menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Vlinder tel weekend

Ga naar meest recente reactie

Tortelduifjes

Tortelduifjes

Drie weken geleden toen ik probeerde om vlinders te herkennen zaten er héél veel vlinders..... Nu het vlindertelweekend is zijn er veel minder!!!! Drie weken geleden leek het of er veel dagpauwogen geboren waren. Er zaten zowel grote als kleine..... Mooi om te zien.....Nu nog geen enkele gezien...... Maar ja met die droogte zijn ook veel bloemen uitgebloeid ..... en toen stond ook de haag volop in bloei....

Tuinbabbel

zondag 29 juli 2018 - 12:57
Boerke

Tekst aangepast

Boerke

Troost je. Het is niet enkel bij jou. Ik heb vandaag nog maar 8 vlinders gezien(6 soorten) Hierbij een foto van de distelvlinder die toch eens langs kwam. Zoals ook jij zei ; enkele weken geleden zou ik er ook veel meer moeten ingeven hebben.

Tuinbabbel

zondag 29 juli 2018 - 15:42
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Ja die heb ik hier ook gezien
zondag 29 juli 2018 - 15:55
Eryngium

Eryngium

Ik had woensdag deze koninginnepage hier gezien. Dat was de eerste keer dat ik die ooit had gezien.

Tuinbabbel

zondag 29 juli 2018 - 19:10
Tortelduifjes

Tortelduifjes

waaw prachtig..... zei net tegen mijn man dat ik dat nog nooit gezien heb!!!! Heb nochtans venkel en dille staan.........
zondag 29 juli 2018 - 19:13
Boerke

Boerke

Worteltjes moet je zetten daar leggen ze hun eitjes op. Eén nadeel; De rupsen wreten alles kaal. Een foto die ik al elders had gepost.

Tuinbabbel

zondag 29 juli 2018 - 19:42
Tortelduifjes

Tortelduifjes

ja amaai als dat op je wortelen zit ...... zal je idd geen wortelen hebben!!!!
zondag 29 juli 2018 - 19:47
Boerke

Boerke

Voor de foto had ik ze wel bij elkaar gelegd.
zondag 29 juli 2018 - 21:49
Roeli

Roeli

Tja, als je vlinders wilt, moet je de rupsen ook accepteren.
zondag 29 juli 2018 - 22:08
Tortelduifjes

Tortelduifjes

idd Roeli....... dat is idd een dilemma!!!! Ik heb graag mooie planten en daar horen rupsen niet op thuis....... maar ik zie ook graag mooie vlinders in de tuin............... Wikken en wegen dus!!!!!!!
zondag 29 juli 2018 - 22:14
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Als je er plaats voor hebt: 'n klein bedje wortels zaaien voor de vlinders. Een eindje verder een bedje zaaien voor eigen gebruik. Dat laatste afschermen met insectengaas.

'Mooi' is een rekbaar begrip.
Ik vind niks moois aan een tuin die eruit ziet alsof hij uit een gefotoshopte catalogus komt.
Dan zie ik vooral gifspuiten.

Een tuin is niet alleen wat er boven de grond groeit. Het is ook wat die grond gezond houdt.
Gronddiertjes, schimmels... die je bodem in orde helpen houden. Insecten die voor bevruchting zorgen. Insecten, amfibieën, vogels, viervoetigen... die ongedierte helpen bestrijden. En ja, ook 'on'gedierte.
Hoe meer ik ze leer kennen, hoe meer ik onze tuin met hen wil delen.
zondag 29 juli 2018 - 23:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon