menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Me even kenbaar maken

Ga naar meest recente reactie

LilyC

LilyC

Eerst me even voorstellen: ik ben Lily een vrouw van bijna 62, slechtziende en dan ook nog ernstige rugproblemen dat maakt dat ik zelf nog weinig meer in een tuin kan dan dan ervan genieten. Maar dat genieten is er ook niet bij ik ben hier 4 jaar geleden komen wonen (huurhuis) en het tuintje (12 x 6) plus een terrasje was zeker nooit in tuinliefhebbers hun handen gevallen, volledig verwaarloosd. Mijn idee was om het zelf een klein beetje te kunnen opknappen met desnoods de hulp van een PWA'er daar ik het zware werk absoluut niet meer zelf kan doen.
Ik had gevraagd aan die PWA'er om het gras (wild) te verwijderen en de tuin om te spitten en gelijk te maken want het waren echt wel bergen en dalen waar ik mijn nek zou kunnen breken. In het midden stond een oude kerselaar en wat doet nu die PWA's hij maakt een hele verhoging rond die kerselaar van zo'n 3 m doormeten met de afgestoken graspollen. Resultaat; dit jaar hebben ze die mooie kerselaar moeten verwijderen. Ook had ik 400 bloembollen door hem laten zetten waarvan ik dan hoopte het volgend voorjaar teminste wat bloemen te hebben, ik heb wel geteld 6 bloemen gezien, ben dan opzoek gegaan naar de rest en ja gevonden ook op 30 cm diepte en omgedraaid in de grond. Ook ging hij wat snoeiwerk verrichten en wat doet die PWA'er die zich wel uitgaf voor tuinier hij snoeit half maart de voorjaarsboeiers. Enfin tot dusver een stukje van mijn ervaring met PWA wat voor mij noodzakelijk was/is daar ik het financieel niet al te breed heb.
Vorige herfst was er een kennis die me zij dat hij iemand kon sturen om me te helpen een jongeman die naar de tuinbouwschool gaat, zijn voorlaatste jaar.
Die komt maakt een afspraak dat hij dat nu eens allemaal netjes gaat maken en start met mijn kerselaar te verwijderen met als gevolg dat ik nu inplaats van die kerselaar met zijn ophoging rond, met een diepe put zit met daarnaast een berg zand en al de planten die op die cirkel stonden links en rechts in de tuin gezwierd.
En blijkbaar heeft die student geen zin meer want of hij is ziek of hij heeft examen maar een degelijke uitleg voor zijn niet- komen krijg ik niet, wel heb ik telkens hij geweest was hem braafjes zijn rekening betaald.
Is er soms iemand die mij zou kunnen helpen met raad en daad om een oplossing te krijgen zodat ik dan uiteindelijk toch van mijn tuintje zou kunnen genieten. Ik doe wel mijn best om zoveel ik kan zelf te doen maar nu met die put en die berg zie ik het niet meer zitten.
Alvast bedankt om mijn gezeur te lezen zelfs dit lucht reeds op. Moest er nu nog een amateur tuinier met hart en ziel komen opdagen, dat zou pas een geschenk uit de hemel zijn.
Lily

vrijdag 23 februari 2007 - 14:35
andre

Andre

Dit is eigenlijk een zeer droevig verhaal en is geen gezeur . Dit is een verhaal van iemand die terug in het zak werdt gezet door zo gezegd mensen die zich laten doorgaan voor mensen die mensen helpen. Foei zo iets kan niet .Spijtig dat ik te ver woont om dit propleem op te lossen

Veel moed andre
vrijdag 23 februari 2007 - 19:40
Nigella

Nigella

moed en welkom hier op het forum enheel veel deugd aan alles wat je hier vindt
vrijdag 23 februari 2007 - 19:58
jdcoster

Tekst aangepast

Jdcoster

PWA moesten ze verbieden. Dat zijn mensen die zoveel verdienen met 1 dag in de week te werken als iemand anders die voltijds moet werken. En dat op kosten van de gemeenschap. In die ene dag dan nog zo erg klungelen, foei!
Spijtig dat u zo ver woont.
vrijdag 23 februari 2007 - 22:20
ines

Ines

Welkom ook van mij en ik hoop dat U echt iemand kan vinden die de scheef getrokken situatie
kan rechtzetten.
Veel moed!
Grtjs, ines
vrijdag 23 februari 2007 - 23:06
an

An

lilly welkom op dit form , belachelijk dat ze u zo hebben laten zitten en dat noemen zich tuinierders in hart en nieren, ik weet er ook niet zoveel van maar ik hoop dat u iemand vind die met alle liefde u tuin weer in orde wilt maken , iemand die hart heeft om te tuinieren. succes.
gr an
vrijdag 23 februari 2007 - 23:15
annemimi

Annemimi

beste lily,

de enige grote kost die je nu nog zou hebben, is iemand vinden die je tuin egaal legt. ik denk dat je niet eens gras nodig hebt als je je tuin wil aanplanten.
ik kom ook van een prachtige tuin naar een lap grond met een notelaar bijna middenin. ik moet dus ook alles heraanleggen en dat is behoorlijk lastig en ontgoochelend : die nieuwe planten komen pas na 3 jaar op grootte.
en dan wil ik graag nog iets vragen : ik ben op zoek naar een bladhoudende (van een pachtig donker groen) struik met witte bloemetjes. kan iemand mij aan de naam helpen?
groetje
zaterdag 24 februari 2007 - 12:13
Tine

Tine

Annemimi, die struik die je zoekt, bloeit die nu en geurt hij heel sterk? Ik heb nl pas een sarcocca humilis sense gekocht. Het is een struikje met donkergroen blad en witte bloempjes en hij bloeit van januari tot april. De geur doet denken aan jasmijn maar dan iets sterker.Hij wordt ca 50 cm hoog en verdraagt wel 25* vorst.

Tine.
zaterdag 24 februari 2007 - 17:52
annemimi

Annemimi

Annemimi, die struik die je zoekt, bloeit die nu en geurt hij heel sterk? Ik heb nl pas een sarcocca humilis sense gekocht. Het is een struikje met donkergroen blad en witte bloempjes en hij bloeit van januari tot april. De geur doet denken aan jasmijn maar dan iets sterker.Hij wordt ca 50 cm hoog en verdraagt wel 25* vorst.

Tine.


dag tine,

klinkt goed! ik ga ernaar op zoek.
maar toch nog een vraagje : weet je zeker dat die plant in de winter haar blaadjes houdt?
want ik ga voor groene tuin in de herfst en de winter.
bedankt voor de tip en groetje
zondag 25 februari 2007 - 16:28
annemimi

Annemimi

Annemimi, die struik die je zoekt, bloeit die nu en geurt hij heel sterk? Ik heb nl pas een sarcocca humilis sense gekocht. Het is een struikje met donkergroen blad en witte bloempjes en hij bloeit van januari tot april. De geur doet denken aan jasmijn maar dan iets sterker.Hij wordt ca 50 cm hoog en verdraagt wel 25* vorst.

Tine.


dag tine,

hier ben ik terug.
ik ben sowieso op zoek naar zoveel mogelijk groenblijvende vaste planten met een wit of paars bloemetje die toch een redelijke hoogte bereiken.
en zo van hoog naar laag werken in rijen en verschil van bloeitijd.
en als dat niet veel gevraagd is!!!
belangrijk is ook dat ze weinig zichtbaarheid doorlaten, dus veel blad hebben.
althans de hoogste planten.
dat is de vlinderstruik bijvoorbeeld niet, maar ook wel mooi voor een ander of geen doel.
ik ben uiteraard ook gek op de hortensia maar dan als lagere plant (in de voorste rijen dus).
en de klimhortensia heeft mijn hart gestolen als bloeit die niet zo lang.
kan je mij nog aan namen helpen?
wat leuk die site!
nogmaals dank en groetje
zondag 25 februari 2007 - 16:39
Tine

Tine

Wat ook heel mooi is ,is de wintergroene kamperfoeli. ( klimplant)Wat de latijnse naam is ,weet ik niet . Ik heb een stek gekregen en hij groeit redelijk hard. De bloemen ruiken heerlijk en ,wat jij wilt, hij is groenblijvend.
Het kleine struikje dat ik eerder noemde, blijft 's winters ook groen, en zit vol echt donkergroene bladeren en daar piepen de witte bloempjes uit. Echt mooi.

Tine.
zondag 25 februari 2007 - 22:38
LilyC

LilyC

Eerst en vooral bedankt aan al die mensen die me steunende woorden hebben gestuurd. Doet goed!
Wat dat groenblijvend struikje betreft met die kleine witte bloempjes is dat geen skimmia die je bedoelt
Groetjes Lily
maandag 26 februari 2007 - 01:37
annemimi

Annemimi

Wat ook heel mooi is ,is de wintergroene kamperfoeli. ( klimplant)Wat de latijnse naam is ,weet ik niet . Ik heb een stek gekregen en hij groeit redelijk hard. De bloemen ruiken heerlijk en ,wat jij wilt, hij is groenblijvend.
Het kleine struikje dat ik eerder noemde, blijft 's winters ook groen, en zit vol echt donkergroene bladeren en daar piepen de witte bloempjes uit. Echt mooi.

Tine.


dag tine,

ik heb gele kamperfoeli geplant, niet winervast.
ja, dat is ook weer iets voor mij ; ik heb het over wit en paars, maar ik plant gele kamperfoeie.
maar die witte en paarse komen ergens anders.
ik heb er twee geplant tussen 2 palen met draad om er overal goed aan te kunnen.
want dat zijn toch serieuze woekeraars en snelgroeiers.
maar bedankt voor de tip, ik neem het zeker in overweging.

groetje
anne
maandag 26 februari 2007 - 09:56
annemimi

Annemimi

Eerst en vooral bedankt aan al die mensen die me steunende woorden hebben gestuurd. Doet goed!
Wat dat groenblijvend struikje betreft met die kleine witte bloempjes is dat geen skimmia die je bedoelt
Groetjes Lily


dag lily,

een skimmia zegt mij wel iets.
ik denk dat ik reeds gekeken heb naar een foto van de skimmia en dat het niet dat was.
hoe dan ook, ik zoek het nog eens op.
ik hoop da je van je tuin nog iets moois zal kunnen maken.
vertel ons in ale geval de evolutie.
ok?

groetje
anne


maandag 26 februari 2007 - 09:59
annemimi

Annemimi

Wat ook heel mooi is ,is de wintergroene kamperfoeli. ( klimplant)Wat de latijnse naam is ,weet ik niet . Ik heb een stek gekregen en hij groeit redelijk hard. De bloemen ruiken heerlijk en ,wat jij wilt, hij is groenblijvend.
Het kleine struikje dat ik eerder noemde, blijft 's winters ook groen, en zit vol echt donkergroene bladeren en daar piepen de witte bloempjes uit. Echt mooi.

Tine.


dag tine,

de bladhoudende plant met de witte bloemetje is de viburnum.

groetje
annemimi
woensdag 28 februari 2007 - 14:07
annemimi

Annemimi

CITAAT:
">#666666;'>
Wat ook heel mooi is ,is de wintergroene kamperfoeli. ( klimplant)Wat de latijnse naam is ,weet ik niet . Ik heb een stek gekregen en hij groeit redelijk hard. De bloemen ruiken heerlijk en ,wat jij wilt, hij is groenblijvend.
Het kleine struikje dat ik eerder noemde, blijft 's winters ook groen, en zit vol echt donkergroene bladeren en daar piepen de witte bloempjes uit. Echt mooi.

Tine.


dag tine,

de bladhoudende plant met de witte bloemetje is de viburnum.

groetje
annemimi


dag tine,

ik ben mis met de viburnum.
de viburnum heeft grote witte heerlijk ruikende bolvormormige bloemen, wel eens de sneeuwbal genoemd.
ik vond dus nog steeds niet de naam van de plant die ik zoek.
en het is ook geen skimmia die ik zoek.

groetje
annemimi
vrijdag 2 maart 2007 - 13:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon