menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Goedkoop

cornelia

Cornelia

Ik doe nog al eens graag plantjes kopen die eigenlijk door de tuinder of winkel afgeschreven zijn. Niet alleen voor de goedkopigheid maar ook voor de uitdaging. Zo heb ik al voor bijna niks diverse armetierige struikjes, met liefde warmte en koestering, weten te "redden". Vorige week was het echt feest. 10 behoorlijk grote potten coreopsis voor 4 Euro. Enfin de ene pot net te droog, de andere net te nat, uitgebloeide bloemen niet uitgeknipt etc. etc. Heel de kofferbak van de auto stond vol coreopsis en onze hond mocht tot zijn grote plezier op de achterbank. Helaas, nog 1 boodschapje doen, even kaartje halen voor de parkeerplaats en ondertussen denkt de hond "mmm, misschien moet ik toch maar weer in de kofferbak klimmen". Na alle 10 potten grondig te hebben plat getrapt besloot hij toch maar weer terug op de bank te klimmen. En dit alles in ongeveer 2 minuten.
Natuurlijk een blik van: "wie, plantjes, moi ???!!??". Jammer voor hem zaten er tussen zijn tenen nog diverse vrolijke oranje bloemetjes.
We hebben 's avonds gezellig samen als nog het restant in de tuin gezet en de stengels die afgebroken waren binnen in een, hele ruime, vaas.
Nou, 4 Euro is natuurlijk nog niks voor een hele grote bos bloemen en 10 potten coreopsis wortels.

groeten.
donderdag 7 juni 2007 - 17:44
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Dan heb je nog het geluk gehad dat ze nog iets van de prijs afdeden.

Ik heb dat ook al eens in tuincentrum gevraagd, maar kreeg als antwoord: de prijs die erop staat is de prijs die ge moet betalen. Nou ge kunt wel denken wat ik met die plant gedaan heb, gewoon laten staan natuurlijk.

Een paar weken later kwam ik er weer eens binnen, en wat zie ik tot mijn verbazing staan: prijsvermindering op de plant maar ze was toen wel op 't randje van dood.

Cornelia, hebt ge dan aan jouw hond niet uitgelegd dat hij niet aan de plantjes mocht komen?
Terwijl ik jouw tekst aan 't lezen was, kon ik mij het tafereel heel goed voorstellen, ik zag het zo voor me, vooral de blik van je hond!!!!
donderdag 7 juni 2007 - 18:00
corrielat

Corrielat

Haha, vertel mij wat, als een hond vanuit zijn oog hoeken je zo aankijkt kan je er van op aan dat er iets niet pluis is, en ze kunnen je dan zo zielig en onschuldig aan kijken, boos worden???? dat lukt niet op zo''n moment en stout zeggen helpt niet, hij heeft het echt niet gedaan, zo'n blik...... ik ken het en zie het helemaal voor me
donderdag 7 juni 2007 - 21:01
Lilian

Lilian

Je had beter de plantjes misschien direct op de achterbank kunnen zetten haha!!
Ik had jouw stukje gisteren gelezen en toen ik vanmorgen boodschappen ging doen moest ik in mijn eigen toch lachen, ik heb zelf ook honden en ik kon het me zo goed voorstellen .......

De jongste is net 2 jaar en zit me constant in de vijver en daagt me uit, zodra ik buiten kom vliegt ie eruit en zit dan achter een struikje te kijken waar ik ben en zal wel denken daar heb je ze weer dan moet ik me echt inhouden zo'n deugniet is het.

groetjes lilian
zondag 10 juni 2007 - 00:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon