menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Myriam/Frankrijk

Ga naar meest recente reactie

zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Bij Myriam is het nu echt zweet en veel tranen in Frankrijk, denk ik. Sinds 9/8 internet toestanden.
Of vergis ik mij?

Ineke
maandag 17 augustus 2015 - 21:00
minouke

Minouke

We horen niets meer van haar, dat vind ik ook spijtig.
maandag 17 augustus 2015 - 21:06
Roeli

Roeli

Dat zelfde heb ik mij een paar dagen geleden, ook afgevraagd.
Waar is Myriam.
maandag 17 augustus 2015 - 22:38
Boerke

Boerke

Ik ook . Zij heeft me vorig jaar de patisson leren kennen via dit forum. Moest ze dit lezen; bedank ik haar hiervoor . Heel onze familie en sommige buren hebben er al van geproefd en vonden het allemaal goed. Dus nogmaals 100 maal dank .
En ik mis ook haar mooie verhalen een beetje.
dinsdag 18 augustus 2015 - 14:06
satomi

Tekst aangepast

Satomi

Gewoon thuis...in La douce France. Ik zal hier een link naar de website plaatsen, dan kunnen jullie zelf gaan lezen hoe het met haar en haar maatje gaat. Druk, druk, druk, zoals altijd. Je kan daar evt. ook een berichtje intypen.

http://blog.seniorennet.be/zon_en_zweet_in_frankrijk/archief.php?startdatum=1300057200&stopdatum=1300662000
dinsdag 18 augustus 2015 - 14:08
minouke

Minouke

Bedankt Satomi, en direct herkende ik haar aan de eerste regels, nog altijd dezelfde Myriam
dinsdag 18 augustus 2015 - 14:18
satomi

Satomi

Ja, helemaal hè Chantal!! Zo leuk om te lezen. Ik wacht meestal tot er een week voorbij is, maar soms maakt de omgeving het daar spannend. Het is ook fijn om haar dan een hart onder de riem te kunnen steken want ze hebben al heel wat ellende te verstouwen gekregen. Maar meestal komt het wel goed.
dinsdag 18 augustus 2015 - 14:26
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Maar als je haar laatste bericht op haar blog leest is die van 9/8 en heeft ze een internetstoring of kunnen jullie al verder lezen.

Ineke
dinsdag 18 augustus 2015 - 14:43
minouke

Minouke

Ja dat heb ik ook gemerkt Zuurtje.
dinsdag 18 augustus 2015 - 15:05
krissie

Krissie

Ze zijn al die tijd in ons landje geweest .
Myriam schrijft terug op haar blog .

groetjes
Krissie
donderdag 20 augustus 2015 - 10:22
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Gelukkig maar !


Ineke
donderdag 20 augustus 2015 - 11:26
myriam56

Myriam56

Goeie middag iedereen, ik zit hier met blozende kaakskes , dat hier allemaal te lezen... awel dat wist ik niet... ik dacht ... dat ik hier de zaak maar aan het verzieken was met mijn schrijfsels... Ik beloof op mijn eerste komuniezieltje dat ik als het internet het toelaat.... meer te komen lezen en schrijven....
maandag 12 oktober 2015 - 13:07
minouke

Minouke


Ik kijk er al naar uit Myriam!

Groetjes
Chantal
maandag 12 oktober 2015 - 13:11
myriam56

Myriam56

hahahahaha...Minouke !!
maandag 12 oktober 2015 - 16:49
Boerke

Boerke

@Myriam : Aan het verzieken? Ik werd een beetje ziek (lees treurig) om van uwe kant niets meer te horen .
dinsdag 13 oktober 2015 - 10:24
myriam56

Myriam56

Boerke, ik heb het 1 en ander te verwerken gekregen... sommigen die mee hebben gelezen op zon en zweet.... weten wel iets meer... redelijk privé.. bloeddruk 19 en een serieuse depressie... bovenop al het werk.... ik ben niet de mens om overal te gaan klagen.... der komt nog bij dat sommige vlamingen die hier ook een B+B hebben niet het soort zijn waar je troost moet gaan zoeken... ik kan onder tussen een boek schrijven over de eerlijke mens ?.. of een zoektocht waar die nog te vinden zijn... hebzucht en jaloezie is blijkbaar gemeen best .. iedereen is blijkbaar bang dat de klantjes weg geritst gaan worden... maar dat is dus eigenlijk bijkomstig... ik ben gelukkig met mijnen Theo tussen ons muren van de boerderij.... en met mijn medicatie is het nu echt vele beter....Ik schrijf dit enkel als toelichting op dat verzieken.... het is echt niet niks... waar we mee bezig zijn ... en de vriendelijke privémails doen dikwijls wonderen... daar ben ik echt blij om
alé ik ga nog wat doen ....
dinsdag 13 oktober 2015 - 20:22
myriam56

Myriam56

Ik ben het geloof in (de meeste) vlamingen nog niet kwijt... maar we zijn door al die toestanden toch wel heel voorzichtig geworden... want achter de joviale begroetingen in de supermarkten steekt er meestal veel profiteerderij...en wij waren dan zo onozel om daar dan in te trappen voor we het wisten stonden we ons voeten af te draaien voor een bord overjaarse prul uit den vriezer... ofop een ander adres drie dagen met zijn tweeën bakken en koken bij ons op de boerderij... voor dertig man.... ( bruiloft,) en we kregen amper ons fles butagas betaald, laat staan, ons uren dat we gewerkt hadden ... Maar we waren bij dat laatste geval niet alléén en... er waren nog veel mensen in die hun klaagzang getrapt .voordien !....Ik weet wel... dat ik van onszelf kan zeggen... dat wij geen profiteurs zijn en nog altijd eerlijk... we kunnen nog in de spiegel kijken.... en d'as veel waard !
spijtig genoeg ben ik bang dat we bikkelhard geworden zullen zijn... als dit hier klaar geraakt !
dinsdag 13 oktober 2015 - 21:02
minouke

Minouke

Je moet maar durven hé. Hoe die mensen zich niet schamen!
dinsdag 13 oktober 2015 - 21:05
Roeli

Roeli

Laat je er niet onder krijgen, Myriam.
Blijf in je zelf geloven.
dinsdag 13 oktober 2015 - 21:46
Boerke

Boerke

Oei, dat is iets heel anders dan.Sorry en veel sterkte en moed om door te zetten.
woensdag 14 oktober 2015 - 10:01
myriam56

Myriam56

goeie morgen iedereen... Dankjewel iedereen voor de toffe reactie's... af en toe heb ik nog wel eens een paniek gevoel, maar dat is sporadisch.... en met de medicatie die ik nu krijg kan ik redelijk slapen althans .... vorige week.... maar nu hebben we een lastige nacht achter de rug.....
Ons Molly... ( het is een kater... na bijna een jaar ontdekt bij den dierenarts...die ons dus leerde dat , dat pruimke eigenlijk een paar ballekes waren ) Nu liep dat beestje rond met een meiskesnaam... en we zeggen nog altijd haar... in de plaats van hem... maar meestal als we hem roepen is Het Mol, of molleke..... ondanks dat hij blind is.... trekt hij enorm goed zijne plan.... en is hij nog vriendelijker en liever geworden tegenover ons !.....en blijft hij op onzen hof... maar eergisteren is hij het weer eens afgetrapt, s'avonds ( we laten meestal de buitendeur van de loft ( binnenterras 1e verdiep) open zodat hij buiten zijn pieske en kakske kan gaan doen, want een kattebak, hoe goed dat we hem ook proper houden... stinkt, en de kleine hondjes zijn jaloers... en gaan daar ook hun drollekes in leggen en dat zint ons mol niet natuurlijk.....vandaar als het even kan geen kattebak....( dat ter inlichting)...en Mol was 'smorgens niet op het appel.... want dan krijgt hij lekker beetjes onder de vorm van wat poezemelk, en een paar rollekes hespeworst.... channellekesvlees (genoemd naar mijn vorig hondje , die daar op knettergek op was ).... omdat Mol hier dus gemarteld is, ben je daar toch mee bezig.... van :"ik hoop dat ze hem geen kwaad hebben gedaan, verdikke "..... s'avonds was hij nog niet thuis, dus gisterenavond... Theo lag maar te woelen, dus geen van beiden konden we slapen, tot mijnheer de poes onder de morgen aan de deur stond te miauwen....
Theo vliegensvlug de deur gaan open doen..... en dan zijn we in slaap gevallen, alé, tot de kat haar tevredenheid kwam vertellen hup ons bed in en maar rollebollen en ons kopkes geven van den ene naar de andere , uren aan een stuk.... uiteindelijk zijn we dan opgestaan.... met wallekes onder de ogen..... het zal vandaag een beetje minder zijn.... maar we zijn blij dat ons huishouden terug compleet is..... Vandaag ga ik een notentaart bakken "tarte aux noix Dauphine... want in ons dreef hebben we enorm veel boerenoten kunnen rapen... we hebben er zelfs nog van verleden jaar ... voor diegene die geinteresseerd zijn wil ik gerust het receptje geven... zo ik ga aan de slag !
woensdag 14 oktober 2015 - 10:29
minouke

Minouke

Prachtig hoe je van gewone dingen een echt boeiend verhaal kunt schijven.
Toppie!!!!
woensdag 14 oktober 2015 - 11:06
myriam56

Myriam56

Dag Minouke, ik schrijf gewoon hoe wij dat ervaren.... het minder goede hou ik meestal voor mezelf... alléén toen het getreiter hier erg was in het begin... moest ik daar eens over kunnen zagen.... en wij waren van hetzelfde gedacht als U , met die poort, ge kunt niet geloven hoe goed dat wij ons voelen achter die poort.... iedereen vind het erg, de nieuwe burgemeester.. is zelfs al komen klagen dat wij ons weg steken , (alé volgens hem hé !) ze zien ons nergens, en kijken dus voortdurend tegen een poort die potdicht is, niet gezellig....
Der komt nog bij... dat we dus een dubbele riolering moeten hebben hier in Frankrijk..... voor ons is dat een peuleschil... want met ons graafmachine is dat zo gebeurt.... maar ze hebben nu een rondschrijven gedaan van een firma die dat gaat uitvoeren.... kostenplaatje 3000 eurootjes..... je bent dan ook wel verzekerd tegen een lekkend toilet of verstopte afvoer..... en aangezien er een paar jaar geleden niemand tijd had, om ons te helpen ( wij betaalden hé ) is dat natuurlijk nu ook zo... wij hebben ook geen tijd.... ik ben benieuwd hoe dit zal aflopen....
Iedereen in het dorp weet dat ik graag en zonder stoefen kan zeggen goed kan koken..... de vorige burgemeester zijn vrouw , is echt een vrouw die voor haar dorp leeft.... en op 14 juillet worden er dan altijd feesten georganizeerd , de meest kwieke dames koken dan voor diegene die zich ingeschreven hebben een man/vrouw of 50 denk ik..... dus aankopen, groenten kuisen, eten maken ( meerdere gangen) en dan ook nog afwassen...
De Nieuwe burgemeester ... himself is eigenlijk een cremmeke van een man..... maar zijn vrouw d'as andere koek.... eigenlijk feitelijk , is zij de burgemeester en niet van een klein dorpke, maar van Parijs... zij wou niet koken, laat staan van afwassen.... Dus wilden de andere vrouwen het ook niet meer doen... ik zag wel aan hun manieren dat ze met iets hoog zaten, maar omdat wij ons overal van tussen zijn gaan houden, durfden ze dat natuurlijk niet... resultaat , geen feest..... !! het enigste dorp in de haute marne dat geen feest had de 14 juillet...
omdat ze mekaar niets gunnen , zal er ook nog een begijntje moeten bidden om zo een graafmachine te gaan huren.... en dus mekaar uit de nood helpen,.... Ik ben benieuwd naar dit verhaal echt waar !
woensdag 14 oktober 2015 - 13:33
minouke

Minouke

Myriam, ja ons voorkant is nu volledig dicht en dat scheelt veel. Ik voel me minder 'op straat'. En vooral ze kunnen niet meer zo maar doorlopen, er staat ook een parlofoon en deuropener.
Soms staan ze dan achter je voor de één of andere omhaling maar dat is wel verschietelijk als ik diep geconcentreerd tussen mijn bloemetjes zit te wieden.

Hier zijn ze ook overal bezig met gescheiden rioleringen aan te leggen maar je mag kiezen tussen zelf doen of laten doen. Dus het werk dat moet gebeuren van het huis tot de straat.
woensdag 14 oktober 2015 - 13:53
myriam56

Myriam56

echt Minouke die poort d'as echt de max.. deze zomer wist niemand waar gekropen.. van de hitte... achter in de tuin was het om 10 uur al veertig graden.... dus op de middag om dood te vallen.... op de koer was het dan te doen... en liepen we lekker in ons geboortekostum, geen kat kon ons zien...ik miste juist nog een zwembad!! hopelijk kunnen we dat binnen een paar jaar toch zetten, ik wou het eerst niet doen... maar het is zoveel aangenamer en wij zijn toch zowiezo waterratten...
Ik ben benieuwd naar mijnen boerennoten taart.... hij is afgekoeld... en staat klaar om aangevallen te worden... niets moeilijks aan... spotgoedkoop en nu maar hopen dat hij lekker is d'as voor morgen bij de koffie ! mijn zoetebekske zal weeral tevreden zijn .... het is een paté brisé dus kruimeldeeg gemaakt van 200 gram meel, 100gram boter ,30gram suiker.. een ei en een paar druppels water, kneden en wegleggen, de vulling vier hele eieren wit kloppen met 120 gram suiker 30cl room bijvoegen en een dikke honderd gram gemalen boere noten, de vorm aankleden vullen met de room bereiding en een half uurtje in den oven ... ik ben benieuwd

Tuinbabbel

woensdag 14 oktober 2015 - 19:27
minouke

Minouke

mmiammmm! ik ga dat ook eens proberen want ik ben ook zo een zoetebek.
woensdag 14 oktober 2015 - 19:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon