menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gras maaien

joffrey

Joffrey

Hallo, ik ben Joffrey,
ik ben sedert eind vorige maand lid en heb een eerste vraag.
Ik ben zeker dat jullie mij ook zullen helpen met advies.
Ik wacht al enkele weken op een droog moment om mijn gras af te maaien, wel nu is het zo'n moment
maar men voorspelt voor vanavond enkele buien en vriestemperaturen.
Zou ik mijn gras afmaaien of wachten op betere condities of niet meer maaien tot de lente?

Dank voor snelle e.a. reacties, mvg Joffrey
donderdag 15 november 2007 - 13:44
kurt

Kurt

Beste Joffrey,

Welkom op het forum.

Hard zal het zeker nog niet vriezen, dus persoonlijk zou ik het nog met een gerust hart afrijden. Rij het wel niet te kort af, zodat het mos tijdens de winter niet de bovenhand kan krijgen. De messen dus 1 of 2 standjes hoger instellen.

veel maaiplezier.
Mvg,
Kurt Vossaert
donderdag 15 november 2007 - 15:05
Esem

Esem

Gazon kan wel tegen een stootje hoor.
Rij het maar gerust af ik heb gisteren ook voor de laatste maal dit seizoen het gazon gemaaid.
+/- 4cm lang zodat de most minder kans krijgt om zich te ontwikkelen.
Dikwijls wordt de fout gemaak dan men de laatste beurt het zazon zeer kort zet, wat natuurlijk een voordeel is voor het mos om nog beter te ontwikkelen en zich te nestelen in het gazon.
Daarom is het beter om het wat langer te laten.
Ook bij strenge vorst is het af te raden on het gazon te betreden,daar kan gaon dan weer wel niet zo goed tegen.
Niet dat hij afsterft maar je zal in het voorjaar een langere tijd met ale plekken zitten daar waar je het gazo veel betreden hebt tijdens de vorst.
Je kan nog altijd je gazon voorzien van een flinke gift kalk.

Gr Eddy,
donderdag 15 november 2007 - 18:23
joffrey

Joffrey

Bedankt voor het advies, ik heb het vandaag dan toch niet afgemaaid, maar ik weet nu dat het nog een tijdje kan, mvg Joffrey
donderdag 15 november 2007 - 20:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon