menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eventjes tijd

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Hallo hebben jullie dat ook?
Je hebt heel de week in de tuin gewerkt, en op zaterdagmorgen wil je even in de tuin een kopje koffie drinken, je kijkt rond en ziet je nog een beetje onkruid, snel even weghalen, terwijl je wil gaan zitten zie je nog uitgebloeide rozen, snel even afknippen, en die buxes mag ook nog een beetje in model, snel even ( je hebt nu toch de schaar in de hand) snel even een beetje bijwerken, en oja, dat onkruid in het gras haal je ook maar snel even weg, en als je wil gaan zitten, zie je dat de blauwe regen van die lange uitlopers heeft, snel even afknippen, toch maar snel even de groenbak halen want er ligt nu toch veel te slingeren, terwijl je op weg naar je bak loopt zie je achter de bak afgewaaide takken van de wind van de afgelopen dagen snel even opvegen en groeit daar tussen de hostas geen onkruid ? snel even uittrekken, en dat ene plantje staat niet op de goede plaats, is groter dan je had gedacht, dus snel even naar achteren zetten, en ja hoor, je koffie is koud, snel even nieuwe halen, maar je vergeet je schoenen uit te doen, dus snel even , de stofzuiger en dweil pakken, ja nu ziet er alles weer netjes uit, behalve de graskanten, die ga je nog snel even afsteken, als het zo tegen de avond loopt, en je wil met je voeten omhoog van je tuin genieten krijg je bezoek, ze wilde snel even een kopje koffie komen drinken, zit jij daar, vuile handen, zwarte vegen in je gezicht, haren vol met bloesem, vieze voeten , want je had snel even je schoenen uit gedaan, lekker ontspannen, en de reactie van het bezoek, zit jij daar te niksen, je had toch wel snel even in de douce kunnen gaan?
En dat noemen we lekker ontspannen, maar daar had het bezoek geen erg in, zij wonen op een appartement, dat is ook iets voor jou zeggen ze dan, hoef je tenminste niet meer zo vies te worden, weten zij veel.
zondag 20 mei 2007 - 15:03
Esem

Esem

corrielat,
als ik dit las dan zag ik mezelf bezig.
Net het zelfde,ik zal eens vlug dit nog doen, en nog vlug dat nog doen.
En voor je het weet ben je al weer vlug een halve dag bezig geweest met vlug wat te doen.
En wat me ook dikwijls opvalt is,als ik door de tuin wandel en zie bv wat onkruidje en trek het vlug uit.
Door dan dichter in de border te komen zie je meer dan dat onkruidje alleen, en je ben ook vertrokken voor even met het verwijderen van onkruid.
Ja corrielat dit komt me zeer bekent voor.
Gr Esem,
zondag 20 mei 2007 - 16:22
andre

Andre

Hier is dat ook zo Het is vandaag Zondag mmar toch zit ik hier terug met handen waar er aarde aanhangt ,het vrouwtje zeg altijd mijne mol is weer bezig

andre
zondag 20 mei 2007 - 19:14
phili

Phili

Hoi,
precies zo hier ook, altijd van die zwarte rauwnagels die je duizend keer staat te schuren en iedere keer als je door de tuin loopt voor iets anders hup daar ga je weer.
Zo ook sávonds na het eten lekker douchen en dan toch nog even een rondje door de tuin als afsluiter en voor je het weet sta je weer gebukt te plukken zou het dan toch verslaving zijn maar dan wel een leuke hoor.
groetjes catootje

maandag 21 mei 2007 - 01:56
benn

Benn

hallokes goede avond ale ben ik het toch ook niet aleen hihihtwee daagskes gewerkt in de tuin en s avonds nog eens zien en ja toch nog snel wat doen .ale van daag rust dag in gelast en naar de truck race gaan zien in zolder was even wat anders .ale en morgen begin er weer een werk week dan aleen s avonds nog tuin werk. groetjes benn
maandag 21 mei 2007 - 02:26
ines

Ines

Hoi,
Dit is wel degelijk de juiste omschrijving van de bezigheden van een passionele tuinder
en dan in de late avond nog eens op een rij zetten wat de volgende dag te wachten staat ...
[afbeelding verwijderd niet-https]
Bijou zooooo moe van achter het baasje te trappelen in de tuin
maandag 21 mei 2007 - 03:12
lywi

Lywi

Hallo, bij mij is het ook hetzelfde , ik ga effekens een wandeling doen in de tuin en ben direct aan 't werken, er is altijd wat te doen,wil wel eens een boek lezen in de tuin ,maar begin rond te kijken en gedaan met lezen!

Groetjes Lywi
maandag 21 mei 2007 - 03:59
Lilian

Lilian

Inderdaad de juiste omschrijving en meestal maak in 's avonds nog een het rondje en vergeet ik mijn oude schoenen aan te doen en hup daar staan weer een paar schoenen die vuil zijn!

En Ines wat een leuke foto van je hond! Als die van ons 's avonds zo op de bank ligt weten ze precies dat ik buiten bezig ben geweest, ze loopt de hele tijd achter me aan dat ik af en toe denk nou ga toch ergens lekker liggen (ze is al twaalf jaar) maar nee hoor ik voel me dan net moeder de gans.

groetjes, lilian
maandag 21 mei 2007 - 05:23
Bowie

Bowie

Ja ook ik maak mij daaraan schuldig. Mijn sloefjes doe ik normaliter uit in de veranda omdat ik andere aandoe om naar buiten te gaan.
Maar ja, dan kom ik terug binnen om weetikveelwat te doen, vergeet natuurlijk mijn huissloefjes aan te doen. Resultaat: mag binnen dan ook weer eens gaan poetsen.
maandag 21 mei 2007 - 05:30
benn

Benn

hallokes iedereen heb er hier twee van die rakkers .ale nu al wat rustiger zijn 11 en 9 jaar .hebben ook al heel wat tuin werk gedaan lol als ik het niet zag en dan kan je terug beginnen
dinsdag 22 mei 2007 - 03:35
hildavw

Hildavw

Dat is allemaal toch zo herkenbaar.
Soms denk ik ook, niet meer dan 15 à 30 minuten, maar als ik dan terug binnenkom is er toch weer minstens een uur voorbijgegaan (gevlogen), met alle gevolgen vandien voor mijn rug.
En onze tuin is dan nog een kleine !
Maar ja, je doet het graag of niet hé !

groetjes van Hilda
dinsdag 22 mei 2007 - 04:20
Adrienne

Adrienne

Ha t' is overal hetzelfde hé.
We weten wanneer we beginnen maar stoppen da's een ander paar mauwen.
Jammer dat we ver van elkander wonen, de enige manier om mij op mijn
te krijgen is op de koffie komen
Dus kom maar gewoon effe langs.
Neem ik gezellig een rust pauze.
zondag 27 mei 2007 - 23:36
an

An

jammer dat je zo ver weg woont adrienne,
anders kwam ik zeker
maar bij mij is het ook zo ,heb vandaag niks in de tuin gedaan maar mijn handen jeuken om er zo nog even wat in te gaan doen en dat zal niet bij een half uurtje blijven
gr an
maandag 28 mei 2007 - 01:38
beertje

Beertje

hier juist hetzelfde,in de week,weekend of feestdag altijd bezig .heb zeker geen zittend .tot vorig jaar ging ik ook op zaterdag en feestdagen werken maar nu niet meer(de kinderen zijn dan thuis en willen dat mama dan ook thuis is)de tuin is echt een ontspanning voor mij nu meer dan vroeger ,zeker sindsdien ik dit forum ken en al die prachtige foto's van tuinen en bloemen zie daar kan ik echt van genieten ,dan vlieg ik mijnen hof in om er ook zo iets moois proberen van te maken,ik zeg wel proberen want ik moet nog veel leren maar dank zij dit forum ben ik al op de goeie weg.en als ik goed bezig ben moet mijn bezoek maar eens terugkomen
gr beertje
maandag 28 mei 2007 - 03:00
nientje

Nientje

ines, we hebben niet dezelfd hond maar ik denk dezelfde zetel
nientje
maandag 28 mei 2007 - 20:27
ines

Ines

Nientje de zetel is in ieder geval goed bezet
Bijou heeft een verkoudheid te pakken en heeft een loopneusje Er ligt wel een groot kussen in
de zetel die niet op de foto te zien is...madame of juffrouwke is verwent
donderdag 31 mei 2007 - 06:27
ines

Ines

Benn die twee rakkers van U helpen die ook in de tuin gelijk hier ....de geplantte bollen terug uithalen en daar snoepjes in steken? Nu en dan vind ik iets raars
donderdag 31 mei 2007 - 06:30
sylvain

Sylvain

Mensen als ik dat lees zijn wij in het algemeen als hobby tuinier toch gelukkig.
Als we niet graag in de tuin bezig waren dan spraken we zo niet tegen elkaar op het forum.
Ik kan momenten hebben als het op te tuinbank goed is dan kan ik al eens een vuiltje vergeten.
Want als ge ziet hoe ieder met zijn werk is op geschoten door het goede weer in April nu kunt ge noch meer genieten als andere jaren.
En nu zondag om 10 uur begint voor mij iets moois de open tuin,dagen beginnen en dan kan ik ook genieten van andere mensen hun werk en dat vind ik prachtig dat ge andere ideen op doet
groetjes en dag
donderdag 31 mei 2007 - 17:53
corrielat

Corrielat

Ja Sylvain, het probleem van die open tuindagen is wel als je thuis komt je weer SNEL EVEN door je eigen tuin loopt en SNEL EVEN weer in je eigen tuin aan de gang gaat omdat je weer geinspireerd bent door al die mooie tuinen
donderdag 31 mei 2007 - 18:46
Voksi

Voksi

Het is goed onder woorden gebracht alleszins ! t'Is maar de vraag of die op hun appartement wél de juiste manier gevonden hebben...
nog veel tuin succes !
Voksi
donderdag 31 mei 2007 - 21:58
sylvain

Sylvain

Ja Corrielat zo zitten we nu een maal in èèn maar viva ons tuintje dat we in ons eigen tuintje ook noch eens kunnen in werken en genieten van al het mooie want bij mij is dat ieder bloempje hoe groot of klein ik heb er echt mijn liefde in.
Ik zat juist met de vrouw en de twee kleinkinderen op de tuinbank te genieten van de bloemen en planten dan ben ik toch een gelukkig mens (daar gaat het over ) dat ik niet op een appartement woon , als het niet anders meer kan dan moet het maar nu genieten groetjes en dag
vrijdag 1 juni 2007 - 00:09
corrielat

Corrielat

Hoi, als het inderdaad niet meer anders kan, dan een appartement met een heeeeeeeeeeeeeeeeel groot tuinterras, och een mens heeft zo ieder zijn dromen he, je zal het moeten doen met wat je gegeven is, dus nu nog lekker profiteren met wat je nog wel kan he, al loop je ook tegen een leeftijd aan dat het niet allemaal even snel zal gaan, maar dat duurt nog heeeeeel lang (hoop ik) ik ben immers nog maar 50 lentes of is het 60 ik voel me 40, hahaha, laat mijn kinderen dit niet horen.
vrijdag 1 juni 2007 - 01:57
rialle

Rialle

Oh oh oh wat herkenbaar allemaal!
Ik ben pas sinds een half jaar met mijn tuin bezig maar mijn handen jeuken iedere keer dat ik in mijn tuin ben. Alles wordt zo mooi en dan zie je het resultaat van je werk. Ook ik kan niet rustig in de tuin zitten, er is altijd iets te doen. Al is het onkruid trekken want dat groeit welig!!
Het is jammer dat ik niet wat meer tijd heb voor mijn tuin, ik heb 3 kids en een baan dus die gaan altijd voor.
Het forum is ook geweldig voor een beginnend tuinierster als ik, ik wil zoveel mogelijk kennis vergaren!
Ik heb de smaak goed te pakken!!!!!!!!


groetjes rialle
vrijdag 1 juni 2007 - 21:12
sylvain

Sylvain

Door doen Rialle het is heel plezant als ge uw eigen bloemen en plantjes ziet open gaan of ontplooien veel kijk plezier
vrijdag 1 juni 2007 - 21:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon