menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Droog

Ga naar meest recente reactie

Roeli

Roeli

Er wordt steeds regen beloofd, maar de engeltjes zijn kennelijk met vakantie.
Tja, dan moet ik zelf, met frisse tegenzin, maar weer gaan gieteren.

Tuinbabbel

vrijdag 25 mei 2018 - 16:31
LT

LT

Dat hoort er nu eenmaal bij
vrijdag 25 mei 2018 - 16:35
Carib

Carib

Je zit in de verkeerde hoek van het land. Hier is afgelopen week meer dan 45 mm gevallen, dus niemand heeft dorst en alle bakken en tonnen zitten tot de nok vol. Heerlijk.
vrijdag 25 mei 2018 - 16:51
Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Heel diepe zucht !
vrijdag 25 mei 2018 - 17:02
leerling

Leerling

Levert in elk geval een mooi plaatje op, Roeli.
En ik troost me met de gedachte dat dit alweer een reden is om niet naar een saai gymlokaal te moeten.

Hier is de ton wel weer vol, maar de grond is alleen oppervlakkig wat vochtig. Er kan nog veel water bij.
(Voor alle duidelijkheid, daarboven: niet alles in één keer, hé.)
vrijdag 25 mei 2018 - 19:09
pplakke

Pplakke

hier een 25 mm verdeelt over deze week juist goed niet te veel niet te weinig.gans de maand zit ik nog maar op 32 mm dus niet overdreven nat deze maand hier.maar ze geven nog onweer dus het kan snel veranderen .
vrijdag 25 mei 2018 - 22:15
Dunya

Dunya

Ik heb ook al veel moeten gieten de laatste weken maar sinds donderdag is er veel regen gevallen. De tuin ziet er nu echt fris uit.
zaterdag 26 mei 2018 - 08:37
Roeli

Roeli

Hier nog steeds droog. Vanmiddag 2 plantjes in de tuin gezet, maar had een beitel nodig om een gat in de klei ( je kan beter zeggen , beton ) te hakken .Een maand geleden heb ik een nieuwe border beplant met plantjes van tuinadvies. In de eerste week hebben ze één keer wat regen gehad. Daarna is het droog gebleven. En als ik de verwachting hoor of lees krijgen we voorlopig ook nog niets. Helaas.
zaterdag 16 juni 2018 - 22:11
LT

LT

Tja Roeli, hier is het niet veel beter...
zaterdag 16 juni 2018 - 22:13
pplakke

Pplakke

dit jaar is hier iets natter dan vorig jaar maar waren plaatselijke buien.als het weer zo droog word gaat de schade nog groter worden.hier zijn een tak of tien van de hazelaars afgestorven.door de droogte vorig jaar ganse paasboom bij de buurman van 25 jaar oud .is grotendeels vol dode takken.sparren bossen die gans gestorven zijn.enkel de soorten die diepwortelend of droogte resistent zijn overleven dit.ze spreken altijd over onweren en wateroverlast.maar droogte is voor de natuur veel schadelijker.als dit zo doorgaat gaan we ganse dode bossen mogen kappen en vervangen door zuidelijke bomen die de droogte kunnen weerstaan.


zondag 17 juni 2018 - 11:47
Roeli

Roeli

Nou, wij hebben regen gehad hoor. Net tijdens het jeu de boullen. Een geweldige hoeveelheid. Je gelooft het niet.... 2 mm. Wat zullen de planten hier van geschrokken zijn.
maandag 18 juni 2018 - 20:05
LT

LT

Hier nog steeds niets.....
maandag 18 juni 2018 - 20:06
leerling

Leerling

Met 2mm blus je niet eens het stof.

Regenton 1 is leeg. Morgen begin ik aan nummer 2. Woensdag verwachten ze hier 27 graden.
maandag 18 juni 2018 - 22:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon