menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geen EIKEL maar ANANAS

Ga naar meest recente reactie

ulanka

Ulanka

Het verhaal over de EIKEL was zeer erg boeiend, en we weten nu weer wat meer over eikels ! , maar toevallig zag ik er een kleine variatie op toen ik in de reisgids van New England USA mijn reis voor augustus aan het voorbereiden was .
In Rhode Island nl. in het stadje Newport staan er meestal ananassen op hekken en boven deuren en dit is er de uitleg voor :

Tijdens verre handelsmissies aten matrozen uit Newport vers fruit om scheurbuik te voorkomen. Wat ze niet opkregen namen ze mee naar huis. Het werd een traditie in Newport om een ananas op het hek te zetten als de zeevarende man des huizes veilig was teruggekeerd. In de loop der jaren werd de vrucht een lokaal symbool voor gastvrijheid en werd hij vaak opgenomen in de dorpel boven de voordeur of op de deur zelf geplaatst . Dus op vele oude huizen in Newport zitten ananassen .

Zo zien we maar , we reizen om te leren !
groetjes

ULANKA
maandag 18 juni 2007 - 15:28
minouke

Minouke

hé, dat is ook plezierig om te weten, we gaan sebiet een ganse fruitschaal krijgen op onze daken
groetjes chantal
maandag 18 juni 2007 - 15:31
corrielat

Corrielat

Wat je op dit forom al niet kan leren, geweldig interresant, bedankt voor de les, ik vind het heerlijk om weer iets te leren, je bent er nooit te oud voor he,
maandag 18 juni 2007 - 15:54
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ulanka, dit is fijn wakker worden op het TuinForum en nog wat leren ook!

Wat dat betreft heeft Corrielat weer gelijk en wie dat wil kan leren tot de oogjes gesloten worden.

Jammer Ulanka, dat je er geen foto bij kon plaatsen.

Gelukkig is het nog nergens in de wereld gewoonte geweest om eieren tegen de deuren te gooien, zou maar een vieze boel worden.

Voorlopig houden wij het dus bij een Eikel en een Ananas.

Bedankt voor de les van vandaag!!!

Groetjes, Jeannette
maandag 18 juni 2007 - 17:08
ulanka

Ulanka

Jullie waren allemaal flink aandachtig in de "les" vandaag ...en dat voor een maandagmorgen !!! Ja, jammer dat er geen foto bij was, alleen een tekening, en een ananas kennen jullie wel allemaal he !


groetjes
"juf" ULANKA
maandag 18 juni 2007 - 19:07
Jeannette1

Jeannette1

Zeker weten Ulanka, is een van mijn lievelings vruchten.

Zo'n les trouwens op de maandagmorgen MAAKT je wel wakker hahahaha.

Bedankt in ieder geval en ik ga Googlen om een foto te pakken te krijgen!

Groetjes, Jeannette
maandag 18 juni 2007 - 19:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon