menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Opleiding tuinverzorgertuinaannemer

NickR

NickR

Hallo,


Ik zou graag een opleiding tuinverzorger/tuinaannemer doen.
Nu heb ik al een aantal dingen opgezocht en heb 2 interessante opleidingen gevonden: die van syntra in Turnhout (dagopleiding-750 euro) en de andere is van CVA (thuisstudie-190 euro).

Mijn voorkeur gaat uit naar die van CVA.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is dit een goede opleiding?

Alle info is welkom.

mvg Nick
donderdag 19 september 2013 - 11:56
Polplastron

Polplastron

Met CVA heb ik geen ervaring. Dat Syntra over het algemeen kwaliteit biedt, heb ik al wel (op andere leergebieden) mogen ervaren. Laat je keuze niet bepalen door de prijs. Vergeet niet dat je (waarschijnlijk) opleidingscheques kan gebruiken waardoor die 750 euro al heel wat minder wordt en kijk ook goed na wat er juist in de prijs is inbegrepen en hoe veel lessen je krijgt en op welke manier deze worden gegeven.

Bij een dagopleiding krijg je echt les. Als je het zelfstudiepakket neemt, zal je thuis zelf heel veel moeten verwerken en dat is niet voor iedereen weggelegd; het vraagt veel inzet, discipline en inzicht! Maar je moet het zelf beslissen.

Groeten,

Pol
vrijdag 20 september 2013 - 08:14
NickR

NickR

Ja indd, CVA zijn drie aparte opleidingen dus in totaal ga da ook 600 euro kosten dan en ga ik langer bezig zijn. Die van syntra spreekt mij indd meer aan omdat je 3 dagen les hebt en 2 dagen praktijk. Toekomst gericht waarschijnlijk beter.

grts Nick
vrijdag 20 september 2013 - 10:16
Polplastron

Polplastron

Ik vermoed dat de kwaliteit van beide opleiding op vlak van toekomstgerichtheid even goed zal zijn. Het is gewoon een heel andere manier van werken en je moet zelf bepalen wat het beste bij je past.
zaterdag 21 september 2013 - 12:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon