menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vogels eten geven

Ga naar meest recente reactie

Boerke

Boerke

Met het koudere weer gisteren had ik een eerste mezenbol en pinda-nootjes opgehangen. Deze morgen was het een gewriemel van gewelste rond het eten. Het was net dat de één de andere verwittigd had dat er hier eten hangt.
Er was ook een speciale gast bij. Een kleine bonte specht. De foto is minder gelukt. Het moest allemaal snel gaan. Omdat ik wist dat een specht vlug weg is heb ik de foto genomen van achter de venster(op een 20 m). Toen ik de venster opende vloog hij op.

Tuinbabbel

maandag 29 oktober 2012 - 09:51
minouke

Minouke

Ze vinden nog genoeg in de natuur daarom wacht ik daarmee tot er een pak sneeuw ligt.
Of putje winter wanneer het dagen lang gevroren heeft.
maandag 29 oktober 2012 - 15:26
Bombycilla

Bombycilla

ik voer het jaar rond,is erg goed voor de mussen
maandag 29 oktober 2012 - 17:19
Roeli

Roeli

Ja, dat doe ik ook. Het hele jaar voeren.
Is goed voor alle vogels. Niet alleen voor de mussen.
Op deze manier heb je het hele jaarrond veel vogels in je tuin.
maandag 29 oktober 2012 - 17:45
Boerke

Boerke

Ik moet niet zeggen zeker dat ik in het Brusselse woon. Deze bijten jammer genoeg alles kapot wat van plastiek is.

Tuinbabbel

dinsdag 30 oktober 2012 - 09:53
minouke

Minouke

Héla dat is niet het Brusselse hé, nog altijd Vlaams-Brabant.
Weliswaar kortbij +/- 13 km

Ik woon op de rand Vlaams-Brabant/Limburg en hier zijn er ook al te zien maar minder dan toen ik in Humbeek woonde.
dinsdag 30 oktober 2012 - 10:11
Boerke

Boerke

Minouke ,100% gelijk. Maar als ik Merchtem vernoem dan zeggen ze overal direct:"Ah, dat is in het Antwerpse". Heb je hem? Iedereen denk direct aan Merksem.
dinsdag 30 oktober 2012 - 11:20
minouke

Minouke

't is je vergeven Boerke
dinsdag 30 oktober 2012 - 11:55
Thomas P.

Thomas P.

Beste vrienden

Lees het meest recente tuinadvies-artikel over Vogels Voederen op onze website.

Kort: het jaar rond met mate en aangepaste voeding. Vanaf het najaar aansterken met vetten en pinda's. Het hoeft noch te sneeuwen noch te vriezen. De dagen worden kort en de nachten koud, dat is voldoende om onze zangvogels te helpen...voederen dus! ; )

Groetjes

Thomas.
donderdag 29 november 2012 - 13:00
minouke

Minouke

Maar worden ze dan zelf niet te lui om zelf te zoeken ?
Bij sneeuw en hard gevroren grond is het voor hun wel nodig en dan leg ik wel allerlei bolletjes enz.
allé dat dacht ik toch


Ben al eens gaan google en vond het weer bij tuinadvies een heleboel weetjes
http://www.tuinadvies.be/vogels_voeren.htm
donderdag 29 november 2012 - 14:03
Thomas P.

Thomas P.

Vogels zijn inderdaad lui van nature, daarom zeker tijdens het broedseizoen met mate voederen omdat ze anders geen insecten meer vangen die de nestjongen zo hard nodig hebben.

Buiten het broedseizoen is dat minder van belang, je zal ook merken dat ze minder naar de voedertafel komen naar gelang het aanbod in de natuur. Trekvogels die in ons land overwinteren hebben vanaf oktober een stevige portie extra voeder nodig als aanvullig op de noten en bessen in de herfst, die dit jaar heel schaars waren!

Thomas.
donderdag 29 november 2012 - 14:25
Roeli

Roeli

Vogels zijn nooit te lui om hun jongen het beste voer te geven wat ze nodig hebben....insecten etc.
Dat zit in hun genen en dat verandert niet

groetjes Roeli
donderdag 29 november 2012 - 16:01
danny2

Danny2

Waarom voederen? Ze weten hier alles te vinden, als het raam van de serre maar op een kiertje staat zijn er al die binnenglippen en ze weten best alles te vinden. Mijn pepino's, tamarillo, guave, boomaardbei, zeker de druiven en nu beginnen ze ook al aan de kiwi's te bikken en dit terwijl er buiten nog rupsen op de kool zitten........
Mijn appels staan buiten in kisten, boven afgedekt tegen de regen maar door de kieren pikken ze langs alle kanten.... maar aan de voedertafel komt er geen enkele, da's dus voor hen geen sterrenrestaurant....

groetjes danny
donderdag 29 november 2012 - 18:37
Boerke

Boerke

Toen er bij mij op de voedertafel geen eten lag kwamen ze ook niet eten(hm,hm).
vrijdag 30 november 2012 - 08:55
minouke

Minouke

ik ben toch van mening dat ze dat zelf moeten zoeken en zolang er nog te vinden is niet bij te geven.
Bij strenge vorst en sneeuw is dat wel anders natuurlijk.
vrijdag 30 november 2012 - 10:11
Boerke

Boerke

Mijn vorig berichtje was om te lachen hoor.
Ik voeder ook maar van eind oktober -november tot na de vorst.
vrijdag 30 november 2012 - 10:18
charelke

Charelke

Ik voer toch het gans jaar door maar naar gelang het kouder wordt is er dan ook een noodzaak aan vetten die krijgen ze dan extra bij en ze weten dan te minste waar ze moeten zijn ons vogeltjes.
groetjes
Charelke uit Ham
vrijdag 30 november 2012 - 22:43
Bombycilla

Bombycilla

alsof een koolmees zijn jongen pinda,s zal voeren,waarom denken mensen altijd slimmer te zijn dan dieren.
de mussen vangen hier als ze jongen hebben bijna alle waterjuffers uit mijn tuin terwijl er brood op de voedertafel ligt.
door de netheid manie van veel mensen is er in een woonwijk bijna het hele jaar geen zaadje te vinden voor de zaadeters die voer ik dus ruim bij.
zondag 2 december 2012 - 15:58
Boerke

Boerke

Ik had enkele weken met die koudere periode wat mengzaad opgehangen . Toen kwamen er enkele meesjes eten . Kijk nu , enkele weken later met het vochtige en wat warmer weer , het zaad heeft de tijd om te kiemen.

Tuinbabbel

zondag 27 oktober 2013 - 21:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon