menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Mop van de dag.

Ga naar meest recente reactie

Boerke

Boerke

Wat ik hier juist hoorde op radio 1 is toch de mop van de dag.


Koken op gas gaat verboden worden omdat dit de "natuurnormen" beïnvloed. Verplicht te koken op electriciteit. Wat krijgen we nu dacht ik. Enkele maanden geleden sprak men nog van verwarmen met electriciteit wordt duurder omdat er electriciteits-tekort is. Ik denk als iedereen gaat koken op electriciteit dat er vlugger te kort zal zijn.
Wat voor een soap is dit nu toch. Wat ik al dikwijls gezegd heb komt toch weer uit. Als de meeste mensen het hebben dan zoeken ze wel iets om dit in een negatief daglicht te stellen en zo de mensen op kosten te jagen. Enkele weken geleden nog met de houtkachels . Het geluk van de mensen wordt steeds de dieperik ingeduwd en dan zijn ze verbaasd dat er meer zelfdodingen zijn.
vrijdag 9 december 2016 - 11:05
Roeli

Roeli

Ja, maar het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat je die electriciteit zelf opwekt.
Ook voor de verwarming en voor je auto. Benzine en dieselauto's moeten ook weg.
Zonnepanelen of een molentje bij de deur. Dat zal de bedoeling dan wel zijn.
vrijdag 9 december 2016 - 12:17
c j de k

C j de k

Hallo Boerke
Het is overal hetzelfde , ook hier gezeur over houtkachels terwijl er in de kolen centrales juist houtsnippers moeten worden bij gestookt omdat dit zo genaamd millieu vriendelijk zou zijn .
De bomen voor die houtsnippers moeten echter wel per schip uit Canada komen, alsof zo'n schip niets verontreinigd .
Het is echt de waanzin ten top wat de hoge heren voor hun mager salaris weten te presteren .
vrijdag 9 december 2016 - 12:19
pplakke

Pplakke

het gas in nederland is bijna op dit word ook in belgie gebruikt.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/37/aardgas-voor-bijna-80-procent-op

als men gas wil van rusland of andere streken.
heb ik gehoord dat men soms nieuwe leidingen en ketels moet plaatsen.
wegens dat dit ander type gas is.

hier word al since de jaren 80 elektrisch verwarmd was toen gepromoot .
heb wel geen zonnepanelen dus kost veel aan stookosten nu.
maar is in al die jaren nog nooit kapot geweest.
en moet nooit geen ketel laten uitkuisen dus zou er opnieuw voor kiezen.
vrijdag 9 december 2016 - 13:07
Wannus

Wannus

Het brood wordt nu ook onderzocht , het kan stoffen bevatten die ook
mogelijk verboden zullen worden . Waar zijn ze eigenlijk mee bezig !!
Ik denk zo binnen enkele jaren dat we nog enkel GRAS en BLADEREN
gaan mogen eten .
vrijdag 9 december 2016 - 15:52
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Elektrisch is simpeler op de wekken met zonnepanelen en windmolens. De nieuwe woonwijken krijgen al geen gasaansluiting meer. Scheelt ook weer. En de grondwarmte dat gebruiken ze voor de verwarming van woningen. Op zich is dit toekomstgericht prima. Verder gaan ze oude woningen beter isoleren en denken ze erover de elektrische auto te stimuleren. Het gaat al met een slakkengangetje en nu duimen dat ze nog meer uitvindingen doen die er voor zorgen dat we een beter milieu krijgen en Groningen minder gas hoeft te leveren.
vrijdag 9 december 2016 - 18:36
pplakke

Pplakke

het geen ik ook niet snap hier lag geen gas in de straat tot 5 jaar geleden.
toen hebben ze dat hier geplaatst (heel de split strook voor de deur was meer aarde dan split geworden ) .

maar als je al mazout of elektrisch verwarmt .
ga je toch niet plots alles gaan veranderen en nu komt uit dat het gas op is.
dus in feite zijn die leidingen buiten voor misschien een nieuw huis .
totaal nutteloos als dat geen geldverspilling en slechte toekomst visie is .
vrijdag 9 december 2016 - 21:35
Boerke

Boerke

Pplakke, wij hebben ook electrische verwarming omdat ze het toen, jaren 80, promootte. Wij hebben er wel een houtkachel bij . Bij ons staat enkel de electrische verwarming op om de kilte te breken . Als we thuiskomen gaat toch de houtkachel direct in brand(als het nodig is).
Momenteel staan er nog maar twee van de vier op.
vrijdag 9 december 2016 - 21:48
Polplastron

Polplastron

Ja, maar het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat je die electriciteit zelf opwekt.


En laat dat vooralsnog niet mogelijk zijn ...
De beste manier om elektriciteit te maken is nog altijd met kerncentrales en ... die kan je bezwaarlijk gunstig noemen voor volksgezondheid en milieu! Om één kerncentrale te vervangen zou je ongelooflijk veel zonnepanelen (en die werken enkel overdag) en windmolens moeten hebben. Waterkracht zou ook een optie zijn, maar niet in Nederland of België (wegens te plat!)

Grts,
Pol
vrijdag 9 december 2016 - 22:50
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Een paar dagen terug, autoslot dichtgevroren. Manlief rent naar benzine station voor zo'n spuitflesje, ik stap naar de
auto, maakte van mijn handen een toeter, en na een aantal keer flink warme adem blazen, had ik het slot open haha, jezelf bedruipen noemen ze dit

Manlief kwam terug met zijn spuitflesje. die mevrouw van het benzinestation zei, nu moet je het natuurlijk niet in je auto laten liggen hè ? hihi

Ineke
vrijdag 9 december 2016 - 23:03
Dunya

Dunya

Zonnepanelen hebben na twintig jaar wel hun werking gedaan maar wie gaat ze eraf halen en recycleren?
Elektrische auto's zijn ook een lachertje want ze hebben nu al stroom tekort.
Als alcohol dan toch zo slecht is als ze de laatste tijd beweren dan hebben ze een alternatief.
Een wijn of een bier auto en van de geur kunnen we allen in een roes rondlopen zonder onze gezondheid te schaden.
zaterdag 10 december 2016 - 08:07
Boerke

Boerke

Gisteren op mijn werk nog iets opmerkelijks gezien. Iemand heeft zijn wagen omgebouwd naar gas omdat het ( toen ) gepromoot werd voor minder verbruik,niet zo duur en beter voor de natuur. Na zijn wagen te gekeurd te hebben kreeg hij zijn eerste aanrekening ( wegentaks) en die heb ik mogen inkijken. Er stond boven een premie op omdat hij naar gas gegaan was van -102 euro en onderaan ; wat denk je ? Iets van ;om met gas op de baan te rijden + 204 euro (ongeveer)+ nog andere bijkomende kosten. In totaal moest deze chauffeur rond de 850 euro betalen. Hij zij me dat dit alleen al bijna 200 euro meer is dan toen dat hij vroeger reed. Zo zie je maar. Zijn installatie had hem ook al rond de 5000 euro gekost. Dan kun je wel rekenen zeker zei hij me nog.
@ Joukje; Warmtepompen bedoel je. Onze zoon is ook bezig om te bouwen en ze hebben hem afgeraden om die al te plaatsen . Ze staan belange nog niet op punt zeiden ze. En weet je, we kennen mensen die er hebben en die zeggen dat je twee dagen op voorhand zou moeten weten wanneer je ze moet gebruiken. Dat is de tijd dat alles goed opgewarmd is na je ze opzet.
zaterdag 10 december 2016 - 09:15
pplakke

Tekst aangepast

Pplakke

http://financien.belgium.be/nl/particulieren/vervoer/inschrijving_en_belastingen/lichte_vrachtauto

over gas gesproken je ziet tegenwoordig veel van die pick up dodge ram enz.
daar zit een enorme motor 5 liter v8 in.
die om verbruik kosten beperkt te houden naar gas word omgebouwd.
wel die autos kosten echt bijna niets omdat die worden ingeschreven onder lichte vracht.
dat wil zeggen geen belasting op in verkeerstelling .
en verkeersbelasting max 150 euro per jaar voor het zwaarste gewicht tot 3.500 kg .
komt dan ook nog die 208,20 euro voor de lpg bij .
maar koop maar eens een sportwagen of gewone wagen met zo een v8 motor .
dan lopen de taksen in de duizenden euros.
het is zelfs zo dat bijna iedereen meer taxen betaalt en dat op lichte motortjes die veel zuiniger zijn.


zondag 11 december 2016 - 04:47
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Wie heeft er daar een scheet gelaten......
zondag 11 december 2016 - 06:49
Dunya

Dunya

Waarom zie je zoveel terreinwagens denk je? Juist! Achterste zetels eruit en inschrijven als lichte vracht.
En dan nemen ze 2 parkeerplaatsen in
zondag 11 december 2016 - 08:14
Boerke

Boerke

Oei, sorry Paronoto , voor de geurhinder
zondag 11 december 2016 - 09:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon