menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hebben jullie allemaal zon grote tuin of zijn er ook met kleine tuintjes

Ga naar meest recente reactie

an

An

ben benieuwd naar wat voor tuin jullie hebben , groot of klein
ik vind dat ik een kleine tuin heb zou wel groter willen hij is ongeveer 4meter en 75 cm breed en ongeveer 6 meter en nog iets lang
ik vind dat ik tw weinig plek heb voor als wat ik wil sier en moes tuin.
en bij mijn voor deur stan alleen maar tegens met een klein erfje van 3 bij 3 meter
heb voor mijn schuutje een stukje gemeente tuin waar ik 3 vaste planten in heb gezet,
in mijn tuin heb ik 2 stroken van 1 meter br tot ongeveer 5 meter lang en tegen mijn schuting aan het einde staat een kerseboom en wat klimplanten
wil je meer weten zeg het even anders stuur ik wel een foto want het bevalt mij nog niet helemaal
maar planten verzeten doe ik niet die staan momenteel zo mooi op een na.
gr an
zondag 22 april 2007 - 05:37
Esem

Esem

An wat noem je een kleine of grote tuin?
Ik zou ook graag een grotere tuin bezitten en toch is de tuin al ruin groot.
Ze meet in breette 23 meter en in de lengte ongeveer 30 meter dit voor de achtertuin.
De voortuin is 19meter breet en 11 meter in de lengte.
En toch zou ik nog wat groter willen,vooral de achtetuin.
Een stukje van de tuin op foto.
Gr Esem,
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 22 april 2007 - 07:42
corrielat

Corrielat



Hallo An, op de eerste plaats wil ik graag even zeggen dat de grootte van je tuin niet zo heeeel erg belangrijk is, belangrijk is of je je eigen er gelukkig in voeld, als je net als ik allebei gehad hebt weet je dat het gras op een ander altijd groener lijkt, maar weet jij of de ander misschien een nog grotere tuin wil?? Je kan in een kleine tuin het ook naar je zin hebben. Als je veel hebt kan je veel kwijtraken ik weet dat uit eigen ervaring, maar daar heb ik wel mee geleerd om te genieten van wat je wel hebt, denk maar aan het liedje van Saskia en Serge, (het zijn de kleine dingen die het doen) Zorg er a.u.b voor dat je al heb je een kleine tuin, je altijd nog een groot hart kan hebben, en denk eraan, laat je niet gek maken om wat de ander heeft, maar geniet!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En Esem, laat ons maar genieten van jou prachtige tuin met heerlijke fotoos, ik kijk elke dag weer of je mij kan verblijden met jou fotoos, ik vind ze praaaaaaaaaaaaachtig, ik bewonder iedere keer jou site,
zondag 22 april 2007 - 15:26
Esem

Esem

Klopt corrie,
maar als je een grotere hebt is het toch maar meegenomen.
Gr Esem,
zondag 22 april 2007 - 16:20
corrielat

Corrielat

Ja dat is waar, maar wat is groot? eigenlijk vind ik hem nooit groot genoeg maar ja,we moeten doen met wat we hebben he!
zondag 22 april 2007 - 16:31
lisa

Lisa

an, ik heb verschillende tuinen in totaal 8
maar vraag mij niet hoe groot alles is ,de eene bloemen tuin is zo 22 en 18meterbreed
de andere bloemen tuinen heb ik nog niet vermeten ben ook nooit op de idee gekomen om het te doen de groente gedeeltes zijn ook vrij groot eentje is zo 20 meter bij 5meter
het is allemaal tamelijk groot en veel te hobbyen en ik kom nog plek te kort

groetjes lisa
zondag 22 april 2007 - 16:43
Tine

Tine

An, ik heb ook een vrij kleine tuin en probeer hem gewoon te vergroten door ook de schuttingen te gebruiken. Graag had ik ook een veel grotere gehad, maar nu ben ik hier wel tevreden mee. Dit tuintje kan ik met mijn ziekte zelf bijhouden, bij een grotere had ik waarschijnlijk hulp nodig. Nu kan ik tenminste zeggen: Dit heb ik zelf gedaan. En als alles er zo mooi uitziet en je krijgt complimenten van de buurt, dan voel je je gewoon heel lekker.

Tine
zondag 22 april 2007 - 17:02
corrielat

Corrielat

Dat is echt waar Tine, wat is er heerlijker dan dat je zelf ondanks ziekte of mankementjes van je hobby kan genieten, ik heb zelf artose in nek en schouders en op mijn 55ste jaar al een nieuwe heup, wacht op de andere, maar kan alles zoveel mogelijk zelf nog doen, en wat vandaag niet kan doe ik morgen .... of overmorgen... of.... , maar trots dat ik ben als alles weer groeit en bloeit,!!!!
zondag 22 april 2007 - 17:12
wellemieke

Wellemieke

Anderhalf jaar geleden kochten wij een huisje in de stad met een tuin van 6 op 20 meter. We hebben vorig jaar de gazon gezaaid en borders afgebakend met stenen. Nu heeft mijn man een zandbak gemetst en de tuin is achteraan ook helemaal gespit.
We hadden enkele heesters laten staan en de esdoorn achter in de tuin staat er ook nog. We hebben hier en daar wat gezaaid, gekregen plantjes geplant en enkele plantjes gekocht.
Nu geniet ik vooral van het reilen en zeilen van de plantjes in de tuin, onze zoon van 13,5 maanden (hij loopt nu 4 weken) geniet van het grote gazon en de zandbak en mijn man geniet vooral van ons te zien genieten.
Groot is hij niet echt onze tuin, maar het is wel een plekje waar wij na een werkdag tot rust komen en er kruipt niet te veel tijd in het onderhoud.

Groetjes,

Wellemieke.
zondag 22 april 2007 - 18:32
annis

Annis

Onze tuin is niet echt groot te noemen zo'n 23mx8,50m. Zou wel groter mogen maar je moet ook naturlijk in de toekomst kijken als je wat ouder wordt moet je het werk ook nog aan kunnen.
Ik vindt als je je maar gelukkig voelt in je tuin. Er iedere dag volop van kan genieten dan heeft groot of klein ook niet veel te zeggen. Met kleine tuinen kun je ook heel veel kanten op.
Zelf doe ik nog onderhoud bij andere tuinen die ikzelf heb aangelegd zo kan ik me toch uitleven op tuingebied.

Annis
zondag 22 april 2007 - 18:33
lisa

Lisa

annis ,ik vind de tuin 23mx8,50m vrij aardig groot als men dit iedere dag een paar keer loopt
dan heeft men sport meer nodig, ik loop mij iedere dag ook wat af ,wel geniet ik er van,
gek vind ik het wel hier dat ik van de eene tuin naar de andere echt wat aflopen moet
niets ligt hier bij elkaar maar zo blijf ik fit ,een grote tuin heben is ook niet nodig
als men het maar leuk vind en ervan geniet

lisa
zondag 22 april 2007 - 19:12
annis

Annis

Daar heb je volkomen gelijk in Lisa. Ik loop op een dag ook best wel wat meters af in de tuin. Ik vindt van een grote tuin daar kun je verschillende kamers met verschillende sferen in creeeren. Er zijn nog zoveel ideen in mijn hoofd die ik graag nog zou willen maken in mijn tuin. Maar de ruimte is niet voldoende om dit te realiseren. Maar ik geniet nu in ieder geval van het gene wat ik heb.

Annis
maandag 23 april 2007 - 02:29
lisa

Lisa

wat denk je van mij , ik ben al een tijdje bezig in mijn gedachten met een vijver
maar het zal er dit jaar weer niets van komen ,het is ook niet zo een twee-drie gedaan
daar heb ik toch nog veel te doen om dit op een rijtje te zetten -ik wil niet klagen het is wel een klus voor mij om zo een groot gat eruit te halen,dus dromen zijn er genoed,en wat denk je van het veranderen van de tuin,dit jaar ziet het al niet meer zo uit als vorig jaar heel wat nieuwe planten
gekweekt en ook in de tuin geplaatst ga zo maar door,wel is het fantastisch om te zien hoe mooi het is
en het is voor mij alleen -wel mogen anderen mee genieten


lisa
maandag 23 april 2007 - 04:22
hildavw

Hildavw

Zo ziet ge maar dat indrukken en begrippen hard kunnen schelen.
Als je in magazines of tv-programmas leest of hoort over "kleine" tuintjes, dan hebben ze het meestal van tuinen van minimum 250 m2 en zelfs over tuinen die ze kunnen verdelen in kamers.
Onze tuin, achter een driegevelwoning, dus geen halfopenbebouwing, maar langs de ene kant een woning en langs de andere kant de garage van de buren, is 100 m2 groot, of klein.
We hebben dan nog een voortuin van ongeveer 40 m2, waar ik eerlijk gezegd meer werk in steek, want die is volledig beplant, hoofdzakelijk met vaste planten.
Groter zou ik langs de ene kant wel plezierig vinden, maar langs de andere kant ben ik al blij dat ik, met veel moeite, alles kan onderhouden.
Dus, voor iedereen, geniet van hetgeen je hebt en van wat je kan en staar je niet blind op wat een ander heeft.
Ook van een klein tuintje kan je een paradijsje (of toch bijna) maken.
zonnige groetjes van Hilda
maandag 23 april 2007 - 21:21
Bowie

Bowie

Zelfs mensen die enkel een terras hebben, kunnen er ook nog iets moois van maken.
maandag 23 april 2007 - 21:27
lisa

Lisa

ja, dat is zo mensen kunen soms blij zijn met een terras
als ik aan de mensen denk die helemaal geen tuin of terras heben
dan kunen wij echt blij zijn ,ik weet wat ik heb en ik ben blij en dankbaar me
ook schuffel ik mij soms gek en spitt ik soms de hele dag
dankbaar ben ik wel vooral dat ik het nog doen kan

lisa
maandag 23 april 2007 - 22:16
Esem

Esem

Zo zie je maar smaken kunnen verschillen ivm de tuin
Zondag zei ern nog iemand tegen mij op de beurs,
Ik heb bijna 20 jaar lang een mooie siertuin gehad waar ik alle tijd die vrij was ,heb ingstoken.
En 3 jaar terug ben in verhuist naar een apartement ,ik was de tuin gewoon kots beu.
Zo zie je maar, 20 jaar een tuintje en nu op een klein apartementje.
Hoe een tuinfraek kan veranderen.
Gr Esem,
dinsdag 24 april 2007 - 00:26
lisa

Lisa

ik ken ook iemand in de familie die heben voorhen een tuin gehad en nu niet meer,
in het begin was het ook van -eindelijk rust geen tuin meer -en dan mij aanspreken ach doen jullie maar alles weg ,het is te veel werk -en nu zijn ze jaloers hoe mooi alles uitziet en ieder
weekend zijn ze nu aan het jammer alles is te klein- nu ik heb daar echt geen medelijde me
zelfs schuld dike bult zo kan het natuurlijk ook zijn

groetjes lisa
dinsdag 24 april 2007 - 05:26
sugar

Sugar

Mijn tuin is klein... 3 m op 25 m. Maar ook op zo'n kleine oppervlakte kan je best leuke dingen doen (enfin dat vind ik toch)

http://forum.tuinadvies.be/18_699_Mijn_tuin_is....htm
dinsdag 24 april 2007 - 05:55
lisa

Lisa

sugar ja, dit vind ik een mooie tuin en vooal ook apart ik heb vorig jaar
foto van gezien vind ze heel mooi


lisa
dinsdag 24 april 2007 - 14:31
Bowie

Bowie

Ja sugar, het hoeft idd niet vol te staan met planten om een prachtige tuin te hebben.

Hoe staat het trouwens met al je planten? Heb je al kunnen genieten van het waterbad dat je aangelegd had?
dinsdag 24 april 2007 - 15:42
Esem

Esem

Ja Bowie ieder heeft op zich zijn eigen charme van tuin.
Ze hoeven ook echt niet groot te zijn om een mooie tuin te kunnen bezitten.
Gr Esem
dinsdag 24 april 2007 - 18:24
cornelia

Cornelia

Het blijft een waarheid als een koe; het is niet de grote die bepalend is maar wat je er mee (in) doet.
dinsdag 24 april 2007 - 21:34
an

An

ben ook wel blij met mijn tuintje maar is niet helemaal naar mijn zin zou er zoveel meer mee willen doen heb nu fruit en sier door mekaar heerlijk vind ik dat maar ,ik zou wat meer orde er in willen hebben zoals ik sommige tuinen van jullie zie ,gras vind ik ook mooi maar dan heb ik ook weer andere problemen badje e.d jammer dat klinkers zo duur zijn een natuurlijke look vind ik ook wel mooi net als dat wat je vind bij boerderijen zo ongedwongen
ik zal van daag of morgen is een foto nemen van elke hoek en dan hoor ik graag ideetjes maar wat ik nu er in heb staan heb ik met liefde gekozwen en dat gaat er ook niet meer uit.
gr an
dinsdag 24 april 2007 - 22:15
corrielat

Corrielat

Laat de fotoos maar komen An, ik vind het altijd leuk om een ander haar of zijn tuin te zien, vaak zie je dat er met creativiteit van elk tuintje iets moois te maken is, en geloof me, het hoeft niet altijd duur te wezen om iets te hebben, je kan volop stekken en ruilen, als evt. zelf zaaien, ik vind het fijn als er weer iets naar boven komt waar je eigenlijk niet op gerekend heb, zo heb ik twee jaar geleden zomaar ergens papaver gezaaid die is nu flink aan het groeien, maar welke kleuren? ik weet het niet meer, ik wacht af,
woensdag 25 april 2007 - 00:48
an

An

[afbeelding verwijderd niet-https]
dit is mijn totale tuin vanaf mijn deur tot de schuting
woensdag 25 april 2007 - 03:14
an

An

vv [afbeelding verwijderd niet-https]
vanaf de tafel waar nu allemaal stekken op staan en waar wij normaal zitten
woensdag 25 april 2007 - 03:43
an

An

[afbeelding verwijderd niet-https]
dit komt aan de kant van de tafel
woensdag 25 april 2007 - 03:55
an

An

[afbeelding verwijderd niet-https]
schutting waar ik tegen aan kijk
woensdag 25 april 2007 - 04:06
an

An

[afbeelding verwijderd niet-https]
mijn camelia ,en sering en vlinderstruik en clematis en mijn hibiscus die kort gesnoeit is
woensdag 25 april 2007 - 04:13
an

An

[afbeelding verwijderd niet-https]hier mijn laatste stukje tuin weer naar mijn deur toe met mijn kastje met stekjes er in en in mijn tuintje met aamerikaanse sering geranium en veel meer
en mijn aardbeientuinje op foto 3 en mijn hond tessa (labrador teriever ) op fot 5
hier hebben jullie in 6 fotos mijn complete tuin
gr an
woensdag 25 april 2007 - 04:23
an

An

zg dat 2 fotos het zelfde zijn en mijn schutting foto fout is gegan maar die zien jullie wel op de eerste foto
gr an
woensdag 25 april 2007 - 04:26
sugar

Sugar

De belangrijkste regel : volg niet teveel regels. Doe waar je zin in hebt (maar zorg er wel voor dat iedere plant op een plaats staat waar hij het goed kan doen). Zeker in een kleine tuin moet je woekeren met de plaats die je hebt.
woensdag 25 april 2007 - 04:29
an

An

doe ik ook wel maar ik vind het een rommeltje en da andere keer vind ik hem weer te leeg en nu over al die bladeren van al die uitgebloeide bollen,
ik heb ook niet zoveel gekeken naar wat eerder en later bloeied en kwa hoogte en ik vind die rechte stroken niet zo maar mijn man wilde dat niet anderas die houd niet van tuinieren en tuin als het aan hem lag werd het allemaal tegels
maar daar hoef ik straks niet meer op te letten en kan doen wat ik wil
gr an
woensdag 25 april 2007 - 04:54
sylvain

Sylvain

Beste An gekend myn tuintje maar opdeze moment weet ge dat ik al dikwijls heb gedacht was het maar een vierde van het oorspronkelyke oh wat heb ik mooi kleine tuintjes gezien en gezellig.
Ik heb ook naar grote parels gaan kyken van tuinen en die dan noch durfen beweren dat ze er alleen voorstaan voor de onder houd van een tuin van 1h 50camet drie vyvers en hoeveel duizende bloemen dan denk die is ook niet gelukkig want hij alleen kan dat ook niet en het geen ge zelf doet doet ge beter
Beste An ik ben er zekers van zyn gemaakt er een mooi tuintje van ge kunt het groetjes en dag
woensdag 25 april 2007 - 07:05
Esem

Esem

an,
het lijkt wel of er achteraan op de foto iemand aan het worstelen is met de deur of iets dat in de weg staat.
Gr Esem,
woensdag 25 april 2007 - 07:32
corrielat

Corrielat



An, ik vind dat je tuintje er heel gezellig uitziet, het leeft!! je kan er altijd je energie in kwijt, en als je alles zelf gedaan hebt, kan je er extra van genieten,
en wat je zegt dat je straks kan doen zoals je het zelf wil, KOP OP , ik stuur je binnenkort een prive mailtje terug, bij deze wens ik je ook sterkte toe
woensdag 25 april 2007 - 15:08
an

An

an,
het lijkt wel of er achteraan op de foto iemand aan het worstelen is met de deur of iets dat in de weg staat.
Gr Esem,

ja dat is mijn jongste dochter van 9 jaar ik zei dat ze op zij moest en toen is ze bij de deur gaan staan.
van nu sta ik toch niet op de foto.

en corrielat ,mijn buren hebben ook gras wat ik je zei dat ik dat leuk vond wat ik je heb uitgelegt aar dan zit ik met mijn 5 pers . bad en mijn was als het regent dan moet je weer door dat kledernatte gras
want het is voor mij een sier en gebruiks tuintje
ik moet er in kunnen klussen (mijn zoon en ik).mijn bad moet erin je was en het moet er nog gezellig uit zien ook.
eerst dacht ik ook aan een klein tuinhuisje voor de tuinspullen etc. klein calet maar dat is duur en dan houd je geen tuin over.
nu wil ik fruit ,sier en wat sla in potjes maar momenteel is het erg rommelig(door de bollen),jammer dat ik geen hovenier in de familie heb die een beetje kan helpen van zo en zo.
ik heb ook wel eens gedacht aan een klein vijvertje erin
ik heb nog zo'n ronde uitkook ton van vroeger die ik daar voor wou gebruiken kuil erin keitjes erom sier sproeier bv.vormvan zeehond en kabelen maar met het water.
maar ik vind ook net als jullie als het maar gezellig is,misschien ooit nog een kiwi of een appelboompje.
maar die sering die op foto3 staat moet eruit die is zzoooooo slecht,daar moet ik met de tijd nog wat anders voor kijken.tips zijn welkom
gr an
woensdag 25 april 2007 - 15:51
an

An

An, ik heb ook een vrij kleine tuin en probeer hem gewoon te vergroten door ook de schuttingen te gebruiken. Graag had ik ook een veel grotere gehad, maar nu ben ik hier wel tevreden mee. Dit tuintje kan ik met mijn ziekte zelf bijhouden, bij een grotere had ik waarschijnlijk hulp nodig. Nu kan ik tenminste zeggen: Dit heb ik zelf gedaan. En als alles er zo mooi uitziet en je krijgt complimenten van de buurt, dan voel je je gewoon heel lekker.

Tine

tine hoe gebruik jij je schutting ik heb er klimplanten ,en bakken en manden hangen,

heb je anders een foto
voor ideetjes
gr an
woensdag 25 april 2007 - 15:53
phili

Phili

Hoi an
wat voor hond heb jij daar op die foto, hij of zij lijkt veel op de onze, dat is een mastin mix een asielhond uit spanje.
maar je tuin ziet er leuk uit, ik heb altijd een lap moestuin gehuurd maar na verhuis nu in eigen tuin en dat is wennen, het grootste gedeelte tuin is NOG voor de kids en een stukje is moestuin en een stuk fruittuin maar ik snoep iedere keer een stukje kidstuin bij mijn moestuintje, ik kan het niet laten.
groetjes catootje
zaterdag 28 april 2007 - 06:24
Tine

Tine

An, één kant van de schutting heb ik laten begroeien met rozen en clematissen, een ander deel hangt vol met fuchsia's , weer een stuk is begroeid met een druif en het laatste kleine stuk hangt vol met potten met begonia's. Datzelfde heb ik ook in de voortuin gedaan. Ik heb dus gewoon een begroeid huis.

Tine.
zaterdag 28 april 2007 - 07:13
an

An

tine ik heb aan de schutting op het eind ook allemaal clematisen aan de kant van de aardbeien wil ik mijn frambozen planten zetten,en dan moet ik even kijken waar ik mijn ipogmea zet druif lijkt mij ook wel wat maar dan moet je daar toch de hele dag zon op hebben staan
en zoals je op mijn fotos ziet dan staan er weer struiken voor
gr an
zondag 29 april 2007 - 05:29
SterrenKruid

Tekst aangepast

SterrenKruid

Wij hebben een ommuurd stadstuintje, zo'n 6m breed en 8m diep, schat ik. Toen we hier kwamen wonen en de kinderen nog klein waren, hield ik het bij het klassieke grasveld met boorden links en rechts. Leuk voor hen, lelijk voor mij. Enkele jaren geleden heb ik dan tegen het terras een cirkel gras overgelaten, daarachter een cirkel met kruiden, en in de ruimte errond stonden dan struiken. Bloeiende eenjarigen ertussen zaaien was er toen niet bij, omdat het meeste jonge groen onmiddellijk werd opgevreten door slakken (maar nu heb ik Escar-Go ontdekt ).

Zoals je elders op het forum reeds kon lezen, ben ik nu weer met een ander plan bezig: de cirkel met gras blijft, de tweede cirkel heb ik opgeheven. De kruiden staan nu gewoon tussen de andere planten - in zo'n klein tuintje zal ik de peterselie wel terugvinden zonder verloren te lopen .
De lelijke muren zijn zoveel mogelijk verscholen achter hoge struiken, een klimroos (begint nu reeds prachtig te bloeien, een Mme Alfred Carrière, teerzachte roze bloemen), en andere klimplanten.

Soms maak ik de fout om te grote dingen te planten (die vreselijk woekerende klimop bijvoorbeeeld), maar een mens leert met ondervinding, en ervaring opdoen in de tuin verveelt nooit . Min of meer in het midden heb ik een Ginkgo biloba geplant, en ernaast heeft een merel iets met een zaadje van lijsterbes achtergelaten, die boom is nu ook al zo'n 4m hoog. Zolang de buren niet klagen kan het mij niet schelen ...

Als ik (foto's van) grote tuinen zie, voel ik mij helemaal opleven, beginnen mijn vingers te jeuken. Maar ik ben niet jaloers. Ik ben blij met het tuintje dat ik heb, en mag ik meegenieten van de tuin van een ander, dan is dat mooi meegenomen .

En nu ga ik weer zaaien zie. Als de aanblik van mijn tuintje wat mooier en voller is dan nu, leen ik mijn dochter haar fototoestel wel even, en laat ik het jullie zien.

Groetjes

*SterrenKruid*


dinsdag 1 mei 2007 - 15:36
Esem

Esem

sterrekruid,kan je nu al geen foto plaatsten?
Dan kunnen we de groei van je tuintje mee volgen,
Gr Esem
dinsdag 1 mei 2007 - 16:29
an

An

Hoi an
wat voor hond heb jij daar op die foto, hij of zij lijkt veel op de onze, dat is een mastin mix een asielhond uit spanje.
maar je tuin ziet er leuk uit, ik heb altijd een lap moestuin gehuurd maar na verhuis nu in eigen tuin en dat is wennen, het grootste gedeelte tuin is NOG voor de kids en een stukje is moestuin en een stuk fruittuin maar ik snoep iedere keer een stukje kidstuin bij mijn moestuintje, ik kan het niet laten.
groetjes catootje


hoi catootje
dit is een labrador retriever komst gewoon uit een gezin waar ze de vader en moeder haden ze is nu 3 jaar en we hebben haar vanaf dat ze 6 en een halve week was dus nu als weer een hele tijd
sorry dat ik niet eerder gereageerd heb maar ik dacht dat ik er op geschreven had
wel leuk dat jij hem uit spanje hebt als hij maar lief is
plaats is een foto Met tuin natuurlijk
gr an
dinsdag 1 mei 2007 - 16:36
poes

Poes

dag an,
ben nieuw sinds vandaag hier op het forum. ik denk een klein tuintje te hebben: 5m op 4m en dan nog in een driehoek. het werd gebruikt als stortplaats toen men hier het huisje verbouwde! er is een bank beneden en een apartement boven mét een groot terras: 12m op 5mbreed.'t was het terras dat mij over de streep haalde om hier dit apartement te huren. in het tuintje heb ik teveel geplant toch groeit en bloeit alles zéér goed. op het terras 'bouwde' ik een groene haag in grote metserskuipen, allemaal heesters, een lust voor het oog. helaas kan ik nog geen fotos plaatsen, moet nog leren hoe dat kan.groeten, poes(thea).
zondag 13 mei 2007 - 21:21
an

An

welkom thea op het form en dat je het net zo leuk vindt als wij allemaal.
ik heb net zo'n groot tuintje als jij.
maar jij hebt er nog een gigantisch groot terras bij.ik ben blij dat alles het goed doet bij jou,
bij mij mag ik ook niet klagen.
als het is gelukt wil ik wel wat foto's zien
veel plezier op het form.
gr an
maandag 14 mei 2007 - 05:58
benn

Benn

dit is onze tuin gezien van achter naar voor wel nog niet in volle groei .net van voor de winter alles er uit en 25 cm opgevuld was er heel nat als het regende .nu drainage en al voor zien.zagen er wel tegen op alles naar achter met de kruiwagen en waren 5 vrachtwagens [afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 15 mei 2007 - 03:18
annd6

Annd6

Mooie tuin Benn, je hebt precies tomatenplanten in de serre staan .
Doe je in de zomer iets om de zon wat te temperen? Schaduwdoek ofzo?
Die moestuin erachter is de moeite!

Groetjes
Ann
dinsdag 15 mei 2007 - 19:32
an

An

wat een pracht benn ga zeker zo door
gr an
dinsdag 15 mei 2007 - 20:56
Lungsey

Tekst aangepast

Lungsey

Wat leuk om over ieders tuin te lezen! Het is inderdaad belangrijk om gelukkig te zijn in je eigen tuintje, al is het klein en zou je liever groter hebben. Wat kan je toch genieten van gewoon een simpel stukje groen binnen je eigen leefruimte!
Zelf had ik een redelijke tuin, niet klein, niet groot (ongeveer 6 x 5 meter?). Toen mijn man en ik hier kwamen wonen was het in onze ogen een prietig fluttuintje [afbeelding verwijderd niet-https]

Toen:
[afbeelding verwijderd niet-https]

We hebben toen flink huisgehouden en na ongeveer 2 jaar dit bereikt:
[afbeelding verwijderd niet-https]
(Door de lens lijkt het alsof we een enorme hond hebben, maar da's niet zo hoor)


Sinds vorig jaar heb ik ook een stuk grond naast ons huis dat ik als tuin mag gebruiken. We hebben er nog weinig in gedaan, de schutting alleen was al onbetaalbaar. Ook door stormschade, want in januari ging ie helemaal om! en het opnieuw laten zetten (we hadden er de kracht niet meer voor, haha) kostte ons ruim 900 euro! Belachelijk maar waar....
Omdat we al jaren probeerden de zijtuin te mogen gaan gebruiken, hadden we er al voorwerk aan gedaan: een flinke stapel hout van een omgezaagde populier, voor egels, padden, enz.
[afbeelding verwijderd niet-https]


En omdat we nou eenmaal gek zijn op alle dieren, hebben we een zwerfkat door de winter geholpen. Toen hij een heus gevaar voor de vogeltjes werd, kochten we een vogelhuis-op-stam. Daar wist de zwerfkat wel raad mee, want dit zagen we 's ochtends bij het opstaan:
[afbeelding verwijderd niet-https]




Zo, dat waren wel effe genoeg foto's dacht ik.....
woensdag 16 mei 2007 - 02:26
benn

Benn

hallokes
ja inde zomer bij veel zon gaat er doek over anders niet te doen daar in die serre .ja staan nu zoeen 15 tomaat planten en komkomers er 3 en peterselie rest nog wat teklein staat in potjes groetjes benn
woensdag 16 mei 2007 - 02:37
annd6

Tekst aangepast

Annd6

Lungsey,
leuke tuin en een hele verbetering wat jullie ervan gemaakt hebben!
Je foto's zijn wel wat te groot, kan je ze verkleinen?

Benn,
welke soorten heb je staan?

Groetjes
Ann
woensdag 16 mei 2007 - 03:54
Lungsey

Lungsey

Ze zijn verkleind
woensdag 16 mei 2007 - 05:34
corrielat

Corrielat

zo een katje heb ik ook! vind het gemakkelijk als zijn maaltje zich zelf aanbied,

[afbeelding verwijderd niet-https]

ik vond dit heel leuk om hem zo te zien, na het maken van de foto moest hij wel naar binnen,
woensdag 16 mei 2007 - 15:03
Esem

Esem

corrielat,
daar is hier in België ooit een liedje over gemaakt.
Als een leeuw in een kooi.
Gr Esem,
woensdag 16 mei 2007 - 17:13
an

An

wat een mooie tuinen , erg leuke foto's met die katten in die vogelhuisjes
gr an
woensdag 16 mei 2007 - 18:02
semperfi

Semperfi

Volgens het boek van Xaveria Hollander kan men door iets groots verveeld worden, en kan iets kleins soms wonderen verrichten .....
Denkelijk geldt dit eveneens voor tuinen
Grutjes,
Bob
donderdag 17 mei 2007 - 02:37
corrielat

Corrielat

ALS JE HET KLEINE NIET KAN EREN, ZAL JE EEN GROTE OOK NIET WAARDEREN, dit geldt alleen voor tuinen, denk ik,
donderdag 17 mei 2007 - 05:17
an

An

denk ik ook corrielat
ik ken iemand die had een hele grote tuin en dat gras en onkruid bleef maar een halve meter hoog staan zonde hoor
maar nu zie ie er mooi uit
gr an
zaterdag 19 mei 2007 - 20:52
benn

Benn

hallokes goede avond
ja er is heel wat werk aan de tuin .en zeker na een flinke bui regen als gister hier maar doe het met plezier .geeft je wat rust
zondag 20 mei 2007 - 01:16
PIRREWIET

Tekst aangepast

PIRREWIET

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
dit zijn enkele fotos van mijn tuin zijn enkele weken geleden genomen.

groetjes pirrewiet
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 20 mei 2007 - 02:50
Bowie

Bowie

Die wijnkuipen op zo'n manier uitgestald, da's ook de moeite.
zondag 20 mei 2007 - 03:21
an

An

wat eeen plaatjes die tuinen.
ga zo door
gr an
woensdag 23 mei 2007 - 18:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon