menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wij vinden radisio enorm lekker

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Goeie namiddag allemaal !!

Radisio groeit hier als onkruid en kan blijkbaar goed tegen de kou... gisteren rauw met een beetje kersstomaatjes frietjes en een biefstuk , net of er lag een beetje zomer op mijn bord !! Ik heb al nieuwe gezaaid .... en als hij bekwaam en afgehard is gaat hij buiten in de volle grond !!
De paprika's die laten zich nog niet zien !! bijna een weekske gezaaid !!
Onze keuze is 95% zeker, we gaan wyandotte's nemen..vier hennekes en een haan ..
als de hennen het goed gewoon zijn gaan we der mechelse koekoek bij halen niet voor de eitjes (d'as als extraatje) maar eigenlijk voor het lekkere vlees !! alé, het kan ook zijn dat ze doodvallen van den ouderdom... want we zijn allebei op dat gebied geen helden.... ze naar een pluimerij brengen en meschien andere rommel terug krijgen is ook geen optie !! we zien op dit gebied wel wat er van komt !!

Tuinbabbel

zaterdag 25 januari 2014 - 16:57
BOSVROUW

BOSVROUW

Amaai al zo vroeg bezig! Maar ja, dat goede weer doet de lentekriebels groeien hé!
zaterdag 25 januari 2014 - 18:16
erice

Erice

Mooi.....Wyandotjes zijn hele lieve kippen..en mooie... Goeie keus...


enne weten jullie ook al welke kleurslag het gaat worden?
zondag 26 januari 2014 - 18:33
myriam56

Myriam56

Ja het liefste zou ik wit zwart willen beginnen.... ook een beetje omdat dat ook in de lijn licht van de koekoek die we nadien willen aanschaffen !!
Het was ijzig koud in de schuur ( veel tocht) en ik moet morgen nog een beetje geduld oefenen , eer ik kan beginnen met de binnenkant in de grondverf te zetten ... de buitenkant afschuren en als het niet te koud is, en droog uiteraard ga ik dat spel ook aan de buitenkant al verven !! afwachten en geduld oefenen !!

op deze advertentie heb ik gereageerd

Tuinbabbel

zondag 26 januari 2014 - 18:36
erice

Erice

Welke radiccio telen jullie? Er zijn wel drie verschillende soorten: de heel donkerrode die erg bitter is, de rode die op sla lijkt en een cruising die tussen bitter en brusselslof inligt. Ikzelf prefereer de laatste . Maar ik heb deze alleen npg maar gegeten omdat ik hem kant en klaar kado had gekregen. Ik heb ze nog nooit zelf gekweekt..... doe je het als lof of als kool?
zondag 26 januari 2014 - 18:53
myriam56

Myriam56

DAg ERice, ik zal morgen een foto nemen van het kleine stronkje dat nog over is gebleven !! Ik vind dat de plant in het begin op een kropke sla trekt na x aantal blaadjes te hebben afgepeuterd, trekt het op witloof maar dan in de plaats van een licht geel)groen randje bordeaux-rood...met de zoete kers tomaten erg lekker !!als rauwkost !! ik heb hem als kool uitgeplant!! het wordt een redelijke grote struik/plant, maar ik gebruik enkel dus de binnenste bol... daarom dat ik kippen wil, al dat lekker spul gaat momenteel nog verloren !!
zondag 26 januari 2014 - 19:03
minouke

Minouke

Amai, dat is een schoon kiekske
Dat kan je toch niet opeten zo een schoontje?!


Verleden jaar had onze Chappie één dood gebeten, juist zo een schoon grijs geschelpte met vuurrode lellen, allé ja de schoonste van de ren hé.
Guy heeft ze dan gepluimd, een hele karwei zulle...
Maar hoe lekker ze ook was (klein klein stukje geproefd) ik kon het niet opeten
zondag 26 januari 2014 - 21:26
erice

Erice

Nee, ik kan mijn kipjes ook niet opeten...... Mijn buren willen ze wel. helaas komt het af en toe voor dat ze doodgaan en dat voelt echt heel erg. Dus zelf opeten.... no way
zondag 26 januari 2014 - 23:36
myriam56

Myriam56

Goeie morgen... gelukkig een GOEIE morgen, gisteren was MOlly ontsnapt.. en omdat er hier individu's rondlopen die poezen vergiftigen en doodrijden op straat, waren we dus in alle staten, maar om 23 uur zat ze kletsnat aan de deur te wachten om binnen gelaten te worden !!

Ik weet het , het zal moeilijk zijn !! .. deze kippen gaan we niet slachten... maar mechelse koekoek staat daarvoor op het verlanglijstje !! ( alé dat is de bedoeling, of we het over ons hart gaan krijgen is nog wat anders )We gaan de mechelse geen naam geven !!en proberen om er geen band mee op te bouwen want dan is het zeker nog vele moeilijker !!...
Langs de andere kant , heb ik dan iets, van ze hebben dan toch een fijn leven gehad, en niet zes weken gelijk een sardien in een doos moeten aftellen naar de slachterij !!
Dit stuk van ons verhaal zal uiteraard nog een staartje krijgen !!
maandag 27 januari 2014 - 10:01
erice

Erice

Ik kan me de paniek voorstellen... Wat een geluk dat ze zo snel weer de weg teruggevonden heeft.....stouterdje.....

Hier worden ook zoveel poezen doodgereden.....een paar weken geleden nog de poes van de buren.... zo'n mooi en lief beestje... kwam bij mij ook dagelijks nog een kommetje eten halen en op een morgen.....aangereden....Ja als ze niet binnen blijven heb moet je dat (kunnen) incalculeren... maar akelig blijft het....

Fijne (werk) dag allemaal......2,4 graden, beetje wind...bewolkt...niet al te slecht voor eind januari....
maandag 27 januari 2014 - 10:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon