menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Betonnen schutting

Ocelot

Ocelot

Ik heb een stadstuin van 20 meter lang en 5,5 metr breed. Langs de ene zijkant loopt een voetpad. Langs dit voetpad heb ik een erfafscheiding staan van coniferen. Deze zijn uit hun krachten gegroeid en aan vernieuwing toe. Ze nemen veel te veel ruimte en voedingsstoffen weg.
Ik wil een nieuwe erfafscheiding plaatsen. Deze moet heel stevig zijn, want er wordt behoorlijk gespeeld op het voetpad naast mijn tuin. Ook is het voetpad tussen de huizen en tuinen door een behoorlijk tochtgat, waardoor er een koude trek in mijn tuin ontstaat.
Ik wil het liefste een dichte schutting die de tocht tegen houdt, die enigszins geluiddempend is, die heel stevig staat (windvast en tegen kindergeduw). Ik denk aan een betonnen schutting, die heb je nu in ellerlei mooie uitvoeringen. Tegen deze schutting wil ik dan wat fruit leibomen en klimplanten aanzetten.
Heeft iemand ervaring met betonnen schuttingen of heeft iemand nog een ander advies voor mij voor een passende tuinafscheiding?
zondag 13 januari 2008 - 14:42
jdcoster

Jdcoster

kijk eens op www.baj.be (schuttingen in verschillende kleuren en texturen)
Ik denk dat de fabriek ergens in Belgisch limburg staat maar hun producten zijn bij ons (West-vlaanderen) toch op meerdere plaatsen verkrijgbaar.
zondag 13 januari 2008 - 21:10
krutch

Krutch

Om geen nieuwe topic te openen.

Schets : we hebben een halfopen bebouwing gekocht. De ene buur is afgesloten met een +/- 70 meter lange betonplaten afscheiding. Een nieuwe houten omheining zou natuurlijk mooier zijn, maar de kostprijs om alles uit te breken (in overleg met buren) en over zo'n afstand nieuwe houten te zetten zal wel de moeite zijn.

Oplossing ? Is het makkelijk de gaten in de betonafscheiding (zijn ongeveer 2 meter hoog) te stoppen en dan te schilderen (kleuren?) ? Deftig resultaat ?
maandag 28 januari 2008 - 09:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon