menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Tuinliefhebber! Help jij me afstuderen?

Ga naar meest recente reactie

esigmans

Esigmans

Beste tuinliefhebber, jou heb ik nodig! Help jij me afstuderen door deze enquête in te vullen? Super bedankt!

http://bit.ly/1Mtxouz
woensdag 13 april 2016 - 11:16
Roeli

Roeli

Ik heb het ingevuld, maar aangezien ik nooit iets online koop heb je er waarschijnlijk niets aan.
woensdag 13 april 2016 - 12:09
esigmans

Tekst aangepast

Esigmans

Super! Bedankt! Jouw mening is zeker waardevol Roeli - al helemaal wanneer je nooit iets online koopt. Dan kom ik er achter wat er nodig is om jou in de toekomst ooit online te laten kopen!
donderdag 14 april 2016 - 09:14
Patrikc

Patrikc

verkopen verkopen verkopen, het enige wat Esigmans interesseert.

Roeli is wel slim genoeg om zich niet te laten vangen.
donderdag 14 april 2016 - 09:51
Roeli

Roeli

Je hebt gelijk, Patrik.
Wat mij voornamelijk tegenhoudt is, dat alles wat je bestelt zo ongeveer 5 euro duurder is dan er staat.
Als die bezorgkosten worden afgeschaft, zal ik er nog eens over denken.
donderdag 14 april 2016 - 14:25
Polplastron

Tekst aangepast

Polplastron

Het gaat hier om een student die vraagt om een enquête in te vullen hé!
Er wordt hier met deze link niets verkocht; dat zou overigens in strijd zijn met de forum-regels.

En wat dat online kopen betreft; verzendkosten vallen meestal weg als je voldoende koopt en vergeet ook niet dat je ook benzine betaalt om naar een winkel te rijden. Als het gaat om doordeweekse dingen dan kan je in de winkel in de buurt binnen, maar als je iets minder courant wil is een webwinkel vaak een goed alternatief. Maar misschien kunnen we die discussie eens voortzetten in een ander draadje gezien de student in kwestie anders een massa leeswerk heeft om tot conclusies te komen.

Wat de enquête betreft moet ik echter opmerken dat er weinig mogelijkheid is tot nuance.
Er is geen mogelijkheid om bij sommige vragen te antwoorden met "Geen mening".
Ook de vraag "Wat zou er moeten veranderen" impliceert al meteen dat de beantwoorder van de vragenlijst iets wil veranderen.
De eerste vraag vond ik overigens ook een beetje bizar. Zelf zou ik hier eerder de vraag stellen;"Welke tuinornamenten hebt u in uw tuin of zou u willen aanschaffen" of iets dergelijks.
Ik zag een andere enquête hier op het forum verschijnen die ik persoonlijk iets beter vond opgesteld. Natuurlijk ben ik niet degene die jou moet beoordelen, maar ik hoop dat je met deze (opbouwend bedoelde) kritiek iets kan.
Zelf heb ik na een aantal vragen gewoon afgehaakt; sorry daarvoor.

Groeten,

Pol
donderdag 14 april 2016 - 14:43
esigmans

Esigmans

Beste allen,

Deze link en hiermee de enquête, is alleen ter ondersteuning van mijn scriptie. Ik probeer niets te verkopen, maar wil graag inzicht verkrijgen in de algemene beweegredenen van consumenten om bepaalde productgroepen juist in de fysieke winkel of juist online te kopen (in dit geval tuindecoratie). Doordat de tuinbranche van oudsher een traditionele markt is waar nog veel in fysieke winkels wordt gekocht, vind ik het juist super interessant om te zien dat mijn vragen deze discussie opwekt.

Verder bedankt voor jouw opmerkingen op mijn vragenlijst Pol, alle feedback is meegenomen!

Groeten Eline
vrijdag 15 april 2016 - 09:08
molleke32

Tekst aangepast

Molleke32

Voila Eline, ik heb ze ingevuld.

Groetjes vicky
vrijdag 15 april 2016 - 18:22
svoffel

Svoffel

Ook ingevuld, hoop dat je goede punten krijgt
zaterdag 16 april 2016 - 18:01
esigmans

Esigmans

Super, bedankt allen!
dinsdag 19 april 2016 - 09:06
MarinaT

MarinaT

Heb de enquête ook ingevuld. Roeli: alles duurder online? Haha ... vergelijk eens even de prijs van een VegTrug in een Avevewinkel met de prijs op tuinadvies.be! Als je goed uit je doppen kijkt, vind je online meestal de beste prijzen, en bovendien brengen ze de materialen nog aan huis ook.
Eline: succes met de scriptie!
dinsdag 26 april 2016 - 20:22
Roeli

Roeli

Ben het niet met je eens, Marina.
Ten eerste koop ik meestal niet meer dan 1 ding tegelijk en dan heb je die bezorgkosten.
Ten 2e vind ik op een rommelmarkt of kringloop rondstrunen veel leuker . En dan vind je soms de leukste dingen. Ten 3e heeft Action ook vaak leuke hebbedingetjes voor een leuke prijs.
En ook dure dingen gaan kapot. .Neem nu. het insektenhotel dat ik heb gekocht. Ëén of andere vogel ( ik denk kauw of specht, peurt het ding iedere keer weer leeg. Was duur genoeg, met bezorgkosten. En voor bijzondere planten kan ik naar een dichtbijzijnd tuincetrum, Minder benzinekosten dan bezorgkosten en voor eenjarigen zijn de supermarkten hier ,over het algemeen , rijk voorzien. Anders de Welkoop wel.
Echt, ik ben online veel duurder uit.

groetjes Roeli
dinsdag 26 april 2016 - 21:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon