menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat is het toch leuk

Fiona

Fiona

Ik zag net dat de eerste boontjes en peultjes aan de planten hangen! Een paar dagen geleden alleen nog maar bloempjes, wat gaat dat hard, zeg!
Gisteren zag ook de eerste zonnebloem het zonlicht Nou de rest v/d zonnebloemen nog. Grappig te zien hoe groot en stevig ze zijn geworden, toen ik ze uitplantte waren het zulke iele dingen, dat ik dacht dat ze het niet zouden gaan redden. Ik had ze nl. te laat uitgeplant. Maar ze staan er nu super bij!

Mijn eerste zeepkruid staat in bloei, gladiolen staan er prachtig bij, al zijn sommige alweer uitgebloeid. Maar er blijft toch van alles nieuws ook weer uitkomen. Ik moet zeggen dat ik toch een tuin heb gecreeerd met bijna continu bloemen! Deels mazzel, omdat ik ook een aantal planten heb gekregen.
Ik kan echt in de tuin staan en intens genieten van hoe mooi het is, al is het nog lang niet af en loopt het onderhoud door heftige fysieke klachten flink achter.

Ik zie ook aan mn de zonnebloemen waar de grond arm is en waar niet. Dat wist ik al, maar de zonnebloemen laten dat duidelijk zien. Op de klei staan ze prachtig, op de meer zanderige stukken bij de heg en naast garage, staan ze erg magertjes.

Maar tis gewoon genieten Ook het nieuw aangeplante stuk in het midden begint indrukwekkend te worden. De duizendknopen zijn aardig aan het groeien, volop in bloei en de schijnels (clethra alnifolia) ruikt heerlijk!) En dan te bedenken dat dat hele stuk vorig jaar gras was
Volgend jaar zal dat nog mooier zijn, als de planten in hun 2e jaar zitten.

Maar nooit gedacht dat ik groenten zo leuk zou vinden eigenlijk! Ben net een klein kind, lol, elk boontje en peultje is een schat!
donderdag 24 juli 2014 - 13:41
martine

Martine

Hallo,

Zo te lezen is het daar al een echt paradijsje! Ik verhuis binnen enkele weken en zal dan ook terug aan de slag kunnen in een tuintje.
Bloemen zijn fijn, maar inderdaad, ook groenten kweken is superleuk. Geniet er maar verder van
zaterdag 26 juli 2014 - 19:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon