menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oogsttijd

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Ik had gelukkig veel, heel veel kolen gezet!!.. sommige waren maar de grote van een appelsientje !! andere groter, maar open gebarsten, ik heb dan toch een grote keulse originele zuurkoolpot kunnen vullen !! ( recept heb ik al gegeven staat in de receptenrubriek!) het was een werkske dat wat duurde en nu hopelijk binnen zes weken lekkere huisgemaakt choucroute !!

Tuinbabbel

woensdag 16 oktober 2013 - 14:25
myriam56

Myriam56

een ganse pot vol

Tuinbabbel

woensdag 16 oktober 2013 - 14:26
myriam56

Myriam56

propere handdoek en steen erop

Tuinbabbel

woensdag 16 oktober 2013 - 14:27
myriam56

Myriam56

en als de pot op zijn plek staat het waterslot vullen ( de hoge rand rond het deksel )

Tuinbabbel

woensdag 16 oktober 2013 - 14:28
svoffel

Svoffel

Das wel een hele grote pot voor kroostrijke gezinnen

Je zult deze winter zeker geen honger hebben.




groetjes

Simone
zaterdag 19 oktober 2013 - 15:51
myriam56

Myriam56

Ondertussen de eerste controle gedaan dus deksel van de pot en ja hoor, het werkt bovenop de stenen in de pot is er al een laag water van een cm of twee ... dus als we geduld hebben .... komt dat allemaal goed !! Het is zeker een grote pot, maar je neemt er bvb een halve kilo uit, en dekt de zaak terug af ... ik ben er zeker van dat er hier nog wel gegadigden zijn !! Die van de winkels zijn dikwijls taai doordat er teveel zout op is gestrooid en dan krijg je een taaie vezelig toestand !!
Ik heb dan ook nog eens handgeschept zout gebruikt uit de Camargue !! alle kleine beetjes helpen om een goeie smaak te krijgen !
zaterdag 19 oktober 2013 - 16:53
kerstkind

Kerstkind

Ik wens je in ieder geval succes en voor later smakelijk eten

De winter kan soms lang duren en dan heb je tenminste nog wat
groetjes José
zaterdag 19 oktober 2013 - 23:16
svoffel

Svoffel

hahahahaha Kerstkind, ik zie dat je al klaar zit om te smullen van deze zuurkool.


Hier is het zachtjes aan het regenen, buiten 15 graden. Hoop op een beetje zon, maar ze gaven voor de ganse dag regen.

Vele Viroinval groetjes


zondag 20 oktober 2013 - 09:39
svoffel

Svoffel

T'is stillekes op het forum,

Iedereen druk bezig waarschijnlijk.
Gisteren genoten van het zalige weer, vandaag terug naar zee, wind, regen...
maar ik heb 5 clematissen kunnen uitspitten bij een buurvrouw.

Nu op beter weer wachtten en dan planten.

Myriam zal flink aan het werken zijn aan die grote muur

Alle iedereen courage en tot de volgende

dinsdag 22 oktober 2013 - 21:37
myriam56

Myriam56

Goeie morgen iedereen !!
Amai Simone heb jij geluk... met die mooie clematissen !! van mijn gekochte clematissen doet 1tje het goed, dat wil zeggen hij is tot boven de balk van de ruitjesschuur geklommen !! de andere kant die is rot gepiest van de honden ( voor de poort er stond )

We zijn bezig geweest aan de luiken ( straatkant) dus van ruw hout , tot echt de geverfde ossebloed rode luiken een enorm werk, en veel tegenslag, want we hebben moeten metsen en er zijn dus snelbouws gebruikt, die zijn hol van binnen en het is niet zomaar dat je daar dus van die scharnierpunten in kan zetten die tenslotte een groot gewicht moeten vasthouden, dat heeft ons veel hoofdbrekens gekost ( maar is uiteindelijk opgelost) Het was hier ook prachtig weer, drie dagen aan een stuk, maar nu heeft het geonweerd en zal het waarschijnlijk gans de dag regenen !!

Ik heb nog eens een orchideetje gekocht, ik zie die zo graag maar kan ze nooit in leven houden, verleden jaar in antwerpen verschrompeld uiteraard en hier vervrozen, Nu zal dat wel schelen, ik zal alléén een oplossing moeten zoeken voor de dagen dat we weg zijn en de luiken dicht blijven overdag !!
Zo werk ze zou ik zo zeggen
woensdag 23 oktober 2013 - 08:14
kerstkind

Kerstkind

Hallooo Myriam,
het is zo stilletjes rondom jou? Hopelijk is alles goed bij jullie?
Geen dagelijkse berichten meer? Ik maak me zorgen
groetjes José
zondag 27 oktober 2013 - 23:33
myriam56

Myriam56

Goeie morgen José !! Het was op het forum zowiezo héél stillekes en ik dacht meschien leest er niemand nog mijn kleine dagelijkse bezigheden... en heb het op slow motion gezet dat tokkelen over onze franse belevenissen !!
HIer gaat alles sappig zijn gangske, Heel druk, de zwarte bonen ga ik elke dag nog eens bewonderen, en die groeien nog altijd, dus da's goed voor de zaadboontjes die erin zitten lekker groot worden zodat het super -plantgoed wordt .(als de voorspellingen komen dat de vriezeman er aan komt, gaan we ze zeker plukken.... en als het terug een beetje droger weer is al een gedeelte van de tuin omfrezen, de andere helft is nog volledig begroeit met van alles en nog wat, dus die blijft voorlopig zoals hij erbij staat.... elke dag dat het niet vriest is meegenomen voor mijn jonge selderplantjes, en voor de winterbloemkool die nu de grote heeft van een 2 euro stuk
Omdat we afgesproken hebben van nu eerst te zorgen dat het gelijkvloers goed te isoleren ( luiken) en binnen ook af te werken, zijn we daar nog eventjes zoet mee, de computers staan nog steeds in het oude gedeelte en ja dat is altijd een beetjes schipperen om van het nieuwe gedeelte ( waar ook de breimachine's staan) telkens terug eventjes alles laten liggen en in de kou te gaan lezen en schrijven ( we steken voorlopig voor die paar minuten de houtstoof niet aan) en omdat we nu ook vele properder zitten in het nieuwe gedeelte is het een schril contrast uiteraard met hetgeen we jarenlang hebben moeten verdragen !! .....
We zijn heel blij met de geisoleerde toestanden want het is echt een formidabel hemelsbreed verschil van temperatuur, Simone weet ook wel dat in een huis met hele dikke muren het echt steenkoud kan zijn in het najaar !! ( 1X, de zomer gepasseerd) en nu kunnen we met gemak, zonder verwarming nog lekker een boek lezen, breien etc. zonder de verwarming aan te zetten ( wel een fleece-kamerjas aan ) echt het is super zo... Uiteraard is de gezellige warmte van een houtstoof niet te versmaden ( maar wel het gesleur met hout, het wegsleuren van de as, en het stof dat het meebrengt, zonder de rook bij ons hier als de wind in de grote schouw slaat )
enfin momenteel zijn we druk bezig en super gelukkig!!
Ik zou zeggen geef er maar ne goeie lap op !! dat doen wij ook !! groetjes
maandag 28 oktober 2013 - 08:07
kerstkind

Kerstkind

Jazeker Myriam,
ik kan me heel goed voorstellen, als je eenmaal wat luxe gewend bent,
je niet meer naar het oude gedeelte terug keert.
En zeker niet met zo'n hondenweer
Hier is het op dit moment afschuwelijk, al zeker 2 volle dagen regen.
Volgens mij nog geen half uurtje droog geweest.
Dit weer ben je zo moe.....
En er moet nog zoveel gebeuren eer dat de tuin winterklaar is.

Ik hoop dat jullie nog wat hebben kunnen hobbyen en dat het werk vordert.

groetjes en tot horens,
José
dinsdag 5 november 2013 - 17:10
myriam56

Myriam56

DAg José,
Hier stormt het al drie dagen !! gelukkig zijn al de luiken geschilderd...en werken we nu binnen !!
We hadden tegenslag met de te nauw gemeten doorgang naar de badkamer ( van de keuken) de minimum doorgang moet 90 cm zijn omdat ik persé het ook rolstoelvriendelijk wil maken..... en met de afwerking die ik voorzien had kwamen we aan 86 cm de muren zijn een meter dik dus dat wordt een gangske van een 1 meter lang..... en heb ik dus een oplossing moeten bedenken die eigenlijk na een halve dag héél hard werken magnifiek is geworden.... als alles afgewerkt is zal ik wel een foto plaatsen , maar nu ga ik een lekkere hete douche nemen en een paar pijnstillers om op mijn plooi te komen, want het opvoegen van die rotsblokken, zwerfkeien en zandsteen was voor mijn rekening en dat is best zwaar werk , maar OOooo zooo mooi !!
Nog een hele fijne avond voor iedereen
dinsdag 5 november 2013 - 17:17
svoffel

Svoffel

Hier se, iedereen is nog in leven, nog niet weg gespoeld door de regen.
Deze morgen was het hier 3 graden, felle wind en regen, regen en nog eens regen.

Je hebt er inderdaad heel snel genoeg van.

Myriam, wij hebben hier ook zo dikke muren, die kap je niet zomaar af.... zal wel weer een kracht toer geweest zijn.

Voor de rest is hier niks nieuws, zit nog met tulpen die in de tuin moeten, maar in dit weer

Seffens eens naar de bovenste kamer trekken, daar bloemen de pelargoniums heerlijk verder, mijnen troost.

tot de volgende
dinsdag 5 november 2013 - 17:56
myriam56

Myriam56

Ik heb van al dat gedoe met het opvoegen en insmeren van die muur, en uiteraard naderhand het afwrijven en sponzen kapotte vingers... wreed ambetant, want ik kreeg een telefoontje dat de boer die voor ons lekker vlees zorgt een noodslachting heeft gehad en of ik soms wat vlees wou? ( kopen uiteraard!) Ik ben aan 10 valse filet geraakt.. die ik net allemaal versneden heb tot plakken/moten van een 400 gram allemaal voor de pruttelpot.. ik heb net de laatste stukken aangebraden, en ze staan nu af te koelen... zodat ze de vriezer in kunnen, lekker gemakkelijk!!
Sommige gebruiken dit vlees als biefstuk , maar ik vind dat te taai, en geprikte biefstuk is niet aan ons besteed !! dus Mmmmm lekker een beetje zoals goulasch .. op mijn manier in de pruttelpot met spaghetti jammie
woensdag 6 november 2013 - 14:11
svoffel

Svoffel

Dag allemaal,

Aie, kapotte vingers niet plezant.
Maar wat zal dat weer lekker ruiken in je huis van al dat bakken
Seffens ga ik met mijn neus buiten hangen want met die wind moet ik het tot hier kunnen ruiken.

Hier is het echt vies weer, zit al de ganse namiddag met licht, anders te donker en triest. Om me wat op te vrolijken heb ik de mini kerstlichtjes over de spiegel gehangen en terwijl ik dan toch bezig was ook nog enkele van die witte kerstkransen met een hartje/sneeuwkristal en den, aan het plafond gehangen.
De buurvrouw kwam juist binnen, moest ermee lachen, ik was er vroeg bij dit jaar zei ze.
T'is wel waar, maar ja, met zo een weer is het wel gezellig. Deze vm was ik de Trafic winkel in Couvin en daar hadden ze oo zo mooie hartjes hangen . Kon die niet laten liggen, die hangen ondertussen ook al in de luster.

Ga jullie mijn folieke laten zien.

Vele groetjes en als iemand eens wat zon wil sturen

Tuinbabbel

woensdag 6 november 2013 - 16:58
svoffel

Svoffel

Goede morgen allemaal,


Deze morgen eindelijk opgestaan met de zon en de vriezeman ! Alles zag wit, nu begint het te verdwijnen, maar t'is wel mooi, maar koud.

Toch liever dit koude weer dan die regen die maar niet ophouden wil.
De laatste tulpen zitten in de grond, zal in de lente kunnen zien hoe ze het doen. Heb ze in de Aldi gekocht, soms zijn dat er heel goede en soms trekken ze op niet veel.
In de tuin heb ik de Kniphofia gekocht in Beervelde toch een bescherming gegeven met een nursy tunnel gekocht via de site hier. T'is wel duur, 23€/stuk, maar ze moeten zeker 5 jaar meegaan. Volgens gebruiksaanwijzing.
Dus het bedrag delen door 5 valt best mee. T'is ook altijd zonde als een plant kapot gegaan is en met dit klimaat hier is het steeds te nat of te koud.

Vraag me af hoe het gaat met Boerke zijn vrouwtje, hopelijk is de revalidatie een succes.

En bij Myriam, hoever staan jullie? Is de vriezeman bij ook al op bezoek gekomen?

Vele ZONNIGE groetjes vandaag

Simone
maandag 11 november 2013 - 09:38
minouke

Minouke

Simone, mooi follieke zulle ben ook aan het popelen om eraan te beginnen maar eerst moet de lieve Sint en Zwarte Piet langs komen in hoogst eigen persoon
Vooral Piet vind ze geestig, ja die heeft de zak hé met de cadootjes
Maar dan de dag erna haal ik mijn dozen uit....


Ja Myriam, cement en handjes heb ik ook geweten, en geen enkel handschoen die sterk genoeg was.
Bij kruidvat hebben ze wel goede handcreme, dat was verre het enige dat hielp.
't is van het merk Kruidvat zelf, in tubes.
gr
Chantal
maandag 11 november 2013 - 10:09
erice

Erice

voor het eerst sinds tijden weer eens op het forum....op de pc sowieso.....
ben gevallen en heb mijn schouder gebroken......kan dus nix doen.....
lees jaloers jullie bezigheden....
veel groetjes en werk maar lekker door.......erice
maandag 11 november 2013 - 12:58
svoffel

Svoffel

Dag Erice,

Wat vreselijk, een gebroken schouder dat is heel heel pijnlijk. Hoop dat het ondertussen al ietsje beter gaat met jou.

Kan verstaan dat je jaloers bent op alles, jij moet daar maar zitten, waarschijnlijk ook zo min mogelijk bewegen terwijl je toch zoveel zou willen/moeten doen.
Maar niks is belangrijker dan je gezondheid, bijt op je tanden en binnenkort is dat verleden tijd.


Vele groetjes en verzorg je



groetjes
Simone
maandag 11 november 2013 - 14:12
Boerke

Boerke

Wel al wat laat, maar Erice, van ons hier ook veel beterschap . Mijn vrouw weet ook wat revalideren is . Begin oktober een nieuwe heup getoken en mag nu al met één kruk lopen .
Vandaag is het hier toch een beetje minder mistig dan gisteren wat me niet tegen houd om in de tuin te werken . Gisteren,bijna al onze jaarbloemen uitgetrokken en de bladeren nog een bijeen geharkt.
Als ik zo die bladeren bijeen doe dan denk ik steeds aan de woorden van een oude buur. Die had me eens gezegd dat je aan de vallende bladeren kunt zien of het een strenge winter gaat worden of niet . Als de bladeren afvallen en ze blijven kort rond de stam liggen dan wordt het een strenge winter. De boom beschermd zo zijn eigen wortels tegen de komende vorst. Vliegen de bladeren ver rond dan is het dus niet nodig om zichzelf te beschermen en wordt het een zachtere winter. Niettegenstaande dat het wel eens kan vriezen maar niet zo hard. Ik kijk dat ieder jaar na en ik vind dat hij in al die jaren toch een beetje gelijk heeft . Wat dit jaar betreft zou het dus voor mij een minder harde winter worden want de bladeren liggen ver open . Ik weet, ik ben geen weerman,maar die zitten er soms ook naast.

zondag 17 november 2013 - 08:35
myriam56

Myriam56

Dag Erice,van harte beterschap internet is buiten strijd, zeker tot volgende woensdag ik tokkel nu bij opa in Breda en straks rijden we terug naar de boerderij ,met een massief eiken keuken die we gekregen hebben van vrienden
nu nog eventjes koffie drinken en op weg naar frankrijk
zondag 17 november 2013 - 12:58
erice

Erice

ik ben benieuwd hoe de keuken er nu uit ziet. zal wel heel mooi aant worden zijn met dat nieuwe meubel dat er met zoveel moeite neergezet is.
heerlijk he dat er steeds maar verbetering blijft komen. binnen niet al te lange tijd zitten jullie, dankzij jullie enorme harde gewerk, heel luxueus erbij en overall lekker warm.....
woensdag 27 november 2013 - 11:15
svoffel

Svoffel

Dag Erice,

Hoe gaat het met jou en je schouder? Zal waarschijnlijk nog een tijdje duren voor je terug ergens een lap op kunt geven
Een schouder heeft tijd nodig.

Ja, Myriam en Theo zullen dit jaar eindelijk warm, proper en mooi kunnen overwinteren dank zij hun harde werk. Dat zal hun veel voldoening geven.
Het zal wel tip top worden die nieuwe keuken als je hun ander werk bekijkt.

Groetjes aan iedereen, wij zitten terug aan het zeetje, hier is het toch 4 graden warmer dan in Oignies op het ogenblik. Dat zie je aan de planten, hier is de vriezeman nog niet op bezoek gekomen.


woensdag 27 november 2013 - 15:15
erice

Erice

voorlopig nog compleet uitgeschakeld helaas....kan zelfs geen 'hoofdletter' tikken..... staat nog helemaal ingepakt.....

moet heerlijk zijn voor hen om eindelijk een schoon en warm plekje te hebben.....
dan waardeer je wat je normaal niet eens meer ziet......

gelukkig blijft het de eerste week nog boven het vriespunt.... tot nu toe rollen we er mooi door heen...... hoewel ... de 'ergste' maanden moeten nog komen maar dan kunnen we al weer gaan aftellen.........


woensdag 27 november 2013 - 17:18
svoffel

Svoffel

Erice,

We gaan niet moeilijk doen, je mag zonder hoofdletters schrijven , ben al blij dat je aan de beterhand bent.

Ik ga hier ook wat genieten van de plantjes, je ziet het verschil goed, alles ziet nog mooi groen. In de Viroinval hebben we al regelmatig nacht vorst gekregen, daar zijn enkel de wintergroene planten nog aanwezig, de rest is weg.


verzorg je maar goed,

tot de volgende
woensdag 27 november 2013 - 18:07
svoffel

Svoffel

Hallo iedereen,

Weer een nieuwe dag met 8 graden om te beginnen.

Heb een mailtje gekregen van Myriam dat ze problemen heeft met inloggen. Dat is de reden van haar grote afwezigheid hier.

Ondertussen heeft ze het emailadres van Stijn gekregen en dan komt het wel spoedig in orde.
Binnenkort kunnen we terug genieten van haar topics en de vorderingen op hun boerderij.

Have a nice day

donderdag 28 november 2013 - 08:50
erice

Erice

goedemorgen,hier is het net 5 graden, nevelig en zo'n echte nattige, duistere herfstochtend. ik volg de bezigheden met heel veel waardering en respect momenteel op haar blog.

hoop dat het internet snel weer werkt, niets zo vervelend.....wat zijn we toch verwend daarmee
donderdag 28 november 2013 - 11:55
myriam56

Myriam56

Bloos, bloos... gho zoveel positieve commentaar !! dank je wel !!! toch erg fijn om te weten , dat de forummaatjes meeleven.... d'as tenminste eens wat anders dan al dat jaloeze gekonkel ...via, via... want ik denk dat de mizerie van het inloggen ook uit die(jaloezie) hoek komt.... gelukkig via een omleiding.... kan ik toch reageren !! super fijn !!
Onze keuken is ook bijna volledig klaar, we hebben dus ons ontwerp laten maken(uitvoeren), en dat was dus een goedkope versie, de tierlantijntjes enzo passen we zelf aan !!Ik vond in het begin dat het er echt te kliniekerig uitzag !! en omdat het een modern concept is kan je niet zomaar in het wilde weg beginnen prutsen.... ook het gewicht dat er nog bijkomt.... is van belang !! maar we hebben het volgens onze bescheiden mening goed opgelost, het kliniekerige is weg, het is hygïenisch verantwoord, ook veilig en estetisch kan het er ook meer dan er mee door !!... Als het keukenblok op zichzelf klaar is zal ik foto's maken, de muur waar het keukenblok( dat dus op en neer gaat met een liftsysteem... jaja... poepszjiek )moet ook nog afgewerkt worden, al de leidingen , afvoeren en electrische toestanden moeten nog ergens achter weg gefoefeld worden !!M.
donderdag 28 november 2013 - 14:43
svoffel

Svoffel

Allee van al dat blozen krijg je warm, dat is geen probleem in de winter he

Blij dat je terug op het tuinforum bent, vergeet de jaloezie, geen energie aan verspillen, die heb je nodig voor de keuken.

Ga maar ergens buren optrommelen om te heffen, denk aan je rug. Desnoods beloof je hen verse groenten voor volgend jaar.

Wij zijn net terug van te shoppen, nieuw wasmachine aangekocht. Ze komen zaterdag al leveren, rap is dat maar wel goed.

Kijk uit naar de fotokes.

groetjes

Simone
donderdag 28 november 2013 - 15:04
erice

Erice

fijn. weer ingelogd dus.
wat zal het zalig zijn als de keuken ook echt klaar zal zijn. dat wordt echt genieten elke keer als je daar verblijft..en met een gevoel van dat hebben we samen helemaal zelf gefikst.
alvast heel veel gezellige tijden daar, bereid maar heel veel lekkere maaltijden, kortom genieten.....
donderdag 28 november 2013 - 15:17
svoffel

Svoffel

Erice,

Er is al een nieuwe topic met titel joepieee
donderdag 28 november 2013 - 15:20
myriam56

Myriam56

Hey , dag Simone en Erice, jaja... dat was deze middag al( genieten van een goeie keuken ), ik kon mijn petatjes gewoon spoelen in een deftige gootsteen zonder vieze toestanden die ik eerst moet uitruimen !!
Het is natuurlijk wel zo .... dat we het nieuwe jaar beginnen op het eerste verdiep.... zodra de keuken en de directe omgeving van de keukenblok is afgewerkt we verder gaan doen .... eerst betonneren in de schuur , waar een nieuwe trap komt, om dan zo via een inmens groot binnen-terras op het eerste verdiep (ruitjesschuur) aan de tweede gite te beginnen, daar ligt gelukkig al de vloer.... en zitten de ramen al op hun plaats, dus eerste werk is dus daar isoleren, en nu ondervinden wij hoe belangrijk dat is..... onze streefdatum is volgend jaar deze tijd daarmee klaar te zijn, het hangt denk ik af, hoe we de binnenkant van het dak gaan aankleden ik zou het liefst houten planken gebruiken, zodat de zoldering er uitziet als een omgekeerde sloep.... ook zijn de gebinte's van het dak héél speciaal en zou ik die constructie graag in ons ontwerp verwerken !!! al dan niet wit geverfd !!
donderdag 28 november 2013 - 15:25
kerstkind

Kerstkind

Hee Haloha Myriam...
fijn dat je weer terug bent!
Tja zonder computer zijn we tegenwoordig nergens meer denken wij
Vroeger was dit allemaal anders he?
Maar ik zie dat het aan jullie enthousiasme nog niet ontbreekt.
Nog héél veel op het programma staan.
Geniet alvast van je nieuwe keukenblok
De liefde van de man gaat tenslotte door de maag
groetjes José
donderdag 28 november 2013 - 15:43
myriam56

Myriam56

DAg José... Theo ligt op zijne rug onder de keukenblok om het liftsysteem verder te fixeren... ik zal meschien vandaag mijn keukenkastjes nog niet kunnen inruimen.... maar tegen een zondag zou ik denk ik toch wel al zo ver zijn, en dan kunnen we de gangdeur en de originele met zandstenen gemaakte deuromlijsting afwerken, de gaten en de stukken die weg zijn repareren en tot een mooi geheel verwerken, de binnendeur naar de gang .... moet nog geschuurd worden en de nodige laagjes verf krijgen.... het zal denk ik nog een kleine maand duren en dan kunnen we zeggen het is een keuken !! in de plaats van een bouwwerf !!... Ik ben er zeker van , dat de speciaal ontworpen keuken, wel wat mensen zal aantrekken, om de gebruiksvriendelijkheid daarvan uit te proberen, en nu kan ik eindelijk zeggen.... dat is gemakkelijk...... later op de foto's zal je zien dat er maar een paar hangkastjes zijn... we wisten niet goed of de muren deze constructie aan zouden kunnen vandaar dat we redelijk voorzichtig zijn geweest met hoeveelheid vande bovenste kasten...
Het liftsysteem , zorgt er dus voor dat een rolstoelgebruiker ... of minder mobiel persoon met gemak in de kasten boven het werkblad kan... door het keukenblok te laten zakken.... de schuiven onder het werkblad, zijn dan weer gemakkelijk te bereiken door het keukenblok omhoog te laten gaan !! en je niet speciaal uit je rolstoel moet gaan hangen om bvb, een vork of een lepel te pakken... je laat alles op jou werkhoogte komen door gans de zaak te laten stijgen of zakken !! een goed gedacht hé?
donderdag 28 november 2013 - 15:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon