menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dinner for 2 uit eigen tuin

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Theo zag me met lede ogen naar den hof lopen om de patison te gaan oogsten, van achter zijne combin

Tuinbabbel

zaterdag 3 augustus 2013 - 19:25
myriam56

Myriam56

10 minuutjes gekookt en dan uitgehold , de pitjes voor de compost, en het vruchtvlees in stukjes bij de vulling .

Tuinbabbel

zaterdag 3 augustus 2013 - 19:26
myriam56

Myriam56

vullen met de saus

Tuinbabbel

zaterdag 3 augustus 2013 - 19:27
myriam56

Myriam56

hoedje op en den oven in

Tuinbabbel

zaterdag 3 augustus 2013 - 19:27
myriam56

Myriam56

en een klein uurtje later vergezeld van heerlijke geuren en een goeie pot macaroni..... aan tafel

Tuinbabbel

zaterdag 3 augustus 2013 - 19:28
patriciame

Patriciame

MMM, ziet er lekker uit, en die groentenjuweel is dat een keukengeheim of mogen we weten hoe je die klaarmaakt. Zo te zien zou het een ratatouille zijn, h
zaterdag 3 augustus 2013 - 20:01
myriam56

Myriam56

Goeie avond Patricia !!!
Tuurlijk mag je dat weten.... dus ik heb een patison voor 2 personen, 10 minuten koken ( in zout water , maar ik heb groentenboullion genomen) laten afkoelen, en dan heb ik eigenlijk met rundsgehakt, (kan ook half om half natuurlijk) 1 een sneetje gerookt spek ( dat haalt de smaken naar omhoog)een hele dikke ui, vier teentjes look fijn gesnipperd, gepelde tomaten groenenboullionblokje ,groene en rode parika... van elk een halve provensaalse kruiden, wat pittig paprikapoeder naar smaak, ( of sambal) een paar druppels engelse saus ( worschestersaus) een laurierblaadje of twee en dat was het zowat, dus je maakt eigenlijk een goeie pittige bolognesesaus !! spekskes uitbakken dan ui , look en als die gebakken zijn het vlees rul bakken, de tomaten toevoegen, en dan al de rest van de gesneden groenten,ook het vlees dat uit de patison is gekomen ( en al een gedeelte gekookt is erbij doen achteraf... de rest zie je op de foto's je kan er denk ik ook nog wat blokjes mozarella in de vulling mengelen als je aan het vullen bent, maar is niet echt nodig..... Smakelijk
zaterdag 3 augustus 2013 - 20:11
svoffel

Svoffel

Myriam,

Dat ziet er super lekker uit, het is ook heel mooi een patison. Jullie weten wat te eten met al die lekkere dingen in de tuin!

Hier is het weer heel goed weer aan de kust, niet te warm, niet teveel wind, iedereen happy ik inclusief.

Deze vm de uitgebloemde rozen afgeknipt en de te groot geworden tagetes ingekort.

tot de volgende


zondag 4 augustus 2013 - 11:57
myriam56

Myriam56

Goeie middag Iedereen,Simone dat is dan mooi meegenomen, ik ben wel een zonnekind, maar teveel is teveel h
zondag 4 augustus 2013 - 12:12
svoffel

Svoffel

Dat zal je goed gedaan hebben iets langer slapen, zoals jullie werken.

Dat zal er weer heel mooi uitzien als die lambrizering af is. Jullie laten altijd mooi werk zien.
Dat is het probleem als je in zo een kleine dorp afgelegen dorpje woont, de voorzieningen zijn minder. Weet je al of later, als de meters en de leidingen aangepast zijn je genoeg elektriciteit krijgen kan?
In Oignies heb ik ook enkele dingen moeten laten veranderen, alhoewel het toch een al gerenoveerd huis was.

Smakelijk met die wafels, ik ga een ijsje eten met verse aardbeien

zondag 4 augustus 2013 - 12:22
svoffel

Svoffel

Dag Myriam,

Vandaag kunnen genieten van een heerlijke dag, elk moment dat we buiten kunnen doen we dat.
Daar kan een mens toch deugd van hebben, buiten zitten.

Op het ogenblik is het een roze periode hier in het tuintje, slechts enkele blauwe campanullaatjes en die hele grote tagetes, die zijn niet roos.

Heb mijn best gedaan en zet nu dit bloemetje bij jullie op de tafel

De wafeltjes zijn zeker allemaal opgeraakt, de hele buurt zal water in de mond gekregen hebben bij deze geur!

groetekes en tot de volgende

Tuinbabbel

zondag 4 augustus 2013 - 20:41
myriam56

Myriam56

Goeie avond Simone! en dank U wel voor de mooie bloemen... echt prachtig, is dat nu roze winde dat ik links boven zie?.....
Wij genieten ook met volle teugen Theo heeft gedaan met schaven en zagen en ik had 22 brusselse wafels....Ik heb er een gedeelte naar den overkant gebracht, en een deel naar de engelse mensen die weer eens op vakantie zijn gekomen die zijn hier al een jaar of twee langer ... juist voor de vakantie's en verleden jaar bijna niet geweest, een rotjaar, de man zijn zus overleden , en de mevrouw haar vader... en dan nog wat familie miserie met een dochter !!! echt iets erg lastig, ongeveer waar ik ook van kan meespreken met mijn dochter... enfin.... het is een geruststelling dat het bij andere mensen ook gebeurt, alhoewel ik dit niemand toewens, want als moeder zit je dan toch in zak en as, ook als ze zwaar op je hart trappen.....en het leren loslaten om jezelf te beschermen kost tijd, moeite en h

Tuinbabbel

zondag 4 augustus 2013 - 20:58
myriam56

Myriam56

poezebeest... en onze getemde terorist !! samen kunstjes uithalen

Tuinbabbel

zondag 4 augustus 2013 - 20:59
myriam56

Myriam56

om daarna lekker op de arm komen knuffelen en spinnen

Tuinbabbel

zondag 4 augustus 2013 - 21:00
svoffel

Svoffel

Kom nog eens piepen voor ik onder de douche kruip.

Dat is een straffe he die kleine, op de rug van de grote, je kunt ermee naar het circus met je stel bengels.

Ik weet dat ik me heel gelukkig mag prijzen met mijn 2 dochters, die komen echt om me te zien, ze laten me ook merken dat ze me graag zien en de jongste (33 ondertussen) is nog altijd een grappenmaker. De oudste is heel anders, gesloten tot en met, maar ik ken haar en op haar manier maakt ze ook duidelijk dat ik haar mama ben en dat ze beseft wat ik allemaal voor hen gelaten heb. Heb ze alleen moeten grootbrengen wat niet makkelijk was.
Mijn ventje heeft ook kinderen uit zijn 1ste huwelijk, wel daar ligt het anders. Komen enkel als ze geld nodig hebben of in de problemen zitten. Anders zelfs geen kaartje.
Maar wat jij en andere moeders die in datzelfde geval zitten moeten meemaken moet vreselijk zijn. En je moet erdoor als je verder wil, maar het zal wel een heel gat in je hart achterlaten, kan ik me voorstellen.
Maar je weet pas echt hoe zeer het doet als je er zelf mee in aanraking komt.

Die buurman is wel helemaal aan het bijdraaien he, doet me plezier voor jullie.

Gek hoe dieren het weten, zie ze al staan kijken terwijl jij die wafels aan het bakken was hahahaha, zo met van die grote ogen, kunnen die 2 van ons ook. Zo onschuldig zitten kijken en met hun ogen knipperen.

Die ene bloem is nemesia als ik het goed voor heb. Schoon bloemeke, verleden jaar had ik ze in lavendelkleur, ook prachtig, dit jaar in het roze.

Zo Myriam, nog een fijne avond daar
zondag 4 augustus 2013 - 21:31
krissie

Krissie

Svoffel ,

de bloem op de foto links boven is geen nemesia denk ik ,
zou het geen lavatera kunnen zijn ?

groetjes
Krissie
zondag 4 augustus 2013 - 21:55
svoffel

Svoffel

Dag Krissie, heb mijn bril opgezet en eens goed gezien welk mijn linkerkant is

Boven links is een stokroos en de grotere foto rechts is nemesia
Sorry dat ik weer niet goed gelezen en gekeken heb het zal de warmte zijn zeker.

groetjes

Simone
maandag 5 augustus 2013 - 17:04
myriam56

Myriam56

Goeie avond allemaal...Het is al eender Simone het zijn prachtige bloemen ! het is hier weer ferm warm.......... voor de middag in de schaduw 35 gradekes.... Nu ben ik lekker mexicaans aan het kokkerellen chili-con-carne...Effekes zweten als ik de zaak kom omroeren want het is infeite toch een soort ragout h
maandag 5 augustus 2013 - 17:23
svoffel

Svoffel

Myriam, als je die pot nu eens gewoon in de zon zet hoef je zelfs geen vuurtje te stoken.

Eet dat ook al eens graag, maar dan in de winter.
Smakelijk en sant
maandag 5 augustus 2013 - 17:34
erice

Erice

Oh die saus bij de patisson ziet er erg lekker uit,,, Ik maak hem meestal ook min of meer zo en ik kreeg meteen honger toen ik die foto zag......lekker he die patisson..... en zooooo makkelijk om te groeien.

Vandaag is het hier net boven de 30 graden gekomen... en dus mooi weer om de eerste 8 rijen met Desiree aardappelen uit de grond te halen. Valt niet echt tegen.... ze zien er mooi uit, niet gehavend en goede maat

Zojuist dan ook verse aardappeltjes gekookt met snijboontjes zonet van de stokken geplukt.....oh heerlijk... genieten is dat.....

Hoop dat we vannacht niet teveel tegen krijgen want ik zou graag morgen nog een paar rijen uit de grond halen......
maandag 5 augustus 2013 - 18:41
myriam56

Myriam56

Goeie avond lieve meisjes en (stil mee lezende )mannekes, het heeft super gesmaakt... hoe kan het anders een pittig en zonnig gerecht :chilli-con-carne ,dat van origine uit een land komt waar het nooit winter ... en altijd bloedheet is.....Ik heb voor verschillende keren klaar gemaakt en De buurman en zijn vrouw kwamen waarschijnlijk terug van de 1 of andere kerkelijke happening... ( zij zag er toch weer super content uit)....en toen hij uit de auto stapte, vroeg ik of hij al gegeten had... "neen" dus heb ik hem een tuper-ware pot met chili cadeau gedaan ... want diegene die hij geproefd had (ergens )lustte hij niet !! ( waarschijnlijk blikvoer ) enfin iedereen weer zalig gelukkig....
Nu eerst en vooral een goeie lauw douche... en morgen zal ik serieus van mijn paretten moeten geven.... want de lambrizering is bijna compleet klaar( en dat geeft dus een volledig ander beeld waauuuuwww.. echt ongelofelijk !!!Tot nu toe zag je nog steeds een gedeelte van de onbewerkte kromme vieze stalmuren in rotsstenen opgebouwd..... maar dat is nu bijna volledig weggewerkt .... Het altijd zo... ineens valt het doek is het klaar.... na X -aantal zware maanden zwoegen en prutsen , zonder de vooruitgang te zien, en de moed in je schoenen zit.... baf !! lap... wijzelf zijn dan compleet van ons sokken gemaaid door het resultaat, je hebt iets in gedachte.... en streeft en zoekt naar de gepaste materialen en beetje bij beetje , kruimel na kruimel komt de puzzel in mekaar te vallen.... ik zal hier een paar foto's plaats als alles klaar is !! ..... ondanks de verzengende hitte van vandaag ... toch weer zielsgelukkig
maandag 5 augustus 2013 - 20:42
svoffel

Svoffel

Goede avond iedereen,

Naar binnen gekomen want oei oei, een zwart grijze lucht, wind en ja, regen. Heeft niet lang geduurd, ergens anders zal het er serieus uitgevallen zijn.

Die buurman was waarschijnlijk een kaarske gaan branden om te vragen of hij een overschotje zou krijgen hihihi. Die heb je in elk geval blij gemaakt. Ik hoop dat er van je gulheid en lieve karakter geen misbruik gaat gemaakt worden.

Voor morgen geven ze hier frisser weer..... ben weer nieuwsgierig naar het resultaat van de 2 kunstenaars (dat zijn jullie )

Ik ga nu ook onder de douche en nog wat TV kijken, heb nog een paar mooie filmkes opgenomen.

Slaapwel en tot morgen

maandag 5 augustus 2013 - 21:39
kerstkind

Kerstkind

Myriam,

vol bewondering lees ik hier je verhaal en denk dan, waar haalt ze met dit weer de energie vandaan?
Ikzelf ben maar met moeite vooruit te branden, ik kan niet zo goed tegen dit warme en benauwde weer.
Hier is het vooral oogsten in de groententuin en water en nog eens water geven.
De huishoudelijke werkzaamheden schieten er soms bij in....helaas.

Maar goed, misschien dat het n
maandag 5 augustus 2013 - 22:25
myriam56

Myriam56

Goeie avond Jos
maandag 5 augustus 2013 - 22:40
svoffel

Svoffel

Hallo, hier zijn we weer.

Ondertussen al de 7de, jullie zullen waarschijnlijk vlijtig aan het schuren en aan het plamuren zijn nu de grote hitte voorbij is. Een glazen lavabo, chique dinges, oogt helemaal anders omdat het transparant is.

Mijn schoonmoeder is verdrietig omdat haar vogel ziek is, ze heeft een parkiet die altijd op haar schouder zit en ja, versta het, t'is haar gezelschap..... maar het moet een taaie zijn, meestal komt die er altijd goed weer bovenop.

Myriam, gek dat die gewone boontjes een flop zijn en de andere doen het dan weer goed. Zal aan het weer liggen, het ogenblik dat ze in de grond gaan.

Denk dat ik volgend jaar ook patisons ga planten, zoals je zegt ze zijn zo mooi.

Voor de rest niks te vertellen, ik heb al de boel proper gemaakt, nu ga ik nog de kleren klaarleggen en morgen vroeg zijn we weer naar de andere kant van het land, naar zuid Belgi
woensdag 7 augustus 2013 - 14:48
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag Simone, .... ik ben op dit moment een beetje werkeloos... onze kramiekelijke electriciteit... laat niet toe dat ik alle werklampen in de badkamers laat branden omdat Theo het hout aan het bewerken is op de grote machine en die slorpt veel vermogen weg !! ik was begonnen met een gerestaureerd raam dat ( badkamer) dat in de schuur uitkijkt, daar komt aan de buitenkant een een houtenwand tegen de al gemetste muur ( gewoon voor het zicht hoor )...Maar het is weeral aan het regenen, gisteren een serieus onweer, deze nacht zware regenval en nu te droog om te zeggen het regent, en te nat om toch te verven buiten !! pff
We gaan dus een schuurdeur cop
woensdag 7 augustus 2013 - 16:06
svoffel

Svoffel

Overal regen ... goed voor de plantjes maar ja, jij kunt niet echt doen wat je wou.

Ik heb nog eens de oudere topics bekeken, met de foto's van het huis en als ik dan zie hoeveel er al gedaan is op die korte tijd............ super super super.
Met de verf en de poort is het al een heel ander domein aan het worden, want dit kun je geen huis meer noemen he, t'is een domein.
Een venster met een mini schuurdeur ervoor, goed idee en origineel erbij.
De dokter is juist langs geweest voor een tetanos spuitje te zetten bij mijn ventje . Vermits hij ook van alles en nog wat doet wil ik dit in orde is, je weet maar nooit.
Wou hij zijn rechterarm geven, neen neen heb ik rap gezegd, dokter dit moet in de linker, hij zal geen excuus hebben om de volgende dagen niet te moeten werken. hahahaha de dokter die keek wel even.
Ik heb er een hele week een stijve arm aan overgehouden. De ene reageert er al feller op als de andere.
Alle zakken staan klaar voor morgen, seffens eten, douche, wat TV kijken en een grote dodo dan ben ik morgen superfit voor de tocht naar het zuiden

Dit weekend is het feest in Oignies, het zal lachen zijn als ik ze weer van hier naar daar zal zien waggelen.

Hier is het ook nog wat aan het zeveren buiten.

groetjes
woensdag 7 augustus 2013 - 18:11
myriam56

Myriam56

Goeie avond iedereen, dank U wel Simone voor het compliment, ik begin er van te blozen... het zal er inderdaad h

Tuinbabbel

woensdag 7 augustus 2013 - 18:37
myriam56
woensdag 7 augustus 2013 - 18:39
svoffel

Svoffel

Knap he, ongelofelijk dat verschil.
Zie nu pas dat de poort niet helemaal aan de straat staat, maar aan de zijdeur van het gite-huisje. Wel aan de voorkant van het andere huis. Maar het is echt heeeeeeeel mooi geworden, die muren, de kleur van de poort en luiken.

Het zou me niet verbazen dat jullie binnenkort er zelf aan voorbij rijden, het niet meer herkennen omdat het zo knap geworden is.

Heeft de buurman nog iets gezegd over zijn chili con carne?

Ik probeer altijd voorzichtig te zijn onderweg, maar ja, soms zijn er enkele die zo haastig zijn dat ze tegen 150km/uur je haast van de baan rijden als je niet direct opzij gaat. Ze komen af als zotten met knipperlichten Alsof je daar veel tijd met wint. Steken voorbij over witte strepen in in de bochten... Jullie weten er ook alles van als je regelmatig die tochten maakt kom je nog meer tegen.
Het is een kleine 3 uurtjes. Het rijden doe ik, mijne schat is blind aan 1 oog en ja, ik voel me beter als ik rij met mijn 2 ogen en brilleke op Rij ook buiten de spits, relax en altijd goedgezind want voor mij ga ik naar het beloofde land. Naar de bomen, de heerlijke lucht en mijnen berg zoals ik het dorp noem.

nog veel plezier en tot de volgende
woensdag 7 augustus 2013 - 20:04
myriam56

Myriam56

Gho Simone dat is justekes den helft van hetgeen wij moeten bollen !!.. Hij vond mijne Chili heel lekker maar belange niet pikant !! ... waarschijnlijk wat groot doenerij , van ik kan h
woensdag 7 augustus 2013 - 20:20
minouke

Minouke

Vandaag heerlijk (normaal) zomerweer want die hitte was voor niets goed, ook niet voor de bloemekes in de tuin.
Ik heb dan het huis eens grondig gepoetst want met die warmte was het maar oppervlakkig. Deze namiddag eens al de ruiten en dan komt de tuin aan de beurt.... en daar is nog veel te doen!!!! wieden en vooral veel snoeien. Om hem weer mooi te hebben voor de nazomerbloeiers.

Plezant die foto's voor en na, ik kijk daar ook af en toe eens naar die van ons huis.
We hebben er een album van gemaakt.
Hier vallen de buren wel mee op dat gebied, het enige dat opvalt is dat ze het vroeger(voor de verbouwingen) een paleisje noemde en nu nooit meer

voor
[afbeelding verwijderd niet-https]
na
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 8 augustus 2013 - 11:16
myriam56

Myriam56

Goeie Morgen Chantal!, Simone die zal naar haar droomstekje aan het tuffen zjn , en natuurlijk aan alle andere forumleden ook een fijne morgen !!
Hier is de grond nu echt wel verzadigt van water, deze nacht heeft het weer lekker doorgeregend... Ik denk dat het hier ooit afgeraakt ik het poetsen volledig verleerd zal zijn ,Maar dat is dan zorg voor later...Eerst en vooral het gerecupereerde badkamerraam nog eens goed bekijken , afschuren en een paar eindlagen opzetten... Daarna Theo helpen met de nieuwe deur in mekaar te steken , schuren en lekker vol te smeren met grondverf.
Ik denk dat jaloezie besmettelijk is , zoals een griepvirus !! ... het is begonnen met 1 en dat is beginnen woekeren.... het feit dat wij ons van niemand nog laten schuren , zal natuurlijk ook wel kwaad bloed zetten, maar door schade en schande wordt je wijs, en we werden gewaar, dat de goedzak uithangen , enkel maar meer miserie teweeg brengt, en Chantal ik heb uwe raad gevolgd, een dik vet hek en iedereen die hier niet moet zijn buiten blijven !! en dat werkt voor onszelf voortreffelijk, de rest heeft er blijkbaar erg veel moeite mee !!
donderdag 8 augustus 2013 - 11:27
minouke

Minouke

Ach ja, niets van aantrekken h

Tuinbabbel

donderdag 8 augustus 2013 - 11:51
myriam56

Myriam56

Amai !! da's ferm Chantal..Ik vind het nu eerder een paleis dan ervoor hoor !! De foto is in de sneeuw , en ik denk dat het nu nog mooier zal uitkomen met mooi groen en een blauwe lucht !!! Ik wou dat wij ook al zo ver waren... maar dat duurt nog wel evekes ... al
donderdag 8 augustus 2013 - 12:09
svoffel

Svoffel

Bonsoir tout le monde

T'is weer den fransen tijd. Goed aangekomen met heel veel geluk.
Juist een 3tal wagens voor mij is die tankwagen half over de middenberm geschoven.... kwamen van de kust en het was nog voor Gent. zweet zweet, zag een enorme rook en stofpluim voor mij, alle 4 pinkers op en terug naar het 2de rijvak. Zal wel op TV komen.
Kwamen er voorbij, jongens toch, denk niet dat die mens gaat overleven zoals die cabine op den beton geplet lag.
Heb de kijklustigen laten staan en ben stil verder gereden, er waren er al genoeg uitgestapt om hulp te bieden en wij zitten met die 2 honden in de auto.
Moes tik nu dichter geweest zijn, dan schreef ik hier geen berichtje meer, een 6tal auto's meegesleurd en meerdere gewonden. Het ging me door mijn lijf tot in mijn tenen.
Ondertussen al bekomen en onkruid gaan wieden in den hof, geen betere remedie.

Al een ros
donderdag 8 augustus 2013 - 18:28
svoffel

Svoffel

Het is hier zo stillekes,

Gisteren naar enkele huizen gaan kijken, en t'is ofwel de tuin die ok is, ofwel het huis...
Zullen nog vele bezoekjes moet doen.
Seffens naar de plaatselijke folklore gaan kijken, het start om 3 uur.

Zo dames, tot de volgende
zaterdag 10 augustus 2013 - 14:26
myriam56

Myriam56

Goeie middag SImone, , amuzeer je en niets doen dat wij ook niet zouden doen h
zaterdag 10 augustus 2013 - 14:29
patriciame

Patriciame


Hello Myriam, vandaag heb ik die recept van potison klaargemaakt, en heb er een foto van gemaakt, straks gaan we er van smullen, 'k weet zeker dat het lekker zal zijn Groetjes Patricia

Tuinbabbel

zaterdag 30 november 2013 - 13:47
myriam56

Myriam56

Dat ziet er fantastisch uit, ik heb er nog een gevulde in de vriezer zitten, ( bij wijze van experiment, hoe zal die courgette zich gedragen 1X ontdooit en gebakken !! een bergske blubber of echt nog iets fatsoenlijks...) we zien wel, in elk geval, hier kosten die courgette's een klein fortuintje 3 euro de kilo stonden ze eergisteren in het groentenrek van inter-march
zaterdag 30 november 2013 - 14:30
patriciame

Patriciame


Wow, 't was lekker, bijna alles opgegeten, 't zou voor vier personen kunnen zijn, daar ik geen mascarpone had, heb ik kaas door de deegwaren gemengd met een stuk boter, lekker dat dat was!!! Het moeilijkste was diene deksel uitsnijden van de potisson (heb hem 20 min laten koken op matig vuurtje)! Bedankt alleszins voor dit heerlijk recept
En ja , het boerderijtje van Minouke is h
zaterdag 30 november 2013 - 14:56
minouke

Minouke

Awel dat ik ga ik ook eens maken van zodra ik er vind in de winkel.


zondag 1 december 2013 - 16:19
myriam56

Myriam56

Hey Minouke... volgend jaar er zaaien en uitplanten, het zijn reusachtige maar hele mooie planten met mooie lelie-achtige bloemen ( mannekes en vrouwkes ) h
zondag 1 december 2013 - 17:45
svoffel

Svoffel

Dag iedereen,


Als ik dat zo zie krijg ik honger. Denk dat ik dit volgend jaar ook ga proberen. Ben je verplicht van er 2 te planten ivm de bestuiving? Is 1m2 voldoende of hoeveel plaats heeft dat nodig. Kan je die eventueel laten klimmen?

groetjes

zondag 1 december 2013 - 19:22
myriam56

Myriam56

Goeie morgen iedereen, .. Ik denk dat je die wel kan laten klimmen, maar dat je stelling waar ze tegen groeien heel stevig zal moeten zijn.... Aan zo een plant groeien denk ik mannelijke en vrouwelijke bloemen, maar pin je daar niet op vast Simone, want dat weet ik niet 100%...Theo zegt ook dat die vruchten redelijk zwaar worden en dat ze dan meschien aan het steeltje afbreken!!Meschien in een kuip ?, met voedzame grond...
maandag 2 december 2013 - 07:55
svoffel

Svoffel

Dag Myriam,


Ja, dat was ook mijn idee dat de vruchten uiteindelijk te zwaar zullen zijn. We zien het wel volgend jaar wat ik doe want die boontjes zou ik ook willen planten en veel plaats is er niet .

Veronderstel dat mijn terras dan wat kleiner gaat worden

Hier is het nog grijs buiten, 6 C
maandag 2 december 2013 - 08:37
erice

Erice

patisson kan heel goed als klimmer gebruikt worden maar dan mag je de vruchten echt niet groter laten worden dan 10 cm. dan zijn ze trouwens ook op zijn lekkerst en bovendien groeit de plant veel beter door en blijft vruchten produceren.

het zonnetje schijnt hier heerlijk en de vorst is weer weg [ uit het zicht in ieder geval]

veel plezier met het werken aan huis en tuin iedereen
dinsdag 3 december 2013 - 12:24
svoffel

Svoffel

Goede namiddag,


Van de zee vertrokken met een dichte mist, aangekomen in een zonovergoten landschap, wat is dat zalig.

T'is niet echt warm, 3 graden, maar met dat zonnetje erbij is het al bijna lente

Dank je wel Erice, ga het proberen volgend jaar, in een grote bak en dan laten klimmen. 10 cm is inderdaad groot genoeg en zoals Myriam schreef, ze werden gezet om hun sierwaarde.

Nog onze kleren op zijn plaats gaan leggen en t'is precies of we niet weggeweest zijn.

dinsdag 3 december 2013 - 14:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon