menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Tomatenserre

Ga naar meest recente reactie

svoffel

Svoffel

Kleine tomatenserre gekocht met de promotie, verstevigt boven met afsluitingsdraad en de kleinere potten erin gezet, veilig uit de regen. Staat nu te pronken op het terras.
Die potten zijn in elk geval gelukkig ermee en t'is nog goedkoop ook.


Tuinbabbel

vrijdag 4 december 2015 - 16:33
lucenkathleen

Lucenkathleen

Opgepast voor felle wind he! Ik heb de metalen buisjes vervangen door een houten constructie met op iedere hoek een paal die vastzit in de grond. Veel steviger hoor.in de winter gaat alles wel binnen.
vrijdag 4 december 2015 - 20:49
leerling

Leerling

Dat is een goede tip van Lucenkathleen.
'k Had ook zo'n serretje. Is het eerste jaar al gesneuveld bij een felle wind. De buizen waren helemaal verwrongen.
Het serretje had een schuin dak, zodat het regenwater eraf zou kunnen stromen. Maar dat werkte niet: het water stapelde zich toch op. Niet prettig als het lang en hard regende.
vrijdag 4 december 2015 - 22:12
svoffel

Svoffel

Ja, het dak is niet stevig genoeg, daarom heb ik het nu echt veel steviger gemaakt en met die draad eronder kan het niet inzakken, de draad ligt ook nog om dwarsplanken.
We hebben het vastgemaakt aan het terras en we zien het wel.
Voor mij is het belangrijk dat het de winter doorkomt.

Maar die stormen hoeven niet van mij, veel te veel schade overal.
zaterdag 5 december 2015 - 09:38
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Als je er nog een" tafeltje" in zet kan er ook nog een dubbele laag in. Handig tomatenserre. Heb hem ook jaren gehad.is nu ter ziele. Had tonkinstokken bovenin gelegd voor het doorzakken. Maar die staken iets uit en daar kon het plastik op den duur niet meer tegen.
zaterdag 5 december 2015 - 10:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon