menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dwergjes.

diety

Diety

Beste tuin liefhebbers ,
Kan mij iemand helpen ? ik ben nl op zoek naar een cement gemaakt beeldje
Die van sneeuwwitje en de zeven dwergen .
Er is een van de zeven die ik nog niet in bezit heb .
Hierbij een foto van de zes die ik bezit .
Als iemand een adres weet of mij kan helpen waar ze verkrijgbaar zijn zou ik u zeer dankbaar zijn .
Al vast bedankt op voorbaat.
Eddy.

Tuinbabbel

zaterdag 22 maart 2014 - 14:41
zuurtje

Zuurtje

En welke dwerg heb je dan nog niet? Ze hebben toch een naam?

tony, kenny, matty, bartje, timmy, willy en jerry

Tuinbabbel

zaterdag 22 maart 2014 - 16:10
hildavw

Hildavw

Ze hebben ook nog andere namen:


Doc: de hoofddwerg, hij verspreekt zich vaak en kan de zegswijzen niet uit elkaar houden. Hij is ook degene die de diamanten test in de mijn.
Stoetel: waarschijnlijk de grappigste dwerg, ook de enige zonder baard; hij kan niet praten en is altijd het slachtoffer van de andere dwergen.
Giechel: blijft meer op de achtergrond en houdt van lachen.
Grumpie: deze kwade en chagrijnige dwerg verandert in de loop van het verhaal tot een lieve en meelevende dwerg, zijn mening over vrouwen is niet voor de poes.
Niezel: blijft meer op de achtergrond, maar wordt wel gekenmerkt door zijn genies
Bloosje: blijft meer op de achtergrond; als men hem aanspreekt, begint hij spontaan te blozen.
Dommel: blijft meer op de achtergrond, hij valt overal in slaap en wordt ook gekenmerkt door de vlieg die steeds om zijn neus zoemt.

nog een andere uitleg:

Doc (Ned: Doc) - is de leider van de groep, Doc draagt een bril en haalt soms zijn woorden door elkaar.
Dopey (Ned: Stoetel) - Hij is de enige van de dwergen die geen baard heeft, klunzig en stil is, zijn mede dwerg Happy verklaart in het verhaal dat hij het simpel weg nooit geprobeerd heeft om te praten.
Bashful (Ned: Bloosje) - is erg verlegen en lief, hij word omschreven als knap en heeft soms een bloos op zijn wangen.
Grumpy (Ned: Grumpie) - deze is een eerste instantie niet blij met de aanwezigheid van Sneeuwwitje, maar later waarschuwt hij haar voor de dreiging van de aanwezigheid van haar boze stiefmoeder. Hij heeft de grootste neus en heeft vaak een oog dicht.
Sneezy (Ned: Niezel) - dankt zijn naam omdat hij vaak extreem verkouden is (mogelijk ten kosten aan hoge koorts), met zijn verkoudheid blaast hij diversen dingen door de kamer.
Sleepy (Ned: Dommel) - is altijd slaperig en is in de meeste situaties erg laconiek.
Happy (Ned: Giechel) - is de vrolijkste van de dwergen en verschijnt vaak met een lach op zijn gelaat.

Aan de hand van die kenmerken kan je misschien gerichter zoeken.

groetjes

Hilda
maandag 31 maart 2014 - 10:42
zuurtje

Zuurtje

Uitgebreide aanvulling, deze namen komen bekender voor Hilda, maar nog geen respons van de vraagstelster
maandag 31 maart 2014 - 12:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon