menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een vogel die lacht

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

Regelmatig hoor ik een vogel die lacht, echt een ahahaha
lijkt toch nog anders dan een spotvogel.

Geluid spotvogel http://www.vogelvisie.nl/soort/spotvogel.php

Hier zijn wel spreeuwen, kouwen en kraaien, naar het schijnt zouden die geluiden kunnen imiteren.

gr
Chantal


woensdag 15 mei 2013 - 21:06
Bombycilla

Bombycilla

Groene specht of Zwarte specht
woensdag 15 mei 2013 - 21:17
Marei

Marei

Die lacht ons ook dagelijks uit (en zo nu en dan toe), dat is de groene specht, Chantal.
woensdag 15 mei 2013 - 21:18
minouke

Minouke

Bedankt , dikke merci dan is het de groene specht want die hoor ik tokken en heb hem al gezien.
Ik wist niet dat die zo kon lachen

gr
Chantal
woensdag 15 mei 2013 - 21:23
Marei

Marei

Die je hoort tokken, dat is de grote bonte specht. (Vermits je met "tokken" hakken bedoelt) Die verrampeneert hier alle mezenkastjes! Maar we zien hem (en haar) zo graag!
woensdag 15 mei 2013 - 21:39
minouke

Minouke

Hoe doen jullie dat toch om al die vogels te kennen? ben er zowat jaloers op.
woensdag 15 mei 2013 - 22:12
Marei

Marei

Denk maar niet dat wij "al die vogels" herkennen aan hun zang, voor het uiterlijk ligt een vogelgids paraat; er zitten hier best veel vogels en als je er een beetje op let leer je ze op de lange duur wel (een beetje) kennen.
woensdag 15 mei 2013 - 22:59
erice

Erice

Zo'n lachende vogel is inderdaad een groene specht. Ik heb ook elk jaar een broedend stel in mijn tuin en sinds twee weken is er een jonkie zoals elk jaar... Dan zie je eerst vader, moeder en de baby scharrelen langs het pad op zoek naar miertjes en andere beestjes en nu na twee weken komt de kleine alleen. Vanmiddag toen het zonnetje scheen was ze er ook en kon je mooie geelgroene rug duidelijk zien en het mooie rode koppetje. Ja ik ben heel erg blij dat ze elk jaar in mijn tuin lopen......
woensdag 15 mei 2013 - 23:01
Bombycilla

Bombycilla

na 16 jaar broedvogelinventarisatie en het geven van vogelexcursies zijn de meeste
vogeltjes geen probleem meer.
de aparte laat ik aan de echte kenners over
woensdag 15 mei 2013 - 23:46
minouke

Minouke

dus veel letten en luisteren 't is waar sinds we hier wonen dat ik er al meer kan herkennen.
Nu weer 2 spechten bij si.


groetjes en bedankt
Chantal
donderdag 16 mei 2013 - 09:22
Boerke

Boerke

Er zijn sites waar de soorten en hun geluid op staan. En vooral goed luisteren.
De volgende is zo een site : http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels/ .
Er zijn nog verschillende hoor . Maar bij deze staan ze nog eens onderverdeeld waar ze voorkomen.
Moest je de site kennen van tuinadvies daar staat ook ergens iets op van vogelgeluiden. http://www.tuinadvies.be/vogelgeluiden_en_zangvogels.htm .
donderdag 16 mei 2013 - 11:08
minouke

Minouke

Bedankt Boerke, ik gebruik nog een andere site met geluiden, zijn er nog verschillende maar wat ik niet kende was die van Tuinadvies nee
donderdag 16 mei 2013 - 12:45
Boerke
donderdag 16 mei 2013 - 12:55
minouke
donderdag 16 mei 2013 - 15:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon