menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik ga mijn kat af maken

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

Vandaag ben ik heeeeel boos geworden op mijn stomme rotkat, t
Toen de deur even openstond heeft hij snel zijn kans waar genomen om doodleuk met een jong vogeltje hier binnen te lopen, ik heb hem heeeel hard onder zijn kont GESCHOPT zodat hij een salto mortale achterover maakte, daarna ging hij weer aan de deur zitten te miauwen om weer op roof te kunnen,
Wat kan ik doen om hem dat af te leren??? op dit moment vind ik hem niet lief meer. HELP
maandag 18 juni 2007 - 23:58
Tim

Tim

Ik denk dat dit heel moeilijk (of niet) af te leren is. Het is het instinct van de beestjes dat de bovenhand haalt.
Hier zijn het vooral de kikkers die het speelgoed zijn van onze buurkat.
dinsdag 19 juni 2007 - 00:00
minouke

Minouke

deze morgen had de mijn een rat mee, en stoefen dat die deed

hij dacht zo van dat is voor haar ontbijt
dinsdag 19 juni 2007 - 00:09
Camieke

Camieke

tja dat is het jachtinstinct van je kat..
ik vrees dat je er niet veel kan aan doen.. hoe gruwelijk het ook is... dat is de natuur, en die moet je soms zijn gangetje laten gaan...
dinsdag 19 juni 2007 - 00:30
Jeannette1

Jeannette1

Hai Corrielat, ik kan me je boosheid wel voorstellen, maar vergeet A.U.B.niet dat het een diertje is en niet kan praten zelfs geen BRUTAAL ANTWOORD GEVEN!!!

Ook ben ik bang, dat Tim gelijk heeft, als ze daar eenmaal mee begonnen zijn is het eind ervan zoek.

Het enige dat ik je aan kan raden, is doe hem een riempje om, wel een BUIKRIEMPJE hoor.

Doe er dan een langere band aan zodat hij/zij toch een beetje beweging heeft.

En anders.....ja, dan binnen blijven! HELAAS.

Groetjes, Jeannette
dinsdag 19 juni 2007 - 00:30
corrielat

Corrielat

Je moest hem hier nu eens, en maar kopjes geven en maar aandacht trekken, met een blik van.. ben ik niet een lief katje? en dat riempje Jeanette? heb ik ooit gedaan hij zou zich verhangen hebben, hij is volgens mij van een wilde kat afkomstig, hij is aan komen waaien 3 jaar geleden, soms reageer ik net als ma flodder (bekend?) en dan denk ik net als zij..... ach het blijft toch je kind(sorry kat)
dinsdag 19 juni 2007 - 00:40
Plantadvies

Plantadvies

Lastig corrie, misschien een prachtige grote kooi bouwen in de tuin?
dinsdag 19 juni 2007 - 00:44
minouke

Minouke

't schijnt dat ze u een cadeautje geven als ze daarmee naar huis komen, ze willen u voeden

ik apprecieert dat ....

chantal
dinsdag 19 juni 2007 - 00:45
Adrienne

Adrienne

Hoi Corrielat,

Jammer maar daar kan je niks aan doen.
In het voorjaar durven de mijne met kleine konijntjes afkomen brrrr.
Alles behalve leuk.
Wat je wel kan proberen,( begin al maar te lachen), je kat een belletje om doen.
Dan zijn de vogeltjes gewaarschuwd als ze in de buurt komt.
Echt klinkt gek maar het lukt wel !!!
Succes !!!
dinsdag 19 juni 2007 - 01:17
lisa

Lisa

çorrielat, da kun je echt niets an doen of de kat opsluiten,ik denk niet dat dit de bedoeling is,
katten heben nu einmaal een jacht instinct niets an te doen,en als ze jou iets meebrengen
is het een cadotje voor jou, die arme kat,krijgt ze ook nog op de donnder
wat adrienne zegt klopt met een belletje worden die vogels op tijd gewaarschuwd.
ik heb ook twee katjes en sam heeft mij ook al een vogeltje op de mat gelegt -maar ik kan haar
daarom niet slaan of zo ,deze diertjes weten niet wat ze fout gedaan heben
groetjes lisa
dinsdag 19 juni 2007 - 01:43
brompie

Brompie

Katten hebben vaak het idee dat ze wat terug moeten doen omdat jij ze eten geeft, dat hij daar een vogel ofzo voor vangt is iets wat wij mensen dan weer niet snappen.
Misschien kan je voor je kat i.p.pv een riempje een tuigje kopen en daar een belletje aanhangen.
Vangt hij geen vogel meer.
Als ik lees wat jij in allerlei stukjes schrijft dan geloof ik er niet in dat jij hem afmaakt, dus haal de kogels maar weer uit je geweer
Succes Brompie
dinsdag 19 juni 2007 - 01:55
corrielat

Corrielat

JA hoor Brompie, je hebt helemaal gelijk hoor, en ik heb hem niet geschopt hoor, maar dat maakte het verhaaltje wel een beetje spannender, maar ik heb wel heel hard tegen hem gemopperd, ik dacht dat dat misschien indruk op hem zou maken, maar als ik jullie nu zo hoor, heb ik daar ook al spijt van, ik wist niet dat het een cadeautje van hem aan mij was, maar ik hoef van hem geen cadeautjes meer, dus dat bandje met belletje ga ik morgen meteen halen, maar dan maak ik me al weer druk dat hij ergens achter blijft hangen, of in een boom blijft hangen, potverdo.... ik heb met mijn beestjes meer zorgen dan ik met mijn kinderen ooit heb gehad,
en inderdaad , ik kan nog geen spin kapot slaan,, die zet ik netjes in de tuin,
dinsdag 19 juni 2007 - 04:46
Angelo

Angelo

mijn 2 katten dragen ook belletjes, en ze komen ook dagelijks met iets af, vooral ratten zijn hun lievelingsprooi, en musjes, meesjes, merels, kraaien, .... 1 keer zelf een haas




mja instinct he, en zoals Corrielat zegt " het blijft toch je kind he"
dinsdag 19 juni 2007 - 05:33
minouke

Minouke

liever dit dan een muizen- of rattenplaag. Een kat vangt gemiddeld 30 muizen per nacht

en ja spijtig ook vogeltjes , de sterkste overleven en dat is de natuurwet

groetjes
dinsdag 19 juni 2007 - 14:54
corrielat

Corrielat

Dan heb ik toch wel een stomme kat zoals ik in het begin al schreef, hij heeft nog nooooooooit een muis gevangen, of misschien denkt hij dat ik bang van muizen ben.
dinsdag 19 juni 2007 - 15:37
minouke

Minouke

misschien is het dat , dan is het toch een lieve ...; toch. Nu de mijn komt toch ook niet met al haar prooien naar huis hoor Alleluja!
dinsdag 19 juni 2007 - 16:29
Esem

Esem

Zo is het leven corrielat eten en gegeten worden,en daar is nu eenmaal niets tegen te beginnen,of je moet je poes in huis houden zodat ze niet meer op rooftocht kan gaan.
Gr Esem
dinsdag 19 juni 2007 - 16:36
corrielat

Corrielat

Ja Esem,
Dat is ook wel de bedoeling maar met mooi weer staat er wel eens een deur open he,
Ik zal me er bij neer moeten leggen,maar wel zielig als je de ouders ziet, zonder de jonkies, helaas
dinsdag 19 juni 2007 - 16:39
julia

Julia

corrielat erg he de wet van de natuur zegt de sterkste overleven en een poes is een roofdier
ik heb het nooit mee gemaakt ik denk dat ieder poes van natuur uit jacht maakt belleken help
dinsdag 19 juni 2007 - 23:43
corrielat

Corrielat

Ja maar Juliakke, ik voel me zooooooooo schuldig heel de winter heb ik hun mama en papa gevoerd en nu worden hun jongskes door mijn st... r.tkat vermoord, ik ben nu misschien wel een vogelpedofiel in hun ogen en komen ze hier nooooooooooooit meer wonen, amai
woensdag 20 juni 2007 - 00:16
brompie

Brompie

Corrielat
Als je en bandje neemt met klittenband sluiting (desnoods zelf Maken) kan de kat altijd los komen als hij vastzit
Grt Brompie
woensdag 20 juni 2007 - 04:14
corrielat

Corrielat

Brompie dat is een heel goede tip, misschien opsturen als uitvinding?? ik ga het in ieder geval maken, bedankt
woensdag 20 juni 2007 - 14:32
Catgarden

Tekst aangepast

Catgarden

Mijn 3 katten hebben een halsbadje die je moet toeklikken om te sluiten. Als ze ergens blijven hangen en ze trekken komt dat slot los en kunnen ze weg.
Ik heb altijd een bandje in reserve liggen in het geval dat er een kat zonder thuis komt, maar dat gebeurt maar 1 keer per jaar of soms minder dat er een kat zijn bandje kwijt is.
Die bandjes koop ik in een dierencentrum zoals Zoo-mart of Tom&Co

Ik doe mijn katten vooral een bandje om omdat er een adreskoker aanhangt. In het geval dat één van de katten overreden wordt en iemand mijn kat vindt kunnen ze die terugbrengen of mij opbellen.
Dat doe ik omdat ik jaren geleden een kat ben kwijtgeweest en heb nooit geweten wat er mee gebeurt is. Had hij een adreskoker aangehad dan misschien wel...

Ik heb wel ondervonden dat die belletjes niet zo schitterend werken. Als ze sluipen voor een prooi hoor je dat belletje nooit.
Maar de mijne vangen eerder muizen, het is zelden dat ze met een vogel thuiskomen alhoewel er veel vogels in mijn tuin zitten. De vogels kunnen hier in alle rust komen eten trouwens want het eten hangt in de Meidoorn en daar gaan ze nooit in vanwege al die stekkers op de takken. Er hangt ook nog eten in de krulhazelaar en daar raken ze ook al niet in omdat die takken te fijn en buigzaam zijn. Die takken kunnen het gewicht van een kat niet dragen maar wel van voerdersilo's, vetbollen en vogels.
Vooraan heb ik ook eten hangen in de fijnere takken van de krulwilg waar de katten ook niet opkunnen.
woensdag 20 juni 2007 - 21:01
sylvain

Sylvain

Angelo hebt u daar bij u thuis en tijger kat zitten of zo dat is een hele dieren tuin dat die mee naar huis brengt
vrijdag 22 juni 2007 - 03:58
Anke

Anke

Hier hetzelfde verhaal: al talloze vogeltjes gevonden: de kat verstopt ze onder de keukentafel... En gisteren lag er een konijntje voor de deur. Al in twee helften gebeten, en even later zat ze er lekker op te peuzelen. Zo erg, maar het beest weet ook niet beter... Vanmorgen alweer prijs: zit ze lekker te spelen en te spinnen met een vogeltje op een halve meter afstand. Het leek nog niet gewond te zijn, dus heb ik het in de tuin onder de haag gezet. Maar of het diertje zal kunnen overleven???
Zucht, wat doe je eraan... Binnenhouden is echt geen optie, dan wordt de poes doodongelukkig. Misschien die belletjes, al heb ik daar ook mijn twijfels over.

Groetjes, Anke
vrijdag 22 juni 2007 - 14:40
minouke

Tekst aangepast

Minouke

moest de poes kunnen praten zou ze ook zeggen en wat met die koetjes, kippentjes, konijntjes dat jullie eten .... iedereen eet iedereen op en tot nu toe zijn wij de laatste schakel maar dan doden wij mekaar en ..... gek in feite maar dat houd de boel in evenwicht

Zonder dat allemaal vielen we de aardbol af , er zou geen plaats meer zijn

groetjes
vrijdag 22 juni 2007 - 14:50
Anke

Anke

Mja, zit iets in! Wij slachten ook wel eens een haantje Maar zo'n klein vogeltje verlamd van angst is wel heel aandoenlijk. Enne, wij zijn tenminste proper: ik gooi geen karkassen van konijnen en kippen onder tafel of op het terras Maar ik kan de poes moeilijk uitleggen hoe de afvalsortering in zijn werk gaat hé!!!
Gr, Anke
vrijdag 22 juni 2007 - 14:56
minouke

Minouke

anke, weet wat ik onlangs in de krant las... dat wij ons afval exporteren naar india . Ik heb het meermaals moeten lezen .... ons afval exporteren
vrijdag 22 juni 2007 - 15:44
Anke

Anke

Wel ja, moet kunnen
Laat ik dat mijn kat eens vertellen...eten ze in India ook geen katten?
vrijdag 22 juni 2007 - 16:19
minouke

Minouke

met pruimen ?
vrijdag 22 juni 2007 - 16:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon