menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik ben ook begonnen met zaaien

Ga naar meest recente reactie

Bowie

Bowie

Deze morgen gezaaid:grasanjers spooky, digitalis lanata, eremurus robustus, vuurwerkplant, tacca, euphorbia obesa, brugmansia en datura paars. Alles in de verwarmde propagator gezet behalve de grasanjers.

Sla in een gewone propagator gezaaid en buitengezet.

En nu afwachten wat er bovenkomt.
dinsdag 27 februari 2007 - 21:44
nientje

Nientje

ga er ook aan beginnen, het begint te kriebelen als ik dit allemaal lees
nientje
dinsdag 27 februari 2007 - 22:00
Bowie

Bowie

Tja Nientje, in de tuin kunnen we niet werken, we zouden er bijna verzuipen.
Dus moeten we wel binnen beginnen met zaaien.
dinsdag 27 februari 2007 - 22:06
lisa

Lisa

ben zelfs ook al druk met zaaien ,nu is het toch de beste tijd -druk-druk
ik de tuin is het niet te doen, men gaat echt in de grond centimeters naar beneden

groeten
lisa
dinsdag 27 februari 2007 - 23:16
Tomateboer

Tomateboer

Het kriebelt inderdaad heel erg he ...
Maart staat voor de deur en dus gaan we stilaan beginnen he.
grt
Angelo
woensdag 28 februari 2007 - 07:29
an

An

wie weet voor mij de juiste verhouding on stek zaaigrond zelf te maken,
was toch iets met pot grond samen met ...........
en kan je dat zo bij gama halen of zo.
en moet je dat zaai grond alleen gebruiken bij zaaien?
en als je gaat verspenen kan het dan in pot grond
wie heeft er voor mij duidelijke uitleg ,
dan ga ik ook beginnen.
ik heb nu een zak zaai/stek gehaald bij randzijn.(tuincentra)
20 liter voor 6,- euro dat vond ik wel duur als je heel wat te zaaien hebt.
ben al verschillende bakjes aan het verzamelen voor te zaaien.
wanneer mogen de zaailingen naar buiten en in de grond of pot,
niet dat ik nou zon leek ben maar het gaat bij mij altijd fout ,komt prima op hoor wat ik
zaai ,maar daarna krijg ik noooit zon plant wat ik hebben wil blijft zo klein.
voor bij mijn deur staan nog bakken had alleen de oude planten uit gehaald met het iedee
de rest komt volgend jaar wel daar groeien ineens violen in van vorig jaar allemaal nu planten
dus dat scheelt al weer om te zaaien zie een stuk of 7 nieuwe plantjes.
gr an
woensdag 28 februari 2007 - 09:49
an

An

en waar zetten jullie alles wat je hebt gezaait, neer kan moeilijk mijn vensterbank volproppen,
die staan vol met planten.
gr an
woensdag 28 februari 2007 - 10:18
Tine

Tine

Ik ben vanmorgen al weer bij de Aldi geweest en heb daar kasjes met kruiden en minitomaten meegenomen. De tomaatjes zijn voor de kleinkinderen ,dan kunnen ze ook zelf wat doen.

Tine.
woensdag 28 februari 2007 - 11:38
Bowie

Bowie

Dat is dus alleen maar in de Aldi in Nederland!!!
woensdag 28 februari 2007 - 12:20
Tine

Tine

Tania niet zo boos kijken, de Aldi bij jullie krijgt dat ook nog wel denk ik.


Tine.
woensdag 28 februari 2007 - 12:53
annis

Annis

Wij wonen vlak bij de Duitse grens 5 min. In Duitsland hebben ze de aanbiedingen meestal een week later maar niet altijd alles wat we hier hebben. Ik weet niet hoe dat in Belgie is.
Ben ook al bezig met zaaien nu staat alles boven op 2 lege kamers bij het raam. Straks als alles verspeend is gaat het naar buiten onder de terrasoverkapping.

Annis

woensdag 28 februari 2007 - 13:19
Bowie

Bowie

en waar zetten jullie alles wat je hebt gezaait, neer kan moeilijk mijn vensterbank volproppen,
die staan vol met planten.
gr an


Overal waar een plaatsje is, potten zetten. Bij mij staan er in de veranda, de garage, de serre, mijn bureau, tot zelfs in de living.
Een aantal staan ook buiten op het terras, ook onder de overkapping.
woensdag 28 februari 2007 - 13:41
Tine

Tine

Ik heb hier thuis ook al ruzie. Overal staan potjes en ik heb nog lang niet alles uitgezaaid. Nu heb ik zelfs één kamer leeg moeten maken omdat mijn jongste kleindochter ( 3 maanden)een paar dagen komt logeren. Nu staat dus ook de badkamer afgeladen vol. Ik denk dat ik mijn oren volstop met watten, zodat ik het gemopper niet kan horen. Nou ja, nu gemopper en straks complimentjes. Ik heb dus nog wat moois in het verschiet.

Tine.
woensdag 28 februari 2007 - 14:20
martine

Martine

ann,

ivm je vraagje samenstelling zaai en stek grond staat er bij "bloemen en planten " onder het item compost , een antwoord hierop; het begint met vraag over GFT bak, maar komt uit bij deze samenstelling. ik denk dat dit een antwoord op je vraag is.
groetjes, Martine
woensdag 28 februari 2007 - 14:57
annis

Tekst aangepast

Annis

An, als ik geen kant en klare zaaigrond koop meng ik 2/3 potgrond met 1/3 fijne zand. Verspenen doe je de plantjes als het 2 echte blaadjes heeft dus niet de kiemblaadjes.Dan zet ik deze in gewone potgrond. Als het weer het toelaat zet ik ze even buiten maar tegen de avond gaan ze weer naar binnen. Na de kans op nachtvorst dus half-eind mei zet ik ze op de plaats van bestemming in de volle grond.

Annis
woensdag 28 februari 2007 - 16:32
Maxpowa

Maxpowa

Tania niet zo boos kijken, de Aldi bij jullie krijgt dat ook nog wel denk ik.


Tine.


En volgende week hebben ze erg mooie bloempotten in zink:
http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_10/OFF15.HTM

Zo een langwerpige hebben wij vorig jaar meer dan het dubbele betaald, nu meer intresse in de vierkant en ronde

Steven
woensdag 28 februari 2007 - 17:00
Tine

Tine

Zie je Tania, dat hebben jullie dan weer en wij (nog ?) niet.

Tine.
woensdag 28 februari 2007 - 18:19
an

An

okee dank je wel voor de informatie,aleen ze gaan bij mij ook nog is vanaf 13 mrt. t/m 13 april renoveren ruimen eruit van het hele huis ze moeten in de badkamer zijn wc zolder overal en dan moet ik ook nog mijn plantjes kwijt ik hoop dat ze met die ramen gauw opschieten want alles moet er af gordijnen planten enz, door het hele huis heen en ze moeten ook op zolder zijn echt overal.dus ik moet maar even kijken hoe ik het ga doen


dus zodra ze verspeent zijn mogen ze overdag naar buiten als het vorst vrij is en savonds weer binnen halen als ik het goed begrijp.
gr an


en die zilverkleurige bakken zijn mooi ja die hebben wij niet.
ik heb lavendel en vlinderbloemen gehaald.
misschien dat ik die mini tomaatjes nog haal,
ik dacht dat ik die nog had , ik had die gekregen.
gr an
woensdag 28 februari 2007 - 21:00
an

An

An, als ik geen kant en klare zaaigrond koop meng ik 2/3 potgrond met 1/3 fijne zand. Verspenen doe je de plantjes als het 2 echte blaadjes heeft dus niet de kiemblaadjes.Dan zet ik deze in gewone potgrond. Als het weer het toelaat zet ik ze even buiten maar tegen de avond gaan ze weer naar binnen. Na de kans op nachtvorst dus half-eind mei zet ik ze op de plaats van bestemming in de volle grond.

Annis

annis is dat fijn zand overal te koop zo ja waar bv gamma of ook tuin centra en heeft iedere tuincentra dit of kan je het alleen bij een bouwmarkt halen
heb je ook nog een andere naam voor fijnzand.is dat zandbad zand of zo
gr an
woensdag 28 februari 2007 - 21:06
annd6

Annd6

Ja, hier gaat dat ook zo: op elk vrij plaatsje staan dan potjes, in het hele huis.
Gelukkig heb ik een tolerante partner
Als alles goed gaat staat hier vrijdag een serre recht! Dan zal het pas echt hard gaan kriebelen!

Groetjes
Ann
woensdag 28 februari 2007 - 21:37
Bowie

Bowie

CITAAT:
">#666666;'>
Tania niet zo boos kijken, de Aldi bij jullie krijgt dat ook nog wel denk ik.


Tine.


En volgende week hebben ze erg mooie bloempotten in zink:
http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_10/OFF15.HTM

Zo een langwerpige hebben wij vorig jaar meer dan het dubbele betaald, nu meer intresse in de vierkant en ronde

Steven


Jamaar Steven, probeer daar maar eens gaten in te boren voor het overtollige water. Ik houd me wel bij plastieken bakken, is weliswaar niet zo mooi.



Voilà, ik ben al aan 't lachen.
woensdag 28 februari 2007 - 21:46
Bowie

Bowie

Als alles goed gaat staat hier vrijdag een serre recht! Dan zal het pas echt hard gaan kriebelen!

Groetjes
Ann


Ha Ann, heb jij eindelijk een glazen serre?
woensdag 28 februari 2007 - 21:46
annd6

Annd6

Ja! Niet te geloven hé, ik had het niet zo snel verwacht maar ik heb er een op het net gevonden voor een goede prijs én de juiste maten, dus dat kon ik niet laten schieten!
Vrijdag komen mensen helpen ze recht te zetten, hopelijk gaat alles goed, duimen maar.
Tijdens het transport is er één raampje gesneuveld maar dat is vind ik een goed resultaat, als ik zo eens rondhoor, gaat er haast altijd wel iets stuk.
Deze zomer staan mijn tomaatjes onder glas! Ik kijk er naar uit!
Groetjes
Ann
woensdag 28 februari 2007 - 21:52
sylvain

Sylvain

Ik denk dat ik Tania ga volgen van boven tot i n de kelder maar vol zetten ik kan er niet op komen van achter en van voor ook niet van het water als ik nu iets moet inzetten rot het zodus maar by de buren de rest zetten die heeft een hele grote serrè en dan zal het wel lukken groetjes en dag
woensdag 28 februari 2007 - 22:37
an

An

ik zal ook moeten kijken hoe ik het neer moet zetten.
had ik maar zon serre wel makkelijk
en warmer als buiten.
en maar hopen dat die renevatie gauw voorbij is ,ik krijg er nu al pijn in mijn buik van wat me te wachten staat.
maar ik ga vanaf vrijdag ook een poging wagen.
met zaaien
gr an
woensdag 28 februari 2007 - 22:52
sylvain

Sylvain

Rustig aan beginnen he An er zal nog wel een beetje kou weer komen denk ik of zouden we er zo van af komen maar de zaden die de grond in moeten kan ik niet zaaien het is zo nat maar myn bakjes daar ben ik stilaan met bezigen Fons heeft gezegd dat ik myn klavers of oxalis mag gaan inpotten dan zyn we vertrokken als de nagels en de handen maar zwart zien , want ik kan niet met handschoenen werken voor te zaaien en te planten groetjes en dag
woensdag 28 februari 2007 - 23:03
an

An

nee ik ook niet ik doe het ook liever met blote handen alleen in de tuin zelf gebruik rubbere dokters handschoentjes.
en ik heb gehoord dat we nog sneeuw krijgen maar wanneer weet ik niet was met het weer bericht vande week.
gr an
woensdag 28 februari 2007 - 23:31
Angelo

Angelo

mijn slaapkamer raam heeft een brede vensterbank, maar is gericht op het noorden, 's morgens heeft ze even de ochtendzon, en 's avonds de avond zon, kan ik hier ook potjes met zaadjes zetten?
donderdag 1 maart 2007 - 17:27
an

An

ikben ook begonnen met zaaien,ik heb nu geraniums en lavendel en vlinderbloemen mix en kalabassen,en chinese anjers gezaaid ,in het weekend ga ik verder staatnu bover mijn verwaring op de vensterbank 5 bakjes.
vroeger deed ik dat ook maar toen kwam er helaas nooit wat in de tuin want het deed het niet meer het ging altijd mis.
dus afwachten maar.
gr an
vrijdag 2 maart 2007 - 20:41
an

An

de mijne komen al boven van de geranium en vlinderbloemen.lavendel ed behalve van de pompoenen nog niet
gr an


wel snel,die vlinder bleomen kwamen na 3 dagen al boven.
en nu de kunst om ze mooi inde tuin te krijgen ,
wat zaaien lukt wel maar nu de rest nog
worden alle plantjes als ze meer dan 2 blaadjes hebbben verspeentgeen zaaiblaadjes maar de echte.?
woensdag 7 maart 2007 - 11:08
an

An

moet ook even kijken , waar ik ze neer zet want van af 20 mrt t/m 10 april zit ik in de renavatie gaan mijn ruiten ed er uit en komen ze in en uitlopen van de woning bouw keuken slaap,douche zolder overal.
heb er geen zin in maar je moet wel.
gr an

want ik wil meer zaaien
woensdag 7 maart 2007 - 11:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon