menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn nieuw kweekkasje

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

Ik heb eindelijk ook een kasje voor mijn stekjes en zaailingen, ben er zo blij mee
't Is een muurkasje, maar ik moet het nog leren gebruiken. Het staat op het zuiden en westen, goed beschut van oosten en noorden. 's morgens bij goed weer zet ik alles open en 's avonds weer dicht.
Moesten jullie tips hebben laat maar komen

Hier staat ze si, met een bakje zaailingen van Digitalis parviflora 'Milk Chocolate', stekjes van Salvia, snoeptomaatjes...

[afbeelding verwijderd niet-https]

en 's avonds moeten ze gaan slapen... deurtje toe

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes
Chantal
donderdag 2 mei 2013 - 19:20
erice

Erice

Oh mooi.... heerlijk om te kunnen gebruiken.... ben lichtelijk jaloers zou ik ook graag hebben.....Veel succes ermee.....
donderdag 2 mei 2013 - 22:24
Marei

Marei

Wij hadden je eerdere verhaal gelezen en dachten bij een muurkasje aan iets anders; maar ook met dit kasje heb je natuurlijk meer mogelijkheden; het is veel beter dan dat getob binnenshuis, hier krijgen je plantjes voldoende licht en groeien daardoor beter op maar pas wel op voor verbranden!
En h
donderdag 2 mei 2013 - 22:25
myriam56

Myriam56

Goeie avond... iedereen... dat ziet er een stevig geval uit....
Je zal verschieten hoe vlug iets ontkiemt... in zo een kas... drie dagen geleden kleine witte pompoentjes geplant... en die staan nu al met hun rugske boven het zand!!! succes... M.
donderdag 2 mei 2013 - 23:44
minouke

Minouke

Marei, over dat verbranden?, moet ik het kasje dan beter ergens anders zetten?
meer schaduw?

Erice en Myriam, zal nog wel moeten leren gebruiken maar zal al gemakkelijker en beter gaan dan binnen in huis denk ik. De zaailingen groeiden allemaal scheef naar het licht, zal nu niet meer gebeuren.

Zal plezant zijn als ik aan mijn stekjes ga beginnen, ik heb al zo een paar in gedachten

vrijdag 3 mei 2013 - 06:35
Marei

Marei

Het is natuurlijk fijn als dat kasje zo licht mogelijk staat, maar midden op de dag, bij felle zonneschijn moet je er op bedacht zijn dat de boel niet staat te verbranden, dat is n.l. z
vrijdag 3 mei 2013 - 07:23
minouke

Minouke

heel erg bedankt Marei, zal dat dus in het oog houden.

gr
Chantal
vrijdag 3 mei 2013 - 15:01
molleke32

Molleke32

oh tof chantal, dan heb je weer wat meer mogelijkheden he
vrijdag 3 mei 2013 - 17:28
minouke
vrijdag 3 mei 2013 - 18:12
Adrienne

Adrienne

Ooooh leuk, nu krijg je de stekkriebeltjes ook nog hi,hi
Nog efkens en je begint speciallekes te zaaien
Succes !!!

vrijdag 3 mei 2013 - 21:26
minouke

Minouke

ja Adrienne, beetje bij beetje komt het erin, wel geen gemakkelijke branche in onze hobby
zaterdag 4 mei 2013 - 07:53
Jeannette1

Jeannette1

Ja Chantal, misschien niet altijd even makkelijk maar wel zeer fijn en vreugdevol!
Zelf ben ik jaloers op iedereen die het zelf allemaal kan doen.

Genietende groetjes,
Jeannette
zaterdag 4 mei 2013 - 14:09
minouke

Minouke

Ja Jeannette dat is ook zo.
Vroeger lukte het nooit en nu heb ik toch al een paar plantjes kunnen kweken.
Zal nu nog gemakkelijker gaan met het kasje.

lieve groetjes
Chantal
zaterdag 4 mei 2013 - 19:05
myriam56

Myriam56

Het heeft hier gans de nacht serieus geregent.... Theo is er van wakker geworden, ik niet... door mijn medicatie slaap ik daar los door... ( als ik geluk heb)maar ik zag het deze morgen in de eerste plaats aan de smeerlapperij dat weeral op de straat lag... het zal weer eens kantje boordje geweest zijn... en later op de morgen toen we om fotopapier gingen naar Jussey, zagen we dat de uiterwaarden ( meersen) blank stonden... alles is weer verzadigt....
Ze ( de meteo dus) hadden voor vandaag ook gans de dag regen voorspelt, maar dat is gelukkig achterwege gebleven.... toen ik justekes na de middag de grote serre open ritste( want het is met twee tiretten) kwam de vochtige hete tropische warmte me tegemoet.... theo sputterde toen hij de serre binnen kwam... en zijn brilleglazen volledig vol dampte hihihihi.. nu groeit echt alles in tgv-stijl, drie dagen geleden mini-pompoentjes gezaaid( ze hebben wat weg van ufootjes) en die zijn nu echt al redelijk groot ze staan al vier cm's boven hun potje... de stokrozen zijn ontkiemt, de spruitjes die ik gezaaid heb staan uit, de nieuw gezaaide tomaten moet ik nog eens verpotten.. want ik ga wachten tot na de ijsheiligen om ze buiten te zetten, maar ze zien er nu erg robust uit, heel anders dan mijn eerste magere sprietjes, waar ik zo zielsgelukkig mee was , ( maar kapot gevrozen zijn)Ik ben wel de eerste van het dorp die al spinazie heeft uit staan en de plantajuin ook al redelijk groot is.... ik ben echt superfier..... want mijn tuincapriolen zijn eigenlijk nieuw.... m.
zaterdag 4 mei 2013 - 20:45
minouke

Minouke

ik heb zaailingen van Digitalis parviflora Milk Chocolate, maar die staan nog in zaaigrond en weet niet goed wanneer ik die moet overplanten in goede grond.
Ze hebben al 5 piepkleine blaadjes op een nog fijn wit steeltje.
zondag 5 mei 2013 - 10:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon