menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Koolmezen

Ga naar meest recente reactie

poes

Poes

hallo, dit is mijn allereerste berichtje! helaas is mijn nieuws niet zo vrolijk. vorig jaar een nestkastje gehangen en het werd gebruikt. dit jaar hing ik een 2de op zo'n 3m afstand, dit 2de werd ook in gebruik genomen. 2 dagen geleden werd het stil vanuit het 2de nestkasje. ik vond 7 dode vogeltjes en 1 eitje.weet iemand waarom de koolmezen zo plotseling dat nest in de steek lieten? In het andere is er nog volop leven, ik hoop dat het nu zo blijft! alvast groetjes!
zondag 13 mei 2007 - 20:56
Tine

Tine

Als één van de ouders dood gaat, om wat voor reden dan ook, kan de andere ouder de jongen niet alleen verzorgen. Hij/zij laat ze dan in de steek.

Tine
zondag 13 mei 2007 - 22:28
Plantadvies

Plantadvies

Kan inderdaad wat tine zegt. De afstand is misschien ook te klein voor twee bewoners. Meestal verjagen ze elkaar dan. He,bah wat een nare vondst eigenlijk.
maandag 14 mei 2007 - 03:08
poes

Poes

hé,bedankt voor de reactie. die akelige en treurige vonst beroerd mij nog steeds.poes(thea).
maandag 14 mei 2007 - 16:08
sylvain

Sylvain

Poes ik denk dat ge het beter met een kastje kunt houden als ze zo kort op elkaar zitten is niet ideaal ik heb er 8 kastjes hangen op 2000vierkante meter is eigenlijk ook meer als genoeg maar ze hebben noch de durf om buiten de kasten de vogels vlug te krijgen .
De vrouw en ik deden bij ons de volgende ontdekking in een plantbakkje stonde potjes van 9 in en eentje lag op zyn kant een nestje met 6eitjes eitjes uitgebroed jonge vogels maar we komen daar dagelijks 20 maal en op een keer geen leven meer wij met het bakje naar buiten en toen zij de vrouw daar leeft toch noch iets in ik zeg meteen terug zetten en effectief die vogeltjes hebben daar altijd zo stil gelegen gemocht aan hun bekje komen maar die deden of ze dood lagen tot ik op een dag ze heb moeten laten gaan ik kan noch altijd niet zeggen welk vogeltje zo kloek en stoer is en voor niets bang was heb er een foto van genomen maar is niet honderd procent duidelijk maar ik ga hem toch proberen te zetten grt en dag

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 19 mei 2007 - 07:51
corrielat

Corrielat

Wat is de natuur mooi he, gelukkig doen de vogels hun eigen zin, en wij maar kastjes hangen,ze gaan wonen waar ze zelf willen, je ziet het op jou foto, prachtig
zaterdag 19 mei 2007 - 19:04
poes

Poes

wat een goed nieuws van Sylvain! ik zal het bij 1 nestkastje houden. toch nog jammer voor de meesjes die het niet gehaald hebben. groetjes, thea(poes)
zondag 20 mei 2007 - 16:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon