menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bezoek klopt netjes aan

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

vandaag klopte er iemand aan mijn raam, best zielig, hij word gevoerd door de ouders, het liefste zou ik hem binnenhalen maar ik weet dat dat niet kan, maar ik vraag mij af hoe hij de koude nacht doorkomt??

http://img395.imageshack.us/img395/5553/fotoos033hj5.jpg

zielig?? of niet
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 8 april 2007 - 00:38
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

ik hoop dat hij nu beter is

[afbeelding verwijderd niet-https]

zondag 8 april 2007 - 00:59
annd6

Annd6

Je foto is wel héél groot corrielat!
Je kan die vogel wel helpen toch, als je hem niet gewoon aan je maakt.
Je kan hem voeren met een pincet en hem zo weinig mogelijk aanraken.
Vogelcentra's doen dat toch vaak en zetten ze dan terug uit
Ik denk dat ik ergens een boekje heb over hoe je het het beste kan aanpakken, ik zou het eens moeten opzoeken.
Groetjes
Ann
zondag 8 april 2007 - 03:57
an

An

je zou een vogelcentra kunnen bellen bij jou in de buurt en vragen of je hem kan voeren en wat je hem kan geven.
succes.
an
zondag 8 april 2007 - 04:00
corrielat

Corrielat

hallo beide Anns
het is me gelukt om de grote foto te verwijderen en een nieuwe te plaatsen, alweer wat geleerd
Mijn duifje word gevoerd door zijn ouders heb ik gemerkt, en vannacht heeft hij in een bloempot geslapen die ik onder een struik geplaatst heb, nu kan ik weer gerust zijn

Allemaal nog fijne paasdagen toegewenst
zondag 8 april 2007 - 17:07
annd6

Annd6

Corrie,
dat is fijn om te horen!

Zo hebben wij eens (waar we vroeger woonde) midden op de stoep van een drukke straat een mussenjong gevonden. De ouders zaten op een dak in de buurt.
Hij kon nog niet vliegen dus heb ik hem meegenomen naar huis zo'n 20 m verder. Die ouders gingen erg tekeer, nogal wiedes
Ik heb hem in de tuin gezet en snel terug binnen gegaan en dat duurde geen vijf minuten of de ouders waren hem aan het voeren. Die nacht heeft hij achter een stam van een struik geslapen en de volgende ochtend waren de ouders weer present en in de namiddag, zijn ze met zijn drietjes vertrokken!
Het is inderdaad niet aan te raden van dieren zomaar te helpen maar af en toe een handje toesteken kan geen kwaad, zoals jou bloempot!
Groetjes
Ann
zondag 8 april 2007 - 18:42
corrielat

Corrielat

Ja , Ann ik ben blij dat hij kan overnachten, maar of hij nog lang blijft?/ ik denk het niet, hij is volgens mij goed gezond, gelukkig ik moest wel stiekem lachen want hij flink een cadeautje in mijn pot achtergelaten
zondag 8 april 2007 - 19:17
Nigella

Nigella

is wel leuk, maar ook verschietachtig als er zo plots iets tegen je raam tikt he
op een van de kamers boven, zitten er ook altijd een paar duiven, die jammer genoeg wel een pakje achter laten
maar anderzijds vind ik het leuk, moet dan altijd aan mijn vader denken die duivenmelker was
zondag 8 april 2007 - 21:02
PIRREWIET

PIRREWIET

hallo allemaal
bij mij komen ze zelfs binnen tot in de woonkamer."ofwel de kachel"
ik woon hier in een vrij rustig dorp op 50 meter van de kerk .
en nu met het broed siezoen van de vogels willen die kraaien of zijn het kouwen bovenop mijn schouw gaan nestelen .ze vallen telken naar beneden zo een 9 tal meters ik heb er dit jaar al 3 levend en wel al uit mijn kachel moeten bevrijden al bij al een geluk dat ik die kachel niet gebruik .
er zou anders nogal een baklucht binnen hangen.
groetjes pirrewiet
zondag 8 april 2007 - 22:16
jp

Jp

Kraai = uniform zwart
Kauw heeft zwarte kop en grijs "kostuum" aan (is ook kleiner)
Misschien een rooster boven op de schouw aanbrengen ?
maandag 9 april 2007 - 00:55
semperfi

Semperfi

En dan zijn er nog die zeggen dat mensen wreed zijn !
Is dat niet hartverwarmend zoiets ?
Achteraan in de wei is er nu een lammetje bijgekomen, zes weken oud en opgevoed met de fles omdat de moeder er niets moest van weten.
Ondertussen zat het kleintje op de zetel TV te kijken ... ook tof , hé ?
Het volgt de baasjes als een hondje.

Grutjes,
Bob
maandag 9 april 2007 - 03:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon