menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ons krolse poes

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

weet iemand hoe lang een krolse poes kan weg blijven?
Cleo (8mnd) is buiten geraakt en is sinds 5u gisterennamiddag niet naar huis gekomen. Het was de eerste keer dat ze buiten ging, vraag me af of ze nog haar weg naar huis zal terugvinden.
We waren van plan om haar te laten steriliseren maar te laat.
Ben al gaan zoeken maar geen nieuws.
Ik dacht dat het alleen de katers waren die wegliepen maar de vrouwtjes ook precies, en ze zal ver moeten gaan want al de katers in de straat zijn onzijdig gemaakt. Ze zal vele plantages moeten doorlopen vooraleer ze
maandag 6 mei 2013 - 21:21
danny2

Danny2

Meestal gaan de kattinnen niet ver weg, de katers zoeken ze wel op, die kunnen een krolse kat ruiken tot op een kilometer ver en komen dan wel tijdig langs.
Als ze echt honger krijgt zal ze wel snel haar eetbakje komen opzoeken.
Daar ze pas de eerste keer buitn komt kent ze nog niet goed haar omgeving en als de wind dan draait ruikt ze haar thuis ook niet meer zo snel, normaal zou ze na drie dagen toch zeker terug moeten zijn als niemand ze opgepakt heeft.

We zullen duimen dat Cleo snel terug bij de Minoukes is,

groetjes danny
maandag 6 mei 2013 - 21:33
minouke

Minouke

Bedankt Danny, hopelijk dus met hulp van de wind.
Ik heb nu al wat meer hoop.
Door iemand opgepakt denk ik minder omdat iedereen in de straat haar kent en de huizen die verder staan al te ver zijn voor zo een klein poesje, denk ik toch.

gr
Chantal
maandag 6 mei 2013 - 21:39
molleke32

Molleke32

oh minouke en cleo, zo'n klein raskatje dat spreekt natuurlijk iedereen aan he , gelukkig dat je in een rustig straatje woont...
dinsdag 7 mei 2013 - 06:27
minouke

Minouke

Hoi Vicky, maar de buren zullen het wel niet doen, iedereen hier heeft 2 tot 3 katten, hopelijk niet de plukkers dan.
Afwachten h
dinsdag 7 mei 2013 - 06:53
annis

Annis

Chantal ik hoop dat ze gauw haar weg naar huis terug vind.

Annis
dinsdag 7 mei 2013 - 14:49
minouke

Minouke

ja Annis ik ook, hopelijk vind ze gauw een gepaste minnaar
dinsdag 7 mei 2013 - 14:52
molleke32

Molleke32

Als er kleintjes van komen belt ge maar he
dinsdag 7 mei 2013 - 18:50
minouke

Minouke

dat zal ik doen als ze maar terug komt ons tienermoeder.
dinsdag 7 mei 2013 - 18:59
minouke

Minouke

JOEGOEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cleo is terug, hongerig maar nog altijd krols

ik heb al direct een afspraak om een abortus en een sterilisatie.

Wat ben ik blij! blij! blij!
woensdag 8 mei 2013 - 10:28
molleke32

Molleke32

oh schitterend!!! hoe abortus?? ik wou daar wel 1tje van he
Ale maar goed dat ze veilig en wel thuis is!!
woensdag 8 mei 2013 - 10:38
minouke

Minouke

maar als ze nog altijd krols is, is dat niet omdat ze geen ventje gevonden heeft? all
woensdag 8 mei 2013 - 11:34
Gespeel

Gespeel

Ik ben heel blij dat ze terug is minouke!
woensdag 8 mei 2013 - 12:17
minouke

Minouke

ik ook Gespeel, ze is precies doodop nu
woensdag 8 mei 2013 - 15:39
jamssen

Jamssen

Gelukkig is ze terug, laat haar maar lekker uitrusten nu.
En goed de deuren sluiten, dat ze niet weer weg kan.

groetjes mlouise
woensdag 8 mei 2013 - 20:40
Boerke

Boerke

Minouke,ik ben ook content dat uw poes terug is. Ik weet wat het is.
Onze kater was zo eens enkele dagen weg. Wij dachten ook op liefdesronde . Tot onze zoon in de tuin van de buren een kat hoorde janken. Hij riep zijn naam en jankte nog harder.Wij waren zeker dat het de onze was. Wij gingen bij de buren vragen en ja hoor,hij zat in een tuinhuis onder een kast . Dus opgesloten.
Wij hebben hem dan ook gekastreerd maar zijn liefdesronde doet hij nog wel verder.Vanaf dan komt hij na + 9 jaar iedere avond thuis slapen.

Tuinbabbel

donderdag 9 mei 2013 - 08:57
Boerke

Boerke

Ons Trixi is twee jaar jonger en is gesteriliseerd. Vanaf toen komt ze niet meer de tuin uit. Ze is meer familiair geworden,een huiskat geworden.Maar OH W

Tuinbabbel

donderdag 9 mei 2013 - 09:01
minouke

Minouke

MLouise, dat doen we ook hoor, goed de deuren toe houden want ze is vlug.
Nog een geluk dat het minder warm weer is. Morgenvroeg is het haar big-day

Ik vind toch ook Boerke dat castreren/steriliseren hun meer huiskat maken, Nero is ook gecastreerd en blijft nu in de tuin.
Dat is meer een tuinkat, zit graag buiten.
donderdag 9 mei 2013 - 10:04
jamssen

Jamssen

Zeker weten dat ze daar meer een huiskat van worden, wij hebben alle 3 de poezen
gesteriliseerd en ze komen niet buiten en willen dit ook niet echt .
We hebben er 1 die als wij zelf buiten zitten wel buiten wil, maar de andere 2 talen er niet naar.

groetjes mlouise
donderdag 9 mei 2013 - 10:41
annis

Annis

Chantal gelukkig is ze terecht. Ik zou diep ongelukkig zijn als mijn kat niet meer zou komen opdagen. Mijn pas overleden poes wilde altijd graag naar buiten zodra het weer beter werd maar de andere die taalde er niet zo naar maar nu ze alleen is merk je toch dat ze nu graag naar buiten wilt. Maar alleen onder begeleiding van ons.

Ann
zaterdag 11 mei 2013 - 13:21
minouke

Minouke

't is zo Annis, ik zocht overal en werd er moedeloos van.
Nu is ze gesteriliseerd en ze lijkt er zelfs geen last van te hebben.
't Is zo een lieveke.

groetjes
Chantal
zaterdag 11 mei 2013 - 19:00
Marei

Marei

Eind goed, al goed dus Chantal voor jou en je kleine CLEO. Wij hebben drie katten, de twee jongste zijn nog geen twee jaar oud, ze zijn allemaal gesteriliseerd v

Tuinbabbel

zaterdag 11 mei 2013 - 20:56
minouke

Minouke

lijken mekaar wel goed te verstaan. die 3 schatten.
Hier onze Nero (14jr) ook gecastreerd moet van Cleo niet veel hebben.
Die slaapt 's nachts ook liever buiten in de zetel onder het afdak.
Cleo lijkt eerder een binnenkat of eerder een schootkat
zaterdag 11 mei 2013 - 21:39
Marei

Marei

Chantal, dat hebben wij ook meegemaakt! We hebben eerder een jong katje genomen en dat was haat en nijd met Mollie (toen 10 jr). Nadat dat jonge katje helaas aan een nierziekte overleed, hebben we TWEE kittens in huis gehaald. Die twee hielden elkaar bezig en vielen Mollie niet lastig. Ze kon helemaal op haar gemak aan ze wennen en nu is zij op haar leeftijd van bijna 13 jaar speelser, aanhankelijker en liever dan ooit tevoren. En, zoals je kunt zien: het zijn drie dikke vrienden.
zaterdag 11 mei 2013 - 22:31
minouke

Minouke

ik denk dat het ook zo iets is, Cleo wilt spelen met haar en onze bompa wilt rust hebben
zondag 12 mei 2013 - 07:39
myriam56

Myriam56

Ik heb een paar dagen geen tijd gehad,Ik heb blijkbaar heel wat gemist wij hebben ondertussen een vlaams koppel leren kennen, per ongeluk paf, in de Lidl.... en het was van den eerste keer prijs, gezellig en veel raakpunten, zij wonen al 10 jaar in bourbonne het was niet deze zondag ( dus gisteren) maar de zondag ervoor, dat we bij hen geweest zijn.... een heel groot huis, een chambre d'hotes, en we hadden beloofd om een paar spiegels te gaan ophangen ( die al drie jaar op de grond stonden) en een paar sloten te vervangen.ondanks ons veel werk, konden we het niet laten... omdat ik nogal veel lobelia's had, heb ik haar een goeie klomp met wel 100 plantjes cadeau gedaan, ik heb in de plek ooievaarsbek ( geraniums ) gekregen die als bodembedekker gebruikt wordt, met paars,rodachtige ,mauve bloemekes en die planten ruiken ook, het schijnt ook goed tegen muggen te zijn.... ook nog wat laurierstruiken, en vetplantjes.... de geraniums heb ik gisteren uitgeplant, om 17 uur is het beginnen regenen, en het regent nog steeds
maandag 20 mei 2013 - 21:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon