menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 3

Schepdaal dorp en omgeving

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Ik heb nog een map met 84 beelden over Schepdaal en omgeving.....zet ik dat op het Forum of is dat wat teveel .....Graag uw aller mening





Deze heeft er 45 als ik goed geteld heb.....




vrijdag 19 augustus 2016 - 21:55
LT

LT

Je maakt me nieuwsgierig....
vrijdag 19 augustus 2016 - 22:45
Jeannette1

Jeannette1

Hai Paul, dit zijn niet alleen mooie foto's, maar ook zeer duidelijke foto's.
Zelfs ik met mijn slechte ogen kan ze goed bekijken, (beetje geduld opbrengen) toch?
Van Ger en mij mag je ze zeker wel plaatsen, maar dan net als nu enkele tegelijk anders word het teveel in één keer.
Dan kunnen wij ook steeds uitzien naar de volgende serie foto's.
Laat maar komen.

Groetjes, Ger en Jeannette
zaterdag 20 augustus 2016 - 08:42
Jeannette1

Jeannette1

Doe het dan wel steeds in dezelfde topic, hoeven wij niet te zoeken.
Vast bedankt.
Jeannette
zaterdag 20 augustus 2016 - 08:43
minouke
zaterdag 20 augustus 2016 - 15:00
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

"steeds in dezelfde topic"

Ja, dat is nogal "wiedes".....u weet dat zulks in 't verleden ook het geval was. Ik heb er wel een ekel aan dat er tussenin een of andere quibus commentaar of opmerking maakt....dat spaar je maar tot op het einde of via persoonlijke mail . Deze mevrouw is naarstig aan iets bezig ...op balkon in open lucht


Hier is zo te zien niemand thuis

Fijn...zo'n bouketje roosjes aan de voordeur maar we wandelen verder en passeren aan het Chirilokaal dat niet veel succes kent...alleen de "kleineren en jongsten " zijn regelmatig present maar eens 17 - 18 jaar is 't maar slappekes.
Een van de twee kwaliteitsbeenhouwers/slagers van 't dorp....toffe vent ook.

Het witgele kruis = ziekenverzorging aan huis

Een van de 2 banken...wat meer dan genoeg is

En....kom ik daar toch wel mijn vrouw tegen zeker..samen met haar vriendin ..ook op wandel

Een van de vele circuspanelen die er blijven hangen zijn....souvenir van een avond plezier
De bedoeling was goed maar het resultaat laat .....

Café "La Morsa"


Binnen mocht niet...dus den afwas dan maar buiten aan de voordeur....

In noodgeval kan hij altijd op hen beroep doen

Niet om mee te spelen.....stenen pop....
En even buiten het dorp is er de bron van de Doornbeek een van de 2 beekbronnen die Schepdaal rijk is. Deze is van de Doornbeek , de bron is nauwelijks te zien, overwoekerd door onkruid en ik riskeerde het niet om nog dichterbij te geraken...helemaal alleen ...als er iets misloopt

Komen we in in het bos buiten het dorp en er staan warempel nog van die "minizitjes"..efkes verpozen...

Een hele houtopslag....zeker voor de "open haard"

Het bos wordt ook al eens misbruikt als "afval en sluikstorting" ....en er is geen personeel om daarop toezicht te houden....

Het "terrein" wordt alsmaar moeilijker te "bewandelen

Eenzame camionette.....

Een koppel ?

We zakken af naar Eiseringen dat onderaan Schepdaal "hangt" en waar er die fameuze "bron" is en "beroemd" om dat "speciale water" ......naar mijn weten bestaat er geen verdere "historiek" omtrent haar bestaan. Er hangt wel een bord achteraan op de afsluitberm "Eerst koken voor het gebruik....."


Zwarte koeien

Maar op slot....

Maxi boerenhof..

Verboden voor koeien ?

Hectaren tarwe...zover ik zien kan.....

Kindertuin...privé

Verwilderd "wandelpad"

Iets voor zeer rijke mensen

Verboden "grondpaarden"

Haaa....we naderen weer de "bewoonde wereld" ik voel ondertussen de kilometers in mijn oude benen (83j)

In deze smalle straat een massa autos ..nauwelijks nog overschot voor de voetganger....maar eenmaal boven komen we aan de café de Wijndruif......haaa wat heb ik groten dorst.....

Nu nog 1 km naar huis toe...en ik passeer voorbij een soort autogevangenis

En nog 'n soort "wildernisgordijnen"

Vastgeketende fiets....samen met de paal 250 kilo...loop je niet direct mee weg....

Maar ik nader de "bewoonde wereld" en de winkels ..

En nog iets te eten ....

De bewoonde wereld en zijn winkels.....

Maar je kunt altijd terecht nij onze terapeute

of ...de nachtbar...maar ik ben al zo moe....

Misschien nog iets gaan eten.....?

En wie zitten daar al aan tafel......mijn madam en haar vriendin.....hun "wandeling" was al af....Zij toont haar verkrampte vingers ....nog niet te genezen...Mijne geuze staat al klaar....

De avond valt en het duister klimt....


Dat was het dan, hopelijk heb je mee genoten van mijn wandeling .....tot nog wel eens ..doei








































zaterdag 20 augustus 2016 - 21:03
LT

LT

In blijde afwachting zal ik m'n mond houden
zaterdag 20 augustus 2016 - 21:11
Paronoto

Paronoto

"In blijde afwachting zal ik m'n mond houden "

Allè vooruit ....'t is nu of nooit en voor alle anderen hetzelfde of zijn ze nu met "verstomming" geslagen.......?
dinsdag 23 augustus 2016 - 21:22
LT

LT

Wordt vervolgd?
dinsdag 23 augustus 2016 - 21:34
Jeannette1

Jeannette1

BEDANKT!!!

Ger en ik hebben volop genoten, wij waanden ons met vakantie.
Op deze manier komen wij ook eens in andere landen, dorpen en steden toch?
Geweldig mooie opnames Paul, dit lijkt wel vakwerk.
Nogmaals bedankt , groetjes ook voor uwe madammeke,

Ger en Jeannette
woensdag 24 augustus 2016 - 09:57
Paronoto

Paronoto

Ger en Jeannette bedankt voor jullie welgemeende reactie! Jullie waren de ENIGEN die gereageerd hebben.....dat zegt genoeg over de "belangstelling" die er NIET was door de massa "anderen".....
Conclusie : ik kan me de vele moeite en uren die ik er aan "versleten" heb best besparen.....Bye.!
woensdag 24 augustus 2016 - 20:54
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Momenteel heb ik er weeral 4 nieuwe gereed .....alle met ong. 150 beelden elk ....Wat denk j'er zelf van?

Tuinbabbel

zondag 6 november 2016 - 21:29
Jeannette1

Jeannette1

Beste Paul,
Ga A.U.B. door met uwe reportages, meer dan telkens 50 foto's kun je beter niet plaatsen, dat vinden sommige mensen teveel in één keer denk ik. Op den duur zal iedereen het toch wel komen bekijken.
Doe het anders S.V.P voor diegenen die niet zo maar een stukske kunnen wandelen.
Op dit moment zijn er toch ook meerdere komen kijken en hebben zelfs de moed genomen om even te reageren.
Dat je Ger en mij een poosje gemist hebt, is niet zomaar, ik moest weer geregeld naar het ziekenhuis voor behandelingen en/of onderzoeken.
Zo moet ik morgen ook weer naar het ziekenhuis en ga ik een dagje aan het infuus om
datgene in mijn lichaam te krijgen wat ik dik tekort kom.
Maar ik kom beslist steeds terug en zeker om jouw wandel-reportages te bewonderen en ervan te genieten.
Dus Paul, wij komen terug!
Groetjes, Ger en Jeannette
maandag 7 november 2016 - 11:34
LT

LT

Heb, samen met Els, genoten van deze serie foto's
maandag 7 november 2016 - 11:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon