menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Welkom

Ga naar meest recente reactie

hildavw

Hildavw

Het is niet echt een onderwerp voor de tuinbabbel, maar ik weet niet waar ik het anders kan plaatsen. Wanneer komen er eens deurmatten en andere dingen met WELKOM ipv WELCOME?
Ik veronderstel dat er nog meer mensen zijn die dat zouden willen. Misschien eens hierop reageren, zodat die er toch komen.
Er zijn toch miljoenen Nederlandstaligen, toch?
vrijdag 6 augustus 2021 - 14:49
Roeli

Roeli

Daar ben ik het helemaal mee eens. Of je nu Engels spreekt of niet, we wonen in Nederland, dus in onze eigen taal graag.
vrijdag 6 augustus 2021 - 15:29
LT

LT

Voor Leerling
vrijdag 6 augustus 2021 - 17:48
Roeli

Roeli

En wanneer heeft men het weer over kinderen, in plaats van kids. Daar haalde ik vroeger kolen in voor de kachel.
zaterdag 7 augustus 2021 - 13:05
leerling

Leerling

Vroeger betekende het Engelse woord 'kid' een geitenlam.

Zelf vind ik het woord 'uk' leuk. Onze ukken zijn de peuterleeftijd al lang voorbij, maar het blijft een kozewoordje.

Taal is een levend wezen. Als genoeg mensen een bepaald woord, een bepaalde uitdrukking, een bepaalde uitspraak, een bepaalde fout ... blijven gebruiken, dan wordt dat de standaard.
Je kan er je rot aan ergeren. Je kan, zoals de Académie française, proberen het tegen te gaan. Maar geen van beiden helpen.

Bijna vergeten woorden die je zelf koestert, kan je wel weer wat ruimere bekendheid geven door ze zelf te blijven gebruiken.
Zoals 'ukken', dus.
zondag 8 augustus 2021 - 23:45
verbena46

Verbena46

Roeli, Ja bij ons thuis stond ook de kolenkit naast de kachel.
Ooit ( jaren geleden dus!!!!...) had zwarte piet mijn kadootje in de kit verstopt en heb me in het zweet gezocht..
Wel een leuk idee was het.
maandag 9 augustus 2021 - 09:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon