menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Regendruppels in de zon

Ga naar meest recente reactie

Esem

Tekst aangepast

Esem

Om weer te geven hoe het hier in ons kleine landje gesteld is met het lenteweer.
Gr Esem



[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 17 mei 2007 - 18:04
Ami

Ami

Zeer prachtige foto, Esem!!! En merciekes dat je ze met ons wil delen!
donderdag 17 mei 2007 - 19:24
Esem

Esem

Ami,
Bedankt voor je reactie,
en ik ben zelf ook blij met jullie reactie, en dat ik de foto's kan en mag delen met jullie.
Zolang jullie er maar plezier aan beleven.
Ik leef voor de natuur.
Gr Esem,
donderdag 17 mei 2007 - 19:39
Bowie

Bowie

Esem, de regen kan soms ook zijn charme hebben.

@Ami: [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 17 mei 2007 - 19:55
Ami

Ami

Als dan nog de zon zou doorbreken, haar lichtspel op die regendruppeltjes; dan is de magie compleet! Ja, Esem, ik leef ook voor de natuur! Er bestaat niets wonderbaarlijkers. Die bloem van mijn avatar bijvoorbeeld, die zou normaal compleet donkerroze moeten zien, maar ze werd tweekleurig. Hoe? Dat blijft een misterie! Maar een prachtig misterie, is 't niet? (Spijtig heb ik nog niet gevonden hoe ik de foto hierop poet posten, hoewel ze bijlange niet zo gedetailleerd is als de jouwe.)
donderdag 17 mei 2007 - 20:03
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Esem,
Mooi weergegeven, hoe mooi de natuur is, en toch klagen we ooit over ons kikkerland, moeten we niet blij zijn met waar we geboren werden? Je hoeft de tv. maar aan te zetten en wat zie je? Een paar vlieguren hier vandaan,
overstromingen,
landverschuivingen, droogte, mensen met emmers en bakken uren lopen om een paar litertjes water om te drinken te wassen en hun plantjes te bewateren, en toch durven wij te klagen (ik ook natuurlijk) als het een tijdje droog is of te nat, nee eigenlijk hebben wij alleen maar luxe problemen, wij mogen dankbaar zijn dat we hier mogen wonen, kijk naar onze seizoens wisselingen, wij lijden vooralsnog geen honger en dorst. Maar ja, we mopperen nu eenmaal graag, Wij hebben de kans om jou mooie foto's te bewonderen dankzij de regen en zon die ons gratis aangeboden wordt Ik hou van de natuur in al haar schoonheid, en och, een beetje mopperen op zijn tijd lucht wel ooit op, als we maar geen echte mopperpotten worden he, anders zet de tv, maar weer aan, dan weet je pas hoe goed wij het hebben, ik ga nu weer even mijn tuin in om te geieten van al het GRATIS SCHONE VAN ONZE NATUUR
donderdag 17 mei 2007 - 20:52
Nigella

Nigella

knap
het lijkt wel ijs
donderdag 17 mei 2007 - 20:59
Esem

Tekst aangepast

Esem

Nigella,

Gelukkig is het geen ijs, anders zaten we in een verkeert seizoen.

En corrielat het is zo,we mogen ons gelukkig prijzen hier te wonen
Gr Esem

Bedankt voor jullie reactie.
vrijdag 18 mei 2007 - 02:44
lywi

Lywi

Esem, wéér een prachtige foto!!!!!
Groetjes Lywi
vrijdag 18 mei 2007 - 03:58
Ami

Ami

Bedankt Tania maar 'k ga het toch niet doen omdat ik eerst de nieuwe toolbar moet downloaden van Image Shack en hoewel ik dat vroeger (vorige pc) al eens gebruikt heb, doe'k het liever niet want mijn ventje is daartegen. Soit, mijn roosfoto is toch niet zo scherp als die van Esem, 'k denk dat ze beter op avatar overkomt dan ze in 't groot te posten. 'k Ben nu ook niet zo'n krak in fotograferen, daarom geniet ik des te meer van deze van Esem. 'k Hoop dat hij er nog vaak doorstuurt!!!
vrijdag 18 mei 2007 - 04:25
Esem

Tekst aangepast

Esem

Ami,
je niet laten beinvloeden door de foto's die ik opstuur.
Als je geen foto's stuurt kunnen we ook niets zien dus opsturen maar zou ik zo zeggen.
GrEsem
Ps IK probeer regelmatig eentje door te sturen
vrijdag 18 mei 2007 - 04:55
andre

Andre

Esem

Zeer mooie foto knap gedaan wat is onze natuur toch prachtig hopelijk mag het zo blijven

andre
vrijdag 18 mei 2007 - 05:57
corrielat

Corrielat

Andre,

Het is idd zo dat ik iedere dag dankbaar mag zijn om zo intens te kunnen genieten, dankzij het mooie wat de natuur ons geeft, ik hoop en verwacht en vraag me af, hoelang mag dit zo blijven? maar op mijn positieve dagen denk en hoop ik, als we met zijn allen ons best doen om de natuur te beschermen door alles wat we doen goed is voor het millieu, het zo zal blijven. Toen ik vandaag in mijn tuin moedertje vink haar jongkie zag voeren met de luisjes uit mijn hibiscus, ik dacht, wat ben ik blij dat ik geen vergif gespoten had, dus voor mij geldt, alle beetjes helpen, ik weet het, ik ben filosofika, (deze naam heb ik van mijn familie) maar ik kan intens genieten van kleine dingen, door wat ik in het leven meegemaakt heb, maar ik schaam me er niet voor, door deze ervaring heb ik geleerd dat alles niet met geld te koop is, nee hoor, minder kan ook geluk brengen, en wat jij zegt, hopelijk mag het zo blijven, veel geluk toegewenst aan allen die de moeite hebben genomen om dit te lezen
vrijdag 18 mei 2007 - 06:15
Esem

Esem

Bedankt André,
en als je fotografeert bekijk je alles door een andere bril,daarmee wil ik bedoelen dat je alles anders bekijkt en nog meer aandacht hebt voor de kleine dingen,zoals hier nu de regendruppels op de bladeren.
Gr Esem,
Ps Ik duikel nu de tuin in,tot later.
vrijdag 18 mei 2007 - 17:26
glimmermann

Glimmermann

Esem,
na dit te zien weet ik zeker dat jij heel profesioneel bezig bent esem tis gewoon schitterend om het te zien en denk niet dat iemand het ziet zonder intresse hiervoor proficiat
zaterdag 19 mei 2007 - 04:04
Lilian

Lilian

Esem, inderdaad heel mooi ik kijk iedere dag weer welke foto's geplaatst worden het is echt schitterend!
Ik zou zeggen doe zo voort en fijn dat we mogen meegenieten!!

groeten, lilian
zaterdag 19 mei 2007 - 04:13
Ami

Ami

Goeienavond iedereen!

Allez, als de link werkt, komt "mijn" tweekleurige roos hierna te staan, zoals ik ze vorige zomer gefotografeerd heb. Niet zo duidelijk als die foto van Esem maar toch de moeite waard!

[url=http://img413.imageshack.us/my.php?image=s4030694tf4.jpg][afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 19 mei 2007 - 05:32
Ami

Tekst aangepast

Ami


zaterdag 19 mei 2007 - 05:33
Bowie

Bowie

Dat is een beetje groot uitgevallen.
zaterdag 19 mei 2007 - 05:34
Ami

Ami

Ja Tania, je bent me voor! 'k Wou 't net schrijven. Inderdaad: Men is nooit te oud om iets bij te leren !
Nu vraag ik me toch af welke van de 6 ( of waren 't er nu 8?) links ik hoef te gebruiken? 'k Ben er nochtans niet mee aan 't rammelen hoor!
zaterdag 19 mei 2007 - 05:37
Esem

Esem

Ami
deze neem je het best

Hotlink for forums (1)

en stel de gevens van je foto zo in
640x480 en vink beide aan:

resize image

remove size/resolution bar from thumbnail

Gr Esem,
zaterdag 19 mei 2007 - 05:45
Ami

Ami

Met hartelijke dank aan Esem, zou het nu echt juist moeten zijn (had "remove size..." niet aangevinkt).
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 19 mei 2007 - 05:52
Ami

Ami

OEF! Ik weer iets bijgeleerd: niet alleen de natuur is prachtig, sommige mensen ook!!!
zaterdag 19 mei 2007 - 05:53
Esem

Esem

Graag gedaan Ami,
nu nog een vraagje voor jou.
klik nu eens daar waar je de foto te groot hebt gezet op wijzig,en verwijder daar dat wat je hebt ingevoegd van inage shach,dan is het beeld weer terug zoals het moet zijn zonder dat we moeten schuiven om te kunnen antwoorden
Gewoon de te grote foto terug verwijderen.
Alvast bedankt
Gr Esem
Probeer maar het zal je wel lukken.
zaterdag 19 mei 2007 - 06:04
Bowie

Bowie

Als je nu nog je eigen bericht met de veel te grote foto wijzigt, dan hoeven we niet meer te scrollen.

(klik gewoon op het bloemetje Wijzigen, en delete jouw foto)

Esem, ik zie dat je me net voor bent, ge moet hier toch geweldig rap zijn hé?
zaterdag 19 mei 2007 - 06:06
Ami

Ami

'k Zou 't graag willen maar ben nu al 5 minuten achter et bloemetje "verwijderen" aan 't zoeken...
zaterdag 19 mei 2007 - 06:14
Ami

Ami

TOch gelukt maar dat is straf: daarnet stonden er bij elk antwoord slechts drie bloemetjes op mijn scherm en nu vijf. Daardoor vond ik het niet. Enfin, 't is 't resultaat dat telt.. Hopelijk kunnen jullie nu eindelijk meegenieten van die prachtige tweekleurige roos.
En dank voor alle hulp!
zaterdag 19 mei 2007 - 06:17
Bowie

Bowie

[afbeelding verwijderd niet-https]

En een bank vooruit.
zaterdag 19 mei 2007 - 06:21
Esem

Esem

Goed van Bowie hé,
van mij ook een bank vooruit en een zoen van de juf.
Esem,
zaterdag 19 mei 2007 - 06:23
Bowie

Bowie

Of de meester.
zaterdag 19 mei 2007 - 06:27
Esem

Tekst aangepast

Esem

Esem,
na dit te zien weet ik zeker dat jij heel profesioneel bezig bent esem tis gewoon schitterend om het te zien en denk niet dat iemand het ziet zonder intresse hiervoor proficiat


Nee hoor glimmermann,het is louter een hobby van mij,alleen werk ik wel met een semi profisioneel
toestel met wisselbare lezen.
De rest is puur hobby of noem het misschien een beetje passie,passie voor de natuur.
Gr Esem,
zaterdag 19 mei 2007 - 06:31
Ami

Ami

Héél attent van jullie! Nu kan ik met een gerust geweten gaan slapen; morgen weer een ganse dag de tuin in"duiken", al is 't tussen de prachtige regendruppeltjes van Esem door, niks of niemand zal me tegenhouden

Slaapwel en droom dauwzacht
zaterdag 19 mei 2007 - 06:35
sylvain

Sylvain

Esem en dit was mijn laatste traan

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 19 mei 2007 - 08:22
Esem

Esem

sylvain,
Je laatste traan achter op de keukeraam?
Hopelijk niet je laatste berichtje.
mvg Esem,
zaterdag 19 mei 2007 - 16:51
corrielat

Corrielat

prachtig Silvayn
zaterdag 19 mei 2007 - 19:01
sylvain

Sylvain

Neen Esem ik moet eerst noch naar Emblem komen en die tijd wordt kort Nigella jij komt toch ook naar Esem grt en dag
zaterdag 19 mei 2007 - 19:08
an

An

mooie foto's en veel wijze woorden,ik sluit mij er hele maal bij aan
dat is het mooie van dit form
gr an
zaterdag 19 mei 2007 - 21:08
lisa

Lisa

esem, een heel mooie foto
de foto van jou sylvain is ook heel mooi

grtjs,lisa
zondag 20 mei 2007 - 06:31
an

An

mooie foto sylvain hoe doe je dat
gr an
woensdag 23 mei 2007 - 18:13
Ami

Ami

Sylvain,
jouw foto is ook héél prachtig; ze is zeer mysterieus en de gearceerde rand benadrukt dit effect nogmaals!
Heb ook een foto gemaakt van een vlinder die dinsdag naast mijn hoofd kwam fladderen op de hangplant. Buiten het koolwitje, dagpauwoog en een rare zwarte met rood en wit gevlekt (ken de naam niet), zie je hier in de omgeving steeds meer van dit soort. Doet wel exotisch aan vanwege zijn twee lange staarten aan de vleugels. Spijtig mankeert dit exemplaar de linkerstaart...

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 24 mei 2007 - 19:10
corrielat

Corrielat

Ami,

deze vlinder heb ik nog nooit gezien, mooi hoor, hij vind jou kleurrijke bloemetjes natuurlijk zeer aantrekkelijk
vrijdag 25 mei 2007 - 00:59
Ami

Ami

Dank je wel, Corrielat, echter als ik goed zie, heeft Sylvain die al wel gezien. Want in de rechterbovenhoek van zijn avatar ontwaar ik zowaar dezelfde?
vrijdag 25 mei 2007 - 03:57
Esem

Tekst aangepast

Esem

Het is de koninginnepage, de grootste dagvlinder van België en Nederland.
Ik heb de eerste dit jaar opgemerkt rond 20 mei.
Maar nog steeds heb ik geen enkele meikever waargenomen dit jaar????
Gr Esem
vrijdag 25 mei 2007 - 07:27
corrielat

Corrielat

Esem,
Misschien dat de meikevers net als bij mij nog in de grond zitten?
vrijdag 25 mei 2007 - 14:25
Ami

Ami

Ha Esem! Wist ik niet dat deze vlinder de Koninginnepage heet en, wat nog straffer is, mijn wederhelft wel... (zo blijkt juist)
Als kind heb ik die vlinder nooit gezien (dat was tegen Grimbergen). Hier, tegen Aarschot, komt hij de laatste jaren elke zomer langs. Ook heb ik in april een Heideblauwtje aan mijn appelboom gezien. Maar een meikever is ook ons dit jaar nog niet opgevallen.
vrijdag 25 mei 2007 - 15:50
Esem

Esem

Nee corrielat ook daar zijn ze niet te bespeuren,
en ik vind het toch zo een mooie kever hé.
En Ami,de laatste jaren zie je meer en meer de koninginnepage opduiken.
Wellicht omdat er terug een beetje meer rekening wordt gegeven ivm. de natuur.
Ik vind persoonlijk deze de mooiste onder onze ineemse vlinder.
Gr Esem,
vrijdag 25 mei 2007 - 18:45
Ami

Ami

De meikever heb ik slechts één of tweemaal "ons luchtruim" zien en horen doorzoeven sinds we hier wonen en dat is deze zomer acht jaren.

De Koninginnepage is idd één van, zoniet de mooiste onder de (West-)Europese vlinders maar wat ik al die jaren praktisch nietmeer zie, is de Kleine Vos. In mijn kinderjaren zag je die in overvloed.
Heb vandaag een boek over vlinders vanonder 't stof gehaald, uitgegeven in '72 en herdrukt in '80. Daarin staat vermeld dat het aantal van de Kleine Vos eerder aan de lage kant is (toen dan) maar dat er van bedreiging geen sprake is. Nu echter.. De Koniginnepage was toen schaars in sommige delen van 't land en in andere gebieden dan weer niet. Dat heeft alles te maken met de soort beplanting; elke soort heeft zijn "lievelingsplant" voor de voortplanting en dat hoeven niet per se gekochte tuinplanten te zijn, eerder "onkruid". Bijvoorbeeld zit de Dagpauwoog in volle zomer graag op bloeiende distels, op koninginnekruid (Eupatorium) en vooral op de Buddleya's. In de herfst zjn het weer de asters en Sedums die deze vlinders aantrekken. In april of begin mei legt het vrouwtje eitjes op de onderkant van brandnetelbladeren.

Merk op : distels moéten bij wet vernietigd worden en wie laat er nu brandnetels in zijn tuin staan als je kleine kindjes hebt? Ik wel omdat ik er een afgeschermde plaats voor heb en ik maak er sinds vorig jaar ('k wist het niet eerder) onkruidverdelger van (goeie bos met ruim water in een gesloten recipïent gedurende enkele weken laten trekken en hopen dat er dan veel zon is, is het aftreksel sterker). Maar nu ik weet dat de brandnetel zeer belangrijk is voor de Dagpauwoog, zal ik in't vervolg eerst de onderkant van de bladeren bekijken.
Komt er nog bij dat braakliggende gronden, waar de brandnetel kan gedijen, alsmaar schaarser worden...

M.a.w. twijfel ik eraan, Esem, dat de reden zou zijn dat "men" meer rekening houdt met de natuur. Er zijn spijtig genoeg heel wat mensen, die gelijk onze linkerbuur, alle mogelijke wetten aan hun laars lappen, natuurwetten, stedenbouwkundige én milieuwetten. Maar dat is een ander verhaal en in dit forum niet op zijn plaats vrees ik...
zaterdag 26 mei 2007 - 05:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon