menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zomerse toestanden

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Het was hier lang zwaar bewolkt... en het hing er telkens met zijn voeten uit , dat we een stortbui over ons heen zouden krijgen, zo zwart zag het hier op bepaalde momenten, en we zitten in een dal, als er geen wind is, blijft die bui dus voor uren hangen, ik garandeer het , pret verzekerd !!
Dus met een bang hartje toch maar begonnen aan het bezetten van de tweede muur, het wou bij Theo niet zo goed lukken dus heb ik hem aan de 1e poortvleugel gezet... omdat de eerste muur al goed droog was.... en ik maar smeren...pfff ............. de voorkanten van de muren en ook de slag ( van 50 cm's zijn gedaan voor de binnenkant komen we prut tekort, maar daar gaan we geen 80 km's voor rijden, dat komt wel als we der nog eens moeten zijn )
Om een uur of drie was het een feit... alles was gesmeerd en afgewerkt en theo had zo danig de smaak te pakken, dat hij dus de bovenste vleugel van het eerste gedeelte ook geplaatst heeft, hij had geen zin meer in te gaan vissen , ondertussen heb ik een waske of twee gedraait ( en op het droogrek gehangen, en goulasch gemaakt ) dat is dus in het lang en het breed maar eigenlijk is dat gewoon eventjes ons kot binnen vliegen en aan een knop draaien of het scheel van de pot opheffen en eens roeren en snuffelen of het niet aangebrand is ,
Het werd dus vier uur, effekes genieten van ons werk met een wijntje en een knabbeltje ..... en genoten van de mensen die voorbij komen drentelen... met of zonder auto en maar gapen, en hunne kop omzwieren hihihihi.... den buurman staat om den haverklap aan zijn hekken en staat dan wat in het frans dialect te roepen, ik versta het niet allemaal, maar ik denk dat hij het vreed schoon vind ................Zelf de gekke buurvrouw heeft een kwartier hare verwilderde struik staan bewonderen stokstijf als een standbeeld en natuurlijk meer onze kant bekeken dan hare struik....
Eigenlijk , eerlijk gezegd, is het nog mooier dan ik eigenlijk gedacht had, het is momenteel nog h
zondag 30 juni 2013 - 20:51
svoffel

Svoffel

Goede avond Myriam,

Je ziet ik heb het al gevonden!

Gek he dat ze zo komen kijken, de poort zal in het dorp "the place to be" worden. hihihi

Wel 250
zondag 30 juni 2013 - 21:31
minouke

Minouke

Goh, amai dat ga chic zijn Myriam ik ben ook erg benieuwd van achter mijne struik naar de foto
Hier was het echt zomer vandaag, 't was nodig zeg.
Zoals gezegd met zus en schoonbroer naar Dina Deferme geweest en veel ideetjes op gedaan. Echt genoten van deze dag, goed gelachen natuurlijk
zondag 30 juni 2013 - 22:17
myriam56

Myriam56

Goeie morgen iedereen, het is hier een knalblauwe hemel, geen zuchtje wind en een heerlijk zonneke...(en ik hoop dat het bij jullie ook zo is, want dat is dus genieten )Hopelijk geraakt de poort vandaag af, en kunnen we ook nog het betonneke gieten die tussen de steunmuren moet komen om dus de vleugels vast te zetten in de grond....
Morgen als het effe kan, den tuin en naderhand lekker gaan vissen !!!
Zodra de poort een feit is zet ik hier als primeur een paar foto's
maandag 1 juli 2013 - 08:03
svoffel

Svoffel

Ook een goeie morgen,

Hier geen blauwe hemel, snif, richting binnenland, donker grijs, richting zee iets lichter. Hopelijk trekt het open, wind is er genoeg.
Jullie poort gaat hier beroemd worden , misschien ook in Melay en omgeving.
Je zou er een patent op moeten nemen. Door jullie besef ik pas hoeveel werk het is om een poort te maken. Kijk uit naar de "primeur".
Myriam, heb een kleine verbetering gedaan aan mijn vorige mail, ik bedoelde slaap en geen slaag he, 1 letterke maar een groot verschil. Slaag verdien je zeker niet.

De tuin van Dina heb ik zelf nog nooit gezien, wel verschillende reportages. T'is ook een juweeltje.
Ga seffens eens op haar website kijken.
Vandaag de keuken afwassen, kuisen, boodschappen doen voor de mama en al het een en ander klaarzetten wat ik morgen zeker niet mag vergeten!

Ben meestal zo gehaast om naar de Viroinval te rijden dat ik de helft vergeet. Zo heb ik al mijn handtas vergeten, toen heb ik daar alles ingestoken met het gedacht van zo heb ik ten minste alles bij.
Het goede van de zaak was toen dat ik geen aankopen kon doen, kaart en geld lag veilig in mijn handtas aan de zee.

Groetjes en tot de volgende

Simone
maandag 1 juli 2013 - 08:34
myriam56

Myriam56

Goeie morgen Simone , hahahahaha... ik had het wel begrepen hoor en we hebben er eens ferm om moeten lachen, ........ Ik tik ook fouten maar dat geeft niet.... Zo en nu aan de slag , met vers gewassen kleren .... tot straks meschien
maandag 1 juli 2013 - 08:38
svoffel

Svoffel

Et voila,

We komen eens piepen.
Al een geluk dat je het begrepen hebt, stel je voor die arme Theo, na een dag hard werken, nog zo een inspanning leveren

Het weer is toch nog meegevallen hier, de zon is erdoor gekomen, maar toch altijd die frisse wind hier aan zee. Daar hou ik niet van.
Alles staat gepakt klaar om te vertrekken morgen. Maar dat zal pas tussen 10
maandag 1 juli 2013 - 18:15
myriam56

Myriam56

Goeie avond iedereen ..... Simone we wensen je vanuit het zonnige frankrijk een gezellige avond !!! en voor morgen een veilige thuiskomst !!
De poort is bijna een feit, maar om een vierdelige poort af te hangen moet je wel ballen aan je lijf hebben en brains onder je haardos........ het ziet er gemakkelijk uit maar is het in geen geval !!!!!
Ons huishouden is groter geworden want ze hebben een piepkleine muizevanger binnen gebracht.... waarschijnlijk weer een wild nestje , van een poes aan petite Homme zijn kruipkot , het is een kleine filmster, als je haar voor raskat zou laten doorgaan zou iedereen het nog slikken ook !!De chili heeft lekker gesmaakt !! en theo is verduveld om de poort op haar plek te krijgen, ik wou in de tuin gaan werken maar de zware delen van de poort kan hij niet all
maandag 1 juli 2013 - 19:20
kerstkind

Kerstkind

Goede avond Myriam,
soms ben ik wel een beetje jaloers op jou.
Jij kunt h
maandag 1 juli 2013 - 20:36
myriam56

Myriam56

Goeie avond Jos
maandag 1 juli 2013 - 21:59
svoffel

Svoffel

Goede morgen,

Hier komen we een beetje naar de zon zoeken. Terug in Oignies gisteren, prachtige dag. Zon, heerlijk. Dochter was in het weekend komen genieten van de bossen en het goede weer.
Dus lekker op ons terras wat bijpraten. Ikke ondertussen met anderhalf oog naar de plantjes aan het kijken.
Zij kent me natuurlijk al en zei op een ogenblik, ok mama, nu mag je eerst naar de planten gaan kijken,
Dat is altijd het probleem van op 2 plaatsen te wonen, je kunt de planten niet echt goed verzorgen. De buurvrouw kijkt er wel naar, maar t'is ofwel te nat ofwel te droog.
Vermits ik geen waterkraan buiten aan het huis heb (te koud in de winter) kan ik ook geen druppel systeem leggen.
De namiddag is omgevlogen.

Jos
woensdag 3 juli 2013 - 09:02
myriam56

Myriam56

Goeie morgen Simone, ............ Gaan vissen is uitgesteld ik denk morgen, Theo wou de poort af, en de tuin moest ook dringend onder handen worden genomen, ik heb de schabben waar de zaaibakken op stonden buiten gezet... en daar staan nu dus om te beginnen nog wat tomatenplanten, en paprika's........ een deel is er toch naar de overkant ( gebuur verhuisd)
Deze nacht heeft het pijpestelen geregend.... nu is het over en zijn we klaar om een betonneke te storten.... , en dan is de poort klaar... ik ben echt super blij met onze vorderingen !!! zo ik zou zeggen werk ze M
woensdag 3 juli 2013 - 09:09
svoffel

Svoffel

Nog steeds regen, maar ja het is nog geen 6 uur. Zucht.

Hopelijk bij jullie beter weer dan is de beton op dit ogenblik een feit.

Ga je een bloemeke meesturen voor jullie harde werk. T'is mijn eerste gestekte roos.
Ben er apetrots op, weet niet welke het is maar het is een klein schattig ding. Ondertussen kijk ik nog eens buiten, yep, nog steeds regen.

Dada, blaas eens wat naar het noorden als de zon nog bij jullie zit.


waterige groetjes

Simone

Tuinbabbel

woensdag 3 juli 2013 - 15:27
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag Simone, als ik blaas zijn het ook blaaskes ........ dus ik zal eens zwaaien dat is beter, hier valt het sappig naar beneden.... goed voor den hof, en deze morgen was het zachtjes aan het regenen, dus hebben we toch beton gestort... met dat beetje water extra , wordt hij dan extra sterk !! ( is echt zo)Ik moet mijn violette staanbonen nog planten die staan van gisteren al in de week , maar ik was te moe om ze nog te planten.... nu elke stap die ik doe in de tuin is een kg slijk aan mijn voeten extra, tegen dat ik aan het kleine hekje ben weeg ik op zijn minst 10kg meer , maar het moet.... Ons klein prutske doet het goed, we zijn nog een beetje provesoir ingericht... want ze is eigenlijk een beetje binnen gesmeten.... maar het komt wel goed, we hebben in antwerpen nog kleine kenneltjes staan en een poezemand is vlug gevonden..... Ze ligt in een grote plastieke opbergbak in huis... dus sorry voor de donkere foto'....( ik denk dat ze 7 a 8 weken oud is de puntjes van haar oortjes zijn donkergrijs, en ook haar staartje verloopt van grijsbeige naar donkergrijs ...

Tuinbabbel

woensdag 3 juli 2013 - 15:56
svoffel

Svoffel

Merci Myriam,

De regen is gestopt en de zon is een paar keer komen kijken.
Kon ook niet verwachten dat je daar enkele uren aan een stuk staat te zwaaien, het hele dorp zou erop afkomen om te zien wat jullie nu deden....

Ik heb me dus nog even kunnen uitleven in mijn zakdoekje . Alles weggeknipt wat er niet meer mooi uitzag en ja, t'ziet er al beter uit, kaler maar toch beter.
Hoop dat de andere planten wat vlugger willen groeien.

Dat katje is echt een schoonheid, schattig. Versta dat je alles doet om het te redden.
Zit er heel goed in die mand, denkt dat dit zijn nieuwe villa is. Heeft prutske al een naam of is prutske de naam?

Heb je de bonen kunnen planten in de natte zware grond? Tegen dat je dan terug bent heb je 20 kg aan je voeten he, hahahaha.
Botten uitdoen is dan echt de vermageringskuur.
We gaan iets eten en dan in de zetel ploffen, vandaag was het een dag zonder veel fut.

Dada, tot morgen,

groetjes

Simone
woensdag 3 juli 2013 - 19:35
myriam56

Myriam56

Dag Simone, theo ligt al in zijn bed, ,na het betonneren in een hoopke gezakt.. hij heeft niet graag die natte toestanden, maar we willen de zaak goed kunnen afsluiten dus dat moest ook nog gebeuren h
woensdag 3 juli 2013 - 19:58
Boerke

Boerke

Twee

Tuinbabbel

zaterdag 13 juli 2013 - 07:27
myriam56

Myriam56

Goeie morgen ,Boerke!!
Zo een situatie kan all
zaterdag 13 juli 2013 - 08:36
Boerke

Boerke

En weet je wat voor mij hun eerste hit gaat zijn "Lady Bo
zaterdag 13 juli 2013 - 19:50
myriam56

Myriam56

Inderdaad.... een schril contrast met zijn broer "seute Boudewijn", want eerlijk gezegd... paola heeft toch ook escapade's uitgevreten... in een tijd, dat toch nog niet alles kon... blijkbaar de voorloopster van lady di , voor mij niet gelaten, ik schrijf niemand de wet voor.... maar je heiliger , dan heilig voordoen !!! ... en ocharme wij onozele belgen mogen weeral opdraaien voor alles.... In Brussel zien ze toch wel alles h
zaterdag 13 juli 2013 - 20:00
Boerke

Boerke

Wij hebben vandaag ook voor de toekomst gezorgd.
Confituur van rabarber,frambozen(gele en rode ) zwarte aalbessen en stekelbessen(rode en witte).Erwtjes gepeuld en in den diepvriezer gestoken.
Nu nog de rode bieten bezig . Opleggen in zoet zuur.
En morgen ; van de enkele kersen dat we hebben, nog opleggen op genever met een lepel suiker bij .

Op zijn Merchtems gezegd; "leut de boer'n na mei deussen( laat de boeren nu maar dorsen) . Betekend dat het goed is.
zaterdag 13 juli 2013 - 20:45
myriam56

Myriam56

GRoot gelijk !! ons bitterballen zijn allemaal op ook de fricadelle sausiskes... de tortilliachipskes.. met salsa.. het was allemaal om ter lekkerder.. hoe vettiger hoe prettiger , den adamo heeft met volle borst ( dus de speaker van de pc goed hard, en raam open) gekweeld, alle stompkaarsen die uit alle gaten en kieren te voorschijn zijn gekomen tijdens de opruim en kuisbeurt stonden strategisch opgesteld en de bovenste delen van ons poort wagewijd open.... wij hebben lekker romantisch gedaan, en hadden na een paar helse dagen van uitmesten ... groot plezier.... enfin .... onze champagne fles was redelijk rap uit, dus daarna aan de roz
zaterdag 13 juli 2013 - 22:22
minouke

Minouke

niet te letterlijk nemen h
zondag 14 juli 2013 - 09:30
svoffel

Svoffel

Minouke,


Ik denk dat Myriam een heel braaf mens is, maar dat ze vol met deugenieterij zit
zondag 14 juli 2013 - 10:27
myriam56
zondag 14 juli 2013 - 11:17
minouke

Minouke

Yes Simone.... Is het niet G.Gezelle die schreef (iets in die aard toch) dat je het kind in jou moet behouden? Heb ik altijd onthouden want die hou ik ook graag in leven dat klein Chantalleke

groetjes aan het klein Myriammeke en Simonneke
Chantelleke
zondag 14 juli 2013 - 14:53
myriam56

Myriam56

hahahahahahahaha............... mooie maar zeer droge rit gemaakt... Franse mensen zijn toch raar... geen enkel teraske.. niets nada... nougabollekes, dus nu een lekker fleske opengetrokken en den diepvries ingeduikeld voor een ferm stukske vlees , dat we straks op de bbq gaan leggen s
zondag 14 juli 2013 - 17:22
svoffel

Svoffel

Allee de deugenietjes hebben weer een heerlijke dag kunnen beleven.

Kom alles lezen maar ga niet teveel schrijven, aperoke + wijn laat zijn sporen achter

T'leven is inderdaad schoon, de lastige die probeer ik zo rap als mogelijk te vergeten.


Dada, slaapwel en morgen met een frisse kop opstaan
zondag 14 juli 2013 - 20:29
myriam56

Myriam56

Goeie avond Iedereen, Simone zal waarschijnlijk .... al half op 1 oorke liggen... en wij gaan zorgen dat we even slecht kunnen schrijven als haar... wij zijn nog maar pas begonnen met onze natjes, de droogjes waren enorm lekker..Vleesje allemaal op, met gepofte petatjes van de gril, de groten hond het been , de drie andere kleintjes de peuzeltjes... en wees gerust het heeft hen ook gesmaakt.... Ons Molly is volledig op haar gewicht.... en als je haar roept omdat die kleine deugeniet overal in en onder kruipt.... antwoord ze met miauw en komt naar je toe.... ongelogen waar!!!... De hondjes die laten ons in zulke toestanden zoeken, en nog eens zoeken, laten ons een schorre keel roepen en als ze goesting hebben komen ze pas te voorschijn !!! Het kleine ding is echt onze super lieveling geworden...Het is echt het zonneke in huis, hopelijk bijt ze niet teveel kapot !!!
Zo we gaan nu dat alles gelezen is nog lekker wat buiten zitten !! genieten van he super weer !!! en de hortensia's waarvan sommige al volledig in de bloem staan, ik vind hun takken met blaadjes wat aan de magere kant... ik zou ze voller willen hebben, darentegen zijn sommige bloemen al reuze groot, als alles volgroeit zal zijn zal het echt overdonderend mooi zijn en toch eenvoudig !!
Voor iedereen ... geniet ervan Simone slaap lekker
zondag 14 juli 2013 - 20:38
minouke

Minouke

ja Simone... snurkt al doe het licht maar uit

tot morgen
zondag 14 juli 2013 - 21:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon