menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grapje mijn bollen worden steeds groter

Ga naar meest recente reactie

ines

Ines

Hoi vandaag begonnen met de siersnoei van allerhande bollen, pyramiden, spiralen, hagen enz. enne ik
heb voor moederdag een hint gegeven
zaterdag 5 mei 2007 - 16:21
Lilian

Lilian

Een nieuwe snoeischaar misschien?? die van mij heeft het toevallig opgegeven gisteren dus ......

Groetjes, Lilian
zaterdag 5 mei 2007 - 16:47
ines

Ines

Ja Lilian dat deel van het bericht was verdwenen....?
De rest was het volgende ...
Ik zou een elektrische snoeischaar willen die heel sterk is en heeeeeeel licht, heeft iemand een goed advies?
Bedankt op voorhand.
zaterdag 5 mei 2007 - 16:54
Nigella

Nigella

vraag dan maar een cadeaubon er voor, want ik kan je 1 ding zeggen, wij hebben hier 1 (van Wolf vermoed ik omdat die geel-rood is) Voordeel is dat je die in verschillende standen kunt zetten naar links rechts enz.. Dat is makkelijk als je zoveel buxusbollen als wij hier te snoeien hebt, je weet wel die grote in elkaarlopend aan het achtertrras. Maar ik weet dat mensen met reumahanden zoals ik, ook moeten testen of het wel goed in da hand ligt; je moet het wel een heeeeel eind vast houden als je er veel hebt he. Nu probleem is opgelost, sinds mijn man op pensieoen is doet hij het
zaterdag 5 mei 2007 - 20:32
ines

Ines

Bedankt voor de tip Nigella, ik zal er aan denken...

Steven ik heb al zo'n model gehad en heb het maar 2 maal gebruikt, na een paar bollen moet die
terug opladen en ik heb zoveel tijd niet ...
Ergens moet het toestel constant kunnen werken...toch bedankt om te helpen zoeken
zondag 6 mei 2007 - 01:31
Nigella

Nigella


Ergens moet het toestel constant kunnen werken...toch bedankt om te helpen zoeken

dat van ons kan toch ook niet constant werken hoor, maar als je het de 1e maal (of 1e maal van het seizoen) goed lang laat opladen, dan kunnen wij er toch een stevig aantal mee doen
zondag 6 mei 2007 - 03:30
ines

Ines

Het mag best met draad en een lang snijvlak dat ik in een keer naar beneden kan voor de hagen
en liefst met zelfreinigende messen (als dit bestaat?) die plakkerige stof die vrijkomt bij het snoeien vind ik ook tijdrovend.
zondag 6 mei 2007 - 07:39
Nigella

Nigella

Het mag best met draad en een lang snijvlak dat ik in een keer naar beneden kan voor de hagen
.


Ines wat ik bedoelde is echt een met korte meslengte, echt makkelijkst voor buxussen: haagjes en bollen en piramyden en zo. Maar is niet echt voor andere hagen vind ik
zondag 6 mei 2007 - 15:33
brompie

Brompie

Hallo
Ferm heeft een hele goeie snoeischaar met twee verschillende messen en een goeie accu
Verleden jaar bij de Kijkshop gekocht, weet niet of ze die nog hebben.
Grt Brompie
dinsdag 8 mei 2007 - 03:23
ines

Ines

Hoi Nigella ik ben vandaag zelf gaan zien en nog geen keuze gemaakt, ik vind ze allen zo zwaar ik bedoel in gewicht.
Bosch, Metabo, Wolff hm ik vind niet wat ik zoek dus licht in de handen en degelijke motor.
Tot nu toe deed ik de bollen enzo met een "schapenschaar" en de gewone grote snoeischaar maar voor de hagen vind ik het vanaf nu té lastig.
Ja voor de bollen is een lang lemet niet geschikt zoals U schreef.
Ik begin te denken dat ik niet meer geschikt ben voor dat soort werk
De hagen zal ik door de tuinmannen dan maar laten doen zeker...ondertussen heb ik meer tijd om
borders op te kuisen.
dinsdag 8 mei 2007 - 03:25
ines

Ines

Ook bedankt Brompie om te helpen zoeken, ik heb de volgende informatie op het net gevonden ter
vergelijking...
http://www.test-aankoop.be/images/16/168421_attach.pdf
dinsdag 8 mei 2007 - 04:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon