menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De volgende fase

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Van onze boerderij

Tuinbabbel

zondag 8 december 2013 - 11:24
erice

Erice

er moet nogal wat gebeuren maar ik zie dat de ramen er al in zitten...dat scheelt tegen de kou......en.... je kunt altijd nu vertrekken naar je kamer/keuken die schoon en warm is......dat moet een heerlijke gedachte zijn.....
maandag 9 december 2013 - 18:57
myriam56

Myriam56

Goeie avond, vanuit een verschrikkelijk koud frankrijk !! ,
De ramen en de vloer op het eerste verdiep zijn al meer dan een jaar der in gegaan .... de vloerdelen heeft Theo de eerste winter hier helemaal geschaafd, en tand en groef in geslagen ( wij hebben een houtcombiné staan in de schuur meegeleurd vanuit Nederland , uiteraard tweede hands !!)Toen vroor het min twintig graden !!...
Toen we hier aan begonnen was het eigenlijk een vreselijke vieze ruïne die tot de nok vol zat , met rotte planken en beschimmelde natte muren... alles was zo rot als ....

Tuinbabbel

maandag 9 december 2013 - 19:10
myriam56

Myriam56

Die berg rot hout , daar slapen wij nu !! .. en we hebben daar echt een jaar aan gesleurd en gewerkt om het dan zo te krijgen, eigenlijk een blanco canvas,toen hebben we al nieuwe(eiken) balken gestoken !

Tuinbabbel

maandag 9 december 2013 - 19:12
myriam56

Myriam56

dat was dus toen we al de vloer geïsoleerd en gebetoneerd hadden !!

Tuinbabbel

maandag 9 december 2013 - 19:14
erice

Erice

ik word er eng van als ik die beginfoto zie......maar hoe mooi gaat het worden......
maandag 9 december 2013 - 19:39
erice

Erice

zijn die dike plafondbalken nog wel de originele?

hier was het vandaag zoning en meer dan 10 graden.. echt lekker toen ik mijn dagelijkse rondje door de tuin liep.....maar de wind gaat draaien en het gaat ook hier een tintje frisser worden......maar we Mogen tot nu toe nog niet klagen.....
maandag 9 december 2013 - 19:42
minouke

Minouke

amai die eerste foto... begint daar eens aan maar het resultaat is fantastisch
maandag 9 december 2013 - 20:15
myriam56

Myriam56

Goeie morgen !!
Het is hier bitterkoud....
Erice de meeste eikenbalken waren rot, en zijn vervangen door nieuwe eiken balken,
De plavonds ( en dus de balken waar de vloer op het eerste verdiep op ligt zijn bijna allemaal vernieuwd, in de tweede slaapkamer en juist boven het keukenmeubel daar zijn nog een paar originele balken te zien !!
We weten niet exact hoe oud dit huis is( waar we nu wonen dus het vernieuwde) maar we denken van de jaren 1600... en de laatste 60 jaar is hier niet in gewoond, dus de tand des tijds heeft hier behoorlijk huis gehouden !!!
Zo ik ga nog wat doen !
dinsdag 10 december 2013 - 09:24
erice

Erice

wat heeft dat huis allemaal al niet meegemaakt....konden de muren maar spreken.... maar nee, misschien ook beter van niet....je zou niet meer kunnen slapen.......

gewoon genieten van een middeleeuws mooi huis dat al zijn luister en glorie terug krijgt.....
dinsdag 10 december 2013 - 10:01
erice

Erice

de ochtend begon wat nevelig en nu is de zon erdoor..... schitterend al dat laagstaand licht dat door de bomen piept helemaal achterin de tuin.......
het wordt alweer een mooie dag.....
dinsdag 10 december 2013 - 10:03
svoffel

Svoffel

Goede morgen iedereen,


Hier vandaag ook koud, maar de zon is van de partij (gisteren niet). We hebben dus al een mooie wandeling met de hondjes gemaakt. De kleinste wel met een jaske aan.

Myriam, moest ik dat huis bezocht hebben en al die planken en de rest gezien hebben, ik denk dat ik was gaan lopen.
Wat een werk, telkens ben ik verbaasd over al dat wat jullie al gedaan hebben. Wat jullie toverstaf (zweet, spierpijn, blaren, kapotte vingers) al gemaakt heeft. Ondertussen ook je moestuin, dat was super met die prachtige gezonde groenten.
Dat jullie dat met zen 2 aandurven. Jullie zijn echt superwoman en superman
Al goed dat jullie nu deze winter in de warmte zitten met een keuken enz...

Deze morgen enkele foto's gemaakt van de ijzel op planten. Is ook mooi. Was hangt buiten maar of die gaat drogen met deze kou (t'is nog -3 op het ogenblik) In de zon is het wel aan het dooien, maar in de schaduw blijft alles mooi wit.

Iedereen nog een veel genot van het zonnetje

groetjes

Simone

Tuinbabbel

dinsdag 10 december 2013 - 12:27
myriam56

Myriam56

Amai, Simone, d'as nog geen klein bier, zulke mooie complimentjes aan ons adres !!
Het stond al vier jaar te koop .... omdat er veel mensen het niet zagen zitten, niet alléén de renovatie werken maar ook de onmetelijke berg smeerlapperij, want zo zagen de schuren er ook uit hoor, dus wij hebben echt ( het meeste zelfs Theo) puin, hooi,stro, en rotte planken en balken geruimt..
En bij ons viel het nog mee, hier staan prachtige huizen te vervallen , en als je omdat je nieuwsgierig bent en de deur open staat gaat piepen , weet je niet wat je ziet en ruikt.... alle soorten rotzooi, en de stank van menselijke uitwerpselen, en urine slaat zo op je adem, dat hebben wij gelukkig niet moeten ondergaan in onze boerderij.... franse mensen zitten soms raar in mekaar !!! .. het zal inderdaad erg mooi worden, soms hopen we al eens op een beetje hulp zomaar niet alléén voor de arbeid maar ook voor de gezelligheid tijdens of achteraf !!, met de wetenschap dat we ter gepaste tijd terug helpen uiteraard of vakantie's cadeau doen als het klaar is , maar dat is niet hoor, er wordt ons van alles beloofd en voorgespiegeld, maar uiteindelijk hebben wij gratis ons zieleke afgedraaid bij en is de kous af, want de beloofde toestanden( de wederdienst-), daar wordt ineens niet meer over gerept!!
Daarom dat wij hier ook super voorzichtig geworden zijn, met het op bezoek gaan van bij Belgen die een B+B hebben. We zijn al menig keer voor profiteurs hun kar gespannen... en dat laat een vies smaakske na !!
Het zal natuurlijk absoluut wel eens afgeraken, we zetten er geen tijd op, de wetenschap dat we allebei keihard werken, en doen wat we kunnen is meer dan genoeg , en ik ben erg blij met de vriendschappen die ik hier heb !! Het noodzakelijke schouderklopje op zijn tijd, krijgen we hier en d'as fantastisch !
dinsdag 10 december 2013 - 13:20
Boerke

Boerke

Ook een goeie morgen. Wel vroeg op de been vandaag. Juist onze zoon met zijn vriendin weg gedaan . Ze vertrekken in ons plaats voor een weekendje naar Londen. Een city-trip die ik gewonnen had en ze moest voor 31 december opgenomen worden . Maar met de operatie van mijn vrouw haar heup hebben we onze zoon het gegund.
Ja, Myriam , ik geloof mijn ogen niet. Wat zou ik zeggen?? Wat een extase ! Of is dit niet het juiste woord? Toch één ding ; Prachtig maar dat wisten we al. Waar jullie jullie handen aansteken,dat komt steeds in orde.
Na enkele dagen vrieskou(rond - 1 ) is het hier nu regenachtig en 5° .
Ga me eens dit weekend op mijn gemak ( ? ) houden want ik heb mij in de voorbije week ferm gestoten juist onder de ribben en het trekt nog een beetje na. Oei, mijn vrouw lacht al achter mijn rug ;"Gij stilzitten ?" zegt ze . Die kent mij precies ook al goed .
zaterdag 14 december 2013 - 06:22
myriam56

Myriam56

Goeie morgen boerke !! en al de andere forum maatjes AVE! ,
Hier is het kwik al regelmatig onder de min vier graden geduikeld ... maar we zijn lekker binnen bezig ... Ze zijn de ampérage komen aanpassen, het is nog niet echt JE van HET, maar het is al beter !! Omdat het drijfkracht is ( drie fase dus) hebben we nu 25 Amphére, en als je dan de zaak moet verwarmen (verwarmingselementen zijn dus telkens 2000 watt) springt de hoofdzekering aan de meter ... ( die was eerst maar 15 Amphere)
De factuur is daarmee ook fors gestegen, het is niet zoals in belgie , dat drijfkracht goedkoper is, integendeel !)Maar goed, dat is van voorlopige aard, want waar we zelf officiëel gaan wonen stoken we dan toch grotendeels op hout denk ik, het zal een beetje afwachten zijn, wat de eindafrekening zal zijn volgend jaar !
We zouden ook nog naar Belgie moeten om de meterstanden van gas en electra door te geven en zo hier en daar onze kop eens laten zien !! en dat is héél moeilijk want het liefste zouden we dezelfde dag nog terug zijn, ( boerderij ) ook voor ons troetelbeestjes, die zijn dus hier de koning te rijk !!
Maar goed, we zijn dus de tweede slaapkamer aan het afwerken, met dien verstande dat de plinten in gans het gelijkvloers maar aan de muur komen als we een statie hogerop gaan wonen !! ( hopelijk volgend jaar deze tijd, maar ik ga daar gene tijd op plakken )
en dus krijg je volgende foto te zien, zoals het was, de originele wandkast ( hier zeggen ze dus placaard ) die echt helemaal met de hand is vervaardigt en dat zie aan bepaalde curven die ze gemaakt hebben (bvb de schuiven)
We hebben alles door gans de boerderij ,(ook in de schuur) bij mekaar moeten sprokkelen want alles lag zowat overal, en jammer genoeg zijn er een paar zijkanten helemaal vergaan door de houtworm, dat vind ik echt jammer want de lambrizering was dus machtig mooi en liep zelfs helemaal rond het raam zo verder de kamer in !! maar goed we hebben dus gedaan wat we konden, en we zijn aangenaam verrast , want we hebben ze dus nog nooit helemaal compleet gezien, omdat dus alles verspreid lag !!Een paar foto's van in den beginne was er cochonnerie
de wandkast had als bedoeling, om bepaalde zaken te drogen, ( en ik denk zelf te roken, maar daar ben ik niet zeker van ) zo een wandkast stond altijd aan de andere kant van de openhaard, en de onderkant van de wandkast daar was dus een gat in de grote van zo een haardplaat, die dan de warmte doorgaf, naar de kast , waar de spullen dan verwarmd ,lees gedroogd werden )

Tuinbabbel

zaterdag 14 december 2013 - 07:58
myriam56

Myriam56

De kant waar nu dus het keukenmeubel opstaat !!
We konden jammer genoeg de schouw niet behouden, omdat er geen rookkanaal meer was,en omdat de resterende muur zo rot als stront was !

Tuinbabbel

zaterdag 14 december 2013 - 08:00
myriam56

Myriam56

De haardplaat zou oorspronkelijk uit een kasteel komen, maar heeft geen enkele waarde want ze hebben ze indertijd, een kopke kleiner gemaakt, en zo is er een prachtig stuk antiek niets meer waard da, de waarde van oud ijzer ( ze weegt wel wat maar goed, dat is ons bedoeling niet, we gaan ze waarschijnlijk ergens gebruiken voor sier in de schuren of buiten aan een vuurput

Tuinbabbel

zaterdag 14 december 2013 - 08:03
svoffel

Svoffel

Goede morgen Myriam en Boerke en al de anderen

Zit aan de kust en t'is hier al 6 graden en ja de eerste zonnestralen zijn er ook.
Stuur die door naar iedereen zo zijn we met heel veel om ervan te kunnen genieten.

Ja, Boerke, je vrouw kent je waarschijnlijk goed en als ze moest lachen met dat stilzitten vraag ik me af of je nu al met iets begonnen bent
Ondertussen zal je zoon wel al in London aan het genieten zijn van dit prachtige geschenk. Een extra Kerstcadeau.

Die placard is inderdaad heel mooi en handig. Zo te zien kun je er veel inzetten. Ik wist niet dat het zo gebruikt werd, die warmte van de schouw, ze waren wel slim om het zo te doen.
Heb in een reportage over kastelen eens gezien dat er een kamer in de schouw gemaakt was, met een raam zodat ze daar warm konden zitten en heel de vallei konden overzien. Ook slim bedacht.

So, ga nu ontbijten en dan beetje shoppen.

Tot de volgende keer
zaterdag 14 december 2013 - 09:33
Boerke

Boerke

Mijn eerste werkjes zitten er al op. De houtkachel uitgekuist en in brand gedaan.Het hok van ons konijntje uitgekuist. Voor de rest zullen het allemaal kleine(?) klusjes worden en af en toe eens komen lezen .
De aankomst is voorzien te Londen om 11 u. Vertrokken te Affligem met Rrr.....(aja, geen reclame zeker )
zaterdag 14 december 2013 - 10:03
myriam56

Myriam56

DAg Simone, ik moet je teleurstellen hier heeft het fameus geijzeld levensgevaarlijke toestanden !! we kunnen niet naar de winkel.. het is hier een echte schaatsbaan vanaf de buitendeur tot... het eind van de haute -marne denk ik !
Dus ik kan jullie niet plezieren met wat zonneschijn !!Hopelijk heeft de zoon van Boerke meer geluk, ( ik heb nog nooit in engeland geweest.. dat zou ik dus ook graag eens doen sé en schotland ook.Als we zo s'avonds naar Midsomer murders kijken, ( you-tube) dan vergaap ik me aan die mooie oude huizen.... ( De fransen zouden daar beter een voorbeeld aan nemen !)
Maar dus reizen , buiten naar Belgie en Nederland ... zit er voorlopig niet in... elke euro ... gaat naar de boederij die we over hebben !!
De petatten die over zijn (zak) houden we voor de zondagse frietjes, we gaan ons leven niet riskeren voor vijf kilo petatten !! een provisiekast is hier wel degelijk nodig hé !! dus is het nu spaghetti bolognese !! ...
zaterdag 14 december 2013 - 10:22
erice

Erice

gisteravond was het hier 1 graad boven nul en gedurende de nacht liep de temperatuur op tot 5 graden. de zon probeert om door de wolken te komen....het belooft alweer een zonnige dag te worden en we zullen hopelijk 9 graden gaan halen..... het wordt geen witte kerst, wel een regenachtige.....

vanmorgen tijdens m'n ronde door de tuin...... wat een schrik......in het midden van de tuin die ongeveer 5000 m2 is.....zit een molshoop en langs een pad, vlak daarbij nog 3 kleine opwerpinkjes...... wat is de beste manier om dat beestje van richting te doen veranderen.... naar het bos bv.....[ of naar de buren haha ].....

elk land heeft zijn voor- en nadelen, myriam..... geloof me... in engeland staan ook heel veel krotten.....enne.... het eten is in frankrijk toch weer een stuk interessanter, vind ik..... maar spaghetti is ook lekker.....
zaterdag 14 december 2013 - 10:53
myriam56

Myriam56

Dag ERice een paar lege petflessen.... en ze verhuizen !! de bodem afsnijden, en de flessen met de hals in de molshoop proppen....als het dan waait... zorgt de wind voor trillingen die doorgegeven worden door de petfles !!!
zaterdag 14 december 2013 - 10:59
Boerke

Boerke

Onze zoon geluk? En of. Juist een bericht gekregen. Voor ik het volgende schrijf heb ik eerst zijn sms gecontroleerd op de site van Europees weer en inderdaad : 12° en volle zon . Hetzelfde gevoel hier bij ons .............maar wel in de veranda.
zaterdag 14 december 2013 - 12:52
myriam56

Myriam56

D'as tenminste echt goed nieuws, want ginder is het over het algemeen redelijk vochtig ,en er is niets zo triestig als slecht weer als je op reis bent !!
ERice hier eten ze enorm veel azijn !! of moet ik nu zeggen drinken, ze doen het te pas en te onpas met sloten tegelijk op hun eten, en dan bedoel ik niet de Balsamico azijn maar de ordinaire witte azijn of de namaak wijnazijn !!
zaterdag 14 december 2013 - 12:57
svoffel

Svoffel

Zo ben terug, centen zijn op, dat ging vlug toch

Hier schijnt de zon à volonté, 8 graden) ga proberen een stuk tot bij Myriam te krijgen.
Maar zie op mijn pc "weerstation" dat er in Fumay ook geen zon is, maar wel 5 graden.
Dan is het ongeveer 4 in Oignies omdat dit hoger ligt. Vandaar dat ik meestal over mijnen berg schrijf.

Als het zo slecht is buiten blijft een mens best thuis, veiliger.

Je zoon kan genieten van het zachte weer .... spijtig van die lange reis.
Ben ooit met de bus naar London gegaan, toen hebben we ook alle tegenslag gekend die je maar hebben kon.
Uiteindelijk in de namiddag aangekomen, we konden 3 uur daar blijven, dan moesten we al terug.
Als er problemen op de weg zijn kun je er niet veel aan veranderen, maar plezant is anders.

Dat ze zoveel azijn gebruiken, zou dat komen omdat het eten er vettig en zwaar is in die regio?

groetjes

zaterdag 14 december 2013 - 13:26
myriam56

Myriam56

Ze willen allemaal slank zijn en daarom gebruiken ze veel azijn, ( want dat verbrand vet) maar hier zijn ook ongelofelijk veel bijna kreupele mensen door reuma en artrose, azijn tast ook het beendergestel aan !! Maar het is hun zaak !! wij gaan ons daar niet mee bemoeien !!
zaterdag 14 december 2013 - 14:45
myriam56

Myriam56

Ik zal blij zijn als de kast een feit is , zodat we dan stillekes aan wat meer plaats krijgen voor ons kleren weg te leggen, ik heb verschillende kleerkasten staan op voorraad, maar die moeten nog volledig gerestaureerd worden, en naar mijn smaak worden aangekleed !! omdat dit nu niet echt kostelijke toestanden zijn en sommige echt wel heel erg door mensen zijn toegetakeld, ga ik er met de verfborstel over !! maar dat kan maar als ik weet waar dat de kast komt te staan zodat het mooi samen smelt met de andere meubeltjes !!
IK hou niet van voorgeknabbelde toestanden, die je hier of daar in een meubelzaak kan kopen ( al dan niet héél prijzig !) maar met veel liefde opgesnord, op vide-greniers, gekregen van vrienden en kennissen, etc.Het moet niet altijd eik zijn, want ook in peach-pine, of grenen heb je hele mooie meubeltjes, zeker als ze al héél oud zijn, dan keek men nog niet zo op een uurtje arbeid, en was men nog fier, dat men kon uitpakken met vaardigheid,en men had ook nog respect voor de materialen !!
Dus als zo een oud besje van model heel mooi is en nog in redelijke staat , dan bedoel ik niet opgepeuzeld door de houtworm,en geen echte stukken uit, dan neem ik dat heel graag mee naar huis om, daar dan te gepaste tijde ... een juweel van te maken, ( jullie zullen wel zien wat ik bedoel, als de foto van de kast geplaatst is,
Ik heb dat ook met oude stoeltjes !! ( geen zetels omdat ik dat met mijne rug niet kan bolwerken qua gewicht !)

Tuinbabbel

zondag 15 december 2013 - 09:55
myriam56

Myriam56

die zag er dus eerst zo uit en die hebben we in de walen opgehaald voor 20 euro

Tuinbabbel

zondag 15 december 2013 - 09:58
myriam56

Myriam56

Of deze ?!?

Tuinbabbel

zondag 15 december 2013 - 10:00
myriam56

Myriam56

De kast is geplaatst , nu nog schabben en als dit klusje geklaard is de kast een troetelbeurt geven met zelfgemaakte boenwas ( bijenwas en terpentijn)

Tuinbabbel

zondag 15 december 2013 - 11:15
svoffel

Svoffel

Hallo iedereen,

Hier is er weer zon en wind aan zee. Klaag niet de zon is er, voor de wind zet ik mijn muts op.

Myriam, knap werk die stoelen en de kast ziet er ook prachtig uit.
Ga je die bijenwas dan bij een imker kopen? Dan gaat heel je huis heerlijk ruiken naar de was. Enfin, ieder zijn ding, maar ik ruik dat ook graag.

Wij zijn deze morgen tot in Gistel gereden, wou daar naar een tuincentrum gaan kijken. Mooi nu met die kerstversiering overal, maar wat vragen ze daar prijzen voor.
Maak dan ook liever enkele sterren van hout en schilder ze.

Heb toch een plant mee naar huis genomen, hij stond er zo zielig naar mij te kijken. Een mager ding dat ze weg deden voor een prijske. Hij staat al in een nieuwe pot te stralen van geluk. T'is een Quercus Ilex op stam. Hoop dat hij de winter doorkomt, daarom blijft hij tot in de lente hier aan zee staan.
Wat zou ik toch al graag de lente hebben om al die bloembollen uit te zien komen.
Ga nog eens naar de winkel kijken of ze pakken geduld te koop hebben.

Vele zondagsgroetjes aan iedereen

zondag 15 december 2013 - 14:00
myriam56

Myriam56

Dag Simone, fijn dat je wat kunnen kopen hebt aan een prijsje, hier is bijna alles wat met bloemen en planten te maken heeft peperduur !!!

De laatste loodjes aan de kast voor vandaag, ik heb het bovenste stuk gedaan en Theo onderaan, omdat ik me niet goed kan bukken

Tuinbabbel

zondag 15 december 2013 - 16:18
svoffel

Svoffel

Wat schattig allemaal bloememiekes in de kast.

Ik heb ook een kast, maar daar is het op de deur (binnenkant) en aan de boord is er dan nog een klein kantenbiesje, ook zo schattig.
De buitenkant heb ik geverfd, ziet er dus niet meer echt oud uit en als je de deur open doet, surprise, kantje en bloemekes papier.

T'is heel mooi geworden je kast. Weer iets waar je trots op mag zijn!


groetjes

Simone
zondag 15 december 2013 - 16:58
erice

Erice

en jullie ploegen maar voort........

die twee stoeltjes zijn zo mooi geworden.........zonde toch als zulke mooie spullen weggegooid worden.....tegenwoordig is het inderdaad niet zo fraai meer wat er gemaakt wordt.....als het al hout is........zelfs......
dinsdag 17 december 2013 - 10:26
erice

Erice

zeven graden hier maar helaas [nog] geen zonnetje.. dat scheelt toch zoveel..... wat licht..... gelukkig staat de kerstboom te branden.... maar we mogen niet klagen...tot nu toe....

ik begin zo langzamerhand een beetje te bibberen want morgenmiddag moet ik terug naar het ziekenhuis voor een foto zodat er gezien kan worden of de schouderbotten al wat aan elkaar zijn gegroeid en consult daarna...
spannend... want het is nog zo pijnlijk...nog veel te veel pijnstillers...en pols en vingers zijn ook behoorlijk slap, gevoelloos.......
dinsdag 17 december 2013 - 11:01
svoffel

Svoffel

Dag Erice,

Hoop dat je morgen toch wat goed nieuws te horen krijgt. Een schouder heeft nu eenmaal veel tijd nodig, het is een gewricht dat ook in alle richtingen moet kunnen bewegen, je pols en vingers, denk ook dat het normaal is want je kunt ze nog niet veel gebruiken omdat je de schouder moet sparen.
Het zou in elk geval fijn zijn als je een bericht schrijft hoe het nu verder gaat.

Hier is het de ganse dag triestig weer geweest, motregen, maar niet koud. Op het ogenblik 6 graden, zacht voor de tijd van het jaar.

Om me te troosten heb ik foto's bekeken van de lente in de tuin, ook op digituin, daar staan echte juweeltjes op.

Zo, succes morgen

groetjes

Simone
dinsdag 17 december 2013 - 19:55
myriam56

Myriam56

Goeie Morgen Erice, en Simone !!
Nog geen tijd gehad om te komen lezen , want zware panne met de auto, batterij was naar de veroemenis.. en dus een ganse dag bijna nodig gehad om hem aan de praat te krijgen, en dan naar de garage, ik was blij dat ik s'avonds eindelijk in de warmte kon genieten van ons boterhammeke want gekookt zat er niet in gisteren !
Erice ik ga direct een kaarsje branden voor een goeie uitslag !! Het is wel iets van lange adem denk ik omdat je schrijft dat je vingers nog redelijk slap zijn !! In de winter is het al geen lachertje hé, met beenderen ( gelijk waar in je lichaam ) overal waar wat mankeerd speelt het dan op !! dus toi,toi, good luck !!
woensdag 18 december 2013 - 07:55
erice

Erice

ach myriam, dat zijn nou echt van die dingen die je er niet bij kunt gebruiken... kapotte accu.... zo zonde van je tijd en je geld......
ik had dat afgelopen zomer.... maar gelukkig zat er nog garantie op......

bedankt voor je kaarsje.....had nooit verwacht dat als je de schouder breekt je pols en vingers ook helemaal flippen... kan zelfs dystrofie worden...brrrr.....
fysio [kinesist] 3x per week en oefenen......
vanmiddag weet ik meer.....

werk ze allemaal....ik ga nog een extra kopje koffie nemen.......
woensdag 18 december 2013 - 10:46
erice

Erice

uitslag is positief omdat een bot is goed onderweg en het andere bot begint ook kalk af te zetten. dus nog steeds de totale arm vastgeklemd houden voor 4 weken!!!...maar dat komt goed... het negatieve bericht is dat specialist noch fysio tevreden is over hand en zeer stijve pols......veel oefenen zover mogelijk en blijven hopen.......

verder is het nu een uur in de nacht en het is zeer omstuimig en 12 graden.....

allemaal heel gezegende en gezellige kerstdagen en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.......
dinsdag 24 december 2013 - 01:01
myriam56

Myriam56

Goeie Moegen Erice !Hett gaat gelukkig de goeie kant op !! jammer van je hand!!hopelijk zit daar ook vlug verbetering in !! maar het komt goed !
Het is bijna vijf uur, ik ben even uit bed gemoeten ( ik ben dus een kuur met groene thee aan het doen, en moet dus soms eens mijn bed uit!..... met alle plezier, want het werkt voortreffelijk, ik zal wel nooit terug een slanke den worden, maar mijn bloedwaarden en mijne moraal zullen des te beter zijn !!
We zijn van zondag onder avond terug in Melay ... superblij dat we terug op ons stekje zitten !! gisteren morgen nog even alles op zijn plaats gezet, hetgeen zondagavond niet meer is gebeurd en dan boodschappen gehaald, Gisteren was iedereen door het dolle heen van blijdschap, want het is hier zoveel prettiger om te leven ondanks dat het allemaal nog maar voorlopig is en het eigenlijk nog een beetje kamperen is !!en we tellen af naar de lente !!
ik wens vanuit frankrijk ook iedereen een fijn kerstfeest en een gezond 2014 :
dinsdag 24 december 2013 - 05:01
svoffel

Svoffel

Kerstmis is al voorbij, het was heel plezant.
We hebben dat samen met onze vrienden gevierd en zijn nog dagelijks aan het na-aperitieven bij elkaar.
Vandaag bij ons, dan is het even pauze tot eindejaar.
Het is heel plezant maar wel zwaar . Toch heeft niemand er een probleem mee om zich hiervoor op te offeren .....


Erice, dat is goed nieuws, al gaat het wat langzaam. Spijtig van de pijn in je pols en vingers. Hoop dat dit nu ook rap gaat verdwijnen als sneeuw door de zon.

We wensen ook iedereen een heel goede gezondheid en een prachtige lente, zomer opdat we allemaal kunnen genieten van de mooie natuur en onze bloemen en planten en niet te vergeten de groenten

Tuinbabbel

donderdag 26 december 2013 - 07:59
myriam56

Myriam56

WAAuw d'as een mooi bloemstukje Simone, wij hebben met kerstavond lekker gegeten.... en gisteren zijn we naar de overbuurtjes geweest, die blij waren dat ze ons zagen,maar 1 ding vond ik wel storend en dat is dat die televisie blijft aan staan en ze met 1 oog het gesprek in huis volgen en met het andere oog het televisieprogramma volgen en het was iets om te lachten, dus om de haverklap werd er bulderend gelachen , dat vond ik eigenlijk minder, volgens de kleding die de acteurs droegen was het een programma jaren 70 pfff ... enfin het zijn niet de enigen , we hebben dat dit jaar nog meegemaakt... het getuigd van weinig goeie smaak vind ik !! maar goed smaken verschillen, deze middag gaan we op jacht naar een verwilderde wijngaard om een paar wijnstokken uit te steken !!( voor sierplant aan de gevels!)
Ik zou zeggen amuzeer jullie !!
donderdag 26 december 2013 - 10:55
svoffel

Svoffel

Dank je wel Myriam,

Dat stukje was rap gemaakt, ben in de buurt gaan rondlopen met de snoeischaar. Er is niet veel voor nodig.

Dat van die TV, ja, dat is blijkbaar een gewoonte ofwel kunnen ze dat ding niet missen.
Bij onze buren zetten ze wel al het geluid af.

Veel plezier met die wijnstokken, dat zal heel, heel moois zijn die oude verweerde wijnstokken. Hier kan ik dat niet doen, er zijn enkele wijngaarden, maar die zijn wel netjes onderhouden.
Denk dat ik dan in de gazet zou komen te staan

Hebben jullie geen last van het water? Hier in het andere dorpje staat de helft onder water. Dat was geen prettige Kerst voor deze mensen.
3 jaar geleden hetzelfde scenario, ook met de feestdagen.
Mogen we hier niet klagen, hier boven op mijnen berg.

Geniet maar van jullie buit.

Groetjes

Simone
donderdag 26 december 2013 - 11:21
myriam56

Myriam56

Hey Simone, als ik er aan denk ( en het regent niet ) zal ik foto's proberen nemen, de wijnstokken zijn eigenlijk overwoekerd, door scheuten van bomen , en braamstruiken, de mooie opgekapte wijngaarden laten we natuurlijk met rust hé !!
Gisteren rond de middag begon er wel een serieuse dreiging van het water het stond al tot aan ons oude gedeelte, wij liggen blijkbaar het diepste van het dal !! maar ons stuk van de riool kon blijkbaar al dat overtollige water dat naar beneden kwam gedonderd over de straaat wel aan !! en om drie uur zag je er gelukkig niets meer van !!
Het was deze morgen droog, maar nu is het aan het miezeren !!
Ik wou lukjes bakken maar ik kom koekedozen te kort , want het zijn bewaarwafeltjes/koekjes eigenlijk !! dus eerst op de schooi voor dozen !!
groetjes
donderdag 26 december 2013 - 11:28
myriam56

Myriam56

Dag Simone,
Voila een foto van de talrijke verlaten en overwoekerde wijngaardjes !!
met veel gesleur zijn we der twee rijk geworden, en gaan we hiermee beginnen hopende dat ze aanslaan deze lente !!

Tuinbabbel

donderdag 26 december 2013 - 16:34
svoffel

Svoffel

Ja Myriam, dat zijn knappe dinges.
Spijtig dat het toch nog een heel eindje rijden is vanhier, anders kwam ik tot daar met mijn scheppeke en emmertje.
Ik hoop ook dat ze goed aanslagen, maar als je ze hetzelfde geeft als je groenten dan komt straks het hele departement ernaar kijken

Hier zijn de mensen juist buiten, het was super plezant.
Nu gaan we proberen af te kicken van de Kerst aperokes want we moeten ons voorbereiden op die van Nieuwjaar.

Soms is het echt wel een beetje veel, maar ja, je leeft maar een keer, morgen kan het allemaal anders zijn.

Nog een heel gezellige avond, we gaan met ons benen ophoog een beetje uitgeteld in de zetel liggen.

tot de volgende
donderdag 26 december 2013 - 19:17
erice

Erice

Zo te lezen vermaken jullie je allemaal goed gedurende de kerstdagen.
Het is hier drooggebleven en het is absoluut niet koud, momenteel 8,4 graden en een heerlijk zonnetje.
De krulhazelaars, er staan er net voor het bos, 5 bijelkaar, staan goudgeel te glanzen in de zon.
Nog heel even en het ruikt daar weer als het heerlijkste parfum dat je kunt bedenken......

Ik heb een lege petfles in de molshoop gestoken en het bleef rustig...tot vanmorgen.... op 3 meter afstand had dat beest een nieuwe grondberg gemaakt.....grgr

Hoop dat je druivenstammetjes gaan aanslaan, dat zou heel leuk zijn.....
(zien jullie dat ik(met moeite hoor) weer hoofdletters kan tikken? Heel langzaamaan weer wat kracht in de vingers en pols.....)

woensdag 1 januari 2014 - 14:16
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag ERice ,Aller eerst een gezond en genezend nieuw jaar !! Het is fijn om je terug te lezen.. ik kan me voorstellen dat dit een hele opgave is... met vingers typen die nog niet krachtig genoeg zijn, maar het begint te beteren en dat is al iets !!
Ik ben tot de trieste vaststelling gekomen dat mijn zwarte bonen die lagen te drogen in de schuur op krantenpapier in een grote open kartonnen schelp.. beginnen schimmelen zijn. Theo en de buurman denken dat het komt doordat er toen ze nog aan de ranken hingen er een nacht de vrieseman is over gekomen .... ik weet het niet ik heb ze uitgesorteerd en hoop dat ik er nog wat kan redden, het is triestig, want ze zijn zo lekker anders is het dus voor het volgende plukseizoen dat ik jullie maar zal kunnen delen !!
Want ik ga ze zeker en vast terug kopen mocht ik geen plantgoed over houden door die schimmel en rot....
Zo ik ga mijne plaatpizza asembleren ( dat wil zeggen gauw wat deeg maken ) zodat hij lekker kan rijzen....
groetjes Myriam

Tuinbabbel

woensdag 1 januari 2014 - 15:35
svoffel

Svoffel

Iedereen een gezond en gelukkig, zonnig, vol met prachtig groeiende planten 2014.

Erice, dat is goed nieuws, elke dag een ietsje beter.

Spijtig van die boontjes, als je de overblijvende binnen verder droogt in de warmte, zou dat nog iets opbrengen?

Hier is het ook zo zacht weer, maar regen, regen en nog eens regen, zucht. Dat ben ik dus echt heel beu aan het worden.
Overmorgen terug naar zee voor 1 week. Zien dat daar alles in orde is en dat de mama nog genoeg in haar kasten staan heeft.
Voor de rest loopt alles op gemeerd, dat is alvast een prima begin voor ons.
Dat is ook een mooie foto Myriam.

Smul maar van die pizza, hier deze avond geen eten meer, zou het niet meer binnenkrijgen. Gelukkig zijn die feesten nu gedaan, alhoewel het echt heel plezant was, maar t'is teveel van het goede.

Sluukes, tot morgen
woensdag 1 januari 2014 - 18:41
myriam56

Myriam56

Goeie avond Simone, nog eventjes komen kijken voor ik de zaak hier afsluit bedankt voor je kaartje dat zat deze middag in de brievenbus !!Voor jullie ook een tof nieuw jaar ! met alles wat jullie maar wensen ! , ons nieuwe avond ritueel ( in de winter) is om dik na de zessen als de tafel is afgeruimd, en we fris gedoucht zijn naar ons beddeke te trekken, om dan met de laptop wat oude bekende serie's te bekijken... Midsomermurders hebben we al versleten, nu is het de beurt aan een touch of frost.... met een tas thee krijgen we de avond wel door het is zelfs coozy en gezellig !! den beestenboel ligt op een fleece dekentje lekker de zaak af te kijken en gaan als het tijd is mooi in hun kooi in de keuken !!
Zo en nu lekker naar mijn beddebakske................ het doet ons goed !! Alhoewel wij geen overdaad hebben gedaan gisteren, ik had rozemarijn aardappeltjes met sluimererwtjes en zwarte boontjes uit onze tuin met een lekker biefstukske !! naderhand een roomijsje( ook zelf gedraaid , geen andere zottigheden zoals vroeger, want dan ben je dagen van je melk omdat je echt teveel hebt gegeten !!

Tuinbabbel

woensdag 1 januari 2014 - 19:14
svoffel

Svoffel

Goede morgen Myriam,

Kan het tafereel voor me zien Relax, zal jullie goed doen na al dat harde zwoegen. Tegen de lente zijn jullie helemaal opgeladen met extra energie.

Eigenlijk heb je groot gelijk met dat eten. Ik voel dat ook dat het allemaal teveel geweest is.
Die Kerst met al die aperokes in de buurt, nu Nieuwjaar.... gelukkig zijn we morgen even weg.
Daar drinken we een glas bij de Mama en dan is het even rust. Een mens voelt dat heel goed aan zijn lichaam als het teveel is.

Weer zo een prachtige foto, is dat een zicht van bij jou of van onderweg. Daar kan ik zo van genieten van deze natuur, de ruimte en rust die dit uitstraalt. Dan besef je pas hoe mooi alles is.

Zo, nu ga ik beginnen met alles op te ruimen en te kuisen. Dit x is het echt nodig met de bende die in huis was.

groetjes en tot de volgende

donderdag 2 januari 2014 - 11:00
erice

Erice

Mooi die vergezichten.....
Jammer van de boontjes. ik had dit jaar ook heel veel snijboontjes die aan het beschimmelen waren......maar gelukkig bleven er nog genoeg over.... die ik heb zijn zo vreselijk lekker.......ze liggen nu in een grote envelop te wachten tot ze weer in de potjes gaan...
Nog even en het zaaiseizoen gaat weer beginnen...... volgende week mogen de eerste paprikazaadjes in hun potjes......zal moeilijk gaan....potjes vullen met potgrond en die piepkleine zaadjes erin.... maar we gaan ervoor
Een heerlijk gezicht.... trays vol potjes boven het fornuis.....

Het is hier, na anderhalve spetter regen vanmorgen, zonnig en 10.6 graden.....
hoef niet veel te stoken.... met alleen het fornuis aan is het constant 19,5 graad binnen.....
Ik hoop dat de kou dit jaar ver wegblijft.......
donderdag 2 januari 2014 - 14:03
myriam56

Myriam56

Goeie avond,Simone en ERice we zijn pas thuis van ons strooptocht naar pruttelpotten !
en de buit was goed ik heb er twee grote gevonden ... de 1e zit echt nog in de doos dus spiksplinternieuwe ... en de andere is ook nieuw maar zonder verpakking !!! en daarom kon ik hem iets goedkoper kopen... die met verpakking verbruikt maximum 260 wat, de andere 160 watt...
Ik ben daar redelijk happig op omdat ik in elke gite er eentje wil hebben zodat de mensen kunnen ervaren wat een genot het is !! om met zo een systeem je maaltijden te beredderen !! en ik heb ook beloofd aan onze Nederlandse maatjes ... die IN Ede wonen !! IK had hen al eentje cadeau gedaan ( wij hadden een mooie eiken keuken gekregen , met alles erop en eraan , dus is het maar normaal dat je iets terug doet, en aangezien ik alléén maar nuttige zaken geef , vond ik de pruttelpot een goed iets... ze kunnen dat ook gebruiken als ze in de zomer op de camping staan met de caravan, hij verbruikt geen electriciteit en geen enkel restaurant maakt zulke lekkere stoofpotjes !!
Hier heeft het deze nacht weer erg gewaaid ,mijne schouder speelt weer op dus er zal wel weer storm op komst zijn, maar het was hier verder ook redelijk aangenaam !!
En wij hebben genoten van ons laatste dagske den toerist uithangen... Morgen klappen we der weer tegen aan sé !! deze avond zelfgemaakte goulasch ( pruttelpot uiteraard) met verse frietjes !!
P.S. Simone dat is vlak bij ons deur, het straatje uit en je zit in de bossen en de velden !!

Tuinbabbel

donderdag 2 januari 2014 - 18:43
erice

Erice

Wat is een 'pruttelpot" precies?
Bedoel je daar een 'slow cooker" mee? fotootje?????
donderdag 2 januari 2014 - 18:52
myriam56

Myriam56

Hey ERice inderdaad een slowcooker !!
gek hé , dat die engelse woorden al zo in onze woordenschat zijn geslopen, in mijn vlaams dialect moedertaal zit er enorm veel franse uitdrukkingen en een mens staat er niet meer bij stil.... enfin het is dus een slowcooker, een mijoteuse, op zijn amerikaanders is dat een crockpot !! en bij ons een pruttelpot!
De eerste is een hele oude.. ( ik denk de jaren 60-70 ) een juweel, héél primitief, maar hij doet zijn werk even goed als die met allemaal toeters en bellen en verbruikt amper 120 wat!! ( vijf literpot)

Tuinbabbel

donderdag 2 januari 2014 - 19:42
myriam56

Myriam56

Dat is de kleinste van mijn eigen collectie, is echt maar voor een gezin van 2 personen, en ook als je alléén bent is dit gemakkelijk in gebruik !!

Tuinbabbel

donderdag 2 januari 2014 - 19:43
svoffel

Svoffel

Hello Lady's,


Ga ook eens op zoek naar zo een slowcooker Alles in de pot en laat maar stoven. Makkelijker kan het echt niet.

Erice, je bent het jaar echt heel goed begonnen met die inspanning voor je hand en vingers. Als het zaai seizoen gaat beginnen is dat wel in orde, dat is ook een heel, maar dan heel goede motivatie he Als het gaat beginnen te kriebelen in de vingers om te zaaien. Dan probeer je zeker nog meer. Maar niet overdrijven.

Myriam dat is prachtig, zo dicht bij. Ik zit hier ook dicht bij het bos, we wonen ja in een natuurpark, maar bij jou is er meer ruimte, dat merk je zo.

Hier ziet het er zo uit, is wel van de zomer, en dan de bossen. Zijn hier meestal gemengde bossen.

groetjes

Simone

Tuinbabbel

donderdag 2 januari 2014 - 20:45
svoffel

Svoffel

Coucou,

Ja, we zijn er nog, iedereen is druk bezig met de winter door te komen
Ik ben blij dat er een beetje rust is op het ogenblik van al dat feesten.
Hopelijk zijn we niemand vergeten met ofwel op bezoek te gaan ofwel uit te nodigen.
Sommige mensen zijn daar o zo gevoelig aan en maken er al snel een drama van.

Maar erg is dat niet, meestal overleven we dat wel.
Vandaag eindelijk een dag thuis kunnen blijven, wandeling met de hondjes en naar de enkele sprietjes groen gaan zien.
Nog niks te zien aan de Hamamelis, maar er zijn al echte knoppen aan de Helleborus Pink Frost.
Op het forum stonden al foto's van prachtige bloemen en her was het nog niks te zien. (hier is in de Viroinval op het ogenblik)
Mijn dochters kunnen het ook niet meer bijhouden, t'is telkens, waar zit je nu eigenlijk.
Op groen net gezien dat Dina Deferme op 23/2 een voordracht geeft op het Wilgenbroek. Heb al een mailtje gestuurd om een plaats te reserveren.
Dat is niet ver van Middelkerke en ik ben een fan van haar, kan deze kans niet laten voorbij gaan.
Er was ook een bon bij om uit te printen. Slechts 3.50 voor een trio pak Helleborus niger. We zullen weer met enkele plantjes huiswaarts keren.
Wat kan het leven toch mooi zijn he

Myriam, hoever staat de keuken?

Vele groetjes uit de Viroinval, het weer is droog maar toch bewolkt en erg vochtige lucht bij een graad of 6.

Tuinbabbel

zaterdag 11 januari 2014 - 16:08
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag Simone, en uiteraard ook aan al de andere mensen .. een goeie dag !!
De keuken daar leven we nu in hé Simone, de afwerklijsten voor de lambrizering is tegen dat we al boven gaan wonen, dus de eigenlijke afwerkfase komt als we met ons zware geschut hier buiten zijn !!ook de plinten de de vloer opschuren dat is echt alles van gans het appartement, en ik denk dat we dan uiteraard alles ook nog eens zullen moeten verven !! Een groot geluk is dat we niet roken, dus blijft alles toch wel vele properder !!
Momenteel zijn we een trap aan het maken naar het eerste verdiep, dus er is een grote, zelfs hele grote plateau gegoten in beton, en hebben we alle nagels uit de originele schuurbalken getrokken, de trap heeft zijn plek gekregen en morgen gaan we hem volledig in mekaar schroeven en hem aan de rest van de toestanden veilig bevestigen !! zodat we boven kunnen beginnen..... met isoleren en gyproc te zetten in de eerste plaats ( leefkeuken , echt op zijn frans, want op den fransen boeren buiten hebben ze geen salon ) ze kijken televies aan de keukentafel !!
als de trap staat maak ik foto's !
Ze beloven voor maandag vele kouder weer , dus hopelijk schieten we morgen al een beetje op !!
zaterdag 11 januari 2014 - 16:34
Boerke

Boerke

Iedereen is precies druk bezig. Geen tijd meer voor op het forum te komen.
Vorige week wat gesnoeid . De druivelaar , de stekelbessen,aalbessen en de zwarte bes . Bij de drie laatste was het meer voor wat meer lucht te geven .
Vandaag onze notenporto(wijn) gefilterd .Iets meer dan 5 l. Nu 4 maandjes laten staan op fles en dan...?? Ben nu al een beetje.. van boven die drank te hangen .
En wat die temperatuur hier betreft .? Eerst geven ze lichte vorst en nu in midden -België de hele volgende week rond 6° en 's nachts 3°. Onze Frank zei dat de echte kou nog niet in zicht is , enkel in de Ardennen kan het ietje vriezen.

Tuinbabbel

zaterdag 11 januari 2014 - 19:55
svoffel

Svoffel

@ Myriam,

De trap terug zetten, dat is ook een zwaar werk, dacht dat jullie het even rustiger aan gingen doen, maar ondertussen begin ik te geloven dat dit woord niet bestaat daar in Frankrijk. Ik zou zo zeggen, pak maar een fleske mee van Boerke zijn noten porto.... zou jullie deugd doen.

@ Boerke,
Ja, kan geloven dat je al een beetje high geworden bent van al die drank in flessen te gieten. Ziet er lekker uit, heb dat nog nooit gedronken.
Maar geeft niet, zal me seffens troosten met een gewoon portoke

De vrieskou zal dan ook voor ons zijn, we liggen op iets meer dan 350m boven de zeespiegel. Als alles wit ziet s'morgens is dat mooi, al die ijskristallen dit (hopelijk) schitteren in de zon.
Zal er alvast van gaan dromen.

Ik wou graag een wilde pruimelaar snoeien, die was halverwege afgezaagd. (Voor ik hier ben komen wonen)
Nadien is die terug beginnen groeien, maar t'is nogal rommelig. Zou dat mogelijk zijn om hier een leiboom van te maken?
Zou toch moeten kunnen....

Nog heeeeel veel groetjes aan iedereen en voor Myriam en Theo, succes met de trap.

zaterdag 11 januari 2014 - 20:12
Boerke

Boerke

Ik moet nog wel vier maand wachten hoor ,om eens te proeven.
Verder is het niet moeilijk om te maken. Ik gebruik het recept van op de site van Tuinadvies.

zaterdag 11 januari 2014 - 20:26
svoffel

Svoffel

Goede morgen iedereen,

Inderdaad , dat is niet moeilijk te maken. Moet ik nog op zoek naar een notenboom waar ik ze kan gaan rapen.

Deze morgen is het zonnetje al van de partij, blauwe lucht en overal de ijs kristallen.
Prachtig, het gras in een wit maatpakje.


Nog een fijne zondag.

zondag 12 januari 2014 - 09:14
Boerke

Boerke

Prachtig,hier toch ook een beetje gevroren maar dat zonnetje maakt veel goed. Ik kan het me daar voorstellen tussen de bossen,berg en dal . Sorry, dat ik in herhaling val maar met ons wandelverleden vinden wij de "Viroinstreek" één van de mooiste van België . Rustige omgeving rond het kabbelende Viroinke . Een aanrader aan iedereen om daar eens te genieten van de nog echte natuur .
Als je de noten gaat rapen ben je al te laat . Je moet ze gaan aftrekken met de groene bolster aan .
zondag 12 januari 2014 - 09:51
svoffel

Svoffel

Dat wist ik nog niet dat je ze moet aftrekken.

Ja Boerke, t'is hier heel schoon. Gelukkig is het hier nog geen massa toerisme, als ik zie, met de mensen die er nu komen en de hoeveelheid afval, plastiek zakken enz ze achterlaten, gewoon dumpen langs de kant van de weg is het al voldoende.
Versta dat trouwens niet, ze komen naar hier omdat de natuur zo mooi is, gaan ze weg gooien ze al hun rommel langs de baan op de grond, zelfs te lui om het in de vuilbakken te gooien. Zo spijtig om te zien.

In het zonneke is het weer groen, in de schaduw blijft het wit. Het is hier nog -2 in de schaduw. Maar ons stoof doet zijn best en we zitten lekker warm.
Ben vandaag bezig met oude dia's te sorteren om ze te kopiëren op een CD. Ben daar een tijdje braaf mee
Ondertussen af en toe een blik naar de witte pracht buiten. Voel me dan telkens zo gelukkig dat ik hier wonen kan.

groetjes
zondag 12 januari 2014 - 11:24
Boerke

Boerke

Groen aftrekken in de maand augustus. Is wel een beetje afhankelijk van de weersituatie. Nu heb ik ze vroeger moeten aftrekken omdat ze nogal vlug bruine strepen kregen.
Als we vroeger in de streek waren gingen we steeds eens langs in Vierves. Daar woont een vriend van ons in de rue de jusière . Mooi, juist over het brugje links . Het stoomtreintje rijdt daar tussen zijn huis en de Viroin. En achteraan kijkt hij naar de bossen richting Frankrijk . Er ligt nog een wei tussen en soms zie je de herten of everzwijnen aan de rand van het bos zegt hij. De eekhoorntjes komen tot op zijn terras. Ik moet stoppen want ik zou er uren kunnen over schrijven . Eén ding nog . Het stoomtreintje rijdt door de Viroin-vallei van Mariëmbourg tot Treignes waar een treinmuseum is .
zondag 12 januari 2014 - 12:09
Paronoto

Paronoto

stoomtreintje rijdt door de Viroin-vallei van Mariëmbourg tot Treignes waar een treinmuseum is Dat is dan alleen in "het seizoen" (?)

Tuinbabbel

zondag 12 januari 2014 - 16:42
Boerke

Boerke

Dit maar ter info,gevonden op het net.

De Stoomtrein van de 3 Valleien

Informatie voor individuele bezoekers
Open
30/03 tot 01/11: op zater-, zon- en feestdagen • Alle dagen in juli en augustus • Stoomtrein in juli en augustus op dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag - Vertrek motorwagen om 11.30 - Vertrek stoomtrein om 14.20 & 16.50 u
zondag 12 januari 2014 - 17:26
svoffel

Svoffel

Dat treintje is heel plezant, juist zoals vroeger.

Op de wegen doen de treinbegeleiders de auto's stoppen, dan zie je de mensen in het treintje zitten met allemaal zo een grijns van geluk op hun gezicht en de kinderen t'is plezant.
Dat treintje doet ondertussen ook speciale ritten voor vb St Valentijn, Sint Niklaas, Kerstman en dit jaar is er ook een speciaal wild menu geweest.


Akke akke tuut tuut weg zijn wij
zondag 12 januari 2014 - 18:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon