menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kardoen

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

goeie middag iedereen !!... ik heb een vraagske ? is er iemand van jullie die ervaring heeft met Kardoen..... het is een redelijk grote plant... ( met sierwaarde) volgens mij ziet die er een beetje als een zilverdistel uit als de plant in de bloei staat heeft die purpere bloemen gelijk een distel , maar is dus eetbaar... soms zie ik die liggen op de marokanenmarkt in antwerpen op de zaterdag !.... en nu zou ik die dus zelf willen telen.... maar ja sé! het is natuurlijk een beetje op de tast... hoe maak je achteraf zo iets klaar en hoe smaakt dat... het is in elk geval ... een vergeten groente in Belgie... In frankrijk zijn er eigenlijk geen vergeten groente... want hier kan je dus met alle gemak zonder je blauw te betalen, pastinaak, topinamboer etc.... op de kop tikken .. Kardoen d'as iets moeilijker ... ik dacht van ze te hebben zien liggen in Vesoul in de grote Cora.... maar we waren redelijk gehaast zodat ik er niet echt werk van heb gemaakt !...Ik ben benieuwd! naar het resultaat
groetjes M.
vrijdag 19 februari 2016 - 12:14
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Heeft veel overeenkomst met artisjok. Bij Diana's mooie moestuin kun je over de artisjok duidelijke informatie vinden.
vrijdag 19 februari 2016 - 19:11
myriam56

Myriam56

Dankjewel joukje... ik heb ondertussen ook al wat verder gezocht,... begint na verloop te woekeren, ik maak uit de beschrijving op dat de bladeren stekels hebben... en dat ze toch wel goed zijn voor bepaalde dingen... ik heb graag groenten en fruit met bepaalde eigenschappen voor de gezondheid... kardoen zou namelijk goed zijn voor leukemie en baarmoederhalskanker.... deze plant wordt ook geteeld voor biobrandstof en om plastiek van te maken... sommige kaasmakerijen gebruiken het sap van de plant als stremsel ...
M.
zaterdag 20 februari 2016 - 17:50
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Hij krijgt geweldige mooie distels die ook nog lang in de vaas staan. In de tuin was deze erg dominant. En hij nam veel plek in en licht grijs van kleur. Was dat stekelige alweer vergeten. Het volgende jaar was het over. Te koud toen denk ik.
zondag 21 februari 2016 - 09:55
minouke

Minouke

Ik heb vernomen van Theo dat Myriam er niet meer is. Ze is in mei overleden aan kanker.
We zullen je echt missen Myriam. Het was altijd plezierig om je te lezen......en vooral erg interessant.


woensdag 28 september 2016 - 21:17
Roeli

Roeli

Daar schrik ik heel erg van, Chantal.
In haar schrijfsels was toch niets daarvan te lezen.
In tegendeel. Ze zat zo vol met plannen.
Mijn condoleances voor Theo
woensdag 28 september 2016 - 21:29
minouke

Minouke

ik ben er ook niet goed van Roeli. Op haar blog vertelde ze wel dat ze ziek was maar je hoop altijd het beste. http://blog.seniorennet.be/zon_en_zweet_in_frankrijk/
woensdag 28 september 2016 - 21:43
Roeli

Roeli

Bedankt, Chantal voor het meesturen van haar blog.
Maar volgens mij, wat ik er zo uit opmaak, is het wel heel snel gegaan.
donderdag 29 september 2016 - 15:52
satomi

Satomi

Jee, daar schrik ik ontzettend van, Chantal!!! Wat vreselijk voor Theo. Maar ben "blij" dat ik het weet.


donderdag 29 september 2016 - 17:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon