menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rhododendron en azelia

Ga naar meest recente reactie

glimmermann

Glimmermann

hallo
ben nog al verzot op rhododendron en azelia zou graag verder hier willen in gaan maar blijkbaar ben ik niet de enige hier thuis die deze heesters mooi vind (indien fout met de naam heesters laat het me weten ben nog maar bezig) mijn hond laat deze mooie bloemen niet gerust kan iemand me zeggen wat ik hieraan kan doen

maandag 14 mei 2007 - 05:41
ines

Ines

Naargelang de hoeveelheid struiken kan U altijd een afsluitingsdraad zetten en na de bloei terug weg nemen dit heb ik gedaan rond de composthopen anders komt onze hond voortdurend met stukken
uit de composthoop naar binnen.
woensdag 16 mei 2007 - 07:13
Lilian

Lilian

ik heb overal van die plantensteunen gezet in de loopgangen (tot vervelens toe!) van de honden zolang de rhodo's nog niet volgoeid zijn en het werkt prima! Het zijn 2 heidewachtels en zodra ze ook maar iets zien vliegen gaat de neus de lucht in en kijken ze niet wat voor plantjes er voor hun staan hihi...
De schade aan de planten valt reuze mee.

groetjes, lilian
woensdag 16 mei 2007 - 16:59
glimmermann

Glimmermann

kan altijd eens proberen he en hopen dat ze er vanzelf afblijft
donderdag 17 mei 2007 - 16:40
Esem

Esem

Kan je er niet wat peper of iets dergelijks opstrooien bij zonnig weer, zodat je hond na enkele keren niezen het misschien voor bekeken houd.
Toch diervriendelijk en niet schadelijk voor het milieu.
Zo een draad of dergelijke is niet zo fraai in de tuin.
Esem,
donderdag 17 mei 2007 - 17:57
glimmermann

Glimmermann

Esem

ik had ook zoiets in gedachten maar dacht dat ik daarmee de rhodos ging stuk doen
het kan dus echt geen kwaad dan ?
vrijdag 18 mei 2007 - 03:25
Esem

Tekst aangepast

Esem

Ik dacht toch te weten dat ik daar nog nooit wat over gelezen te hebben.
En wat er zou kunnen mis lopen is ,dat er een bloementje afvalt,en dat kan je niet aanzien als probleem.
Gr Esem
Misschien komen er nog andere voorstellen of antwoorden
vrijdag 18 mei 2007 - 04:44
glimmermann

Glimmermann

das inderdaad geen probleem zal het eens testen met de peper das toch beter dan er een draad rond zetten
vrijdag 18 mei 2007 - 17:07
Esem

Esem

Ja glimmermann,
en ik hoop dat zo je hond de bloemen dan met rust laat.
Het oogt idd.niet zo mooi in de tuin dat je de bloemen moet gaan afschermen met een of andere draad erom.
Gr Esem,
vrijdag 18 mei 2007 - 17:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon