menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuinen die bezoekers ontvangen

Ga naar meest recente reactie

louise

Louise

Hallo

vorige week bezochten we enkele tuinen in Overpelt. Mooi en leuk. Dank aan de gastvrije families.
Zijn er nog mensen die in de loop van dit jaar hun tuin openstellen?
Bedankt voor een antwoordje. Louise
maandag 23 april 2007 - 21:16
Esem

Tekst aangepast

Esem

Ja louise.
Ik heb het hier al enkele malen vermeld op het forum.
Voor meer inlichtigen kan je terecht op mijn site.
Daar staan alle gegevens qua datum en plaats.
Gr Esem en misschien tot kijk op een van de opentuindagen.
adres is:

http://users.skynet.be/avondrood

groetjes Esem,
dinsdag 24 april 2007 - 00:29
berenice

Berenice

er is een boekje tekoopbij AVEVE tuincentrum
313 tuinen zijn te bezichtigen
boek kost 4 eu
grts berenice
dinsdag 24 april 2007 - 01:10
Esem

Tekst aangepast

Esem

En onze tuin staat erbij
onder nr 53 t'Avondrood blz.55
Alleen is de tel verkeerd ingebracht

.459 moet zijn 489

Gr Esem
dinsdag 24 april 2007 - 01:29
kurt

Tekst aangepast

Kurt

Esem,

Heb je uw tuin al gratis toegevoegd aan onze groene agenda?
http://www.tuinadvies.be/agenda/

Aanmelden van de activiteit kan via Activiteit aanmelden links bovenaan.

Er staan daar al meer dan 100 opentuindagen vermeld. Dus zeker de moeite om even te overlopen.

Mvg,
Kurt
dinsdag 24 april 2007 - 02:30
Esem

Esem

Bedankt kurt,
met deze is de tuin bijgevoegd.
Maar kunnen jullie er nog de openingstijden aan toe voegen.
Ben het vergeten en het lijk dat ik daar niets mee kan aan veranderen
Openings tijden van 10 tot 18 uur
Alvast bedankt.
Gr Esem
dinsdag 24 april 2007 - 06:01
Esem

Esem

Loiuse er komt maar weinig reactie op je vraag.

Zijn er hier dan geen leden die hun tuin opstellen voor het grote publiek??

Nogthans zijn er steeds meer die zich ertoe aangetrokken voelen om de stap te zetten om hun tuin te

laten bewonderen door de liefhebbers ervan.

Gr Esem
dinsdag 24 april 2007 - 18:38
jdcoster

Jdcoster

Allé Esem, om jou een plezier te doen en Louise te doen watertanden, want voor haar is het een beetje ver naar Loppem, tenzij er een weekendarrangement mee gemaakt wordt. Ik ken hier nog wel veel mooie tuinen in de buurt.
[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 25 april 2007 - 03:18
beertje

Beertje

Hallo,

jdcoster is dat uw tuin ?een echt pareltje. die kleuren allemaal en de inrichting gewoon prachtig.

mvg beertje
woensdag 25 april 2007 - 03:47
an

An

tjeetje een tuin om bij te kwijlen zo mooi ik wou dat dat mijn tuin was van wie is die mooi tuin en hoe heb je dat voorme kaar gekregen
gr an
woensdag 25 april 2007 - 05:01
Ernas

Ernas

Hallo,
Wij stellen ook onze tuin open, het laatste week-end van juli en augustus.
We wonen in Keiem (Diksmuide)
Het is wel een exotentuin met palmen, bananen, boomvarens....
Beste groeten,
Erna
woensdag 25 april 2007 - 05:23
Esem

Esem

Dat zal zeker ook een oase van rust zijn.
Lui liggen niksen onder een bananenboom
Ik zie het al voor me.
Gr Esem
woensdag 25 april 2007 - 05:28
Esem

Tekst aangepast

Esem

bedankt decoster,maar het plezier is voor louise,
het is zij die vroeg achter nog meer opentuinen.
Maar het is daar ook wel een mooi tuin Proficiat
Gr Esem,
woensdag 25 april 2007 - 05:31
an

An

en dan mar wachten esem dat de banaantjes naar beneden vallen en de bananen coctails .hahaha
en dan maar hopen dat er een groot zwembad bij ligt als je het beu bent onder de bananen boom zie je het voor je
lijkt me heerlijk ,met een boekje

maar bij bananen bomen heb je toch van die vieze sppinnen alijd
gr an
woensdag 25 april 2007 - 06:16
Esem

Esem

an,
jij doet het water nog meer in de mond komen.
Coctails en zwembaden,we wanen ons al in een paradijselijk oord.
Gr en slaapwel Esem
woensdag 25 april 2007 - 07:29
an

An

esem
nou ik wacht tot het mooier weer wordt en dan lekker mijn 5 pers.bad weer naar buiten drankje erbij
bbq er bij alles in je eigenhuis dichtbij wat willen we nog meer.(uitzicht op de meiden die lekker der inzitten en af en toe zelf om af te koelen)
het lijkt nu al zomer alleen het bad moet nog evn wachten en de bbq.
hoop dat je lekker gedroomd hebt over je bananen boom en de coctails.
gr an
woensdag 25 april 2007 - 16:05
an

An

Allé Esem, om jou een plezier te doen en Louise te doen watertanden, want voor haar is het een beetje ver naar Loppem, tenzij er een weekendarrangement mee gemaakt wordt. Ik ken hier nog wel veel mooie tuinen in de buurt.
hoe krijg je je eigen tuin ook zo mooi,
mijne is wel kleiner maar dit staat allemaal ,waar het wezen moet ,zou ook wel zo iets willen realiseren maar dan in het klein en dan nog genoeg voor mijn bad en zit plek en was en knutsellen,
het is een pracht tuin,al leek de mijne maar een klein beetje er op .jullie kunnen mijn tuintje ook dit staat zo zo zo mooi
gr an
woensdag 25 april 2007 - 16:10
corrielat

Corrielat

Schitterend,

Ik geloof niet dat er ooit een schilderij gemaakt is wat mooier was,......................... verkopen????? ........
woensdag 25 april 2007 - 20:15
ines

Ines

Volgend jaar stellen wij onze tuin open voor het publiek en dit ten voordele van het Kinder kankerfonds
als alles verloopt zoals we planden natuurlijk, ik zal later nog een seintje op het forum zetten....

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 27 april 2007 - 05:45
Nigella

Nigella

oei oei Ines
weet je wel wat dat aan energie gaat kosten??? Want je wil natuurlijk alles piekfijn in orde (en terecht want mensen hebben daar recht op en niet op een slordige boel zoals wij ooit eens een tuin bezochten en gefrustreerd buiten kwamen voor het geld dat die rommel ons gekost had)

wij doen het hier niet meer open
en een vriendin van ons ook niet meer omwille van té nieuwsgierige mensen, die haar privé ook schonden. Zou mijn privé maar goed op slot doen, want je hebt geen overzicht op alles op jouw domein
zaterdag 28 april 2007 - 16:21
Esem

Esem

Nigella,
je weet niet wat voldoening je er van terug krijgt,van open tuinen.
Vele komen kijken en je kan praten met de mensen over een hobby die je als passie uitoefend.
Gewoonweg zalig.
En zoveel meer werk heb je er niet aan,want als je meedoet aan zo een evenement ,dan is zowiezo je tuin in orde.
Ines je zal ze veel pret aan beleven.
Ik doe het ook als voor de 9 ste maal mee aan open tuinen.
Gr Esem,
zaterdag 28 april 2007 - 17:16
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Nigella,
je weet niet wat voldoening je er van terug krijgt,van open tuinen.
Vele komen kijken en je kan praten met de mensen over een hobby die je als passie uitoefend.
Gewoonweg zalig.
En zoveel meer werk heb je er niet aan,want als je meedoet aan zo een evenement ,dan is zowiezo je tuin in orde.
Ines je zal ze veel pret aan beleven.
Ik doe het ook als voor de 9 ste maal mee aan open tuinen.
Gr Esem,


ja maar Esem wij kennen het wel hoor en het is inderdaad wel leuk, maar ook super vermoeiend als je zo 2 We's na elkaar maar klapt en klapt; weet je dat ik hier zelfs de speciale planten allemaal van een label voorzien had. Want 500 x die namen moeten zeggen omdat het een specialeken is..... dat vermoeit wel hoor

Ik zei dat alleen maar tegen Ines omdat ik haar een beetje ken

en geniet jij Esem maar van je open tuin, wie weet dat we het aantal kms naar jullie ook eens wagen
zaterdag 28 april 2007 - 21:08
Catgarden

Catgarden

Ik ben vorig jaar naar de tuin geweest van jdcoster, de tuin is echt een pareltje
Ik wist toen jammer genoeg niet dat het iemand was van op dit forum en heb de eigenaar niet echt aangesproken. Tja, ik zie er wel niet verlegen uit maar mensen die ik niet ken durf ik niet rap aanspreken. Als ik geweten had dat het iemand van tuinadvies forum was, ging ik wel mijn verlegenheid aan de kant gezet hebben en een babbeltje gedaan want eens ik op dreef ben, kan ik dan wel mijn mond niet meer houden
zaterdag 28 april 2007 - 21:20
ines

Ines

t'Ja piekfijn in orde zal het hier wel nooit zijn... maar het gedacht die er achter steekt en de moeite die het tot nu toe kostte zal wel een zekere voldoening schenken denk ik. Reeds 2 jaar ben ik planten aan het kweken om de bezoekers mee te geven. Kunstenaars en creatievelingen aan het motiveren om ook
iets te presenteren en mee te werken er zit al een boel werk in en medewerking valt mee tot hiertoe.
We hebben nog een jaartje respijt om goed door te werken, proeven te doen met kweken, kunstwerken aan te passen enzo.
Zolang het alle medewerkers voldoening geeft is het goed.
Ik stel mij alleen de vraag hoeveel mensen te verwachten valt. Dat is een grote vraag.

zondag 29 april 2007 - 05:18
Nigella

Nigella

Ik stel mij alleen de vraag hoeveel mensen te verwachten valt. Dat is een grote vraag.



dat kun je op voorhand niet weten hoor
hangt af van in welke regio je woont, centraal geeft altijd meer bezoek dan in uithoeken van het land
en voldoende publiciteit maken als je het niet met een organisatie als dat van de boerenbond zou doen

en plantjes meegeven aan bezoekers, dat is ook een moeilijke opdracht hoor, dan moet je nog volk hebben om bij die stand te staan. Normaal worden plantenkweek wel eens verkocht, en...in een bepaalde tuin kregen we zaden in een zakje bij het betalen van de ingang

succes in elk geval
zondag 29 april 2007 - 06:03
ines

Ines

Bedankt Nigella er is nog tijd hé...
Er zullen vrijwilligers genoeg zijn om te helpen, als ze maar een lekker pintje kunnen pakken en zich
amuseren daar doen we het toch voor hé.
Het is een initiatief langs de algemene organisatie dus komt er ook publiciteit met weg aanduiding, folders enz, ik hoop dat ieder die natuur wil beleven volgend jaar zeker op post is, ik kan nu al niet meer stilzitten
zondag 29 april 2007 - 06:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon