menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blij met onze franse stek

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Goeie morgen !!!

Iedereen is uitgelaten blij !! Ons molly heeft gans de tijd hartverscheurend zitten bleiren omdat ze in haar reisbensch moest blijven en de hondjes vooraan op schoot of tegen mij moesten zitten wegens geen plek in de laadruimte ( 2 vaatwassers, 2 vaten van 1000 liter, en dan nog de diepvriesbox van 80 liter....
Theo moest in het begin er om lachen het was net of ze riep zijn naam "Theo","THEEEEEOOOOOOOO!",Theo?"... als ik haar dan eventjes suste met haar toe te spreken was ze vijf minuten stil, om daarna uit volle borst en overgave terug te beginnen bleiren............. Nu is ze natuurlijk zielsgelukkig !!iedereen trouwens van ons bende !! en hemels geslapen !!! want de vorige nachten was vreselijk !!
dinsdag 10 september 2013 - 09:01
svoffel

Svoffel

Dan gaan we maar zeggen Welkom Thuis met de hele Theeeooooooo Bende

2 vaatwassers ???????????? is dat het vooruitziende oog van jou ingeval er eentje stuk gaat ?

dinsdag 10 september 2013 - 11:29
myriam56

Myriam56

Goeie middag Simone, nee hoor per appartement dus een vaatwasser ... het zijn dus gite's, maar de mensen kunnen eventueel ook gewoon mee aanschuiven ( dus wat de pot schaft, omdat je dan toch op vakantie bent, is een afwasmachine toch wel een must vind ik.... een klein beetje luxe mag toch wel zelfs in een boerderij !!!dus ik zal later nog op jacht moeten... want het zijn meerdere gite's en later ook nog studio's voor passanten die gewoon eventjes willen uitblazen en geen fortuin willen uitgeven aan een hotelkamer !!!
groetjes...; (ik ga peekes kuisen !! )
dinsdag 10 september 2013 - 11:46
myriam56

Myriam56

Goeie avond iedereen, ik verschiet dat het al zo laat is... Ik ben net klaar met mijn oogstavontuur van vandaag !! en de wortelberg die ik dus ook in de schoot geworpen kreeg, ik heb een groot gedeelte weg gegeven want wat ben je nu met veertig kilo wortelen, ( zelfs bio, te is te) doordat de tuin echt smeekte om te oogsten hebben we de verbouwingscapriolen zo gelaten vandaag, en hebben we zes kilo tomaten getrokken , drie kilo boterboontjes,1,5 kg blauwe staakbonen , en er waren ook weeral pattisons groot genoeg om te oogsten, ik heb ook verse look op olie gezet ( super gemakkelijk, enkel de olie smaakt al naar veel look dus als je hyper , vlug moet zijn is dit een uitkomst )
De buurman kwam om een paar tomaten vragen en toen hij de speciale staakbonen zag heb ik natuurlijk moeten delen, ook van de boterboontjes heeft hij een portie voor twee mensen meegenomen, zijn tuin is dit jaar blijkbaar een dikke flop!
Alles is schoon gemaakt, eventueel in stukken gesneden indien nodig geblacheerd, zodat ik nu eindelijk eventjes op mijn gat kan zitten, ik zou de mosseltjes die ik wil opleggen nog uit hun schelp moeten halen, en nog de saus maken maar ik ga dat voor morgen laten denk ik.... want ik sta krom van de rugpijn.... en ben echt doodop !!

Tuinbabbel

dinsdag 10 september 2013 - 20:29
myriam56

Myriam56

de blauwe staakbonen !

Tuinbabbel

dinsdag 10 september 2013 - 20:30
myriam56

Myriam56

6 kilo tomaten ( van alles door mekaar ) en de boterboontjes !!

Tuinbabbel

dinsdag 10 september 2013 - 20:31
svoffel

Svoffel

Good Morning,

Dat zijn mooie groentekes. Die boontjes zijn grappig met dat kleurtje.
Volgend jaar ga ik dat ook proberen, mooie bloemen en dan deze grappige boontjes.

De tomaten zijn ook mooi en gezond............ smakelijk.

Wij gaan vandaag naar Hasti
woensdag 11 september 2013 - 07:49
myriam56

Myriam56

Goeie morgen Simone, en uiteraard ook voor de andere mensen, een prettige morgen gewenst, hier is het druilerig aan het regenen !! gelukkig hebben we het meeste gisteren gedaan van groenten schoonmaken...... wat dat brengt toch veel afval mee en in de troep binnen is het helemaal niet haalbaar !!
Simone lekker gaan klussen in de bossen lekker ..............
DE buurman is ons komen vertellen wat hij met dat vat van 1000 liter wil gaan aanvangen ( we hadden er immers twee mee genomen h
woensdag 11 september 2013 - 08:06
BOSVROUW

BOSVROUW

Dag Myriam,
Heb al jaren zo'n vat staan. Er een boog van betonijzer over gezet en met klimop laten begroeien! Geen algen en het uitzicht is ook mooier!
woensdag 11 september 2013 - 09:01
myriam56

Myriam56

Goeie morgen.... dankjewel bosvrouwke voor de fantastische tip, ik denk dat hier meer mensen gebruik van zullen maken !
woensdag 11 september 2013 - 10:44
svoffel

Svoffel

Hier zijn we weer, maar spijtig is het weer hier ook maar nat Echte plensbuien.
Enfin, heb toch kunnen schilderen, dat deel is gedaan.
Ventje is met de planken begonnen ook onder het afdak, we liepen elkaar een beetje in de weg.
Het zal ook tof zijn als het gedaan is.
Morgen ga ik pas tegen de middag er naar toe met eten voor de mannen. Er komt iemand helpen.
Nu zou ik die planken zo wit mogelijk willen houden, kleurloze lazuur die maakt dat het toch iets geliger zou zijn.
Vroeg is de winkel dat indien ik 1 pot witte lazuur met 1 kleurloos meng het resultaat zou geven dat het een soort transparant wit is.

Weten ze geen antwoord op, morgen zou er een dame zijn die me eventueel kan helpen. Dat zou toch moeten kunnen, denk dat ik gewoon 2 kleine potjes koop en probeer. T'is precies alsof ze in Keulen hoorde donderen. Niet veel gewoon hihihihi

Zo seffens douchke, was ophangen (binnen) en wat eten.

Ze geven voor de rest van de week regen........... zullen er wel aan wennen.

woensdag 11 september 2013 - 18:20
myriam56

Myriam56

Goeie avond Simone.... het werk vlot bij jullie goed !!! hier veel gedaan en je ziet er eigenlijk weinig of niets van.... Theo heeft gezorgd dat we in het gastenverblijf zonder verlengkabels op de vloer zullen kunnen leven !!
Ik heb de gebroken worteltjes die nog overschieten ( ik vind het zonde om ze weg te gooien geschild en met verse erwtjes... en een goeie dikke kortelet... deze avond eten klaar gemaakt.... Onze buurman kwam nog eens afgestiefeld om theo raad te geven op de electriciteitswerken... en uiteraard naar hetgeen Theo gebricoleerd heeft om het eerste vat te spoelen !hij zag natuurlijk de groenten in den hof .. en diene mens verstaat het echt niet dat bij mij de staken van de tomaten gewoon breken van het gewicht, ( ze zijn niet allemaal super groot, maar dat geeft voor ons echt niet)

Hij stond te zuchten, hij zag natuurlijk dat de rest van de groenten ook sprankelend groen zijn en allemaal om ter beter groeit, juist van de gewone stakende bonen, daar ben ik echt niet tevreden over, ze zien er mooi groen uit, staan in bloei en af en toe heb ik een handjevol grote staakbonen maar dat was het, hier en daar zijn er in die tuin plekken die echt niet veel opbrengst hebben dus zullen we de volgende rit veel meer compost en voedsel moeten strooien, want alle dagen brandnetelgier brengt op die plekken niets op !!
Morgen beloven ze hier ook regen maar zaterdag terug 20 graden, en de daarop volgende dagen lopen de temperaturen weer naar omhoog !! lekker !!!
Bij ons is de regen eigenlijk wel welkom ......
Zo meisje je zal wel moe zijn !! dus een lekkere douche, een lekker glaasje en bekomen van de gedane werken en dan je beddebakske in ... zalig !!!
woensdag 11 september 2013 - 18:35
svoffel

Svoffel

Ja Myriam,

Het gaat goed tot nu toe. Ben inderdaad wat moe, ben niet meer gewoon van te werken hihihihi.

Die buurman die komt wel dikwijls kijken, waarschijnlijk denkt die dat jullie toveren ofwel is hij verliefd op jou

T' is maar een grapje he

Wou dat het hier ook terug wat warmer was, nu is het 14 graden.

woensdag 11 september 2013 - 18:43
myriam56

Myriam56

HIhihi... Simone, ... maar de mens heeft niet veel aanspraak "thuis ".. ze zit met haar neus in de bijbel of ze kijkt televisie.. ze is echt doodbraaf hoor daar zal je me niets van horen zeggen... maar hij moet echt alles zelf beredderen(wassen, plassen , strijken koken, de tuin enzovoort !) .... ze fleurt op als ze naar de kerk gaan, of als ze met een kliek andere gelovigen de kappellekes en de kerk gaan kuisen, ( dan helpt zij ook mee ) ....
HIj zaagt nooit, klaagt nooit..... en blijkbaar.... hebben we hem een schuldgevoel bezorgt... voor hetgeen er vroeger uitgespookt is als we der niet zijn ..... ( we hebben in het begin wel laten blijken , dat we het wisten, maar we hebben er nooit echt iets van gezegd, en zijn super vriendelijk en joviaal )
Natuurlijk als je met een klein pensioen rekent op een opbrengst van de tuin voor de wintermaanden en het is allemaal mislukt... is dat natuurlijk h
woensdag 11 september 2013 - 19:19
svoffel

Svoffel

Goede morgen,


Dat begint ook goed te vorderen, nog even en jullie staan samen onder de douche het prachtige plafond en de mooie muren te bewonderen
Hier is mijn ventje met Fabrice naar Hasti
donderdag 12 september 2013 - 09:16
myriam56

Myriam56

Goeie middag Simone, we zijn eerst gaan winkelen, zodat Theo de waterleiding verder kan aanleggen, maar omdat het hier keihard water is ( echt ongelofelijk!) zijn we om een ontkalker geweest !! prijskaartje 99,99 euro.. nog een houten afwerklatje in de vorm van een L voor de plaat die voor het schuifmecanisme van de deur zit.. en die koste bijna 5 euro... dus wij naar de kassa met honderd en vijf euro in aanslag !!! De dame aan de kassa scant de zaak... 65 euro svp?.... wij hebben eens naar mekaar gekeken! , braaf betaald en gezorgd dat we vlug weg waren... wij hadden de duurste set genomen met alles eraan dus ook de filters en alle soorten flexibele darmen in een soort van gevlochten in de inox, dus best wel hele goeie kwaliteit... en de doos was nog verzegeld we verstaan er ons niet aan , want het stond ook niet in promotie !!... moest het een klein winkeltje zijn zouden we dat zeker melden, maar nu is het zo een groot concern dus die kunnen best wel tegen een stootje en hebben wij een klein beetje een meevaller door een fout in hun systeem !
Wij betalen ook altijd onze helpers, of we doen iets in de plaats terug , dat blijft het langste duren !!... groetjes
donderdag 12 september 2013 - 14:20
svoffel

Svoffel

Dat was een goede aankoop met de overschot kan je eens lekker Chinees gaan eten.

Maar het is allemaal zo duur als je iets kopen moet, betert er niet op.
De prijzen swingen soms de pan uit, behalve onze inkomens, die swingen niet mee.
Die doen eerder de slakkendans.
Maar we hebben een inkomen en mogen blij zijn, veel moeten er met minder toekomen, maar af en toe zou ik wel eens enkele maanden mijn loon terug willen ontvangen. Als toemaatje omdat ik zo braaf ben

Het is toch droog gebleven, wat een geluk. De zijkant (onder het afdak) was voor 3/4 af en de plastieken platen zijn aan een nieuw leven begonnen.
Zoveel licht dat we nu hebben op dat terraske. Maandag moeten we terug naar de kust voor schoonmama, hoop dat we nog wat kunnen doorwerken.

tot de volgende
donderdag 12 september 2013 - 16:51
myriam56

Myriam56

Het is ondertussen weeral vijf uur, omdat ik straks een tip kreeg van een ander blogmaatje... over de nog half groene tomaten... ben ik dus terug naar de tuin gegaan en heb die dus ook allemaal getrokken ... dat is zeker nog eens vijf kilo's... die laat ik nu rijpen op de tafel die aan de zijkant staat !! en dan hup de vriezer in , we zullen nog nooit zulke lekkere pizzasaus of bolognesesaus gegeten hebben njam!!!
deze avond dus de blauwe boontjes met een biefstukske !! en petatjes

Simon van de overschot ( dus ons profijt van de waterverzachter) hebben we dus zand en keitjes gekocht om in de schuur beton te storten !! alle beetjes helpen zei de mier en ze pieste in de zee !!! Zo nu aan het avondeten beginnen
donderdag 12 september 2013 - 17:04
svoffel

Svoffel

hahahaha, die mier die in de zee pieste, t'gedacht alleen al

Zit nog op de mannen te wachten, hopelijk gaan ze niet overnachten daar..... denk dat het een beetje zou tegenvallen.

Ga tortelinni klaar maken als ze aankomen, is rap klaar en niet zwaar.

Mijn buurvroiuw die maakt van de groene tomaten altijd confituur om bij de pate's te geven, is lekker.
2 jaar geleden heb ik eens gelei gemaakt van tomaten met gember. Dat was lekker maar veel werk. Dit jaar heb ik nergens fruit kunnen plukken, snif, enkel mijn rabarber. De plaats waar ik verleden jaar braambessen ben gaan plukken was volledig afgemaaid.

groetjes

donderdag 12 september 2013 - 19:48
myriam56

Myriam56

goeie avond Simone, justekes gedaan met eten en de primeur.. de blauwe staakbonen, vers van de ranken geplukt!! 2 portie's eentje geblancheerd.. en de andere verder klaargemaakt .. met een biefstuk en zelf gesneden frietjes !!!
De boontjes hebben een zeer zachte smaak !!
Morgen alle hens aan dek hier... want het wordt hier echt aanmodderen hoor, zonder verlichting !! en de douche die zo lek is als een mandje !!... dus we gaan nu echt alles op alles zetten en verder doen dan maar s'avonds laat de boontjes en dergelijke verder afwerken voor de vriezer !!... Ik moet ook nog een meidenkast helemaal strippen ( we hebben die gekocht op een vlooienmarkt voor 25 euro , ze is nog degelijk maar !! ze ziet er niet uit dus schuren en afkrabben met veel geduld zodat we onze kleren fatsoenlijk kunnen wegbergen nu liggen ze in het nieuwe gedeelte op het bed waar Theo zijn vader heeft gelogeerd verleden jaar !!
donderdag 12 september 2013 - 20:13
myriam56

Myriam56

Hey Simone hier in de haute Marne kan je enorm veel bessen, noten enzovoort trekken in de natuur.. appelaars, perelaars, pruimen... je kan het zo gek niet bedenken... ik heb in de dreef frambozen staan en vlierbessen.... dit jaar zullen de vogels er goed mee zijn gewoon geen tijd ... voor al die lekkere bessen te trekken en confituur van te maken... maar voor iemand die van lekker fruit houd is het hier een hemel op aarde hoor !!Zo nu mijn pyjamake aan en gaan slapen, ( we zitten hier nog altijd zonder vuur en het wordt toch wat koud !!!
donderdag 12 september 2013 - 20:27
svoffel

Svoffel

We zijn weer paraat

Zo een kast opkuisen is plezant, maar je moet er wel ruimte voor hebben.
Vroeger heb ik eens een kast meegenomen van het groot vuil dat buitenstond.
Helemaal proper gemaakt en nadien geschilderd eerst wit, dan groen erover, maar je zag het wit er nog door. Dan heb ik op de voorkant op elk deurtje een cupido gezet met een strik er rond. Heel zacht van kleur was dat, maar het was een succes.
Weet niet meer hoeveel ik getoond heb hoe ze het moest doen, ondertussen staat het kastje bij mijn dochter en het heeft nog steeds succes. Nu hou ik het het volledig opkuisen dat het hout proper is. Dan hou ik ze zo, ze er niks op, puur hout is zo mooi.

Na ons ontbijt terug Hasti
vrijdag 13 september 2013 - 08:40
myriam56

Myriam56



Goeie morgen Simone, Lekker krachten opdoen, met een broodje en zelfgemaakte confituur !! MMmmmm .. boslucht maakt hongerig !!


ik ga proberen om zoveel mogelijk bonen in het zaad te laten komen dus laten doorgroeien, zodat iedereen die me het gevraagd heeft wat boontjes kan planten
Zo eerst de tweede diepvrieskist uitwassen en een deel uit de andere vriezer halen, want ik heb geen plaats meer voor de tomaten, en binnenkort zijn de soepgroenten aan de beurt !!.........Dus moet het zowiezo toch gebeuren maar ik vind een diepvriezer met schuiven toch wel vele praktischer !!! Ik zou een systeem moeten uitdokteren voor de kisten zodat ik hetgeen ik nodig heb direct kan pakken zonder eerst een uur alles te moeten vertasten en alles toch onder mekaar geraakt !!
Als iemand een goeie tip heeft .. aub? ik zal U onbeschrijfelijk dankbaar zijn !!
vrijdag 13 september 2013 - 08:52
krissie

Krissie

Myriam ,
Ik vries alles in , in diepvriesdozen en dan stapelen .,
Per soort met een stapel omhoog komen
Dan heb je bvb een torentje erwten , ernaast een torentje boontjes enz .

Groetjes
Krissie
vrijdag 13 september 2013 - 09:58
myriam56

Myriam56

Thx krissie
vrijdag 13 september 2013 - 10:01
svoffel

Svoffel

Dat is inderdaad een goede tip torentjes bouwen, zoals met de lego blokken vroeger

Het is beginnen te regenen rond 3 uur en denk dat het voorlopig niet zal stoppen.

Onder het afdak heb ik kunnen verder werken. Wou het hout toch iets witter, zal voor de volgende keer zijn, doe ik meer wit in de kleurloze lazuur.
We kwamen niet echt overeen, hij wou dit en ik wil witter.
Rara, welke kleur zal het worden


De andere balken in het bruin moeten ook in het grijs/blauw komen, denk dat dit volgend jaar zal worden, kan daar moeilijk aan en als ik daar bezig ben ligt het terras er zo smerig bij dat je er beter niet over loopt.


Morgen gaat het slecht weer zijn, een dag thuis blijven.

groetjes

Tuinbabbel

vrijdag 13 september 2013 - 17:45
myriam56

Myriam56

Amai Simone , dat is mooi ... geluksvogel.. je zal volgend jaar kunnen genieten !!!!
vrijdag 13 september 2013 - 18:05
kerstkind

Kerstkind

Hee Simone,

dat grijs/blauwe is wel een hele mooie kleur zeg!
En past prima bij het lichte hout, da's mijn mening
Hier kun je strakjes van genieten...succes!
groetjes Jos
vrijdag 13 september 2013 - 19:04
kerstkind

Kerstkind

@Myriam,
ik heb in mijn diepvrieskist langwerpige draadmandjes die ik kan stapelen.
Ooit gekocht op een rommelmarkt.
Da's ook handig
Fijne avond, Jos
vrijdag 13 september 2013 - 19:07
myriam56

Myriam56

Goeie avond jos
vrijdag 13 september 2013 - 19:17
svoffel

Svoffel

Dag Dames en Heren,

Wat een miezerig weertje vandaag. Dit hadden we moeten hebben tijdens die warme periode
Niks aan te doen, heb al de 2 bovenverdiepingen gekuist, staat te blinken. Meestal niet lang.

De kleur heb ik in de solden gekocht, wou licht grijs, maar deze koste 20
zaterdag 14 september 2013 - 13:19
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag Simone, hier is het ook druilerig weer !! ( ik moet straks op rupsenjacht, want ze zitten op mijn kolen )
Dat is een goeie prijs voor verf !!! groot gelijk en grijs , wit en donkerblauw is ook een prachtige combinatie !

Wat de indeling betreft?! Je hebt ook bedden die je kan omhoog klappen opgemaakt en wel, en die zitten in een soort van wandkast .... als het bed opgeklapt is, zie je een wandkast en anders niets !! HIer stond er een maand geleden ... een spiksplinternieuwe bij Ema
zaterdag 14 september 2013 - 13:43
svoffel

Svoffel

Goede morgen,

Iedereen in huis doet precies "la grasse matin
dinsdag 17 september 2013 - 09:04
myriam56

Myriam56

Hey Simone , dat klinkt gezellig, de zoeten inval ,
Als de badkamer af is , maak ik foto's en stuur ik ze door, nog even doorwerken, ik vond het onderstel van de designwastafel te slap, en moesten daarom alle hens aan dek gisteren nog op strooptocht naar de DHZ 100 km verder...en moeten we toch nog wel het 1 en ander aanpassen, maar dan zal het stevig zijn !! Gisteren ook Theo zijn verjaardag gevier.
dinsdag 17 september 2013 - 09:44
svoffel

Svoffel

HAPPYYYYY BHIRRTHDAAYYYYY THEEEOOOO Happy Birthday to yoouuuuu

Nog een goede werkdag

dinsdag 17 september 2013 - 09:53
kerstkind

Kerstkind

Hee Myriam,
nog van harte proficiat met je mannetje
[afbeelding verwijderd niet-https]
Dan verjaart Theo gelijk met mijn schoonzoon
Maar dat hebben we zondag gevierd, hij is nl truckchauffeur en door
de week niet of weinig thuis.
groetjes Jos
dinsdag 17 september 2013 - 14:07
myriam56

Myriam56

Dankjewel Jos
dinsdag 17 september 2013 - 14:10
erice

Erice

Ook van mij nog een heel gelukkig "NieuwJaar" gewenst.. Veel gezondheid en heel veel geluk met je lieve vrouw
dinsdag 17 september 2013 - 18:55
myriam56

Myriam56

Goeie avond.. dank je wel Erice...straks loopt hij tegen zijn veiligheidsschoenen ... zoveel positieve aandacht... dat smaakt hem!! , deze morgen dus blauwe bonen geplukt, die zijn nu massaal aanwezig... grote lange staakbonen, weer een emmer roze tomaten geplukt die we verder laten rijpen in open lucht op de koer, en dat werkt h
dinsdag 17 september 2013 - 19:04
svoffel

Svoffel

Dat is flink gewerkt vandaag.

Hier is het aan het regenen, regenen en nog eens regenen, zucht. Temp 9 graden....
De planten die ik wil overhouden staan binnen, de vetplantjes ook. Die staan nu te feesten boven onder de grote velux.

Ik heb ook de kleine Dahlia in pot binnen gezet, ga eens zien hoelang die bloemen maakt. Alle half rotte eruit geknipt en nu staat die er weer proper bij.

Die buurman zal echt gelukkig zijn met al die lekkere groentjes en zijn dagelijks babbeltje.

Hier niks nieuws te vertellen, bezoek is weg, de bagage staat klaar voor de rit naar zee morgen.

Slaap wel iedereen, ik ga nog wat bij ons houtvuur zitten, lekker warm en droog.
dinsdag 17 september 2013 - 19:31
myriam56

Myriam56

Groot gelijk Simone geniet van de gezelligheid! slaapwel voor straks !
dinsdag 17 september 2013 - 19:32
svoffel

Svoffel

We zijn terug aan de kust, de zon schijnt dat doet wonderen.
Denk de enige plaats in Belgi
woensdag 18 september 2013 - 15:50
myriam56

Myriam56

Hey Simone ik ga even een nieuw draadje nemen namelijk

Onze badkamer is bijna klaar !!
woensdag 18 september 2013 - 16:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon