menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik wil mij even voorstellen

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Ik ben Myriam, ben 56 jaar in pre-pensioen, en samen met mijn partner hebben we in de champagne-streek een grote boerderij gekocht... ( eigenlijk een bijna ruine,)die we aan het opknappen zijn...
De tuin die er bij hoort, bestaat 80 procent uit zware kleigrond.... het tweede stuk van onze tuin ( hebben we achteraf nog bijgekocht, is blijkbaar al meer gecultiveerd en is zandgrond)
Wij zijn beiden analfabeten op het gebied van tuin, zowel een groententuin, bloemenweelde als fruitbomen gras enzovoort...
Omdat hier bij de geburen letterlijk alles groeit en bloeit.... zouden wij ook héél graag lekkere zelfgekweekte groenten en ook fruit willen telen,en ben ik dus super-blij dat ik door te zoeken naar koffie-dras ( compost-item) dit forum heb gevonden...
Want geloof me vrij, we zullen veel goeie raad kunnen gebruiken , van mensen met ervaring.[afbeelding verwijderd niet-https]

Tuinbabbel

donderdag 1 november 2012 - 17:08
kerstkind

Kerstkind

Hee Myriam,
allereerst een warm welkom op dit leerzame en familiaire tuinforum.
[afbeelding verwijderd niet-https]
En wat een uitdaging zo'n hoeve in Frankrijk! Daar zullen jullie nog wel menig jaartje de handjes aan vol hebben nietwaar?
Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes met het opknappen v.d. woning en het inrichten en cultiveren van jullie tuin.
Plaats zo af en toe eens een foto, daar zijn we dol op
groetjes José
donderdag 1 november 2012 - 18:54
piet1

Piet1

Dag Myriam
Zo te zien is er nog wat werk
Maar zo'n project opzetten lijkt wel een droom. Vergeet niet wat druiven aan te planten.
Succes... en als je hulp nodig hebt, op dit forum kan je we raad krijgen maar kabouters ben ik hier nog niet tegengekomen.
Groeten
piet
donderdag 1 november 2012 - 22:26
myriam56

Myriam56

IK wil gerust veel foto's plaatsen, maar ik heb dus een heus , echt dagboek... dat ik dagelijks aanvul met de belevenissen... die we hier in Frankrijk meemaken, soms hele plezierige, maar ook wel eens echte nachtmerrie's, en de meeste schrijfsels op mijn blogje zijn goed doorspekt met foto's

IK heb een week of zo geleden tulpenbollen gekocht , die ik zo gewoon nog niet in Belgie of Nederland heb zien liggen, in de normale winkels...
Op mijn profiel kan je mijn blogje copieren, want als ik die hier typ wordt hij geblokkeerd.

Tuinbabbel

donderdag 1 november 2012 - 23:03
kerstkind

Kerstkind

Ik heb de link ff aanklikbaar gemaakt Myriam
http://blog.seniorennet.be/zon_en_zweet_in_frankrijk/
groetjes José

donderdag 1 november 2012 - 23:12
myriam56

Myriam56

Dank U wel Jose
vrijdag 2 november 2012 - 07:44
Eniavaswen

Eniavaswen

Welkom op dit leerrijke forum!!! Hier ga je vast een antwoord vinden op al je vragen. En trouwens ook veel succes met jullie project, het zal de moeite waard zijn.
vrijdag 2 november 2012 - 11:35
minouke

Minouke

Welkom Myriam op het forum en veel succes met je verbouwingen, hopelijk heb je een goede kinesist in de buurt
want de spieren en gewrichten zullen het geweten hebben.
Zal spannend zijn ook voor ons om het te volgen.

groetjes
Chantal


Bedankt Esem, ik heb het verbeterd
vrijdag 2 november 2012 - 17:15
Esem

Esem

Welkom Myriam op het gezellige forum.
Ik heb even geen kijken naar je blog,ik zou er niet graag meer aan beginnen,maar verwacht wel een pracht van een woning.
Doe zo voort zou ik zou zeggen.

Gr eddy,

Chantalleke moet het niet Myriam zijn?
vrijdag 2 november 2012 - 17:34
myriam56

Myriam56

Lieve mensen...
heel hartelijk bedankt voor het warme welkom... ik voel me hier al gelijk helemaal thuis sé !!....
vrijdag 2 november 2012 - 18:23
minouke

Minouke

Jawel Esem, ik heb het verbeterd.
Wat kan ik toch verstrooid zijn

groetjes
Chantal
vrijdag 2 november 2012 - 19:31
myriam56

Myriam56

ach , dat mijn naam eventjes anders was... da geeft ommers niet.. ik weet dat het allemaal goed bedoelt is.... en door rap te zijn,... kan het al eens scheef lopen
vrijdag 2 november 2012 - 19:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon