menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aan de ananastomaten komen er al bloemen

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

De sluimererwtjes zijn al volop oogstbaar en we hebben een andere camionet moeten kopen, dat is nu echt den druppel die de emmer doet overlopen bij sommige geburen, wat een gezever !! net een stel kleine kinders !!.. maar goed, we trekken het ons niet aan !! de poort dicht, en op slot, ze komen er wel achter , dat ze met zo een houding nergens geraken, in elk geval bij ons niet !!..
vrijdag 6 juni 2014 - 13:55
zuurtje

Zuurtje

Goed zo Myriam... blik op oneindig en gedachten op nul!
zaterdag 7 juni 2014 - 18:54
myriam56

Myriam56

Hey dag zuurtje, doodmoe , maar wel blij met uw antwoordje !!.... ik wou dat ik zo boos kon kijken als uw poes !! (avatar), want sommige idioten hangen me werkelijk het strot uit !!.. maar !!!we zijn flink opgeschoten !!

we zijn nu aan het keukengedeelte bezig met het plavond, de muren zijn al geplaatst en een paar keer geplamuurd !!...maxima is aan het broeden, er liggen momenteel 8 eitjes onder haar buikske !!.. in de kattenreismand, want ze was in het grote hok beginnen broeden, maar Lambik den haan met de meeste zeggenschap.... de grande patron dus, vind een broedende kip het meest sexy ding dat er bestaat, en dus die viel haar voortdurend lastig, dus ze is naar beneden verhuisd in de kattenmand !! ..... bij de kuikens ... die weldra op stok gaan want ze zijn al volop aan het oefenen, zo , nu een lekkere douche en nog een wijntje op een koel plekske ergens want het was vandaag echt een hete dag !!..
zaterdag 7 juni 2014 - 20:45
wilma*15

Wilma*15

Myriam dat gevoel van jaloezie heb ik in het begin hier ook gehad.
Gewoon doen of je neus bloed en laat ze maar lekker met rust.
Groot gelijk dat je de poort altijd dicht hebt.
Hebben ze ook niks te zien en te mauwen.
Ik weet zelf heel goed hoe dat gaat als je in een ander land gaat wonen.

Dit dorpje telde toen in die tijd nog geen 1000 inwoners en we waren dan ook de enige Nederlanders in het hele dorp.
Inmiddels is dit allang veranderd en hebben de mensen hier de Nederlanders eindelijk geaccepteerd maar dat heeft jaren geduurd.
Ik woon in middels meer dan 20 jaar al hier.

Ik kan je dan ook hierin volledig volgen.

Het begint al een beetje te vlotten zoals ik dat lees.
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Groetjes
maandag 9 juni 2014 - 01:04
myriam56

Myriam56

Goeie morgen.... het is niet alléén de inboorlingen hoor, ook een andere buitenlander probeert ons te nekken, bang voor concurentie, breek me de bek niet open wat die allemaal al geflikt heeft !!
Maar goed !! we zijn volop voor dit probleem een oplossing te zoeken, want we laten ons natuurlijk niet schuren !!
ik zou zeggen geniet van het schone weer, ik ga lekker verder prut smeren in ons mooi paleisje
maandag 9 juni 2014 - 09:08
minouke

Minouke

maak ik ook allemaal mee, hoe is het toch mogelijk hé.
Hier ben ik die van 't stad
Tenminste elke week moet ik horen... gij zijt niet van hier hé? zelfs na 6jaar.
Ja ik heb dan ook een ander tongval, meer Brabants.
Ach ja 't is hier ook een klein dorp waar weinig van buitenaf komen wonen zijn.
maandag 9 juni 2014 - 10:25
myriam56

Myriam56

Hey dag Minouke ( ik hoop dat ge gene klodder voegsel in uw gezicht krijgt van mijn vingers )....
Wij zijn op ons koer al uitgescholden voor dief, krapuul, we zijn al in opdracht bestolen.... ze komen dus eigen eisen dat we gratis voor hun ga werken met onze machine's etc.. en uiteraard dat we ook al onze ideetjes prijs geven !! IK ben er zelfs van overtuigd dat er zijn die van die kliek gauw een profieleke aanmaken op forums waar ik of Theo dan schrijven en na een kwartier al naar de handleiding van het 1 of het ander!!... Vroeger zou ik dat allemaal zo weggeven hebben , nu bewaar ik dat voor mensen die ons met hart en ziel steunen en ons de vooruitgang gunnen !!.... dus mensen nog wat geduld...
Later kan je bij ons bvb. ( als we tijd bij gekregen hebben) die stenen tegen kostprijs aanschaffen !!
maandag 9 juni 2014 - 11:18
wilma*15

Wilma*15

Hou in ieder geval de moed om door te gaan.
Ik weet uit eigen ervaring hoe het is om niet geaccepteerd te worden in de gemeenschap.
Heb hier in het begin ook al het een en ander meegemaakt.
Mijn kinderen moesten van armoe zelfs van deze school worden gehaald en zijn toen elders naar school gegaan 7 km verderop terwijl ze hier lopend naar school konden.
Maar ze waren daar veel gelukkiger.
Gelukkig had ik dit snel in de gaten en ging daardoor actie ondernemen.
Maar dat zelfs mijn kinderen hier weggepest zijn geworden maakt me nu nog na zovele jaren kwaad.

Gewoon de poort lekker op slot doen zodat ze er niet in kunnen en uw blik op uw toekomst richten en heerlijk genieten van de vorderingen aldaar.
En neem zo af en toe ook eens een lekker lange pauze want ook dat hebben jullie verdiend.

Groetjes
maandag 9 juni 2014 - 13:24
myriam56

Myriam56

Thx Wilma voor de bemoedigende letterkes !!... Ik vind dat het héél erg !! wij zitten zo niet in mekaar, maar onder tussen heeft mijn zonnig karakter wel een stevige knauw gekregen, ik ben vele achterdochtiger geworden en vele minder vergevingsgezind !!!!.. Hier is duchtig met onze goedmoedigheid gelachen !! en ook misbruikt.... ze mogen nog op hunnen buik gaan liggen en zich verontschuldigen !! het gaat echt niet meer helpen !! Ieder voor zich en god voor ons allen !!
Zo en nu lekker terug aan het werk !! ( het is hier vijftig graden ) 38 in de schaduw !!
maandag 9 juni 2014 - 15:01
jdcoster

Jdcoster

Pfff... 38°, heet is dat. Hier is de hitte iets dragelijker maar er wordt dan weer met ijsbollen gegooid. Ik weet niet of je het kon volgen? Dat is dan minder leuk.
In blijf jullie nog steeds een beetje, en met bewondering trouwens, volgen hoor. Raar volkje daar in het zuiden. Van mij zou de poort ook dicht gaan voor die lui.
Nog veel moed en werkgenot, want dat laatste bestaat ook. Ik weet het zeker.
maandag 9 juni 2014 - 18:01
myriam56

Myriam56

DAg Joëlle, ik heb het gelezen .. we hebben dat voor gehad toen we nog in Malmedy een caravan hadden .. onze grote hond heeft er een schrik van opgedaan voor gans zijn leven erg... in ons slaapkamer is het amper 22 graden , dus al die rotte klusjes van isolatie ... zijn niet voor niets, ik krijg mijne labradoodle ( een overgrote poedel,) niet uit de slaapkamer, ook de kippen hebben het enorm lastig !!..
maar goed alles groeit en bloeit... en het heeft ook zijn voordelen !!.... nu lekker een paar culinaire hoogstandjes van een hele bekende mevrouw in het frietvet gooien, haar naam is denk ik overal bekend MMmmmmooooraaa !!..
Theo lust graag mijn lekker kokeneten, maar heeft een zwak voor deze madam ... ( vleeskroketten ,bitterballen , bamihapjes etc.) en eigenlijk heb ik zelf gene fut meer om nog uitgebreid te gaan petatten schillen en korteletjes te bakken !!!dus hij blij , ikken ook !!
maandag 9 juni 2014 - 19:34
erice

Erice

Jaloerse mensen kom je overal tegen. Zoveel mogelijk proberen te negeren. Maar als er inderdaad zo gedaan wordt als je beschrijft geeft dat , lijkt mij, toch wel een heel akelig gevoel.
Ga maar gewoon verder, heerlijk die oude hoeve mooi maken en blijf genieten, samen.....
dinsdag 10 juni 2014 - 23:21
erice

Erice

Om even terug te komen op "het kopje" hier is het de laatste tijd ook weg warm en de meeste tomaten staan in bloei en aan 20-tal tomaten hebben al kleine trossen hangen. Ook de pepers en paprika's staan al 1 a 2 centimeter....
Het wordt dit jaar een giga aardbeien jaar. Het is niet aan te eten en morgenmiddag ga ik eerste jam maken...heerlijk.... de eerste potten gaan weer vol.....
dinsdag 10 juni 2014 - 23:24
minouke

Minouke

Ons Myriammeke is aan het plekken mijn gedacht.... en dan horen we ze niet

Tuinbabbel

woensdag 11 juni 2014 - 17:17
myriam56

Myriam56

Dag mensen allemaal , we waren eventjes 2dagen en een nacht uit ons hoeve!!
uit veiligheid ga ik dat natuurlijk niet verkondigen !! ... maar we zijn terug, weer een berg papieren afgehandelt, de verzekering van de oude auto opgezegd, we hadden geen miserie door de hagelbollen, maar amai zoveel auto's die geschonden zijn, en de garage waar Theo zijn auto en onze bus staat, is gehavend aan het dak overal vieze troep op de grond... maar gelukkig is de mustang gespaard !!
Ik had nog eens 10 kilo aardbeitjes ( alles voor 4 euro, recht van de kweker) en die zijn al omgetoverd tot confituur, Nu nog een lading pruimenconfituur , maar ik zie wel dat theo steeds naar de potten nectarinnekes confituur grabbelt, het zal zijn poepke varen als die allemaal op zijn, dat zoetebekske !!
zo en nu verder opruimen, morgen vliegen we der weer in als bouwvakker !!
vrijdag 13 juni 2014 - 14:22
minouke

Minouke

Jullie batterijtjes zijn dus weer opgeladen
vrijdag 13 juni 2014 - 20:07
myriam56

Myriam56

eindelijk (er is met de grote pc , van alles aan de hand, dus maar de laptop aangeslagen....)Chantal ik zie dat je het ook kent, dat plankske en een schuurpapierke het is hier bloedheet en in de camionet liggen nog veertig gyprocplaten te wachten die in de schuur moeten, want deze bus is vele korter en de platen liggen iets of wat gebogen om de deuren dicht te kunnen doen !
Na een uur verplicht opruimen (hebben we ons voorgenomen, want het liep echt de spuigaten uit)en in de tuin de planten water te hebben gegeven terug aan de slag !.. het gedeelte waar de keuken komt is ook al volledig dicht en in de primer gezet... het ziet er gaaf en wittekes uit !! wat een verschil, ik reken dat ik per verdieping ongeveer 60 platen vann 2,40 op1,25 m nodig heb... dus in het totaal een goeie 180 platen !!.... de wandtegels voor de keuken (tussen de kasten zijn ook al gekocht en de kleur van de keuken is op maat erbij gemaakt, deze keer heeft theo zijn goesting mogen kiezen, het is grijs geworden
maandag 16 juni 2014 - 18:49
minouke

Minouke

ik heb sindsdien eelt op mijn vingertoppen
Maar hier was het maar 1 huis....
Hier is de keuken roomgeel dat we laten maken hebben bij een schrijnwerker in Waver.
dinsdag 17 juni 2014 - 11:18
erice

Erice

Late reactie......heerlijk dat alles in de tuin zo lekker groeit.....
Ik heb ook al de eerste tuinboontjes kunnen oogsten en gisteren de eerste doperwtjes kunnen eten... samen met de (te) vroege aardappeltjes... Wat een zaligheid toch... dat vind ik nou echt genieten.... zo de tuin inlopen en plukken voor het avondeten.... zalig....
zaterdag 28 juni 2014 - 00:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon