menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Politie neemt verwaarloosde ezels in beslag van Natuurpunt

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

Politie neemt verwaarloosde ezels in beslag van … Natuurpunt

MOERBEKE-WAAS - Twee ezels die amper nog op hun benen konden staan en waarvan één dier zware verwondingen had waar de maden al uit kropen, werden gisteren door de politie in beslag genomen. De eigenaar van de dieren was zowaar natuurvereniging Natuurpunt. https://www.gva.be/cnt/dmf20180615_03563990/politie-neemt-verwaarloosde-ezels-in-beslag-van-natuurpunt


Een natuurvereniging zoals Natuurpunt !!!!! ik had de laatste tijd al mijn twijfels over hun en zie ....

Tuinbabbel

vrijdag 15 juni 2018 - 14:49
Pouketie01

Pouketie01

Vreselijk!
vrijdag 15 juni 2018 - 15:17
LT

LT

Erbarmelijk.....
vrijdag 15 juni 2018 - 15:34
patriciame

Patriciame



Véél strenger zouden ze moeten zijn met die dierenbeulen !
Geldboetes en het zelfde lot ondergaan als hun slachtoffers !
zouden ze het dan nog durven ?
vrijdag 15 juni 2018 - 15:44
kerstkind

Kerstkind

Hoe wreed kan een mens zijn?
vrijdag 15 juni 2018 - 15:51
minouke

Minouke

Dat noemt zich dan een natuurvereniging
vrijdag 15 juni 2018 - 15:58
kerstkind

Kerstkind

Maar wat dacht je dan van de Oostvaardersplassen? Staatsbosbeheer.....foei!
Daar gaat het om meer dan "enkele" dieren. Die gekrepeerd zijn van de honger. In en in triest.
vrijdag 15 juni 2018 - 16:03
minouke

Tekst aangepast

Minouke

@ Kerstkind, Verschrikkelijk, kunnen die mensen nog wel slapen!
Minister van dierenwelzijn Ben Weyts pleit voor gevangenisstraffen voor dierenbeulen, hopelijk is die wet er snel.
En hopelijk levenslang voor dat crapuul die het poesje Sprotje in de oven stak.
vrijdag 15 juni 2018 - 16:12
c j de k

C j de k

Wat een schandaal en dat van natuur vrienden
vrijdag 15 juni 2018 - 17:50
Roeli

Roeli

Ja, daar draait het hart van om in je lijf.
En nu niet alleen een boete of een taakstraf, maar opsluiten die lui..
vrijdag 15 juni 2018 - 22:23
leerling

Tekst aangepast

Leerling

@Minouke
'k Heb het hele artikel niet gelezen, omdat je dan weer meer privégegevens moet achterlaten dan me lief is. Ik weet dus ook niet waarom die ezels zo verwaarloosd werden.

Wil toch meegeven dat Natuurpunt - noodgedwongen - heel zwaar steunt op heel veel vrijwilligers en daarmee heel wat weet te verwezenlijken. Bij die vrijwilligers zullen er wel bij zijn die meer hooi op hun vork nemen dan ze - al dan niet tijdelijk - aan kunnen.

Niet goed voor die dieren. Ik ben blij dat de buren aan de alarmbel hebben getrokken, al hadden ze dat misschien ook sneller kunnen doen.

Maar ik wil niet een hele vereniging, die al behoorlijk wat bereikt heeft, afrekenen op dit ene voorval.

Als de eigenaar van die ezels geen lid was geweest van Natuurpunt, was dit een - helaas zoveelste - artikel geweest over dierenverwaarlozing.
Voor mij ruikt het erbij sleuren van Natuurpunt vooral naar goedkope journalistiek.
vrijdag 15 juni 2018 - 23:30
minouke

Minouke

@Leerling, Natuurpunt is wel een organisatie en moet toch wel controle hebben op zijn leden die in hun naam 'werken'.
zaterdag 16 juni 2018 - 07:54
Pouketie01

Pouketie01

Fort 7 in Wilrijk is overlaatst overgenomen door Natuurpunt en sindsdien zijn er verschillende dingen die mislopen o.a 100 den vissen die plots dood zijn gegaan omdat ze een verkeerd product in de vijver hebben gedaan!
Is dit normaal? Volgens mij is er geen controle!
zaterdag 16 juni 2018 - 08:33
kerstkind

Tekst aangepast

Kerstkind

@Leerling,
dit alles is geen excuus!
Ik ben van mening, als je dieren hebt, je deze dient te verzorgen.
Als je hier toe niet in staat bent, ongeacht welke reden, gezondheid, geen geld of noem maar op, dan moet je van deze dieren afstand doen of er op voorhand niet aan beginnen.
Dat geldt voor particulieren én organisaties.
Dieren hebben ook rechten!

groetjes José
zaterdag 16 juni 2018 - 12:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon