menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaadjes rijp en bijna verzendklaar

Ga naar meest recente reactie

Jeannette1

Jeannette1

Zaadjes die binnenkort rijp en verzendklaar zijn, ALLES IS GRATIS!!!
Noteer de cijfers van de zaadjes die je hebben wilt en mail dat even door met je naam A.U.B.

1.Enkele rode Papaver, lijkt op Klaproos
2.Dubbele rode Papaver
3.Dubbele oranje/rode Papaver
4.Enkele lila Papaver, lijkt op Klaproos
5.Enkele paarse Papaver, lijkt op Klaproos
6.Stokrozen diverse kleuren

7.Rose Spoorbloem, hier hebben wij maar wienig van, dus alleen reageren A.U.B als je ze beslist hebben wilt!!!
Alleen Spuddy hoeft niet te reageren, want die staat al vast op de lijst!

Dan krijg ik van Kabouterke uit Frankrijk nog veel Papaverzaad, waarvan de foto's op het Forum gezet zijn door Kabouterke.
Schrijf hiervoor alleen (FRANKRIJK)!!!

Van Hilda heb ik ook veel zaadjes gekregen om te verdelen!
Hiervoor bedankt Hilda, namens iedereen die ze hebben wil en zeker bedankt door Ger en mij!!!

8.Kleine Papaver, kleur onbekend
9.Grote Papaver, kleur onbekend
10.Akelei, kleur onbekend
11.Eschscholzia Slaapmutje, kleur onbekend
12.Witte Vingerhoedskruid

Dus lieve Forummers/sters, wil je zaadjes, geef even een emailtje met het cijfer of cijfers van die zaadjes die je hebben wilt!

Mocht je alles willen hebben, schrijf dan alleen (ALLES).

Vast bedankt voor jullie medewerking!!!

Groetjes, Jeannette
vrijdag 27 juli 2007 - 21:23
rialle

Rialle

Lieve Jeannette, ik geloof ik sta al op de lijst voor alles he? (even checken).

Maar lieve schat, dat gaat je toch een vermogen kosten aan zakjes, enveloppen en postzegels als je al die zaden gratis naar de mensen verstuurd?! Ik wil best wat bijleggen in de kosten hoor

Groetjes Rialle
vrijdag 27 juli 2007 - 22:47
Spuddy

Spuddy

Je bent een schat Jeannette! Ik heb hier ook nog akeleizaden voor jou. Ik stuur je een mailtje met mijn gegevens.
vrijdag 27 juli 2007 - 22:51
miema

Miema

Jennette,
Ik zou graag wat zaadjes van de rose spoorbloem(nr7) vragen ndien het mogelijk is
Groetjes Miema
vrijdag 27 juli 2007 - 22:57
Jeannette1

Jeannette1

Beste mensen, ik kan op dit moment niet op elke antwoord reageren, dit vanwege privé zaken.

Maar alles word genoteerd en goed verzorgd, daar hoeft niemand zich zorgen over te maken.

Het is alleen maar goed, als ik iets te doen heb!!!

Voor wie kan ik dan beter in aktie zijn, dan voor alle lieve TuinadviesForummers???

Wat betalingen betreft, diegenen die dat echt zouden willen, stuurt ooit maar eens een postzegel!
Zaadjes zijn in ieder geval GRATIS!!!

Ik hoop alles dat nu rijp is zo spoedig mogelijk te kunnen verzenden.

Waarschijnlijk, wordt dat voor diegenen die alles gevraagd hebben enige soorten bij elkaar in 1 envelop verzonden.

Ik zal het in ieder geval goed verpakken!!!

Wel vraag ik op verzoek van diverse personen, aan Hilda en Minouke of anderen, wanneer welke zaadjes gezaaid kunnen worden.

Hierover krijg ik nogal emailtjes thuis gestuurd, maar kan echt niet alles weten.

Het gaat in dit geval om al die zaadjes die in dit topic genoemd worden!!!

Dames of heren vast heel erg bedankt voor de medewerking!!!

Groetjes, Jeannette
vrijdag 27 juli 2007 - 23:15
hildavw

Hildavw

Jeannette en alle andere geïnteresseerden,
de 2 papaversoorten (8 en 9) zijn rood, de eschscholzia (slaapmutsje) varieert van oranje naar geel.
Deze soorten laat ik gewoon zijn gang gaan in de tuin, dus die zaaien zich momenteel vanzelf uit.
Degenen die ik heb kunnen opvangen, heb ik naar Jeannette gestuurd.
nachtelijke groetjes (ik kan niet slapen momenteel, dus maar naar het forum)
Hilda
zaterdag 28 juli 2007 - 00:53
corrielat

Corrielat

Misschien eeen ideetje,

Zou het niet beter zijn als degene die zaadjes wil ontvangen, een aan zichzelf gerichtte enveloppe met postzegel aan Jeanette stuurt die je in deze enveloppe stopt, spaart haar veel postzegels en bovendien veel schrijfwerk, volgens mij gaat dit sneller, en blijft het voor iedereen gemakkelijk te doen., en blijft het ook leuk voor haar.
Dit is zomaar een voorstel, mss een beetje bemoeizuchtig maar zo is het niet bedoeld
zaterdag 28 juli 2007 - 01:01
hildavw

Hildavw

Dag Corrielat,
Daar heb ik het met Jeannette ook al eens over gehad, daarom haar voorstel om haar een postzegel te sturen.
Maar het probleem is het "internationaal" postverkeer.
Zij kan met onze belgische postzegels niets doen en een overschrijving naar/of van het buitenland brengt extra kosten mee.
We zullen eens moeten zoeken naar een andere oplossing.
groetjes
Hilda
zaterdag 28 juli 2007 - 01:06
krissie

Krissie

Hallo allemaal ,
wat de financiele hulp betreft ,een geldstuk opsturen kan ook best .
Ik steek dat tussen een stukje dun nopjesfolie of blaadje keukenrol ,zodat het ongeveer de gelijkte dikte heeft .
geen enkel probleem.
De goedheid van Jeanette zouden haar eigenlijk niets mogen kosten denk ik persoonlijk

Krissie
zaterdag 28 juli 2007 - 09:36
Jeannette1

Jeannette1

Hai lieve mensen,

HILDA, bedankt voor de aanvulling van de kleuren, heb het hier op mijn lijst ook bijgeschreven.

CORRIELAT, ik zie hetgeen jij schrijft zeker niet als bemoeizucht, maar als een soort van medeleven!!! Bedankt hiervoor!
Hilda heeft namelijk gelijk, wij hadden het er al samen over, maar het verschil van Nederlandse en Belgische postzegels is jammer genoeg nog erg groot.
Zodra er Europese postzegels zouden komen, zou dat inderdaad goedkoper EN makkelijker zijn, maar helaas is het zover nog niet.

Vanaf deze plaats wil ik Hilda dan ook bedanken voor al haar medewerking!!!

KRISSIE, bedankt maar dan wordt het denk ik weer te zwaar en wordt het te duur voor iedereen.
Misschien zaadjes terug (anderen dan hè!) of misschien net als Lilian deed een mooie kaart terugsturen?

LILIAN, heel erg bedankt voor de schitterende kaart waar je (heel handig de zaadjes tussen had gedaan).
Ik bewaar al die kaarten hoor, die gaan in een map!!!

TINE, jij ook bedankt, jouw werkwijze kan ik zeer waarderen!
Compliment!!!
Als je het goed vindt, geef ik de hint hier op het Forum door!

KABOUTERKE, jouw Papaverzaadjes zijn ook net binnen gekomen, hiervoor hartelijke dank mede namens vele TuinadviesForummers/sters.
Ik vind alleen dat jij maar een klein koffieblikje hebt! (GRAPJE)

Iedereen de hartelijke groetjes, VERGEET NIET het nummer van de zaadjes door te geven A.U.B. MET je huisadres .

Jeannette

zaterdag 28 juli 2007 - 13:15
krissie

Krissie

hallo Jeannette ,
wat bedoel je met dan wordt het te zwaar ? het gewicht van de omslag door
het geldstuk ? Bijlange niet , ik heb een € 1 stuk gewogen en dat weegt een 5 gram.
Een omslag mag 50 gram wegen voor normaal tarief .
Een postzegel vanuit Belgie € 0.80 vanaf 1 Augustus (naar Nederland)
Je mag het zaad dan gratis weggeven, maar je onkosten zou je toch moeten kunnen terugkrijgen .
Ik kan me voorstellen hoeveel werk je ermee hebt .
Je moet maar denken , in de winkel is het ook niet gratis .
En zijn die zaden misschien nog niet te koop .
Ik heb je ook een mailtje gestuurd

groetjes ,Krissie
zaterdag 28 juli 2007 - 17:27
Jeannette1

Jeannette1

Dank je wel Krissie, heb je emailtje ontvangen!

Vind het lief dat je dat doen wilt, maar vergeet niet, dat ik het ook met de anderen er over heb gehad o.a. met Hilda en Corrielat.

Mocht het je schikken, eventueel da anderen ook, leg ik alles wat ik ontvang in een doosje voor het volgend jaar.

Want ik heb er wel veel plezier in ook al is het eigenlijk (zoals jij zegt) Monnikkenwerk!

De kleuren van de fotootjes op de zakjes zijn helaas heel vaag, omdat de inkt op is.

Dus ik leg mij nu overal bij neer, of het nu een postzegel is of een muntje!(misschien koop ik er wel nieuwe inktcardrigdes van)!!!

De goede foto zet ik met het nummer wel op het Forum, dus zien jullie toch wel hoe hij worden kan.

In ieder geval bedankt!

Groetjes, Jeannette

zaterdag 28 juli 2007 - 18:08
hildavw

Hildavw

Lieve Jeannette
Ik heb je zojuist een mailtje gestuurd met een foto van onze allerlaatste papaver.
Foto's plaatsen op het forum zal iets voor later zijn, mijn zoon ging eens langskomen om het uit te leggen en voor te doen, maar ja, die heeft het ook druk, pas getrouwd en zo.
Maar het zal nog wel eens komen.
groetjes voor een van een vrouw
Hilda
zaterdag 28 juli 2007 - 19:49
Jeannette1

Jeannette1

SORRY Hilda, nu weet ik weer wie ik het beloofd had

Ik zal het rustig op een emailtje stap voor stap uitleggen.

Als het dan nog niet gaat, proberen wij het gewoon op nieuw!!

Alles komt in orde!!!

Groetjes, nog bedankt voor je emailtje, is er alweer een terug!

Jeannette
zaterdag 28 juli 2007 - 19:59
krissie

Krissie

Hallo,Jeannette
het gaat nog opgelost geraken he !
Dus niet vergeten uw adres te vermelden ,
er komt zeker wat achterna , en vanzelfsprekend doe je ermee wat je wil .
Maar denk ook eens aan jezelf he !

dikke groet,
Krissie
zondag 29 juli 2007 - 11:32
Jeannette1

Jeannette1

Lieve Krissie, het op mijzelf moeten letten, is iets wat doktoren al tig jaren geleden tegen mij gezegd hebben.

Ik mocht toen al NIETS meer doen en vroeg toen om 6 plankjes.

Nadat zij doorhadden wat ik bedoelde, waren zij erg boos, maar begrepen mijn gezegde wel.

Als je je levenlang alleen maar met je armen over elkaar mag zitten, heeft niets meer zin en daar bedankte ik voor.

Ik wilde namelijk 130 jaar worden, maar moest daar wel iets voor doen!!!

Hobbyen kan ik niet meer, maar met enige aanpassingen kon ik wel computeren.

Kreeg van een lieve kennis een mooie website en vanaf dat moment nu ca. 3 jaar geleden, heb ik er veel plezier in gekregen en is DAT mijn hobby geworden.

Nadat ik in 2006 lid van dit grandioze TuinadviesForum ben geworden, heb ik nog meer plezier en iets te doen gekregen!

Hierdoor is mijn levenspeil wel degelijk gestegen!

Dus enigszins heb je echt gelijk, maar mijzelf in toom houden is soms erg moeilijk!

Er zijn vele mensen van dit Forum, die hetzelfde al naar mij gemaild hebben, maar het is en blijft moeilijk.

Ik zal het in ieder geval proberen!!!

ALLE MENSEN van dit TuinadviesForum wil ik dan ook bedanken voor ALLE steun en gezelligheid wat ik in de loop van mijn lidmaatschap heb mogen ontvangen!!!

Nu ga ik weer verder met mijn zaadjes!!!

Groetjes, Jeannette
zondag 29 juli 2007 - 11:52
krissie

Krissie

lieve Jeannette,
blij te horen dat het je beter gaat,
dat van die plankjes hoor ik ook ni graag hoor ,
en niemand van het forum ben ik zeker.
Zeker de moed erin houden , en zoals ge zelf zegt blijven proberen .
Ik ben nog niet lang lid , maar zou je op dit forum niet willen missen

Groetjes ,Krissie
zondag 29 juli 2007 - 12:10
hildavw

Hildavw

Voor iedereen die al zaadjes heeft ontvangen of nog moet ontvangen !
Heb zojuist het volgende gelezen in een boekje over "zaad winnen".

zaden die het best kunnen worden gezaaid in de late winter en de vroege lente :
- afrikaantje - grote leeuwenbek - petunia - goudsbloem - viooltje

zaden die het best meteen buitenshuis kunnen worden gezaaid in de lente of zomer :
- ballonklokje - cosmea - dagbloem - kattensnor - klaproos - korenbloem - lupine - nachtschone - oostindische kers - pronkerwten - slaapmutsje - sleutelbloem - stokroos - zinnia - zonnebloem

zaden die zowel binnenshuis als meteen buitenshuis kunnen worden gezaaid :
- akelei - anjer - aster - bergamotplant - clematis - lampenpoetser - meisjesogen - ridderspoor - rode zonnehoed - ruige rudbeckia - spirea - vingerhoedskruid

Hopelijk kan je hiermee iets verder !



Hilda
zondag 29 juli 2007 - 12:16
Jeannette1

Jeannette1

Hai Hilda, heel erg bedankt voor je uitleg van de zaaitijd etc.

Zelf had ik er nu echt geen tijd voor om dat te doen.

Nu kan ik wel antwoorden op dit topic, heb het verder nog niet geprobeerd.

Het kan best zijn, dat Kurt met sommige topics bezig is en dat je dan wel op de andere topics kan komen!

Groetjes, Jeannette
zondag 29 juli 2007 - 16:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon