menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stortvloed....

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

Rond 21h00 werden we hier "getracteerd" op een onweer van "k zeg u maar dat"...Het GOOT water, voorzien van hagelbollen bijna zo dik als kippeneieren....
Kwam van uit het zuidwesten ....met een "franse koleire"....

Tuinbabbel

zaterdag 7 juni 2014 - 21:46
Paronoto

Paronoto

Hagelbollen...

Tuinbabbel

zaterdag 7 juni 2014 - 21:49
Paronoto

Paronoto

Zo dik als een maxi-duivenei....

Tuinbabbel

zaterdag 7 juni 2014 - 21:50
Paronoto

Paronoto

Bijna den helft van de TV programma's is "verschoven" ...sabotage...
zaterdag 7 juni 2014 - 22:00
minouke

Minouke

Lijkt heel erg geweest Paronoto, hopelijk heb je geen schade gehad.
Als je sommigen beelden ziet in de krant moet het verschrikkelijk geweest zijn.
Hopelijk is JdCoster zijne tuin niet gemassacreerd geweest want die woont zowat in de regio die het hard te verduren had.
Hier in Rummen geen druppeltje gevallen, wel erg laf weer (vochtig en zwoel).
zondag 8 juni 2014 - 07:13
sugar

Sugar

Toen ik naar 't voetbal aan 't kijken was en 't flink zag regenen dacht ik "Ik ben jaloers"
Toen de steeds grotere hagelbollen vielen dacht ik "Oef, blij dat dat niet hier is
zondag 8 juni 2014 - 08:21
jdcoster

Jdcoster

Wij zaten op een feest in Rumbeke toen er een bericht kwam voor mensen uit de streek van Wingene. Daar lagen de grote hagelballen tot 20 cm dik. Zij zijn onmiddellijk naar huis vertrokken.
Hun serre is vernield en er is schade aan de voordeur. Over de borders en hun mooie bomen hebben ze het nog niet gehad ... .
Hier in Loppem zijn we er aan ontsnapt. In een andere deelgemeente van Zedelgem, in Veldegem zou het ook erg geweest zijn.
Ik leef mee met al de mensen in de streek van Pittem, Wingene en Knesselare en Aalter, vooral ook met de land en tuinbouwers
zondag 8 juni 2014 - 10:48
Polplastron

Polplastron

Amai! Ik heb vanmorgen echt aan jullie gedacht! Blij dat de schade bij jullie meevalt of dat je er zelfs helemaal aan ontsnapt bent.

Die mensen die wel getroffen zijn, zoals de boer met zijn vernielde serres, ... pffft! Ik kan me voorstellen dat dat echt om te huilen is, vooral als het dan nog je enige manier van inkomsten is.

Ik hoop echt voor die mensen dat het allemaal erkend wordt als ramp, hoewel ze ook dan waarschijnlijk nog een hele tijd gaan kunnen wachten eer ze iets van schadevergoeding te zien gaan krijgen!

Groeten,

Paul
zondag 8 juni 2014 - 11:34
pplakke

Pplakke

hier 3 mm regen een minuut beetje kleine hagel onder.
verder heel veel gedonder al goed geen wind .

maar omdat ze pas dinswoensdag koeler geven .
kunnen we ons aan meer verwachten dan.

zondag 8 juni 2014 - 11:39
summerspookje

Summerspookje

wat een misere, ik kan die mensen hun gevoelens begrijpen , de vorige keer ook een hagel colère gekregen van uit frankrijk ,midden de nacht , geen duiveneieren maar tennisballen ,precies of alcapone binnen viel met machineguns, ,paniek tot en met , veranda dak glas kapot , beelden kapot ,platdak van ons huis met diepe putten , garage poort beschadigd, chaos tot en met , algoed een goeie verzekering, en alles vergoed 100 %

vannacht dacht ik amaai zo weerlichten ,licht uit ,aan ,ik neep ze al ,maar god zij dank is er niks meer gekomen , maar we zijn er nog niet vanaf denk ik, tropische zomers zijn problemen , vooral deze

groetjes

summer
zondag 8 juni 2014 - 12:38
Paronoto

Paronoto

Wie graag eens wil "modderbaden"....kom maar af maar breng uw poetsgerief zelf mee want 'k heb niks geen "reserve" meer De weerman durft niet meer buiten komen naar 't schijnt....

Tuinbabbel

zondag 8 juni 2014 - 14:42
Paronoto

Paronoto

Op een gegeven moment was het hele linkerdeel veranderd in een soort moddervijver...water dat niet meer weg kon en dus via "kolkgaten" onder de afsluiting door richting buurman stroomde...
Ik woon hier op de helft van een 70m hoge heuvel de zgn Tomberg....Alle van hogerop weggestroomde modder lag tot op de Ninoofse stg.

Tuinbabbel

zondag 8 juni 2014 - 15:11
summerspookje

Summerspookje

goh paronoto,
ze hebben je niet gespaard zeg, wat een miserie, en maar denken dat ge safe zit zo hoog, ge zult het maar tegen komen ,hopelijk stopt het nu hoor,

groetjes summer
zondag 8 juni 2014 - 20:00
Roeli

Roeli

Wat een ellende, Paul.
Wij hebben hier, in Friesland, Woensdag en Donderdag ook heel erge stortbuien gehad, maar zo erg als bij jou, gelukkig niet.
Sterkte er mee.

gr. Roeli
zondag 8 juni 2014 - 21:07
Paronoto

Paronoto

't Ja mens, 'k heb al veel mee gemaakt maar zo erg heb ik het nog niet gezien..de riolen konden al dat water dat den berg af kwam niet slikken, het liep gewoon over de oprit , mijn garage binnen en er door, doorheen mijn serre en zo den hof in waar het al kletsnat was....

Tuinbabbel

zondag 8 juni 2014 - 22:06
wilma*15

Wilma*15

Ik leef met iedereen die schade hebben geleden door het noodweer mee.
Helaas heb ik het niet op de tv gezien maar wel op de radio gehoord dat er veel schade is door hele grote hagelstenen.

Hier is amper regen geweest.
Ik woon in een gebied waar heel zelden onweer heel dichtbij komt.
Waarschijnlijk komt het door de vele bronnen hier in de buurt.

Wel heb ik het noodweer op de buienradar.nl gezien.

Heel veel sterkte aan iedereen die er mee te maken hebben gehad.

maandag 9 juni 2014 - 00:47
minouke

Minouke

Tegen de middag komt er weer een vlaag over, ik hou mijn hart vast.
De tuin heeft water nodig maar die rode en zwarte vlekken op de buienradar voorspellen veel kwaad.
maandag 9 juni 2014 - 11:00
sugar

Sugar

Hier (Tienen) tegen de middag ook donkerrode buienradarvlekken. DE tuin heeft hier ook écht wel water nodig, we zien wel.
maandag 9 juni 2014 - 11:01
svoffel

Svoffel

Wat een miserie is het als je het voorhebt. Hier (Viroinval) mogen we ook gelukkig zijn, wel de harde rukwinden en regen, maar geen hagel.
Maar t'is nog niet gedaan, deze vm is het hier ook heel donker geworden met stormwind, maar geen druppel gevallen.
Moet dan ook denken aan de mensen die niet zo veel geluk hebben.

En als ik dat lees van Paul, ik zit hier ook hoog en tot nu toe droog.

Hopelijk vallen de hagelbollen enkel op een meer of in zee of helemaal niet.


maandag 9 juni 2014 - 11:55
minouke

Minouke

't is weer voorbij getrokken maar er zou nog afkomen.
Erg donker, veel wind en regen en meer niet.
We hebben hier wel de hagelkanonnen, die 'zouden' de hagel kapot schieten.
Maar niet iedereen is daar zo zeker van.
maandag 9 juni 2014 - 12:25
summerspookje

Summerspookje

hier in puivelde ,oost vlaanderen , we hadden prijs deze nacht, om half drie waren het knallen , ik dacht vuurwerk van de kermis, donder, bliksem , licht had ik niet nodig, maar dan begon het ,ballen als golfers, jezus het knalde op het platte dak ,in de veranda hoorde we de lichtplaten kapot knallen , ik hield mijn hart vast voor het water dat zou komen , ik heb dat al eens meegemaakt,maar de gaten die waren in de bovenste laag, zo kwam de grote plas niet binnen en aan de zijkant liep het water zo langs de muur, al met al zijn we nog er goed van af gekomen , ze roepen wel af voor vanavond hetzelfde liedje, we hebben dan het veranda dak afgespannen , hopelijk houd dat ,ik heb vannacht met mijn handen voor mijn ogen en oren gezeten

Tuinbabbel

maandag 9 juni 2014 - 12:27
summerspookje

Summerspookje

ps, zo zijn er verschillende op de panelen

Tuinbabbel

maandag 9 juni 2014 - 12:29
wilma*15

Wilma*15

Ook hier weer weinig regen en helemaal geen onweer.
Wel zag ik de lichtflitsen maar de donder was nauwelijks hoorbaar dus ver weg terwijl de buienradar ook mijn gebied zou doorkruisen.

Ik was zelf even in de regen naar buiten geweest zonder jas aan in mijn t-shirt om alles te controleren maar de regen voelde helemaal niet koud aan.

Zojuist nog het weer beluisterd en er is weer heel zwaar weer op komst met onweer, hagel en zware wind van ongeveer 100 km per uur.

Sterkte allemaal.
maandag 9 juni 2014 - 13:09
cetinel

Cetinel

héééél kortstondig héééél hevig gehageld,mijn pandake die buiten stond heeft blutsen...
op 5 minuten was het gedaan,maar die 5 minuten waren er die ik nooit zal vergeten,echtgenoot wou de panda nog snel binnenzetten maar ik "vond" van de stress de sleutels te laat....kheb liever blutsen in mijn panda dan in mijn ventje zijne kop!!!
heel snel werd daarna alles rustig en we wilden gaan slapen toen echtgenoot werd gebeld:een neef van hem...in alle staten: overal water,binnen gehageld,veel schade,autorruit van wagen is weg enz stamelde hij...
hup je bed uit heb ik gezegd,we gaan helpen...bleek het dus een op nog geen 5 kilometer in dezelfde stad een levensgroot verschil te zijn kwestie van hevigheid hier en bij hun...
alles wat we maar thuis liggen hadden aan zeil en plastiek hebben we meegepakt...
de ravage bij hun was enorm,overal glas,water modder,puin....ze waren zo vertwijfeld.
we hebben ze beetje geholpen en wat proberen troosten om van bij hun verder te gaan naar zijn broer en moeders huis die ook in dezelfde straat wonen en ook getroffen zijn...koepel eraan,dakvensters kapot,waarschijnlijk dakpannen stuk....
om 5 uur naar huis gereden,en ik bleef maar zeggen:gelukkig heb ik een geblutste auto...
ik had 2 eenden en 1 kippenkuiken te logeren terwijl baasje op verlof was...die zaten in een ren buiten ,khad de ren voor alle zekerheid voorzien van een deel zeildoek en een klein schuilhokje"voor als het regent".van zo gauw als de hagel stopte door de regen naar de ren gesopt....ze zaten nie in het schuilhokje en het zeil was in geen velden of wegen te bekennen....en toen zag ik ze,met zen drieen op een kluitje,doorweekt maar ze leefden alledrie nog
kuikentje was doorweekt,eendjes bleken toch nog droog....haardroger gebruikt om kuiken verder te drogen en op te warmen..ze zitten veilig binnen nu,en zien er alledrie prima uit...
men konijn(loopt los)die ons uitzonderlijk om 5 uur door de tuin zag wandelen kwam es kijken of er niks lekkers in zat voor haar:ha je konijntje is ook ok,zei men man..en je moestuin heeft precies ook niet teveel geleden......
wat een geluk hebben wij gehad,ik dank god voor de blutsen in men auto,echt waar......en nu deze nacht nog zonder al te veel kleerscheuren doorkomen....echtgenoot zit nu bij zijn neven,da worden veel prijsoffertes berekenen voor veel getroffen gezinnen(we hebben een bouwfirma)
pfoe....stel je voor dat je in een derdewereldland leeft.....
maandag 9 juni 2014 - 15:55
wilma*15

Wilma*15

Volgens de buienradar kom ik er niet ook niet onderuit.

Ik hoor op dit moment al van heel ver de onweer aankomen.
Wel heb ik zo goed als het kan voorzorgsmaatregelen genomen.
Zo heb ik mijn palm ver onder de struiken gezet zodat die in ieder geval niet de volle hagel krijgt.

Voor iedereen weer even bang afwachten.

maandag 9 juni 2014 - 19:07
sugar

Sugar

Het onweer passeert blijkbaar ten oosten van ons. ik hoop dat dit onweer wat minder schade maakt bij de oosterburen...
maandag 9 juni 2014 - 19:21
cetinel

Cetinel

sint niklaas zal ook vannacht weer prijs hebben blijkbaar
maandag 9 juni 2014 - 19:23
minouke

Minouke

Hier is er een onweer voorbij gekomen, maar niks ergs.
maandag 9 juni 2014 - 19:36
summerspookje

Summerspookje

cetinel

hoe was het bij jullie? want st niklaas was er weer goed bij , en ja wij ook , we liggen niet ver van mekaar he, enfin hopelijk is de miserie gedaan , alhoewel, en nu het verzekering werk he, ik heb daar zo een hekel aan ,
groetjes

summer
maandag 9 juni 2014 - 19:56
summerspookje

Summerspookje

he cetinel , had onmiddellijk naar onder gescrold , ,ging nog eens naar boven kijken , amaai ,ge hebt wel en bewogen nacht gehad, voor jezelf ging het dan nog ,maar voor je famillie,hopelijk stopt het nu.

groetjes

summer
maandag 9 juni 2014 - 20:04
cetinel

Cetinel

yep..nie geslapen


van dit:


naar dit vandaag:









ontzagwekkend mooi.........................
maandag 9 juni 2014 - 20:30
Roeli

Roeli

Héél indrukwekkend.

Bij ons nog steeds droog.
Noodweer is tot nu toe steeds onder ons doorgegaan.
Heb de plantjes maar met de gieter water gegeven.
maandag 9 juni 2014 - 21:17
wilma*15

Wilma*15

Cetinel wel hele mooie foto's maar ik zag toch liever de allereerste foto.
Hoop dat je nu niet al te veel schade hebt opgelopen.

Bij mij is er wel wat regen gevallen maar ook nu geen onweer dichtbij.
Wel zag ik de weerlichten behoorlijk vel maar de donder was ook dit keer ver weg.

Denk wel dat de oosterburen er behoorlijk van langs hebben gekregen.
Op pinkpop is de onweer op verschillende masten geslagen maar geen gewonden.

Hoop nu dat het noodweer opgehouden is.
Dan kunnen we in ieder geval rustig slapen.

maandag 9 juni 2014 - 23:43
sirius

Sirius

Reken er niet op, er zit nog een karrenvracht miserie net over Parijs en even lager, op dit moment!
dinsdag 10 juni 2014 - 00:03
leerling

Leerling

@jdcoster
Re: "Daar lagen de grote hagelballen tot 20 cm dik."

Daar dan toch best foto's van maken met een meetlint ernaast en eventueel in de diepvriezer steken, want ik las onlangs - vind helaas niet meer terug waar - dat het record voor België momenteel 9 cm doorsnede is.
dinsdag 10 juni 2014 - 00:51
Boerke

Boerke

Paronoto ,en aan iedereen, hoop ik dat er niet al te veel schade is.
Wij hielden hier ook ons hartje vast. Wij zijn juist een nieuw dak aan 't leggen en het onderdak ligt er juist op . Als je weet dat Brussegem maar enkele kilometers van het K. Boudewijnstadion ligt dan.. Wij hebben geluk gehad,enkele hagelbollen maar niet zo dik als daar maar wel regen . Deze nacht ook een flink onweer gehad met alleen regen . Door de felle wind is er regen onder het onderdak geslagen en zo op de zolder terecht gekomen . Maar al bij al,als je de rest ziet,mogen we zeker niet klagen.
En nu deze morgen;één blauwe lucht rond het huis. Hopen,en voor iedereen, dat deze onweders wegblijven nu.

Tuinbabbel

dinsdag 10 juni 2014 - 08:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon