menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vogels op mijn tuinspiegel

Ga naar meest recente reactie

dekleinewitte

Dekleinewitte

wij hebben als tuindecoratie een tuinspiegelgehangen maar tot onze groote verbazing komen alle vogeltjes er naar kijken en pikken niet alleen op de spiegel maar poepen ook de hele tuinbestrating er voor helemaal onder. Onze vraag is dus hoe verjaag ik die lieve vogeltjes van mijn spiegel?
Dit hadden we niet verwacht maar we gaan de beestjes zeker geen pijn doen dus een oplossing als afschieten is niet welkom he.
woensdag 25 maart 2015 - 17:42
Polplastron

Polplastron

Ik heb een vermoeden dat de vogeltjes in je tuin de vogeltjes in je spiegel willen verjagen: indringers zijn op dit moment erg lastig gezien de paartijd stilaan is aangebroken.

Zolang die spiegel daar hangt heb je kans dat het "probleem" blijft. Je zou natuurlijk van die stickers met roofvogelsilhouetten op je spiegel kunnen plakken, maar de vraag is of dat helpt en ik vermoed dat het ook niet echt decoratief gaat zijn.

Een andere oplossing is zorgen dat ze niet kunnen gaan "zitten" voor de spiegel. Hier hangt ook een spiegel in de tuin, maar die hangt hoog genoeg van de grond en heeft geen randjes om op te gaan zitten en daar hebben we het probleem nog nooit mee gehad.

Een nog betere oplossing is genieten van het spektakel: je hebt hier wel iets bijzonders te zien in je tuin! En die poep die veeg je gewoon af en toe eens weg? Of hang de spiegel op een plek waar er geen bestrating onder ligt. 't Is maar een idee ...

Groeten,

Pol
woensdag 25 maart 2015 - 18:31
Roeli

Roeli

Bijzonder.
Zelf heb ik twee hangen. De ene met een rand van fietsbanden ( geen vogel die daar interesse in heeft )De ander met een rand van mos.
En die trekt, in het voorjaar , veel vogels. Net zo lang tot het mos is verdwenen.
Als alle nestjes klaar zijn repareer ik hem weer.
Is jouw spiegel misschien ook opgemaakt met mos ?

groetjes Roeli
woensdag 25 maart 2015 - 18:32
Patrikc

Patrikc

De spiegel een metertje verder van het tuinpad hangen ?
woensdag 25 maart 2015 - 18:34
Plantadvies

Plantadvies

De spiegel geeft inderdaad aan dat er een indringer in de tuin zit. De oplossing is om op een plek te hangen waar de ontlasting van de vogels niet als lastig wordt beschouwt.
woensdag 25 maart 2015 - 19:19
Bombycilla

Bombycilla

of gewoon weghalen ipv vogeltjes pesten
woensdag 25 maart 2015 - 22:26
zuurtje

Zuurtje

Inderdaad, helemaal mee eens!
woensdag 25 maart 2015 - 23:37
Esem

Esem

Een Trompe-l'oeil of gezichtsbedrog geld ook voor de vogels en menig vogeltje heeft zich hier al op dood gevlogen.

Wat doet zo een spiegel,het vergroot om te zeggen de tuin,ook vogels aanzien dit al een verlengenis van de tuin en willen zo verder vliegen;met als gevolg dat ze zich dood vliegen op de spiegel.

Als je zo van de vogeltjes houd zo ik er toch voor kiezen om spiegels uit de tuin te weren.

'T is maar hoe je het bekijkt.

Gr Eddy





"Een slak en een haas vieren toch tegelijk nieuwjaar"





donderdag 26 maart 2015 - 14:43
Roeli

Roeli

Sorry hoor, maar wat zijn jullie pessimistisch bezig.
Het hangt echt van de spiegel af en van de plaats waar je hem hangt.
Deze hangt nu tegen de muur van het huis aan. O ja, er zijn wel vogeltjes die in de plantjes zitten te rotzooien, maar nog nooit één verongelukt.

Tuinbabbel

donderdag 26 maart 2015 - 15:16
Roeli

Roeli

Deze hangt dus tegen de andere muur.
Hier is hij nog mooi, maar straks zit er geen mos meer aan.
De vogeltjes hebben er alleen maar plezier van.
En lekker nestmateriaal.

groetjes Roeli

Tuinbabbel

donderdag 26 maart 2015 - 15:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon