menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Low Budgettuin

Ga naar meest recente reactie

jdcoster

Tekst aangepast

Jdcoster

[De tuin hoort bij een woning waar drie, wat minder geestelijke begaafde mensen onder begeleiding, zelfstandig kunnen wonen.
De woning renoveren en inrichten kostte veel geld. Voor de tuin was er eigenlijk bijna niets meer voorzien.
Twee jaar lang heb ik bij buren,vrienden en kennissen planten en stekken verzameld en regelmatig het afvalcontainerpark afgeschuimd. Met dit resultaat.
Het volledige kippenhok is ook van recuperatiemateriaal
De grootste uitgaven waren voor het dolomietgruis van het tuinpad dat dienst doet als petanquebaan (+- 200€ )en de vijverfolie en 6 pergolapalen (samen ook 250 €)
[afbeelding verwijderd niet-https]'/>[afbeelding verwijderd niet-https]'/>[afbeelding verwijderd niet-https]'/>[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
zondag 28 oktober 2007 - 18:52
fastmario

Fastmario

dat is gewoon knap gedaan
zondag 28 oktober 2007 - 18:55
Spuddy

Spuddy

Amaai wat een resultaat. En dit zonder 1 plant te moeten kopen. Zeer chique!
zondag 28 oktober 2007 - 18:55
jonasc

Jonasc

Om jaloers op te zijn
zondag 28 oktober 2007 - 19:27
lentemode

Lentemode

Dit is ronduit fantastisch !

Groetjes,
Mia
zondag 28 oktober 2007 - 19:37
annis

Annis

Nou JDCoster je hebt goed werk geleverd. Het is erg mooi geworden.
zondag 28 oktober 2007 - 19:43
Tine

Tine

Mijn complimenten. Wat zullen de bewoners er zelf ook een plezier aan beleven.

Tine
zondag 28 oktober 2007 - 21:07
Spuddy

Spuddy

Is dat niet Corrielat haar kip op de voorlaatste foto?
zondag 28 oktober 2007 - 22:43
kerstkind

Tekst aangepast

Kerstkind

Petje af,jdcoster!!

Zo'n prachtig resultaat voor zo weinig geld.....
Knap gedaan, werkelijk waar!

groetjes
zondag 28 oktober 2007 - 23:51
krissie

Krissie

prachtig werk ,
dit heb je toch met hulp gedaan ?
toch niet helemaal alleen ?
petje af voor zo'n mooi resultaat
groetjes
krissie
maandag 29 oktober 2007 - 11:04
LauraK

LauraK

Hier mogen jullie wel heel trots op zijn: het eindresultaat is schitterend, en dat ook nog eens low-budget! Van een woestenij naar een paradijsje, waar het ongetwijfeld goed toeven is!

Groeten van Laura.
maandag 29 oktober 2007 - 12:27
Lilian

Lilian

Heel goed initiatief met weinig financiele middelen zulk een mooi resultaat
Wat zullen de bewoners genieten van deze tuin en de kippetjes natuurlijk ...

groeten van Lilian
maandag 29 oktober 2007 - 18:03
rialle

Rialle

Nou, dat is prachtig gemaakt hoor met weinig geld.

Groetjes Rialle
maandag 29 oktober 2007 - 20:39
ines

Ines

Hartelijk proficiat! Dat is nu eens een man naar mijn hart ziede
woensdag 31 oktober 2007 - 01:05
Esem

Esem

Mooi werk geleverd de Coster,en mag ik vragen welke struik het is op de voorgrond van de 3 de foto?
Ik zou denken dat het een berberis is die in vorm gesnoeit is.
Gr Eddy,
woensdag 31 oktober 2007 - 07:49
minouke

Minouke

Prachtig!!! Proficiat
woensdag 31 oktober 2007 - 10:58
hugo

Hugo

mag er best wezen,, knap

groetjes
woensdag 31 oktober 2007 - 20:01
jdcoster

Jdcoster

Mooi werk geleverd de Coster,en mag ik vragen welke struik het is op de voorgrond van de 3 de foto?
Ik zou denken dat het een berberis is die in vorm gesnoeit is.
Gr Eddy,

Inderdaad een Berberis Thunbergii Atropurpurea. Hij beneemt ons graag het zicht op de rest van de tuin. Daarom houden we hem kort. Het was een van de weinige planten die al in de tuin stonden en dan nog op een verkeerde plaats. Toch mag hij blijven. Hij contrasteert zo mooi met de planten er achter.
Ik ben er vandaag weer een dag in gaan werken. Het was de hoogste tijd want de tuin raakte wat verwilderd. Deze week wil nog een half dagje gaan en dan kan hij er weer tegen voor een paar maanden. Ik probeer nog een paar foto's te nemen.
Bedankt voor de positieve reacties allemaal.
woensdag 31 oktober 2007 - 20:41
corrielat

Corrielat

Is dat niet Corrielat haar kip op de voorlaatste foto?


Haaaaaaaaaaa, nu weet ik waar mijn kippen blijven
woensdag 31 oktober 2007 - 20:48
corrielat

Corrielat

j de Coster,

Het moet een voldaan gevoel geven om zoiets moois te creeeren
woensdag 31 oktober 2007 - 20:52
greener

Greener

Heel heel netjes gedaan!
vrijdag 2 november 2007 - 11:48
Catgarden

Catgarden

Heel mooi gedaan !!!
Die bewoners zullen er vast heel blij mee zijn !
maandag 5 november 2007 - 12:13
jerre050978

Jerre050978

Prachtig gedaan! Knap werk! Echt mijn stijl.
donderdag 3 mei 2012 - 14:00
jdcoster

Jdcoster

Helaas is de tuin sedert de komst van de nieuwe bewoner veel van zijn elan verloren.
De fruithaag (bramen, frambozen en druiven)werd totaal verkeerd gesnoeid.
De populier op de achtergrond werd gerooid en de vijver stond zo goed als leeg en is lek door de lange blootstelling aan de zon. De petanquebaan leek bij mijn laatste bezoek meer op een grasveld.
Ik werd al gepolst om er een soort workshop te geven om de tuin en vooral de vijver, weer mooi en natuurlijk te maken. Men wil er zelfs in investeren maar ik zie daar echt tegen op.
Het is een zinloze tijd- en geldinvestering als de mensen die er elke dag in vertoeven geen interesse en passie voor planten hebben. Bomen moeten weg omdat mensen hun bladeren alleen nog zien als afval en niet als grondstof voor compost. Lichaamsbeweging moet gebeuren in een fitnesscentrum en niet door handmatig onkruid te verwijderen. Zich inbeelden hoe een boom of struik zich in de toekomst zal ontwikkelen en die groei met het nodige inlevingsvermogen begeleiden is te moeilijk. Men knipt maar om planten klein te houden, zonder de minste kennis en men is niet meer bereid die kennis op te doen. Heel bizar eigenlijk want nog nooit werden er zo veel tuinboeken gepubliceerd.
Getuigen van die mentaliteit zijn al de vragen op dit forum waarin de termen 'verdelgen en bestrijden' voor komt.
Gelukkig zijn er ook nog begeesterde tuiniers. Tuiniers die biodiversiteit kunnen waarderen, die alles willen weten over de orde en de samenhang in de natuur die er al miljoenen jaren heerst. Mensen die die kennis benutten om hun eigen aardse paradijsje te creëren, hun Tuin van Eden.
Gelukkig, anders bleef ik wel van dit forum weg.
donderdag 3 mei 2012 - 23:07
Feniks

Feniks

Ik zie dit topic ook voor het eerst. Je had er anders echt wel een tuin van eden van gemaakt, zo mooi! Ik vind jou stijl van tuinieren prachtig (en die van jerre ook). Moest ik een groter tuintje hebben...
Maar je hebt gelijk: een tuin aanleggen voor mensen die denken dat alles van zelf gaat en geen tijd willen investeren in hun paradijsje, dat loont niet.
vrijdag 4 mei 2012 - 09:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon