menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bewegen n interesse behoudenof verwerven...

Ga naar meest recente reactie

Eljoh

Eljoh

De vraag was:"Hoe krijgen we onze bejaarden, uit hun stoel?"
Deze zin werd door het bejaardenhuis zef gesteld.(ze noemen zichzelf zo)

Dit was mijn idee én het gaat gebeuren, maak in het bejaardenhuis een groot
Paneel en laat de ouderen hun eigen plant ophangen en verzorgen.
Familieleden kunnen dan leuke "kadeau-planten" meenemen.
De Foto geeft mijn Idee aan én ze waren enthausiast en gaan het proberen.
De planten zullen door de ouderen zélf verzorgd worden.

Tuinbabbel

vrijdag 3 april 2015 - 13:46
Marei

Marei

Wat een ontzettend leuk idee is dat Eljo, die grijze Kalanchoë mag niet te veel water hoor. Uit ervaring weten we dat ouderen nogal eens kwistig met de gieter willen rondgaan.....maar 't is een makkelijke plant, want je mag 'm ook gerust eens vergeten

Groetjes, Marei.
vrijdag 3 april 2015 - 16:34
Eljoh

Eljoh

ja, ik was blij verrast, dat de timmerman volgende week, met oud hout een saaie wand gaat betimmeren. Van de kringloop krijgen ze oude haken en dan kunnen ze hem vol hangen.

groetjes eljo
vrijdag 3 april 2015 - 19:42
Roeli

Roeli

dag Eljo
Het is misschien muggenziften, maar ik heb zo'n gloeiende hekel aan de termen......oudjes,
bejaarden, etc. Kan je het niet gewoon over...bewoners..... hebben.?
Ik weet het, ik ben 77 jaar, dus ook oud, maar ik voel het altijd als een bepaalde vorm van discriminatie.
Ondanks leeftijdsongemakken wil ik daar dus niet aan toe geven.
Ik volleybal nog in een team , de oudste is 83, de jongste 75. Ook nog wedstrijden. Ook tennis ik nog. Natuurlijk gaat het allemaal wat stroever, maar we voelen ons echt niet oud. En , door zo"n ártikeltje word je dan weer met je neus op de feiten gedrukt en dat doet pijn.
Sorry hoor. Ik moest het even kwijt.
groetjes Roeli.

Ik wens jullie allemaal

Tuinbabbel

vrijdag 3 april 2015 - 21:14
Eljoh

Eljoh

HÉ; die Roelie!
Hup, een knijper op m,n neus en weet je wat? Je hebt voor 110 % en ik schoot in een schaterlach, want ben zelf ook niet Meer één van de jongste,maar wel de oudste trainster , die nog vol op aan de "bak" is.
Kom maar eens hier een balletje slaan, wanneer je in de buurt bent en dan kan je me bezich zien, met alle groepen tot 80 plus, die ik hier stinuleer om te bewegen met behulp van een racket en een bal. DUS: ik waardeer je opmerking zeer en wens je een fijne pasen. Dag Eljo
vrijdag 3 april 2015 - 23:10
Marei

Marei

We begrijpen Roelie wel hoor, maar zelf voelen we ons geenszins aangesproken Eljo, al zijn we samen 141 jaar.....
zaterdag 4 april 2015 - 17:31
Paronoto

Paronoto

Oudjes zegt die.....nou ja je moet toch wel wat geluk hebben om oud te kunnen worden ..Daar.zijn al veel boeken over vol geschreven zeker ....zelf ben ik binnen zeer kort 82 ...amaai zeg is me dat oud (?) : ...Kom eens langs hier zal ik even over uw kop springen .... of zullen we wat judo doen....

Tuinbabbel

zaterdag 4 april 2015 - 20:54
Eljoh

Eljoh

Hoi Paranotto, ja je mag over mijn kop springen hoor, want als jij goed kan valbreken, heb ik er plezier in en durf wel over te nemen, want mijn matsuru
zit ondanks de vele slijtplekken nog erg lekker en vertrouwd.
Neemt niet weg, dat ik je berichtje "super" vind en het me een stimulans geeft ,
om aan de "bak" te blijven.
zaterdag 4 april 2015 - 21:35
kerstkind

Kerstkind

Goed gesproken Roeli chapeau!
Je bent zo "oud" als je je voelt.
Er zijn mensen die met 65 al heel oud zijn en vastgeroest. Daar tegenover staan mensen van 80 die nog bijzonder vitaal zijn.
Dus wat is OUD?
Een fijn paasweekend gewenst.
groetjes José
zaterdag 4 april 2015 - 22:55
wilma*15

Wilma*15

Hoi,

Hier in België spreken we van verzorgingshuizen i.p.v. bejaardenhuizen.
Maar hier zijn zeker op de dementenafdeling ook vrij jonge personen aanwezig wat je niet zo snel aan zou denken.
Inderdaad wat is oud.
Als je op je 35ste al behoorlijk dement bent en bijna niks meer weet.
Op een andere afdeling in het zelfde gebouw wonen voornamelijk 80+ ers.
Hier wonen voornamelijk mensen die toch nog veel kunnen maar ook af en toe hulp nodig hebben.

Ik doe vrijwilligerswerk in zo'n tehuis.
Al weet ik dat ook mijn tijd eens aanbreekt dat ik ook in zo'n huis zal moeten wonen.
Maar tot die tijd geniet ik van elke dag dat ik in mijn eigen huis en omgeving nog alles kan.

Fijne paasdagen allemaal.

Groetjes
zaterdag 4 april 2015 - 23:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon