menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Laat het a.u.b.

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

laat het regenen regenen regenen,
mijn sproei-instalatie is kapot, nu moet ik met leiging water gaan beregenen, ik denk dat het niet goed voor mijn bloemetjes zal zijn,........ en ook niet voor mijn portemonaie
zaterdag 21 april 2007 - 19:20
sunjet

Sunjet

het mag gerust regenen maar een mals buitje
en dan weer mooi weer mij hoor je niet klagen met die zon fantastis dat weer
zaterdag 21 april 2007 - 21:18
annd6

Annd6

Corrie, sunjet,
ben gek op het zonnetje maar hier zijn de regentonnen ook al even leeg, dus inderdaad ik zit ook te wachten op een bui.
Groetjes
Ann
zaterdag 21 april 2007 - 21:24
Bowie

Bowie

Mag ik even egoïstisch zijn, het mag regenen maar niet bij mij.
zaterdag 21 april 2007 - 21:46
corrielat

Corrielat

Hoi Bowie,
bij jou is de regen instalatie niet kapot zeker, zo gauw ik een nieuwe heb hoeft het hier ook niet te regenen, ook ik houd van het zonnetje, maar tja,
zaterdag 21 april 2007 - 21:57
Esem

Esem

Nog even wachten corrie,
Dinsdag en woensdag zou het gaan regenen.
Ook hier is het redelijk droog en we zitten dan nog op vochtuge grond hier.
En anders Bestel je een regenmaker.
Gr Esem,
zaterdag 21 april 2007 - 23:04
Bowie

Bowie

Corrie, ik heb geen regeninstallatie, alles gebeurt hier nog met de hand, 2 grote regentonnen en dan nog een regenput.
2 emmertjes water ...
zaterdag 21 april 2007 - 23:33
Tomateboer

Tomateboer

halen, 2 emmertjes....
zaterdag 21 april 2007 - 23:39
corrielat

Corrielat

Corrie, ik heb geen regeninstallatie, alles gebeurt hier nog met de hand, 2 grote regentonnen en dan nog een regenput.
2 emmertjes water ...


mijn tonnen zijn leeg!!! dus waar zal ik 2 emmertjes water halen, toch uit de kraan dus, zooooooooooonde, zit chloor in
zondag 22 april 2007 - 02:04
Esem

Esem

pompen.
Om de zin af te maken.
ook hier is alles met de hand.
Ik bezit enkele vatens van 1000 liter en geef zo alle platen water met een gieter.
Gr Esem,
zondag 22 april 2007 - 03:44
Bowie

Bowie

En dat is nog goed voor de conditie.
zondag 22 april 2007 - 03:45
an

An

CITAAT:
">#666666;'> laat het regenen regenen regenen,
mijn sproei-instalatie is kapot, nu moet ik met leiging water gaan beregenen, ik denk dat het niet goed voor mijn bloemetjes zal zijn,........ en ook niet voor mijn portemonaie


ik geef mijn planten alleen maar met leiding water ik heb geen regentonnen
gr an
zondag 22 april 2007 - 05:17
Esem

Esem

corrie geen paniek,volgende week kom er regen,
ik heb er wat besteld,
zodat je vatens weer gevult worden.
Gr Esem,
zondag 22 april 2007 - 07:25
Angelo

Angelo

hier mag het ook regenen, wij hebben gelukkig het geluk dat we een regenwater put hebben van 5000 liter, dus daar geven wij nu water van aan de dieren en aan de bloemen.

maar toch het is niet het zelfde als een goede regen.

het mag van mij zo eens ne hele nacht door regenen, maar zo zachtjes he
zondag 22 april 2007 - 08:07
berenice

Berenice

wij wonen aan een grote visvijver
en van de eigenaar mochten wij een waterdarm ondergronds aanbrengen; waterpomp gekocht
en zo hebben we altijd water
grts berenice
zondag 22 april 2007 - 15:46
Esem

Esem

Dan ben jij bij de gelukkige bernice
gr Esem,
zondag 22 april 2007 - 16:16
corrielat

Corrielat

Willen jullie ondertussen nog steeds geen regen????
nou ik wel, en veel, maar ik kan geust zijn er komt er genoeg aan. maar het gaat ook koud worden brrrrrrrrr. dat is minder leuk. maar goed. k wacht maar af. in ieder geval hoop ik dan ook van mijn bladluizen ( mijn bloemen natuurlijk) af te zijn, want niets maar dan ook niets heeft geholpen. zelfs de koude douches vonden ze heerlijk, ze kwamen alle dagen terug en brachten ook heel de familie mee
zaterdag 5 mei 2007 - 05:45
Esem

Tekst aangepast

Esem

Ja corrielat,
het zou dringend moeten regenen,alles staat er dor en droevig bij.
Maar als we de weerman/vrouw mogen geloven is het voor heel in't kort.
Gr Esem,
zaterdag 5 mei 2007 - 06:31
Angelo

Angelo

hier heeft het vandaag enkele drupjes geregend, niet lang, maar je zag zo mooi waar het was neer gekomen op de bladeren van de planten, waar geen drup was gevallen hing nog stof.

ik ben al blij dat het eventjes niet zo de bakkende zon is, en nu wachten op de echte goede regen die ze geven voor maandag.

ik zal zo blij zijn, en de diertjes ook, dan groeit er weer mals en fris gras.

zaterdag 5 mei 2007 - 07:09
Catgarden

Catgarden

Sinds dit jaar hou ik een tuindagboek bij. Omdat het zo'n uitzonderlijke winter was ben ik gaan opschrijven wat wanneer bloeit en welk weer en temperatuur het is.
Zo kan ik volgend jaar gaan vergelijken.

Ik ben eens gaan terugzoeken hoelang het al was dat het hier nog regende.
Het is van 20 maart geleden hier, dinsdag is dat 7 weken.

Dus ik hoop echt dat we morgen een goeie regenbui krijgen
zondag 6 mei 2007 - 17:00
Esem

Esem

corrie we zijn er al wat dichter bij;
Kier in de kempen is het al licht bewolkt,
nog even en we hebben regen.
Gr Esem,
zondag 6 mei 2007 - 18:28
tuinfluiter

Tuinfluiter

Het zit er aan te komen.
Nog even geduld.
Groetjes Tuinfluiter.
zondag 6 mei 2007 - 18:44
Bowie

Bowie

Hier schijnt nog altijd het zonnetje.
zondag 6 mei 2007 - 18:56
tuinfluiter

Tuinfluiter

Hier licht bewolkt.
Maar de wind gaat naar de regenhoek.
Groetjes Tuinfluiter.
zondag 6 mei 2007 - 19:12
PIRREWIET

PIRREWIET

hallo

het zou tijd worden dat het regent hier is ook al 6 weken geen druppel gevallen (noorderkempen)
als we nu eens de regen dans doen wie kent hem en wie zet hem in?

groetjes pirrewiet
zondag 6 mei 2007 - 20:59
Angelo

Angelo

het is hier sinds 14u ongeveer, licht bewolkt en af en toe hevige wind, maar nog geen drup.

maar ik was naar genker plantencentrum geweest, en daar moet het wel geregend hebben, want er stonden daar plassen, en het rook echt naar regen daar vond ik.


misschien helpt het als we allemaal buiten gaan staan en we zingen een liedje

ooohhhh regen,
streel eens over onze wegen,
met een fris briesje erbij,
dan zijn we allemaal weer blij.

de plantjes wachten op je, Regen,
dus kom maar snel, zodat ze geen zelfmoord plegen.
ze snakken naar een drupje water,
dus kom nu en niet later.

ooohhhh regen,
streel dan toch eens over onze wegen,
val nu maar zacht en fijn,
en laat het dan zo een tijdje zijn,
ja, laat het dan zoooooo een tijdje ziiijjjjjnnnnn.


Ik heb precies ook dringend regen nodig
maandag 7 mei 2007 - 01:50
Esem

Esem

Rond 1800 uur deze avond zijn hier de eerste regendruppels gevallen.
Maar deze waren al verdampt voor ze de grond raakte.
Hier = de Kempen

Gr Esem,
maandag 7 mei 2007 - 02:16
Spuddy

Spuddy

Rond 1800 uur deze avond zijn hier de eerste regendruppels gevallen.
Maar deze waren al verdampt voor ze de grond raakte.
Hier = de Kempen

Gr Esem,


Dedju je bent me net voor Esem. Hier ook (in Gent) zijn de eerste druppels gevallen. Maar het was niet echt de moeite om over te spreken.
maandag 7 mei 2007 - 02:30
Angelo

Angelo

hier heeft het juist ook geregend, mijn lieke helpt he
maandag 7 mei 2007 - 02:50
lywi

Lywi

Hallo hier 3 druppels en dat is alles, ik hoop dat het deze nacht eens goed regend want alles is hier héél droog.
Groetjes Lywi
maandag 7 mei 2007 - 05:11
Maxpowa

Maxpowa

Hie ris het een half uurtje ofzo geleden beginnen druppelen, meer dan in de vooravond, maar ik weet niet of er nu al meer uit gevallen is, straks nog even gaan zien.

In elk geval, als het zo traag op aµgang komt zal het mischien wel beter zijn voor de bodem, de eerste lichte regen zal de bodem wat bevochtigen, waarna echte regen beter kan intrekken.

Steven

PS. echt koud gaat het toch niet worden hoor, zeker niet voor de tijd van het jaar, want zeg nu zelf, wie vindt 26°C normaal eind april, begin mei? Dan ben ik ngo best tevreden met dagtemperaturen rond 17°C.
maandag 7 mei 2007 - 06:24
Bowie

Bowie

Uiteindelijk is het hier ook beginnen regenen, maar nog niet zoveel.
Ben deze morgen wel gaan kijken of mijn plantjes niet weggespoeld waren, want de 'grond', beter de zandbak, dat was niet meer te doen.

Gelukkig is het zo af en toe regen en dan weer stop, zodat de regen de kans heeft om in de grond door te dringen.
maandag 7 mei 2007 - 18:34
hugo

Hugo

mijn bos ruikt héééééééééééééééééééééérlijk en is helemaal opgefleurd,, eindelijkwat nattigheid

groetjes
maandag 7 mei 2007 - 18:42
Esem

Tekst aangepast

Esem

De tuin kan herademen ,eindelijk regen.
En zeggen dat ik een echte zonneklopper ben, maar toch blij dat het na 37 dagen toch nog eens regend.
Je ziet en hoord alles bekomen van de regen.
En ook het gazon was er dringend aan toe.
En ja Hugo alles kan nu zo fris ruiken,wat mogen we gelukkig zijn met ons eigen stukje natuur.
Gr Esem
maandag 7 mei 2007 - 20:00
corrielat

Corrielat

Heerlijke regen, van mij mag het nog wel een paar dagen doorgaan, onder de struiken is het nog droog, en mijn waterton is nog leeg, dus echt veel heeft het hier nog niet geregend,
lekker die zuiverende waterdruppels, alles fris.
dinsdag 8 mei 2007 - 00:58
sylvain

Sylvain

O mensen laat het zonnetje toch schijnen dat hebben we nodig ook een beetje water maar geweet toch als het hier begint dat ge moet eieren naar de begijntjes in Leopolsburg moet doen om het te stoppen noch zo twee dagen als gisteren en we zijn vertrokken met ons eieren nat is ongezond voor mens en dier kijk maar als het veertien dagen regent zoals in maart hoe pessimistis de mensen dan zijn laat het zonnetje 5uurtjes schijnen en de mensen ziet ge zo veranderen en dat is met de planten en bloemen ook groetjes en dag
dinsdag 8 mei 2007 - 17:16
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Sylvain, is dat bij jou nog altijd aan 't regenen. Hier is het allang gestopt. Mijn regenton aan mijn tuinhuis is nog maar halfvol. Hier is juist genoeg gevallen om de grond eens goed te doordrenken. Het heeft hier ook telkens geregend met tussenpauzes.

Een weerspreuk die ik gevonden heb: Een frisse winderige meimaand, maakt het jaar vruchtbaar.
dinsdag 8 mei 2007 - 17:29
Tine

Tine

Hier heeft het gisteren de hele dag door geregend en vanmorgen scheen de zon. Intussen is er weer een klein buitje gevallen(natuurlijk net toen ik de hond hielp) en nu doet de zon weer haar best om te voorschijn te komen. Op deze manier mag het de hele week doorgaan. De planten staan in ieder geval hardop te lachen.

Tine.
dinsdag 8 mei 2007 - 18:15
an

An

hier heeft het gisteren wat geregent maar niet veel.
en vandaag (rond 12.00 uur een beetje straat is nat.
hier groetjes vanuit zaandam noordholland
an
dinsdag 8 mei 2007 - 20:03
corrielat

Corrielat

IK VIND HET HEEEEEEEEERLIJK, AF EN TOE EEN BUITJE EN VOLGENDE WEEK WEER ZON, DAT HOOP IK TOCH, NU HEB IK TENMINSTE ZIN OM BINNEN IN HUIS WAT TE DOEN, WAS HEEL ERG NODIG, HET IS DUS NOOIT ZO SLECHT OF HET IS WEL ERGENS GOED VOOR (ZEGT DE OPTIMIST)
dinsdag 8 mei 2007 - 21:29
an

An

ik ben ook druk bezig heb mijn jongezaailingen onder plaic voordat het hard gaat regenen,
en nu kan ik binnen ook wat doen want ze zijn hier nog niet klaar met de renauvatie van morgen kreeg ik weer isolatie
piepschuim voor onder de grond,
en nu schijnt het zonnetje hier.
gr an
dinsdag 8 mei 2007 - 21:33
Angelo

Angelo

het regent hier zalig, lekker rustig, de plantjes zijn echt blij, en het ruikt hier zalig, zo een typische bosgeur.

maar het waait hier verschrikkelijk, heb al een tak van een boom af, en veel bloempotten maar veilig binnen gezet
woensdag 9 mei 2007 - 03:39
an

An

hier heeft het flink geregent kwam met bakken de lucht uit rond etenstijd
heeft ook geonweerd een licht flits met klap
mijn potjes staan netjes op een plastic bankje ,afgedekt met zeil

lijkt me wel leuk al iedereen de plaats vermelde en de provincie
vanuit zaandam noord-holland
gr an
woensdag 9 mei 2007 - 04:53
glimmermann

Glimmermann

regent al een week nu iedereen blij denk ik
donderdag 10 mei 2007 - 23:25
Lungsey

Lungsey

Dit is mijn uh, effe tellen, 7e dag vakantie in de regen (zucht). Heb gisteren in een stortbui gewerkt in de tuin, maar oh wat staan m'n plantjes er mooi bij
Wel een lekker idee dat voor nu de kans op bosbranden weer verminderd is. Ik fiets dagelijks 10 km heen en terug door de bossen en was al extra alert. Nu ga ik weer herten spotten i.p.v. bermbrandjes
zaterdag 12 mei 2007 - 03:50
Victor44

Victor44

Roept niet te hard op regen of het regent hier de hele zomer, eens begonnen is hij niet meer te stoppen.Dan maar klagen wanneer gaat nu eens goed weer worden.
Grtj.Victor.
zaterdag 12 mei 2007 - 04:43
glimmermann

Glimmermann

na zevendagen regen mag het terug 36 dagen droog zijn he ik mis het in feite wel om men tuin en bloemen te sproeien
zaterdag 12 mei 2007 - 04:44
PIRREWIET

PIRREWIET

hallo

het wordt tyd om te stoppen met die regendans

grt pirrewiet
zaterdag 12 mei 2007 - 05:28
Bowie

Bowie

Normaal zou het komende week droger moeten worden. Hopelijk is dat ook zo.

We gaan wel veel werk hebben, want niet alleen onze planten hebben dankbaar gebruikgemaakt van de broodnodige regen, ook het onkruid!!!!!!
zaterdag 12 mei 2007 - 05:44
Tomateboer

Tomateboer

Van mij mag het nu wel stoppen hoor, ...
Ik wordt zo gestresseerd van zo'n weer he
grt
Angelo
zaterdag 12 mei 2007 - 05:46
corrielat

Corrielat

Sorry mensen,

Ik had in mijn topic om regen gevraagd, maar nu mag het iets minderen of alleen s'nachts, en dan de storm, al veel plantjes gaan gebukt onder die harde windvlagen, maar goed dat we het niet voor het zeggen hebben he, het zou ook dan niet naar ieder zijn zin zijn, denk ik
zaterdag 12 mei 2007 - 05:57
sylvain

Sylvain

Corrielat ik denk dat we moeten vertrekken naar Leopolburg met een mand eieren, daar bidden ze noch voor het goede weer ik had het gezegt.
Maar een ding is zekers corrielat na regen komt zonneschyn ZODUS GAAN WE NIET WANHOPEN GROETJES EN DAG
zaterdag 12 mei 2007 - 06:06
hofknoeierke

Hofknoeierke

voor sommigen is het nooit goed, schijnt de zon dan is het te droog regent het, dan is het te nat en duurt het te lang ook al regent het maar 2dagen.
De natuur probeerd altijd zichzelf te herstellen, zo simpel is het!
Het is alleen jammer dat de natuur zoveel werk heeft , omdat wij mensen hem zodanig naar de kl.t.n
hebben geholpen dat de natuur het gewoon niet meer kan herstellen!
Ik ben niet van de oudste hier op het forum(43)maar weet nog verdomd goed dat als ik jong was,
dat ik dan met mijn vader in de winter een grote sneeuwman kon maken in de winter en dat de zomers, zomers waren.
Probeer nu in de winter maar eens een sneewman te maken die 14 dagen of 3 weken blijft zoals hij is!

grts,

Eddy

donderdag 17 mei 2007 - 06:13
Tine

Tine

Mensen niet getreurd. Ik ga vrijdag met vakantie en als ik vakantie heb is het altijd mooi weer.

Tine
donderdag 17 mei 2007 - 07:05
corrielat

Corrielat

Tine,

Ik wens je een hele fijne vakantie toe, geniet met volle teugen, en hopelijk heb je mooi weer om lekker buiten van de natuur te genieten, gaje ver weg?
donderdag 17 mei 2007 - 15:26
Tine

Tine

Ca 1200 km van ons uit in Frankrijk. Heerlijk zoeken naar stenen en fossielen en trachten foto's te maken. Ik heb er echt zin in.

Tine
donderdag 17 mei 2007 - 20:33
glimmermann

Glimmermann

TINE

breng je voor ons allemmaal een flesje goed weer mee aub we kunnen het gebruiken en de bloemen ook
vrijdag 18 mei 2007 - 03:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon