het gazon.Zo blijft het
gazon er door groeien en heb je toch een
verharding.Ik gebruik ze als middenpad
in de serre.
Groetjes Hugo
vrijdag 11 augustus 2006 - 07:30
lisa

Lisa

dat is wel een goed idee ,ga vandag eens kijken ,zijn ze kostspelig?
groetjes lisa
vrijdag 11 augustus 2006 - 11:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon