menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik kan mij echt niet meer inhouden h

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

We hebben de griep gehad, en zijn halvelings terug op de been !!
De trap is zo goed als klaar maar we moeten uiteraard nog wat zaken afhandelen , o.a. het terras uitbreiden met nog wat van die platen, maar omdat de balken waar ze moeten op komen te liggen schots en scheef zijn, ook niet echt waterpas, en soms zwaar getordeerd, is dat natuurlijk gemakkelijker en rapper geschreven dan gedaan !!
Een dag denkwerk om sommige problemen deftig op te lossen zonder dat we dus de schuur afbreken ... maar het komt goed !!!
We zijn vandaag om een electrische lier gereden die 600 kg zal kunnen dragen !!
IK heb dus last van de winter blue's ... het duurt me allemaal te lang, het is veel te warm voor de tijd van het jaar, en de schrik dat al dat venijn ons groenten gaan opeten maakt me al op voorhand kwaad !! een weekske goe vriezen zou deugd doen, en een pak sneeuw is ook beter dan al die vieze en gevaarlijke mist... maar goed we moeten erdoor willen of niet !!
IK heb dus een plan uitgedokterd om zonder zware kosten een verwarmde kweekbak te maken... die ook nog eens héél weinig verbruikt , dus eerst uitvlooien of het werkt !!
IK weet ondertussen welke groenten het op onzen hof goed doen, en welke groenten we absoluut niet lusten !!en last but not least, welke groenten niet willen groeien in onzen hof !!
Dus ik ga veel tomaten zetten, héél veel soorten , wij gebruiken veel tomaten, rauw of voor soepen en sauzen dus daar is niets verkeerds mee ook bonen en erwten zal ik dus planten want die groeiden ook heel goed.
Ik heb vandaag dus een paar varïeteiten meegebracht o.a;russische zwarte,een Roma hybride en super steak !! ook paprikazaadjes van verschillende vormen en smaken van héél pikant tot super zacht , want deze groenten worden bij ons ook enorm veel gebruikt !!

Tuinbabbel

vrijdag 17 januari 2014 - 19:33
minouke

Minouke

waaaaa nééééé ik ben blij met deze winter, géén zou ik nog beter vinden
Momenteel zitten we hier ook met werken, 't is bijna gedaan nog juist afwerken.
De keuken heeft een nieuwe vloer, grote plaveien in blauwe steen en buiten zijn we de schuurtjes op de binnenkoer aan het verbouwen. De grootste wordt een dubbele garage, maar eerst moest er een nieuw dak op.
Nu nog de muren binnen en buiten schilderen, en dan de poorten erin.
Tegen de lente komt er aan de straatkant een muur met poort en binnentuin rond de waterput.... en zo blijven we bezig hé
Elk jaar zeg ik dan... nu is het af ik geloof mezelf niet meer


Hopelijk is je griep aan haar laatste snotje want dat kan toch erg vervelend zijn hé Myriam... je voelt je dan zó ellendig.
Ben onlangs geopereerd geweest aan de sinussen en neustussenschot, was ook geen lachertje.
Een maand last gehad.

Gelukkig zijn we nog jong en genees alles snel.


vrijdag 17 januari 2014 - 19:52
myriam56

Myriam56

Gho ...dag Minouke.. alé seg, dat is denk ik ook niet alles !! ik ben blij voor u dat het voorbij is !! en inderdaad als je last hebt werkkriebels vind je wel altijd iets om te verbeteren en volgens ik het me kan voorstellen zal het wel echt mooi zijn. ik zit hier weeral te snotteren en te niezen !! grrr?... ik ga een goeie hete douche nemen en mijn beddebakske induikelen !!
groetjes voor iedereen
vrijdag 17 januari 2014 - 20:08
minouke

Minouke

Myriam, een aanbeveling van de kno arts.... bij een verkoudheid de neus spoelen met zo een kannetje. http://www.midgaard.be/topics/Gezondheid/Jala%20Neti.htm
Te verkrijgen bij de apotheker, de mijn heeft wel een andere vorm (theepotje precies)

Meermaals per dag met zoutwater zou een verkoudheid verkorten en is erg goed voor de sinussen.
De eerste keren is het wat vervelend maar het doet zo goed, echt een verlichting.

waarvoor een tuinforum toch kan dienen hé maar met een zware verkoudheid kan je ook niet tuinieren
vrijdag 17 januari 2014 - 20:22
myriam56

Myriam56

thx Minouke , ik ga dat zeker en vast doen !! slopel
vrijdag 17 januari 2014 - 20:30
piet1

Piet1

Als de vingers niet jeuken, dan is het de neus

alles op zijn tijd
maar laten we hopen dat het vlug lente is
want het kriebelt ook hier

groetjes Piet
vrijdag 17 januari 2014 - 23:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon