menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hangers

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

Bowie mooie hangers, vooral die eerste vind ik heel mooi
donderdag 13 juli 2006 - 19:18
Adrienne

Adrienne

Bowie, heel mooi !!
Vooral die met de fijne rode bloemekes.

groetjes adrienne
donderdag 13 juli 2006 - 20:22
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Nigella, de eerste en de laatste foto: sedum burrito, wordt soms 1m lang, ik haal er dan een stuk af, steek die opnieuw bij de andere en die wortelt heel rap. Aan de uiteinden komen kleine zachtrode bloempjes, maar zijn nu al uitgebloeid.

Adrienne, ik weet hoe die noemt, mijn moeder noemt dat 'middagbloem'. Als het frisser wordt sluiten de bloemblaadjes zich.
donderdag 13 juli 2006 - 21:12
martine

Martine

de vijfde foto, grijsachtig doet me aan eucalyptus denken , maar wat is het? zeer mooi!
Martine
donderdag 13 juli 2006 - 21:38
Bowie

Bowie

Geen idee, t' is wel een soort vetplant want de blaadjes voelen zo aan. Je kan niet goed zien op de foto maar de blaadjes hebben een rode rand - uiteindelijk komen er klein rozerode bloemetjes op.
donderdag 13 juli 2006 - 22:06
Fons

Fons

Foto vijf is een sedum sieboldii,deze bloeit in het najaar met roze bloempjes, de plant is winterhard.

Groetjes Fons.
donderdag 13 juli 2006 - 22:24
Bowie

Bowie

Bedankt Fons, er kan weer een stekertje bijgezet worden.
donderdag 13 juli 2006 - 22:32
ines

Ines

3 en 4 is een niet winterharde "Tradescantia" soort in een diep purpere kleur die prachtig bloeit
met minieme kleine roze bloempjes,mooi!

vrijdag 14 juli 2006 - 00:56
ines

Ines

7 -8 en 9 bevat ook soorten niet winterharde tradescantia, mooie schakeringen, ik kweek zo'n 5 tal
soorten binnenshuis en 1 winterharde buiten in volle grond.
Het zijn zeer dankbare plantjes,grtjs,ines
vrijdag 14 juli 2006 - 01:08
Adrienne

Adrienne

Nog een vraagje hé !

die middag bloem is dat een vaste, zaai jij ze of koop je die in een tuincentrum?
gtjs adrienne
vrijdag 14 juli 2006 - 09:40
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Mijn moeder heeft die meegebracht van Turkije (20-tal takjes) en gewoon in de grond gestoken en die zijn beginnen wortelen.

De naam 'middagbloem' is niet echt hoor, ze heeft dat zelf maar zo genoemd omdat ze rond de middag bij warm weer volledig openstaan. Ik denk dat er nog bloemen zijn die dat doen.

Ik denk dat het een soort vetplant is want de blaadjes voelen een beetje vlezig aan. Adrienne, als je wil kan ik er wel een aantal stekjes afhalen, ze laten wortelen en je dan opsturen hoor.

Er zitten nu ook zaaddozen op (denk ik toch). Ik heb er eentje opengedaan en ik zie toch witte zaadjes die een soort drab zitten, ga dat dus vlg jaar proberen om ook te vermeerderen via het zaad.
vrijdag 14 juli 2006 - 10:50
nientje

Nientje

tania, mooie foto's!!
nientje
vrijdag 14 juli 2006 - 11:18
Bowie

Bowie

Dank je
vrijdag 14 juli 2006 - 22:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon